23 czerwca 2020 r.

Wf

Plik do pobrania na dole strony.

 

Fizyka

Proszę zapoznać się z wiadomościami na temat : Druga zasada dynamiki Newtona.
Można korzystać z różnych źródeł .

 

22 czerwca 2020 r.

Język polski

22 czerwca 2020 r.
Temat: O rodzinie wyrazów
1. Przeczytaj (s. 290), czym jest rodzina wyrazów i wyrazy pochodne. Co to jest rdzeń?
2. Zobacz, jak należy na wykresie przedstawić rodzinę wyrazów s. 291
3. Wykonaj pisemnie w zeszycie ćwiczenie 1 i 2/290
4. Zapisz w zeszycie jak najwięcej wyrazów pokrewnych do słowa „mur”

23 czerwca 2020 r.
Temat: Skrótowce i skróty
1. Przeczytaj, czym są skróty i skrótowce – s. 322, 323, 324
2. Proponuję obejrzenie filmiku na Youtube: Umiem, bo rozumiem. Język polski
Odcinek 10 – SKRÓTOWCE (czym są skrótowce; rodzaje skrótowców; użycie skrótowców w zdaniach)
3. Wykonaj pisemnie w zeszycie ćwiczenia:
- korzystając z pozyskanych wiadomości o skrótowcach -4 i 5/324
- korzystając z pozyskanych wiadomości o skrótach – 8/325

25 czerwca 2020 r.
Temat: Wyrazy złożone
Pisownia przymiotników złożonych
1. Zapoznaj się z „Nową widomością” s. 326 (wyrazy złożone, złożenia, zrosty).
2. Przeczytaj o pisowni przymiotników złożonych: - z łącznikiem, - bez łącznika (Nowa wiadomość s. 328).
3. Dla ułatwienia zapraszam do obejrzenia filmiku o wyrazach złożonych: Umiem, bo rozumiem. Język polski

Odcinek 6 – WYRAZY ZŁOŻONE (zestawienia, zrosty, złożenia)
4. Czas na ćwiczenia – zapisz w zeszycie rozwiązanie ćwiczeń: 2/326 i 3/327

26 czerwca 2020 r.
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
Dziękuję Wam za wspólne lekcje i życzę słonecznych wakacji!
Dorota Maciejczyk

 

19 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy znasz mapę.
POLECENIE : Korzystając z map na końcu podręcznika wykonaj zadania 1 – 4 w zaszycie ćwiczeń str.125, 126.

 

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 169 –181.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

15 czerwca 2020 r.

Chemia

Dzień dobry.
Moi Drodzy, ostatni temat w tym roku szkolnym: Dysocjacja jonowa zasad. Bardzo krótki i prosty. Jak zwykle notatka w załączniku. Proszę samodzielnie, dla sprawdzenia siebie, uzupełnić podane przykłady. W przyszłym tygodniu czeka nas podsumowanie pracy w klasie 7. 
Pozdrawiam
Iwona Chwierut

 

Język polski

Plik do pobrania na dole strony

 

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 156-168.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

9 czerwca 2020 r.

Doradztwo edukacyjno - zawodowe

Plik do pobrania na dole strony

 

Geografia

Temat : Poznaję region w którym mieszkam. Moja mała ojczyzna.
POLECENIE : Korzystając z tekstu w podręczniku str.198 – 205 wykonaj zad. 1 – 5 w zeszycie ćwiczeń str. 121 – 122 oraz zad. 1 – 4, str. 123, 124. Proszę również przyswoić sobie wiadomości „Zapamiętaj” zeszyt ćw. str.122 i 124.

 

8 czerwca 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 150-155 „ Pierwsza zasada dynamiki Newtona”.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Język polski

8 i 9 czerwca 2020 r.

Temat: Przebaczenie

  1. Obejrzyj ekranizację „Krzyżaków” w reżyserii Aleksandra Forda.
  2. Przeczytaj fragment powieści historycznej Henryka Sienkiewicza znajdujący się na stronie 262 – 265
  3. Narysuj tabelę, w której wpiszesz rozwiązanie ćwiczenia 2/265

Postawa Zygfryda wobec cierpienia

Postawa Juranda wobec cierpienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wnioski:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Wnioski:

 

 

  1. Zapisz w zeszycie swój głos w dyskusji, „Czy zemsta za doznane zło przynosi człowiekowi ulgę?”
  2. Przypomnij cechy powieści historycznej s. 337 oraz czym jest archaizm? Wyszukaj w tekście pięć wyrazów, które wyszły z użycia albo zmieniły formę lub znaczenie.
  3. Prześlij rozwiązanie zadań na mój adres.

 

 

Chemia

Witam was w nowym tygodniu.
Do końca materiału zostały nam jeszcze tylko dwa tematy. Potem już tylko powtórki. Sporządzona notatka znajduje się w załączniku. Proszę umieścić ją w zeszycie przedmiotowym.  Wrócimy do tematu w klasie 8. Póki co zachęcam przyswoić sobie najważniejsze informacje. 
Pozdrawiam
Iwona Chwierut
 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

2 czerwca 2020 r.

Fizyka

Proszę zapoznać się w podręczniku z wiadomościami na stronie 142 -148 „ Siła wypadkowa”

Moi kochani, kto chce odebrać zeszyt przedmiotowy to można w piątek 5 czerwca 2020 będę czekać w szkole o godz. 10.30 – 12.00

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

1 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Język polski

1 czerwca Dzień Dziecka – zapraszam Was do obejrzenia adaptacji filmowej „Opowieści wigilijnej” w internecie i przypomnienia lektury, ponieważ w tym tygodniu będziemy ją przerabiać.

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!

 

2 czerwca 2020 r.

Temat: Każdy może być dobry

  1. Przyjrzyj się obrazowi „Powołanie św. Mateusza” s.245
  2. Co widzisz? Jaka sytuacja została przedstawiona na obrazie?
  3. Co powiesz o kontekście biblijnym?
  4. Jak obraz wpisuje się w temat rozdziału „Dobro i zło”?
  5. Zapoznaj się z informacjami o autorze „Opowieści wigilijnej”
  6. 246/247
  7. Zwróć uwagę na rozdział „Wielka Brytania w czasach Dickensa”, w którym mowa o rozwarstwieniu społecznym i wyzysku.
  8. Czy w utworze „Opowieść wigilijna” autor krytykuje zjawiska społeczne – jakie?
  9. Czy słusznie Dickensa nazywano najpopularniejszym pisarzem epoki wiktoriańskiej?
  10. Kto jest głównym bohaterem opowiadania Dickensa?
  11. Uzupełnij tabelę w zeszycie

 

Ebenezer Scrooge – kim jest, co robi?

 

 

Wygląd:

 

 

 

 

Zachowanie:

 

 

 

 

 

 

  1. Przedstaw w zeszycie hierarchię wartości, którymi bohater początkowo kierował się w życiu.
  2. Jakie wydarzenie miało wpływ na to, że Scrooge był taki niedobry?
  3. Jakie z kolei wydarzenie miało wpływ na zmianę postawy bohatera?
  4. Zapisz w zeszycie, co to jest ironia (ćw. 8/252) oraz kto to taki filister (ćw. 9/253)?

Opracowanie tematu prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Załączniki do pobrania na dole strony.

 

4 czerwca 2020 r.

Temat: Przemiana bohatera pod wpływem świąt

 

  1. Jakie symboliczne przesłanie niosą dla ludzi wierzących Święta Bożego Narodzenia s. 342
  2. Przedstaw symbolikę świąt w kulturze popularnej.
  3. Jaki stosunek do świąt ma bohater na początku opowiadania?
  4. Przedstaw bohatera podróż w czasie – w formie planu.
  5. Obok planu zapisz emocje towarzyszące Ebenezerowi w danym momencie i relacje ze wspomnianymi ludźmi.
  6. Czy nastąpiła wewnętrzna przemiana bohatera? Co o tym świadczy?
  7. Wskaż różnice między współczesnym światem a tym przedstawionym w lekturze. Zwróć uwagę na: warunki pracy, sytuację dzieci i kobiet oraz na problem ubóstwa.
  8. Pobierz załączniki, wydrukuj, przeczytaj i wklej do zeszytu jako podsumowanie omówionej lektury.

 

Chemia

Dzień dobry,
Moi Drodzy, do końca roku szkolnego zostało nam już niewiele. Każdy otrzymał ode mnie ocenę proponowaną na koniec roku. Proszę o zaległe prace, gdyż wasza systematyczność i zaangażowanie w nauczanie zdalne również było oceniane. W tym tygodniu: Właściwości wodorotlenku sodu i wodorotlenku potasu. Proszę zamieścić notatkę w zeszycie oraz przyswoić bieżące informacje. Już do końca roku szkolnego pozostaniemy w temacie wodorotlenków i z pewnością wrócimy do niego na początku klasy 8. Wiedza ta będzie wyegzekwowana formą sprawdzianu zaraz na początku września. 
Powodzenia:)
Iwona Chwierut

 

Geografia

Temat : Wpływ walorów przyrodniczych i kulturowych na rozwój turystyki.
POLECENIE : Na podstawie podręcznika str.190 – 193 wykonaj zadania od 1 – 4 w zeszycie ćwiczeń str. 117 – 118.

 

28 maja 2020 r.

Informatyka

gr. pana Jagiełki


Przeanalizuj i poćwicz:
  https://epodreczniki.pl/a/opracowywanie-dokumentow-kilkustronicowych/DNmKgZJ

Do oceny wyślij ćwiczenie 5.

 

Religia


W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 43.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Sprawy Ojczyzny traktuję jak własne.
3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.

II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 44.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Kult współczesnych świętych Polaków.
 3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

Fizyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami i doświadczeniami w podręczniku na stronie 136 -141 „ Rodzaje i skutki oddziaływań”.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

27 maja 2020 r.

Doradztwo edukacyjno - zawodowe

Plik do pobrania na dole strony

 

26 maja 2020 r.

Chemia

Witam Was Moi Drodzy
Temat na ten tydzień: Wzory i nazwy wodorotlenków. Jest to nowy temat i bardzo ważny, będzie nam towarzyszył do końca nauki chemii. Proszę przyswoić sobie informacje zawarte w notatce oraz umieścić je w zeszycie. następnie wykonać zadanie 1 i 2 str. 210 i odesłać do oceny.
Powodzenia:)
 

25 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Język polski

25 - 26 maja
Temat: „ Kto nie był ni razu człowiekiem”…
Motyw winy i kary w „Dziadach” Adama Mickiewicza

1. Przypomnij sobie informacje o A. Mickiewiczu.
a) Lud w oczach romantyków s.255.
b) Obrzęd dziadów s. 255.
2. Jakie duchy pojawiają się w utworze?
Dokonaj ich hierarchizacji – zapisz w zeszycie.
3. Wypisz nauki, jakich Chór udziela przybyłym duchom.
4. Czy nauki moralne zawarte w utworze mają charakter uniwersalny?
5. Ćwiczenie 1 i 5/259.
6. Napisz w zeszycie kodeks postępowania, którym powinien kierować się każdy człowiek.
7. Wykonaj zadanie 9 lub 11/260.
Uwaga! Opracowanie powyższego tematu prześlij na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

28 maja
Temat: Obrzęd dziadów w dramacie
1. Przypomnij sobie cechy tekstu dramatycznego s.338/339.
2. Zapisz w zeszycie plan wydarzeń za pomocą równoważników zdań.
3. Zastanów się nad odpowiedziami do zadań: 3,4,5, 6/260.
4. Co to jest światopogląd?
5. Wypisz w zeszycie elementy obyczajów ludowych pojawiające się w dramacie.
6. Po co Mickiewicz wprowadził do dramatu duchy, które pojawiają się w czasie obrzędu?
29 maja
Temat: Romantyczny dramat pełen zagadek
1. Zapisz w zeszycie motto utworu pochodzące z dramatu Szekspira pkt 7/261.
2. Co to jest motto? – s.343
3. Jaka była geneza poszczególnych części „Dziadów” – sprawdź w dostępnych źródłach.
4. Kto nieproszony pojawił się na dziadach? Kim jest owa milcząca postać – zjawą czy człowiekiem?
5. Jak rozumiesz zakończenie „Dziadów”?
6. Czy dostrzegasz analogię pomiędzy dramatem Adama Mickiewicza a obrazem „Cmentarz w śniegu”?

 

21 maja 2020 r.

Geografia

UWAGA : Do wszystkich ! Proszę nie przysyłać zaległych zadań z marca i kwietnia, ponieważ nie będą już sprawdzane.

Temat : Atrakcje turystyczne wybrzeża Bałtyku i Małopolski – karta pracy /załącznik /
POLECENIE : Na wykonanie zadań na ocenę masz 2 tygodnie.

 

20 maja 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku o ruchu jednostajnie opóźnionym na stronie 128-129 i podsumować wiadomości o ruchu według schematu w podręczniku na stronie 130-131( ustnie ).

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

19 maja 2020 r.

Chemia

Dzień dobry,
W tym tygodniu lekcja jest bardzie teoretyczna: Elektrolity i nieelektrolity. Musicie zapoznać się z nowymi pojęciami i sobie je przyswoić. Będą nam potrzebne podczas przerabiania wodorotlenków, kwasów i soli. Proszę przepisać notatkę z załącznika lub wydrukować i wkleić do zeszytu. Barwy wskaźników trzeba będzie znać na pamięć. Na pewno Wam się uda.
 
 

18 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Język polski

18 – 19 maja
Temat: Podsumowanie wiadomości

1. Na podstawia mapy myśli s.241-242 powtórz i utrwal wiadomości z zakresu rozdziału piątego (Adam Mickiewicz „Świtezianka”, Adam Mickiewicz „Stepy akermańskie”, Leopold Staff „Prośba o skrzydła”, Bolesław Leśmian „Dusiołek”, rozprawka, ballada, wypowiedzenie wielokrotnie złożone, sposoby przytaczania cudzych słów, zasady cytowania). Odpytam po powrocie do szkoły!

2. Wykonaj w zeszycie test „Rozważania o niebieskich migdałach” bez zadania 14/244

21 – 22 maja
Temat: Twórca i jego dzieło – Adam Mickiewicz

1. Zapoznaj się z informacjami na temat Adama Mickiewicza, folkloru, ludu, ludowego kodeksu etycznego oraz obrzędu dziadów – s.254 – 255
2. Przeczytaj „Dziady” cz. II ( jeżeli trudno będzie zdobyć lekturę, można wykorzystać Internet). Czytając, zwróć uwagę na: czas akcji, miejsce akcji, bohaterów realistycznych i fantastycznych, kolejność pojawiania się zjaw i nauki moralne przez nie przekazywane, plan wydarzeń.
Uwaga! 25 maja zaczynamy pracę z lekturą, każdy musi znać treść „Dziadów” cz. II.
Pozdrawiam!

 

15 maja 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Przeanalizuj i poćwicz: https://epodreczniki.pl/a/opracowywanie-dokumentow-kilkustronicowych/DNmKgZJ

Do oceny wyślij ćwiczenie 5

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

14 maja 2020 r.

Geografia

Temat: Wpływ transportu na rozwój przemysłu i usług.
POLECENIE : Po zapoznaniu się z tekstem w podręczniku str. 187 – 189 wykonaj zadania od 1-
5 w zeszycie ćw. str. 115 – 116. Proszę również przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z
zeszytu ćw. str. 116.

 

Fizyka

Bardzo proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku o ruchu jednostajnie przyspieszonym na stronie 121 – 125.

Proszę wykonać zadanie 1a na stronie 125 i odesłać mi do 22 maja.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

11 maja 2020 r.

Plik do pobrania na dole strony

 

Język polski

11 -12 maja
W tym tygodniu nie przesyłamy prac, ale zapisujemy je w zeszycie
przedmiotowym lub zeszycie ćwiczeń. Sprawdzimy po powrocie do
szkoły.
Temat: Mowa niezależna i zależna
W codziennych rozmowach, listach czy wypracowaniach
użytkownikom języka często zdarza się przywoływać słowa
wypowiedziane przez inne osoby. Można tego dokonać na dwa
sposoby – w mowie niezależnej lub mowie zależnej.

Mowa niezależna polega na dosłownym przytoczeniu cudzej
wypowiedzi:
Miesiąc temu mama zapytała: „Agnieszko, zaplanujesz nasze
tegoroczne wakacje?”
Tekst w mowie niezależnej można także zapisać w formie dialogu.
- Agnieszko, zaplanujesz nasze tegoroczne wakacje? –
zapytała mama miesiąc temu.
W mowie zależnej słowa danej osoby stanowią fragment
wypowiedzi narratora opowiadającego o danej rozmowie:
Córka odpowiedziała, że postara się przygotować wszystko
jak najlepiej.
Przekształcanie mowy niezależnej w mowę zależną
Mowę niezależną można przekształcić na mowę zależną. W tym celu
cytowany tekst należy zmienić na zdanie podrzędne względem
zdania wprowadzającego za pomocą odpowiedniego spójnika,
zaimka lub właściwej partykuły. Zmiany wymagają także formy
czasowników (osoba i czas), stosowane zaimki (w tym określenia
miejsca) oraz interpunkcja.
Mowa niezależna:
Agnieszka dodała: „Myślę o miejscu, w którym nie ma wielu
turystów”.
Mowa zależna:
Agnieszka dodała, że myślała o miejscu, w którym nie ma wielu
turystów.
Polecenie 1
Przekształć mowę niezależna w mowę zależną.
Mowa niezależna:
Mama odparła: „Mnie też przyszedł do głowy podobny pomysł”.
Mowa zależna:
………………………………………………………………………………………………………..
Mowa niezależna:
- Nie przeszkadzaj bratu – zwrócił się do Anki tata.
Mowa zależna:
………………………………………………………………………………………………………..
Polecenie 2
Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.235
14 – 15 maja
Temat: Zasady cytowania cudzych tekstów

1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 238 i 239
2. Wykonaj w „Zeszycie ćwiczeń” zadanie 2 i 3/82 oraz zadanie
4/83

 

Chemia

Drodzy Uczniowie
W tym tygodniu mamy kolejny temat z tlenków, tym razem: Otrzymywanie i zastosowanie tlenków. Lekcja skupia się głównie na zapisie reakcji otrzymywania tlenków. W notatce w załączniku macie wszystko wyjaśnione, podany link do filmiku oraz zadaną pracę domową, do odesłania na ocenę. W razie pytań lub wątpliwości jestem do waszej dyspozycji na Facebooku, Messengerze oraz pod adresem email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pozdrawiam Was gorąco.
Iwona Chwierut
 

8 maja 2020 r.

Fizyka

Drodzy , uczniowie proszę wykonać z podręcznika na stronie 120 zadanie 2 ( ustnie ).

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

7 maja 2020 r.

Geografia

Temat : Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 roku.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str.184 – 189 wykonaj zadania 1 – 5 w zeszycie ćw. str.112 – 114.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” srr.114.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

Informatyka

 (grupa p. Jagiełki)
1. Utwórzcie folder o nazwie Kolaż i zapiszcie w nim 3 lub 4 zdjęcia (świat przyrody, zabytki..)
2 Wejdźcie na stronę: https://fotoram.io/collage/pl 

  1. Ze zdjęć zapisanych w utworzonym folderze Kolaż utwórzcie kolaż i zapiszcie go na swym komputerze.
    4. Efekt Waszej  pracy (kolaż) prześlijcie na mojego maila.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

Religia

W ramach katechez z tego tygodnia: 

I.
1. Proszę wpisać do zeszytu temat: „Cześć Maryi, cześć i chwała…” – nabożeństwa majowe.
2. Przeczytajcie poniższe fragmenty Biblii:

Trzeciego dnia odbywało się wesele w Kanie Galilejskiej i była tam Matka Jezusa.  Zaproszono na to wesele także Jezusa i Jego uczniów.  A kiedy zabrakło wina, Matka Jezusa mówi do Niego: «Nie mają już wina». Jezus Jej odpowiedział: «Czyż to moja lub Twoja sprawa, Niewiasto? Czyż jeszcze nie nadeszła godzina moja?»  Wtedy Matka Jego powiedziała do sług: «Zróbcie wszystko, cokolwiek wam powie».  Stało zaś tam sześć stągwi kamiennych przeznaczonych do żydowskich oczyszczeń, z których każda mogła pomieścić dwie lub trzy miary. Rzekł do nich Jezus: «Napełnijcie stągwie wodą!» I napełnili je aż po brzegi.  Potem do nich powiedział: «Zaczerpnijcie teraz
i zanieście staroście weselnemu!» Oni zaś zanieśli.  A gdy starosta weselny skosztował wody, która stała się winem - nie wiedział bowiem, skąd ono pochodzi, ale słudzy, którzy czerpali wodę, wiedzieli - przywołał pana młodego 
i powiedział do niego: «Każdy człowiek stawia najpierw dobre wino, a gdy się napiją, wówczas gorsze. Ty zachowałeś dobre wino aż do tej pory». Taki to początek znaków uczynił Jezus w Kanie Galilejskiej. Objawił swoją chwałę
i uwierzyli w Niego Jego uczniowie”.

 

A obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego i siostra Matki Jego, Maria, żona Kleofasa,
i Maria Magdalena. Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: «Niewiasto, oto syn Twój». Następnie rzekł do ucznia: «Oto Matka twoja». I od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie.”

  1. Na podstawie powyższych tekstów odpowiedzcie na pytania:

    Gdzie odbywało się wesele, na które zaproszono Maryję i Jezusa?
    Kto zauważył, że zaczyna brakować wina na weselu?
    Co powiedziała Maryja do sług?
    Jakie słowa skierował Jezus z krzyża do swej Matki?

    Odpowiedzi na pytania proszę przesłać  do 13 maja 2020r. na mój adres mailowy:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

II.

1.Proszę przeczytać treść katechezy 42.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Kościół polski w okresie niewoli narodowej.
 3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.

Pozdrawiam - Maciej Jagiełka

 

6 maja 2020 r.

Plastyka

Moi Drodzy! Biorąc pod uwagę fakt, że bardzo dużo czasu spędzacie teraz w domach , nasze zadanie plastyczne będzie dostosowane do obecnych warunków. Bardzo proszę , abyście zapoznali się z tematem znajdującym się na s. 72-73 w podręczniku. Następnie proszę wykonać ćwiczenie plastyczne , którego dokładny opis znajduję się na s. 74. Pamiętajcie, że ostatecznym efektem pracy jest pkt  3 czyli przekształcenie sfotografowanego pejzażu według własnego pomysłu. Swoje prace prześlijcie na mojego maila do 25 maja. Przypominam, że jeszcze są osoby, które nie przesłały zdalnie żadnej pracy, lub tylko jedną . Pamiętajcie, że plastyka kończy się Wam w tym roku szkolnym i ocena z klasy 7 będzie jednocześnie oceną na świadectwie ukończenia szkoły. Nieoddanie prac będzie skutkowało jej obniżeniem. Pozdrawiam, B.Bądkowska

 

4 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Język polski

4 -5 maja
Temat: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie
1. Napisz, na jakie pytania odpowiada przydawka, dopełnienie i okolicznik?
2. Określ rodzaj każdego z tych zdań.
Przykład:
Tańce rozpoczęły się od walca (jakiego?),którego jubilatka tańczyła na swoim weselu. – zdanie złożone podrzędnie przydawkowe
1. Zebraliśmy tyle pieniędzy, ile planowaliśmy.
2. Agnieszka zapytała go, czy spotkał się wczoraj z Magdą.
3. Część przyjęcia spędziłam tam, gdzie zgromadziła się większość moich rówieśników.
4. Miałem dostać pewną książkę, jeżeli się nią zaopiekuję.
5. Mecz cieszył się takim zainteresowaniem, że zabrakło biletów.
6. Dla tych, którzy przyjdą, przygotowaliśmy różne atrakcje.
7. Wróciłem do stołu, gdy zawołała mnie jubilatka.

7 maja
Temat: Przecinek w zdaniu złożonym
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Nową wiadomość”, następnie zapamiętaj informacje na temat stosowania przecinka w zdaniu złożonym.
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1/200

8 maja
Temat: Wypowiedzenie wielokrotnie złożone

1. Wypowiedzenie wielokrotnie złożone zawiera co najmniej trzy wypowiedzenia składowe: zdania i/lub równoważniki zdań.
Wypowiedzenie wielokrotnie złożone może się składać z wypowiedzeń:
- współrzędnych, np. Marek zajął się dziećmi, zrobił zakupy i ugotował pyszny obiad.
- podrzędnych, np. Doceniam, że zawsze mi pomagasz, kiedy jestem w trudnej sytuacji.

- współrzędnych i podrzędnych, np. Zażartowałem, wiedząc, że Jacek ma poczucie humoru, więc na pewno się na mnie nie obrazi.

2. Wykresy wypowiedzeń wielokrotnie złożonych
Zdecydował się na zakup mieszkania, gdy znalazł pracę i zdobył odpowiednią kwotę.

____1______
                  |
                  |
                  |
                  |_____2_______ _ _ _ _ _____3________

1. wypowiedzenie główne
2. wypowiedzenie podrzędne wobec wypowiedzenia 1. (okolicznikowe czasu)
3. wypowiedzenie współrzędne wobec wypowiedzenia 2. (łączne)
 Zapoznaj się z „Nową wiadomością” – podręcznik s.232
 Sporządź wykres wypowiedzenia wielokrotnie złożonego:
Bolała ją głowa, więc wzięła tabletkę i położyła się, by trochę odpocząć i nabrać sił.

Zadanie prześlij do 11 maja na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Powodzenia!

 

Chemia

Dzień dobry.
Moi drodzy, przechodzimy do nowego działu, choć nie jest on już dla Was taki całkiem obcy. Temat lekcji: Tlenki metali i niemetali. Notatka do przepisania jak zwykle znajduje się w załączniku. W tej części zajmiemy się głównie nazewnictwem i ustalaniem wzorów tlenków. Pamiętacie, robiliśmy to już wielokrotnie. Niebieską czcionką starałam się jeszcze raz to wytłumaczyć. Bardzo Was proszę obejrzyjcie pierwsze 7 minut filmiku na youtube https://www.youtube.com/watch?v=rVxO821YBSM. Dziewczyna bardzo prosto, w moim stylu, tłumaczy w jaki sposób tworzymy wzory i nazwy tlenków. W tym tygodniu macie wolne od uzupełniania zadań w kartach pracy do odesłania na ocenę. Niemniej jednak, wiedza ta będzie weryfikowana w przyszłym tygodniu. Bardzo proszę przyswoić sobie podane informacje, są one bardzo ważne i będą nam przydatne już do końca nauki chemii.
Powodzenia:)
 

30 kwietnia 2020 r.

Doradztwo zawodowe

Plik do pobrania na dole strony

 

Fizyka

Drodzy, uczniowie proszę zapoznać się w podręczniku na stronie 118-119 z informacjami
o ruchu prostoliniowym jednostajnie przyspieszonym i rozwiązać na stronie 120 zadanie
1a, b.

Rozwiązanie proszę mi odesłać najpóźniej do 4 maja 2020 (poniedziałek).
Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub nr tel. 889714005

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

28 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich
Polecenie 1
Po zapoznaniu się z tekstem w podręczniku str.181 – 183 wykonaj zad. 1 – 4 w zeszycie ćw. str. 110 – 111.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 111.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

27 kwietnia 2020 r.

WF

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony.

 

Język polski

27 kwietnia
Temat: Zdanie złożone – przypomnienie wiadomości
1. Zapoznaj się z wiadomościami na temat zdania złożonego znajdującymi się w „Przypomnieniu” s. 192 , s.193.
2. Oglądnij film utrwalający:
https://www.youtube.com/watch?v=dLqF93FVQmk 
3. Odszukaj zdania składowe podrzędne i określ, na jakie pytania odpowiadają.
Przykład:
Było jasne, że nikt nie zrozumiał jego wypowiedzi. (co?) zdanie złożone podrzędnie

Ponieważ dzisiaj ciągle pada, przełożymy wycieczkę na jutro.
Kiedy widziałem cię po raz ostatni, miałaś inny kolor włosów.
Wróciłem ze szkoły i zjadłem obiad.
Obiad zjadłem, gdy wróciłem ze szkoły.
Dostali tyle pieniędzy, ile wypracowali.
Pojadę na wycieczkę lub wybiorę wasze towarzystwo.
Powiedz mi, czy mam szansę.

4. Prześlij zadanie do 28.04 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

28 kwietnia
Temat: Rodzaje zdań złożonych współrzędnie
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.195
2. Oglądnij film utrwalający:
https://www.youtube.com/watch?v=JCeXlBWM5ic 

3. Określ rodzaje zdań złożonych współrzędnie.
Przykład:
Wróciłem ze szkoły i zjadłem obiad.
Zdanie złożone współrzędnie łączne.
Wykres: __1____.......___2______
Otworzył drzwi i wyszedł na ganek.
Pojedziemy do planetarium albo odwiedzimy ciocię.
Wyszedłem wcześnie z domu, ale spóźniłem się do szkoły.
Zmoczyłem stopy, więc muszę zmienić skarpety.
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 3/196
5. Prześlij zadania do 30.04 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

30 kwietnia
Temat: Rodzaje zdań złożonych podrzędnie
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 197
2. Oglądnij film utrwalający:
https://www.youtube.com/watch?v=mHBjNMqWUeA 
3. Określ rodzaje zdań złożonych podrzędnie.
Przykład:
Wszystkie stacje mówiły o tym, (o czym?) co wydarzyło się
rano w mieście. – zdanie podrzędne dopełnieniowe
Nie nabędzie mądrości, kto nie ma cierpliwości.
Babcia jest taka, że wszyscy ją uwielbiają.
Przyglądał się z uwagą temu, jak rosną jego dzieci.
To jest rozwiązanie, jakie było nam potrzebne.
Przepędził ich tam, gdzie pieprz rośnie.
Pomysł narodził się, gdy podróżował po Europie.
4. Prześlij zadanie do 4 maja na adres: dorota-Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Fizyka

Moi kochani, bardzo proszę o oddanie zeszytów przedmiotowych do sprawdzenia zadań i notatek, które prosiłam o zapisywanie w zeszytach.
W środę 29 kwietnia 2020 r. od godziny 8.00 do 14.00 będą wystawione skrzynki przed drzwiami wejściowymi do szkoły i do odpowiedniej skrzynki proszę wrzucić zeszyt.

Proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 114 i 115 ( doświadczenie zrobimy po powrocie do szkoły ). Na stronie 116 zadanie 3 i 4 przygotować ustnie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Dzień dobry,
Temat na ten tydzień: Stężenie procentowe - rozwiązywanie zadań. Notatka do przepisania do zeszytu przedmiotowego znajduje się w załączniku. Przedstawiłam Wam w niej dwa typy zadań dotyczących stężenia procentowego. Do zeszytu nie przepisujcie treści niebieską czcionką, są to moje wstawki, którymi dodatkowo chciałam Wam wytłumaczyć tok rozwiązywania zadań. Dodatkowo są tam zamieszczone dwa zadania do samodzielnego rozwiązania przez Was i odesłania do sprawdzenia. Zadanie 2 jest analogiczne do 1 , a zadanie 4 do zadania3. Spróbujcie je rozgryźć, a zobaczycie, że nie jest to trudne. Bardzo się cieszę, że większa część z Was pracuje systematycznie i odsyła zrobione zadania. Na pewno skutkuje to dobrymi ocenami i będzie znacząco brane pod uwagę przy ocenie końcowej. Niestety są 2 osoby, które jeszcze w żaden sposób nie postarały się skontaktować ze mną. Są też takie osoby, które tylko na początku przysłały zadania, a potem jakoś entuzjazm opadł. Rozumiem, że jesteście znudzeni i zmęczeni samodzielną pracą w domu, ale musicie też zrozumieć, że nie mamy możliwości zmienić tej sytuacji, a oceny muszą się pojawiać. Moi drodzy, nie oszukujmy się, pracując w domu macie możliwość otrzymywania lepszych ocen niż w szkole, macie dostęp do wielu źródeł wiedzy i zapewne z nich korzystacie. Postarajcie się pracować systematycznie, bo to prawdopodobnie niepowtarzalna okazja, aby móc zdobyć naprawdę wysokie oceny bez konieczności siedzenia w szkolnej ławce. 
 
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę wytrwałości
Iwona Chwierut

 

24 kwietnia 2020 r.

Religia

W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 60.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Wielkanoc – szatan pokonany.
3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.
II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 41.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Unia brzeska.
 3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj
4. Na podstawie treści Zapamiętaj proszę odpowiedzieć na pytanie:

Kogo wymienisz jako świętego kościoła unickiego?

Rozwiązania proszę przesłać  do 30 kwietnia 2020r. pod następujący adres mailowy (w załączniku tekstowym do maila): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Można je oczywiście przesłać wcześniej.

Pozdrawiam - Maciej Jagiełka

 

23 kwietnia 2020 r.

Doradztwo zawodowe

Proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

22 kwietnia 2020 r.

Fizyka

Temat: Wartość prędkości (szybkość) w ruchu jednostajnym.

v= s/t
v= wartość prędkości(szybkość)
s= droga
t= czas
Wartość prędkości (szybkość) informuje nas o tym, jaką drogę przebywa ciało w jednostce czasu.
Używane jednostki szybkości: m/s (metr na sekundę), km/h (kilometr na godzinę) lub inne cm/s (centymetr na sekundę), cm/min (centymetr na minutę). Proszę przeanalizować w podręczniku wiadomości na stronie 104-105.
Zapisać do zeszytu przykład 4.9 i przykład 4.10 i na wzór tych przykładów wyrazić w m/s szybkość 108 km/h a szybkość 20 m/s wyrazić w km/h.
Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Geografia

Temat : Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich.
Polecenie 1
Po zapoznaniu się z tekstem w podręczniku str. 178 – 180 wykonaj zad. 1,2,3,4 w zeszycie ćw. str. 108,109.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” str.109 zeszyt ćw.

 

21 kwietnia 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Zapoznaj się z tematem dotyczącym wstawiania obrazów do tekstu: 

https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-obrazow-do-tekstu/DpjqalEo6

wykonaj ćwiczenie 5 i wyślij do mnie na maila

 

Język polski

21, 23 i 24
Temat: Szkoła mówienia i pisania – rozprawka
1. Zapoznaj się z informacjami na temat rozprawki s. 224
2. Przeanalizuj trzy schematy budowy rozprawki s. 224
3. Przeczytaj „Przydatne słownictwo” s.224

4. Zapoznaj się z rozprawką – „Czy inny znaczy gorszy?” Wyodrębnij
tezę, argument 1 i przykład, argument 2 i przykład, argument 3 i
przykład oraz podsumowanie.
5. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia: 1, 3, 4 i 6.
6. Napisz rozprawkę pt. „Czy warto wyjeżdżać na wycieczki szkolne?”
Zadbaj o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną pracy.
Zadanie prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Powodzenia!

 

20 kwietnia 2020 r.

Język niemiecki

https://wakelet.com/wake/AWKBkO_H14z38a-NxQirG (tablica)

https://www.loom.com/share/a0381c7234d4427aa73900f9e6c85626?utm_medium=gif

 

Plastyka

Zaprojektuj  estetyczną i funkcjonalna przestrzeń stołu albo kompozycję złożoną z produktów spożywczych. Zastanów się , w jakim stylu ukształtujesz przestrzeń :nowoczesnym, minimalistycznym, pełnym przepychu, baśniowym, itp. Potraktuj elementy , z których chcesz zbudować kadr, jako środki wyrazu. Dla uzyskania ciekawszego efektu możesz np. naczynia zastąpić liśćmi kapusty lub wydrążonymi cytrusami, koszykami, słoikami czy kawałkami drewna. Ułóż wszystko na podłożu, dodając elementy dekoracyjne np. serwetki, kwiaty, świeczki itp. Wykonaj zdjęcia tej pracy  z różnej perspektywy tj. z góry, z boku, czy centralnie. Jeżeli zdjęcie wyda Wam się niezbyt ciekawe , można dokonać jego obróbki komputerowej w dowolnym programie . Zdjęcia przesłać do oceny na mój adres do 30 kwietnia. Pozdrawiam, Bądkowska.

 

WF

materiał do pobrania w załączniku na dole strony

 

Chemia

Witam Was Moi Drodzy,
Temat na ten tydzień: Stężenie procentowe roztworu. Proszę przepisać do zeszytu notatkę sporządzoną przeze mnie i umieszczoną w załączniku. Następnie proszę obejrzyjcie filmik, (którego link podałam w załączniku), tej samej dziewczyny którą polecałam Wam we wcześniejszych tematach GabRose, która w bardzo jasny sposób wyjaśnia przerabiane przez nas zagadnienia. Następnie przeanalizujcie rozwiązane przeze mnie z objaśnieniami zadanie i na tej podstawie zróbcie dwa kolejne samodzielnie. Na zadania czekam do piątku, pod moim adresem mailowym, ewentualnie na Messengerze.
 
Pozdrawiam:)
Iwona Chwierut

 

17 kwietnia 2020 r.

Informatyka

grupa p. Jagiełki

Dzień dobry. Przesyłam Wam linki do quizu o edytowaniu tekstu. Proszę go rozwiązać i przesłać mi na maila screen kończący ten quiz (w załączniku do maila). Termin - 22.04.2020r.

Quiz: https://learningapps.org/3472717

 

Religia

W ramach lekcji religii z tego tygodnia zapoznajcie się z treścią katechezy 60. Wpiszcie jej tytuł jako temat katechezy. Jako treść notatki wpiszcie tekst zapamiętaj z tej katechezy.
Zadanie domowe: Na podstawie fragmentu Ewangelii z katechezy 60 utwórz krzyżówkę, której hasłem będzie WIELKANOC - do przyszłej środy.

 

Fizyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę rozwiązać z podręcznika ze strony 103 zadanie 2 i rozwiązanie zapisać w zeszycie.

 Pozdrawiam
Bożena Frania

 

15 kwietnia 2020 r.

Zadania na google classroom :)

 

Geografia

Temat : Warunki produkcji energii z różnych źródeł.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str. 175 – 177 wykonaj zadania 1,2,3,4 w zeszycie ćwiczeń str. 106, 107
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” str.107.

 

Chemia

Dzień dobry.
Moi drodzy, podaję wam temat lekcji wraz z notatką w załączniku. Mamy krótki tydzień, zatem nie będzie żadnej pracy do informacji zwrotnej. W temacie dalej rozwiązujemy zadania na temat rozpuszczalności. Bardzo proszę przepiszcie do zeszytu temat wraz z zadaniami i postarajcie się rozgryźć pokazane przeze mnie zadania. Starałam się dodawać własne komentarze, mam nadzieję, że ułatwi Wam to zrozumienie przebiegu zadań. 
 

Język polski

16 - 17 kwietnia
Temat: Baśniowa wyobraźnia
1. Zapoznaj się z biografią Bolesława Leśmiana s.218
2. Odczytaj utwór „Dusiołek” s.218

3. W kilku zdaniach streść historię przedstawioną w „Dusiołku”.
4. Sporządź w zeszycie tabelę i uzupełnij ją według wzoru (ćwiczenie 3/220).
5. Zapisz znaczenie wyrazów:
Dusiołek - dusi(ć) + ołek (ten, który dusi)
Bajdała – bajda +ła (ten, który opowiada bajdy, bajki, zmyślone opowieści
6. Wyjaśnij i zapisz znaczenie wyrazu „neologizm” (s. 341)
7. Scharakteryzuj bohaterów ballady, np.: Bajdała – wędrowiec; prosty chłop, który wędruje po świecie ze szkapą i wołem; zachowuje się jak prostak – pluje, mlaska językiem, …
Dusiołek – zmora senna; brzydki, odrażający, podobny do żaby; tyłek ma jak kura, …
8. Określ język tekstu (neologizmy, wyrazy gwarowe, potoczne, język kolokwialny). Kolokwializm – wyraz potoczny
9. Symboliczny charakter niektórych elementów świata przedstawionego:
Bajdała – każdy człowiek
Dusiołek – symbol zła
wędrówka Bajdały – życie ludzkie
walka Bajdały z Dusiołkiem – walka człowieka ze złem, z
przeciwnościami losu
10. Cechy ballady, które odnajdujemy w „Dusiołku”:
Elementy epiki:
- obecność narratora – w tym wypadku wiejski gaduła, bajarz, który relacjonuje przygody chłopa Bajdały
- obecność bohatera – Bajdała, Dusiołek i zwierzęta towarzyszące chłopu
- fabuła, akcja – w balladzie „coś się dzieje”, a wydarzenia te opowiada narrator
Elementy liryki:
- środki stylistyczne – porównania, epitety, …
Elementy dramatu:
- mowa niezależna – przytoczenie wypowiedzi postaci, Bajdała zostaje dopuszczony do głosu – zadaje szkapie, wołu i Bogu pytania
retoryczne – a więc takie, na które nie spodziewa się odpowiedzi.
Elementy fantastyczne i ludowe:
- świat ludowych wierzeń – demony, zmory i inne istoty nawiedzające człowieka w nocy i męczące go.

11. Zastanów się nad przesłaniem utworu.

20 kwietnia
Temat: Na skrzydłach wyobraźni
1. Zapoznaj się z biografią Leopolda Staffa s.217
2. Wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych: pędzić jak na skrzydłach, dodać komuś skrzydeł, rozwinąć skrzydła, podciąć komuś skrzydła.
3. Przeczytaj uważnie wiersz Leopolda Staffa „Prośba o skrzydła”
4. Odpowiedz w zeszycie na poniższe pytania:
1. Kto w wierszu prosi o skrzydła?
2. Co jest tematem utworu?
3. Odszukaj w utworze personifikacje. Jaką funkcję pełnią w wierszu? (personifikacja, s.341)
4. Wyjaśnij metaforyczny sens ostatniej strofy.
5. Jakie jest przesłanie utworu?
6. Do jakiego gatunku lirycznego należy wiersz Staffa? Które cechy utworu zdecydowały o Twoim wyborze?

Powodzenia!

 

7 kwietnia 2020 r.

Fizyka

Temat: Ruch prostoliniowy jednostajny.
Proszę bardzo zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 99 – 101 i zrobić notatkę w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

6 kwietnia 2020 r.

Język niemiecki

 

https://www.loom.com/share/99f933d04d5540c1a639c2e4817cc4ba (webinar)

 

Język polski

6 – 7 kwietnia

Temat: Natura i wyobraźnia
1. Przeczytaj utwór Adama Mickiewicza „Stepy akermańskie”
2. Zapoznaj się z podanymi poniżej informacjami dotyczącymi utworu. 

O powstaniu utworu
Za działalność w tajnym zgromadzeniu młodzieży - Towarzystwie Filomatów i Filaretów – Adam Mickiewicz został skazany na przymusowy pobyt w Rosji, bez prawa powrotu na ziemie polskie. Odbył wówczas podróż na Krym. Pod wpływem wrażeń z tej wyprawy poeta napisał w 1825 roku cykl 18 utworów zatytułowany „Sonety krymskie” Gatunek „Stepy akermańskie” to sonet: - utwór składa się z czterech strof: dwóch czterowersowych i dwóch trzywersowych (4+4+3+3 =14);
- można w nim wyróżnić dwie części: opisową (dwie pierwsze strofy) i refleksyjną (dwie ostatnie strofy);
- występuje stały układ rymów: abba, abba, cdc, cdc.

Omówienie utworu
Część opisowa – zachwyt nad przyrodą Krymu
- Podmiot liryczny to podróżny podziwiający egzotyczną krymską przyrodę: rozległy step, bujną i kolorową roślinność, ciszę, w której słychać nawet najmniejsze dźwięki – szelest traw, szmer latających żurawi.
- Podróżnik porównuje jazdę przez bezkresny akermański step do żeglugi po niezmierzonym oceanie (step jak ocean, wóz jak łódź).


Część refleksyjna
- Piękno i egzotyka przyrody budzą tęsknotę podróżnego za daleką ojczyzną, do której nie może powrócić. Na wielkiej, niegraniczonej przestrzeni stepu uświadamia sobie swoją samotność i zagubienie.
- Z nadzieją nasłuchuje w ciszy odgłosów z ojczyzny – ale żaden głos stamtąd nie dobiega. Tym większe są poczucie pustki i osamotnienia.
3. Wypisz z utworu podane niżej środki stylistyczne i określ ich funkcje w tekście – metaforę, porównanie, epitety, wykrzykniena i zdania pytające.
Życzę zdrowych i spokojnych świąt!
Pozdrawiam!

 

Geografia

Temat : Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.
Polecenie 1
Korzystając z treści w podręczniku /Str. 170 – 174 / wykonaj zad. 1 – 4 w zeszycie ćwiczeń str. 104 - 105
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 105.

 

Chemia

Drodzy Uczniowie,
W najbliższym czasie czekają nas dość trudne tematy, będziemy rozwiązywać zadania tekstowe. Temat lekcji na ten tydzień: Rozpuszczalność substancji w wodzie. Jak już wiecie notatkę przesyłam Wam w załączniku i proszę aby znalazła się ona w zeszycie. Proszę przepisać do zeszytu to, co jest zaznaczone czarną i czerwoną czcionką. Niebieską czcionką zapisywałam wyjaśnienia dla Was, które, mam nadzieję, pomogą Wam zrozumieć temat. Po powrocie do szkoły zeszyty będą sprawdzone, czy na bieżąco uzupełnialiście notatki. Na początek  pokazałam Wam jeden typ zadania i na tej podstawie proszę zróbcie dwa kolejne i prześlijcie na mojego maila bądź Messengera do oceny. Temat będziemy poszerzać na kolejnych lekcjach. Nie poddajcie się, to nie jest trudne, trzeba tylko usiąść, przerobić to jedno zadanie, a potem już wszystko stanie się jasne. W razie pytań lub problemów proszę piszcie do mnie. 
Trzymam za Was kciuki:)
 

WF

Materiał do pobrania w załączniku na dole strony

 

3 kwietnia 2020 r.

Fizyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę wykonać z podręcznika ze strony 98 zadanie 2 i 3.
Rozwiązania zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

2 kwietnia 2020 r.

Język polski

2 kwietnia
Temat: Twórca i jego czasy – Adam Mickiewicz
1. Zapoznaj się z tekstami dotyczącymi poety – s.206-207.
2. Zapisz w zeszycie notatkę na temat życia i twórczości Adama Mickiewicza w latach 1819 – 1829. Możesz korzystać z różnych źródeł.

3 i 6 kwietnia
Temat: Wyobraźnia ludowa – Adam Mickiewicz „Świtezianka”
1. Przeczytaj utwór –s.208 -211
2. Określ czas i miejsce zdarzeń opisanych w utworze.
3. Przedstaw bohaterów.
4. Napisz plan wydarzeń.
5. Wymień elementy fantastyczne.
6. Określ nastrój utworu.
7. Odszukaj w tekście fragment, w którym narrator zawarł naukę moralną. Własnymi słowami wyjaśnij jej sens.
8. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 211. Zapamiętaj definicję „ballady”.
9. Napisz list do kolegi (koleżanki), w którym opowiesz mu o niezwykłej historii strzelca i rusałki.
Powyższe zadania wyślij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom
https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNjkwMTA1OTVa  następnie
wpiszcie kod xlltwmp


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadaną notatkę. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-)
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r., czyli tak dostaliście dodatkowy dzień ;)
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język angielski

Po otwarciu tego linku proszę wejść w rozdział 6 i każdego dnia rozwiązywać VOCABULARY zadania z
zakładek FISZKI, UCZ SIĘ, PISANIE, ĆWICZENIA,TEST.
W zeszycie robimy zad 3 str.62. Foto na maila.
Nagrywamy czytane przez nas zad 2 na str.63 (conajmniej 12 linijek tekstu) i przysyłamy na maila.

Na messengera dostaniecie słówka, które trzeba znaleźć w tym tekscie i zapisać do zeszytu. Dla
chętnych zadanie 3/63
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/all-clear-klasa-7/sets?fbclid=IwAR1De-
dGjwUtaPp8ZjkmGDXrYVrRibck_FnY9YDisqAeSFmhpQrcHZ9LvdE

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego w Polsce.
Polecenie 1
Na podstawie informacji z podręcznika str. 164 – 167, wykonaj w zeszycie ćw. zadanie 1, 2,3, 4 str.102 – 103.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.103.

Uwaga: W tym tygodniu mija termin przesyłania prac pisemnych opisujących zaplanowanąwycieczkę ma mój adres e- mailowy!

 

Język niemiecki

Bardzo serdecznie proszę o zapoznanie się z materiałami do lekcji:
 
 
Pozdrawiam Was ciepło i viel Erfolg (powodzenia)!
 
Edyta Śliwa
 

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE

Zadanie- wyzwanie
Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-).


Temat: Ringo-przepisy gry.
https://www.youtube.com/watch?v=gaQUFc1twBg  zadanie: zobacz film i odpowiedz pisemnie na pytania:
1. Czym jest RINGO?
2.Jakie są walory gry?


Temat: Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Zapoznaj się z treścią prezentacji Power Point podanej na dole strony.


Temat: Choroby cywilizacyjne- otyłość.
Przeczytaj, do tego zadania nie ma pytań, ale postaraj się jak najwięcej zapamiętać.
Czym właściwie jest otyłość?
Otyłość to stan w którym wskaźnik masy ciała BMI (body mass indeks) jest większy niż 30. Jeżeli wartość BMI przewyższa 40 mówimy już o otyłości śmiertelnej. Dalej otyłość dzielimy na 2 rodzaje, otyłość brzuszną, czyli sytuacje gdy tkanka tłuszczowa gromadzi się w obrębie tali i brzucha, oraz otyłość typu gruszka, gdzie tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie wokół bioder i ud. Mężczyźni przeważnie mają skłonność do otyłości brzusznej a kobiety do tej drugiej.

Rodzaje otyłości .W obrębie zjawiska, jakim jest otyłość wyróżnić można kilka jej rodzajów. Są to:
 otyłość umiarkowana, gdy BMI znajduje się w przedziale 30–35,
 otyłość znacząca, gdy BMI znajduje się w przedziale 35–40,
 otyłość stanowiąca poważne ryzyko, gdy BMI przekracza wartość 40.
 Często wskazuje się na następujące przyczyny otyłości:
 wolna przemiana materii – jeżeli energia dostarczana wraz z pożywieniem nie zostanie spożytkowana, wówczas jest magazynowana w postaci tkanki tłuszczowej i w ten sposób przyczynia się do otyłości,
 predyspozycje genetyczne – u niektórych osób geny mają wpływ na szybsze przetworzenie energii i magazynowanie jej w tkance tłuszczowej,
 wpływ czynników związanych z życiem płodowym (związany np. z nieodpowiednią dietą matki),
 preferencyjne przemiany metaboliczne węglowodanów – u niektórych osób organizm sprawniej  metabolizuje węglowodany niż tłuszcze, co zwiększa skłonność do tycia,
 brak uczucia sytości, u podstaw którego leżą m.in. zaburzenia regulacji neurohormonalnej,
 ograniczenie tzw. termogenezy poposiłkowej, która oznacza wzrost w wytwarzaniu ciepła przez organizm po spożyciu pokarmu, na skutek zwiększenia zużycia energii, jaka jest potrzebna w procesie trawienia,
 zaburzenia dotyczące czynności gruczołów wydzielania wewnętrznego,
 nadmierne wydzielanie białek odpowiedzialnych za syntezę triglicerydów
 nieodpowiednia dieta oraz nieregularne przyjmowanie posiłków,
 zbyt mała aktywność fizyczna.
Dieta dzieci borykających się z otyłością powinna uwzględniać odpowiednią ilość takich składników, jak:
 węglowodany złożone, 

 białko, 
 błonnik, 
 witaminy, 
 sole mineralne. 
Dieta powinna charakteryzować się również dużym zróżnicowaniem produktowym, z odpowiednimi porcjami nabiału, warzyw oraz owoców. Wprowadzenie odpowiedniej diety i jej przestrzeganie to jednak najczęściej niewystarczające kroki w walce z otyłością u dzieci. Bardzo ważne jest, aby dieta przy otyłości została połączona z odpowiednią aktywnością ruchową. Aby aktywność ruchowa w procesie leczenia otyłości dawała dobre efekty, ważny jest dobór ćwiczeń motywujących pacjenta do podejmowania tej aktywności.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.
Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.
Termin: 07.04.2020.
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w poniedziałek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Język polski

30 i 31 marca
Temat: Podsumowanie wiadomości

1. Przypomnij sobie wiadomości z ostatniego działu na podstawie schematu ze strony 201.
2. Wykonaj test podsumowujący ze strony 203-204, pomiń ćwiczenie 10 i 11.
Rozwiązanie testu prześlij na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Pozdrawiam serdecznie. Dorota Maciejczyk

 

Fizyka 

Drodzy uczniowie, bardzo proszę zapoznać się z informacjami co to jest tor ruchu i droga.
W podręczniku na stronie 95-97 lub z Internetu.
Proszę zrobić notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Witam Was serdecznie,
 
Moi Drodzy. Cieszę się, że tak wielu z was podeszło do pracy zdalnej odpowiedzialnie i w minionym tygodniu wywiązało się wspaniale z powierzonych zadań. Ci, którzy tego jeszcze nie uczynili, wciąż mają szansę przysłać mi zaległe prace. Każda Wasza praca podlega ocenie, zatem wszelkie braki będą skutkowały negatywnymi stopniami. A zadania nie są trudne. Warto poświęcić chwilę czasu i powalczyć o lepsze oceny. Na ten tydzień mamy kolejny temat do pracy. Podobnie jak w minionym tygodniu, notatka, która powinna się znaleźć w zeszycie umieszczona jest w załączniku. Dodatkowo macie tam link do filmiku, który pozwoli Wam zrozumieć przerabiany obecnie materiał. Film trwa 6 minut, a w bardzo prosty i logiczny sposób wyjaśnia pojęcia obecnej lekcji. W kolejnym załączniku przesyłam kartę pracy, gdzie po zapoznaniu się z notatką oraz obejrzeniu filmu, z łatwością wykonacie zawarte w niej ćwiczenia. Na maile czekam do końca tygodnia. Każdy otrzyma ode mnie informację zwrotną z ewentualnymi uwagami oraz oceną. 
 
Życzę wytrwałości i powodzenia. 
Iwona Chwierut
 

27 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


27.03.2020. klasa VIIa i VIIb


Temat: Zajęcia ruchowe przy muzyce.


I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
–zadanie: zobacz filmik i zrób notatkę w punktach.


II. Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q  –zadanie-wyzwanie
na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


III. Zabawa ruchowa przy muzyce-
https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg  – zadanie: ćwicz każdego dnia i zapamiętaj układ.
https://youtu.be/Eyb4Zsv3qRs  - zadanie: ćwicz każdego dnia.


Powtórka
I. Ustawienie na boisku w siatkówce-
https://www.youtube.com/watch?v=nx2rIngytQs  - zobacz film i odpowiedz na pytania:
1.Jak są rozmieszczone strefy boiska?
2.Czym jest ustawienie?
3.W jakich liniach ustawieni są zawodnicy?
4.Jak nazywają się zawodnicy w poszczególnych strefach i jaka jest ich
rola na boisku?
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.

Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.

Termin: 03.04.2020

Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w piątek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Fizyka

Drodzy uczniowie zastanowimy się jak opisujemy ruch i co to jest układ odniesienia?
Proszę zapoznać się z materiałami w podręczniku na stronie 92 i 93 oraz zrobić z tego notatkę do zeszytu przedmiotowego i wykonać ćwiczenie nr 3 ze strony 94 z podręcznika zapisując rozwiązanie w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

26 marca 2020 r.

Biologia

Na podstawie informacji w podręczniku strona 153-156,oraz z materiałów zamieszczonych w Internecie:


https://opracowania.pl/opracowania/biologia/wydalanie,oid,1342,budowa-i-rola-ukladu-wydalniczego

https://www.youtube.com/watch?v=I_G0alT5hlw 

https://www.youtube.com/watch?v=srrEfoXwscc 


Wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Poznajemy budowę układu wydalniczego
2. W notatce z lekcji wyjaśnij, podaj definicje:
1. Wydalanie
2. Defekacja
3. Drogi wydalania zbędnych substancji (tabele strona 153) naucz się tego nie musisz przepisywać :)
4. Funkcję układu wydalniczego (zapisz je)
5. Budowa układu wydalniczego (ilustracja str. 154) – musisz umieć rozpoznać na rysunku: nerkę, moczowód, pęcherz moczowy i cewkę moczową
6. Budowa nerki (str.154-155) zwróć uwagę gdzie jest położona kora nerki i rdzeń nerki, oraz z jakich elementów się składają
7. Nefron-podstawowa jednostka funkcjonalna nerki, zbudowana z ciałka nerkowego i kanalika nerkowego (zapisz definicje, oraz zapoznaj się z rysunkiem i opisem budowy str. 154-155)

Po opanowaniu budowy układu wydalniczego przejdziemy dalej.
Na podstawie informacji na stronie 155-156 od Powstawanie moczu, oraz filmów z YouTube (linki u góry) . Wykonaj następujące polecenia:
1.Zapisz w zeszycie temat lekcji: Działanie układu wydalniczego – jak powstaje mocz?

2. Zapisz notatkę, w której wyjaśnisz jak powstaje mocz?, czyli jak działa nefron?

Ps. Nie wymagam znajomości nazw podanych w filmie, wystarczy żebyście opanowali podstawowe informacje, które macie w podręczniku. Filmy są rozbudowane, ale mam nadzieje, ze pomogą Wam lepiej zrozumieć powstawanie moczu.


Uwaga: wyślijcie mi na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  zdjęcie wykonanych notatek z lekcji. Temat jest trudny, więc macie czas do piątku 03.04.2020. Bardzo proszę w temacie maila wpiszcie biologia klasa 7a lub 7b i wasze imię i nazwisko. Postarajcie się pisać wyraźnie.

Powodzenia! Miłej nauki :-)

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

MÓJ MAIL DLA UCZNIÓW : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Proszę codziennie czytać sobie na głos słowniczek , unit 5, s.123. Na stronie wydawnictwa macmillan w strefie ucznia są do sciągnięcia nagrania do tekstów z podręcznika ,poza tym proszę :
 Przysłać mi zdjęcia stron 32-35 w ćwiczeniówce
 Ćwiczyć czasowniki nieregularne ze s.130, wkrótce kartkówka! 
 Ze strony 62 wypisać i przetłumaczyć słowa z zad 1 i wykonać zad 2. Przysłać zdjęcie.
 Dla chętnych:na stronie www.gov/zdalnelekcje , klasa7 j angielski marzec: jedzenie trzy pierwsze lekcje,przepisać słowa, które są tłustym drukiem i przetłumaczyć je.
 Oglądać kanał YouTube Arleny Witt i można streścić mi w kilku zdaniach co ciekawego wynieśliśmy z danego odcinka.

Wykonane zadania proszę przysłać w jednej wiadomości z załącznikami do 3.04.2020r.

 

Matematyka

Tematem naszych zajęć będzie nadal rozwiązywanie zadań tekstowych. Proszę w środę wykonać ćwiczenia:


https://www.matzoo.pl/klasa7/zadania-tekstowe-rodzina_57_376

 

24 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź czy potrafisz. Usługi w Polsce. Powtórzenie wiadomości i umiejętności z działu V.


Polecenie :
W zeszycie ćw. str. 100, 101 wykonaj zadania od 1- 7.

 

Plastyka

Korzystając z różnych źródeł informacji m in. albumy, encyklopedie, podręcznik do plastyki, internet wybierz i opisz  pracę twórczą artysty reprezentującego sztukę współczesną, np.performance, pop-art, optical-art, happening itp. Pracę można wykonać na kartce i przesłać na mojego maila, bądź w formie multimedialnej jako np. prezentację slajdów. 
 Pracę należy przesłać do 10 kwietnia. Podaję maila -Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Muzyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje muzyki będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom

https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z muzyki:

c3zptma

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

Muzyka

Balet to widowisko muzyczne, w którym treści przedstawione są za pomocą tańca. Łączy teatr, taniec i muzykę. Wyłonił się we Francji i Włoszech  w VXII wieku. Występuje w dwóch odmianach - klasyczny i współczesny.
Oglądnij dwa zaproponowane przeze mnie filmy i wskaż różnice pomiędzy tymi formami tańca. Odpowiedź zapisz za pomocą krótkiej notatki.
Na stronie Nowej Ery znajdziesz e-podręczniki. Temat znajduje się na stronie 123. Możesz uzupełnić swoją wiedzę o zamieszczony tam materiał. Poszukaj kilku tytułów baletów Piotra Czajkowskiego i zapisz.

Dla osób chętnych proponuję dodatkowe zadanie. Oglądnij poniższy film i napisz w kilku zdaniach jakie emocje przekazano za pomocą tańca i o jakich ludzkich zniewoleniach opowiada ten fragment. Może uda Ci się nawet stworzyć fragment historii ludzkiej jako ciągu zdarzeń. W razie potrzeby służę pomocą.

https://www.youtube.com/watch?v=tIyww18wA-w
 

23 marca 2020 r.

Matematyka

Proszę zapoznać się z w poniedziałek i wtorek z tematem:
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-za-pomoca-rownan/D1G6Bgq3k 

 

a następnie wykonać ćwiczenia:
https://www.matzoo.pl/klasa7/zadania-tekstowe-prostokat_57_375

 

Chemia

Moi Drodzy,

Czekają nas niecodzienne lekcje. Mimo trudnej sytuacji musimy iść dalej. Bardzo proszę o zapisanie w zeszycie tematu lekcji oraz sporządzonej przeze mnie notatki (w załączniku), proszę również obejrzeć krótki filmik na you tube (woda jako rozpuszczalnik, nauka ciekawsza niż książki) do którego podaję adres w załączonej notatce, wystarczy skopiować go do przeglądarki i wyszukać. Zachęcam do obejrzenia. Na podstawie podanej wiedzy proszę wykonać ćwiczenia zamieszczone również w załączniku, a następnie odesłać je na mój adres mailowy. Zadania odesłane w formie pisemnej będą podlegały ocenie.

Jest do praca dla Was na najbliższy tydzień tj. do 27.03.2020. 

Mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
 
Powodzenia:)
 

WF

Dzień dobry


Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje wychowania fizycznego będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTU1NTAxNjc1ODJa ), następnie wpiszcie kod zajęć z
wychowania fizycznego:

bnkijwp

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Informatyka

grupa p. Jagiełki

Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2 

Zapoznaj się z tematem dotyczącym wstawiania grafiki w edytorze tekstu, poćwicz.

Na ocenę wykonaj ćwiczenia 1 i 3.  


Rozwiązania wyślij do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w załączniku do maila). 
W razie problemów pytaj mnie przez Facebooka. Termin: 3 kwietnia 2020 r.


Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODA0Mzla), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

q7br2bb

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Wypowiedź argumentacyjna
1. Zapoznaj się z wiadomościami zamieszczonymi na stronie 184 (Szkoła mówienia i pisania”).
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia ze strony 185 i 186.

Temat: Rzeźba

1. Kształcenie kulturowe – Zapoznaj się z tematami: Krótka historia,
Język rzeźby, Najważniejsze typy dzieł rzeźbiarskich, Jak oceniać rzeźby?
2. Znajdź rzeźbę w Twojej okolicy. Napisz, jaką pełni funkcję.
3. Opisz jedną z rzeźb zaprezentowanych w tym rozdziale podręcznika.
Możesz skorzystać z różnych źródeł omawiających to dzieło sztuki.

Ponadto polecam spektakl Teatru Telewizji pt. „Zemsta ”w poniedziałek, 23 marca o godz.21.00 na antenie Jedynki. Na stronie www.teatrtv.vod.pl  znajdują się materiały, fotosy i opisy komedii Aleksandra Fredry.

Powyższe tematy opracuj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2

Zapoznaj się z tematem dotyczącym wstawiania grafiki w edytorze tekstu, poćwicz :-)

Na ocenę wykonaj ćwiczenie 4:

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj swoją wizytówkę. Wykorzystaj pole tekstowe.

Pracę wyślij do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin: 3 kwietnia 2020 r.

 

Matematyka

Proszę na stronach GWO w strefie ucznia – klasa 7 w testach online rozwiązać test dotyczący równań.

 

Język niemiecki

przesyłam padleta z wszystkimi zadaniami zebranymi w jednym miejscu:
 
jak i link do webinaru, gdzie robimy z uczniami wszystkie zadania po kolei:
 
 

19 marca 2020 r.

Fizyka 

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z fizyki z działu „Cząsteczkowa budowa ciał” wykonując zadania z podręcznika:
 ze strony 88: zadanie nr 4, zadanie nr 5
 ze strony 90: zadanie nr 1

Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

18 marca 2020 r.

Język polski
Temat: Opuścić ojczyznę – John Ronald Reuel Tolkien „ Drużyna Pierścienia”
1. Przeczytaj fragment utworu – strona 180 – 182.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1, 2, 3, 4, 5, 6,7).
3. Zapoznaj się z Kontekstem – strona 183
4. Napisz, czym jest fantastyka?

 

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku.

 Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku   str. 141-145 następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

 

  1. ćwiczenia do pobrania (link na dole strony)
  2. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie obejrzyj zamieszczony tam film "Królestwo Polskie walczy "i odpowiedz na zamieszczone pod nim pytanie (pisemnie w zeszycie)

 

Polecenie 2

Wysłuchaj powyższych wykładów. Zanotuj w punktach odpowiedzi na podane pytania.

  • Czym był strajk szkolny w czasie rewolucji w latach 1905–1907?
  • Jaka była reakcja społeczeństwa polskiego na strajk?
  • W jaki sposób strajk wpłynął na życie młodzieży?
  • Jaką rolę odegrały w strajku szkolnym dziewczęta? Jakie były konsekwencje ich udziału w strajku?

 

https://epodreczniki.pl/a/proba-sil-rewolucja-1905-1907-w-rosji-i-na-ziemiach-polskich/DbBery6GH

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie materiału z działu VI Układ oddechowy.
Wykonaj w zeszycie zadania od 1 do 7 - strona 150 w podręczniku.

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec POLKA historia powstania podstawowe kroki, przesłuchać i oglądnąć na YouTube
• edukacja zdrowotna substancje psychoaktywne zagrożenia płynące dla organizmu

 

Matematyka

Proszę w przeglądarce wyszukać program „Szalone liczby”. W rozdziale 5 Równanie z jedną niewiadomą wykonujemy ćwiczenie:
1. Równanie z jedną niewiadomą – 10 przykładów
Działania i wyniki zapisujemy w zeszytach do matematyki

Geografia

Zaplanuj w formie pisemnej jednodniową wycieczkę do wybranego obiektu przyrodniczego, miasta lub innego ciekawego miejsca uwzględniając :
1. Czas wyjazdu i powrotu
2. Szacunkowy koszt wycieczki
3. Trasę
4. Ciekawe obiekty które proponujesz do zwiedzania
Wycieczka może być autokarowa , rowerowa lub piesza

 

Chemia

Pobierz załącznik i wykonaj zadania.

 

Język angielski

 To co rodzicom wysłałam smsem w czwartek 12.03
 Dokończyć zadania z ćwiczeniówki w unit 5, całość ma być wypełniona
 Czytać sobie słownictwo z unit 6 i unit 7 z podręcznika
 Dla chętnych ćw.4/59
 Przetłumaczyć ulubioną piosenkę angielską lub kilka (linijka po angielsku, linijka po polsku),pisemnie w zeszycie

 

17 marca 2020 r.

Matematyka

Proszę w zeszytach do matematyki zrobić następujące zadania
z podręcznika:
Strona 191 zadanie 4, 5.
Strona 2000 zadanie 15, 16, 17, 21.