6 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.
Polecenie 1
Korzystając z treści w podręczniku /Str. 170 – 174 / wykonaj zad. 1 – 4 w zeszycie ćwiczeń str. 104 - 105
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 105.

 

Chemia

Drodzy Uczniowie,
W najbliższym czasie czekają nas dość trudne tematy, będziemy rozwiązywać zadania tekstowe. Temat lekcji na ten tydzień: Rozpuszczalność substancji w wodzie. Jak już wiecie notatkę przesyłam Wam w załączniku i proszę aby znalazła się ona w zeszycie. Proszę przepisać do zeszytu to, co jest zaznaczone czarną i czerwoną czcionką. Niebieską czcionką zapisywałam wyjaśnienia dla Was, które, mam nadzieję, pomogą Wam zrozumieć temat. Po powrocie do szkoły zeszyty będą sprawdzone, czy na bieżąco uzupełnialiście notatki. Na początek  pokazałam Wam jeden typ zadania i na tej podstawie proszę zróbcie dwa kolejne i prześlijcie na mojego maila bądź Messengera do oceny. Temat będziemy poszerzać na kolejnych lekcjach. Nie poddajcie się, to nie jest trudne, trzeba tylko usiąść, przerobić to jedno zadanie, a potem już wszystko stanie się jasne. W razie pytań lub problemów proszę piszcie do mnie. 
Trzymam za Was kciuki:)
 

WF

Materiał do pobrania w załączniku na dole strony

 

3 kwietnia 2020 r.

Fizyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę wykonać z podręcznika ze strony 98 zadanie 2 i 3.
Rozwiązania zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

2 kwietnia 2020 r.

Język polski

2 kwietnia
Temat: Twórca i jego czasy – Adam Mickiewicz
1. Zapoznaj się z tekstami dotyczącymi poety – s.206-207.
2. Zapisz w zeszycie notatkę na temat życia i twórczości Adama Mickiewicza w latach 1819 – 1829. Możesz korzystać z różnych źródeł.

3 i 6 kwietnia
Temat: Wyobraźnia ludowa – Adam Mickiewicz „Świtezianka”
1. Przeczytaj utwór –s.208 -211
2. Określ czas i miejsce zdarzeń opisanych w utworze.
3. Przedstaw bohaterów.
4. Napisz plan wydarzeń.
5. Wymień elementy fantastyczne.
6. Określ nastrój utworu.
7. Odszukaj w tekście fragment, w którym narrator zawarł naukę moralną. Własnymi słowami wyjaśnij jej sens.
8. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 211. Zapamiętaj definicję „ballady”.
9. Napisz list do kolegi (koleżanki), w którym opowiesz mu o niezwykłej historii strzelca i rusałki.
Powyższe zadania wyślij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom
https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNjkwMTA1OTVa  następnie
wpiszcie kod xlltwmp


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadaną notatkę. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-)
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r., czyli tak dostaliście dodatkowy dzień ;)
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język angielski

Po otwarciu tego linku proszę wejść w rozdział 6 i każdego dnia rozwiązywać VOCABULARY zadania z
zakładek FISZKI, UCZ SIĘ, PISANIE, ĆWICZENIA,TEST.
W zeszycie robimy zad 3 str.62. Foto na maila.
Nagrywamy czytane przez nas zad 2 na str.63 (conajmniej 12 linijek tekstu) i przysyłamy na maila.

Na messengera dostaniecie słówka, które trzeba znaleźć w tym tekscie i zapisać do zeszytu. Dla
chętnych zadanie 3/63
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/all-clear-klasa-7/sets?fbclid=IwAR1De-
dGjwUtaPp8ZjkmGDXrYVrRibck_FnY9YDisqAeSFmhpQrcHZ9LvdE

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego w Polsce.
Polecenie 1
Na podstawie informacji z podręcznika str. 164 – 167, wykonaj w zeszycie ćw. zadanie 1, 2,3, 4 str.102 – 103.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.103.

Uwaga: W tym tygodniu mija termin przesyłania prac pisemnych opisujących zaplanowanąwycieczkę ma mój adres e- mailowy!

 

Język niemiecki

Bardzo serdecznie proszę o zapoznanie się z materiałami do lekcji:
 
 
Pozdrawiam Was ciepło i viel Erfolg (powodzenia)!
 
Edyta Śliwa
 

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE

Zadanie- wyzwanie
Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-).


Temat: Ringo-przepisy gry.
https://www.youtube.com/watch?v=gaQUFc1twBg  zadanie: zobacz film i odpowiedz pisemnie na pytania:
1. Czym jest RINGO?
2.Jakie są walory gry?


Temat: Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Zapoznaj się z treścią prezentacji Power Point podanej na dole strony.


Temat: Choroby cywilizacyjne- otyłość.
Przeczytaj, do tego zadania nie ma pytań, ale postaraj się jak najwięcej zapamiętać.
Czym właściwie jest otyłość?
Otyłość to stan w którym wskaźnik masy ciała BMI (body mass indeks) jest większy niż 30. Jeżeli wartość BMI przewyższa 40 mówimy już o otyłości śmiertelnej. Dalej otyłość dzielimy na 2 rodzaje, otyłość brzuszną, czyli sytuacje gdy tkanka tłuszczowa gromadzi się w obrębie tali i brzucha, oraz otyłość typu gruszka, gdzie tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie wokół bioder i ud. Mężczyźni przeważnie mają skłonność do otyłości brzusznej a kobiety do tej drugiej.

Rodzaje otyłości .W obrębie zjawiska, jakim jest otyłość wyróżnić można kilka jej rodzajów. Są to:
 otyłość umiarkowana, gdy BMI znajduje się w przedziale 30–35,
 otyłość znacząca, gdy BMI znajduje się w przedziale 35–40,
 otyłość stanowiąca poważne ryzyko, gdy BMI przekracza wartość 40.
 Często wskazuje się na następujące przyczyny otyłości:
 wolna przemiana materii – jeżeli energia dostarczana wraz z pożywieniem nie zostanie spożytkowana, wówczas jest magazynowana w postaci tkanki tłuszczowej i w ten sposób przyczynia się do otyłości,
 predyspozycje genetyczne – u niektórych osób geny mają wpływ na szybsze przetworzenie energii i magazynowanie jej w tkance tłuszczowej,
 wpływ czynników związanych z życiem płodowym (związany np. z nieodpowiednią dietą matki),
 preferencyjne przemiany metaboliczne węglowodanów – u niektórych osób organizm sprawniej  metabolizuje węglowodany niż tłuszcze, co zwiększa skłonność do tycia,
 brak uczucia sytości, u podstaw którego leżą m.in. zaburzenia regulacji neurohormonalnej,
 ograniczenie tzw. termogenezy poposiłkowej, która oznacza wzrost w wytwarzaniu ciepła przez organizm po spożyciu pokarmu, na skutek zwiększenia zużycia energii, jaka jest potrzebna w procesie trawienia,
 zaburzenia dotyczące czynności gruczołów wydzielania wewnętrznego,
 nadmierne wydzielanie białek odpowiedzialnych za syntezę triglicerydów
 nieodpowiednia dieta oraz nieregularne przyjmowanie posiłków,
 zbyt mała aktywność fizyczna.
Dieta dzieci borykających się z otyłością powinna uwzględniać odpowiednią ilość takich składników, jak:
 węglowodany złożone, 

 białko, 
 błonnik, 
 witaminy, 
 sole mineralne. 
Dieta powinna charakteryzować się również dużym zróżnicowaniem produktowym, z odpowiednimi porcjami nabiału, warzyw oraz owoców. Wprowadzenie odpowiedniej diety i jej przestrzeganie to jednak najczęściej niewystarczające kroki w walce z otyłością u dzieci. Bardzo ważne jest, aby dieta przy otyłości została połączona z odpowiednią aktywnością ruchową. Aby aktywność ruchowa w procesie leczenia otyłości dawała dobre efekty, ważny jest dobór ćwiczeń motywujących pacjenta do podejmowania tej aktywności.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.
Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.
Termin: 07.04.2020.
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w poniedziałek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Język polski

30 i 31 marca
Temat: Podsumowanie wiadomości

1. Przypomnij sobie wiadomości z ostatniego działu na podstawie schematu ze strony 201.
2. Wykonaj test podsumowujący ze strony 203-204, pomiń ćwiczenie 10 i 11.
Rozwiązanie testu prześlij na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Pozdrawiam serdecznie. Dorota Maciejczyk

 

Fizyka 

Drodzy uczniowie, bardzo proszę zapoznać się z informacjami co to jest tor ruchu i droga.
W podręczniku na stronie 95-97 lub z Internetu.
Proszę zrobić notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Witam Was serdecznie,
 
Moi Drodzy. Cieszę się, że tak wielu z was podeszło do pracy zdalnej odpowiedzialnie i w minionym tygodniu wywiązało się wspaniale z powierzonych zadań. Ci, którzy tego jeszcze nie uczynili, wciąż mają szansę przysłać mi zaległe prace. Każda Wasza praca podlega ocenie, zatem wszelkie braki będą skutkowały negatywnymi stopniami. A zadania nie są trudne. Warto poświęcić chwilę czasu i powalczyć o lepsze oceny. Na ten tydzień mamy kolejny temat do pracy. Podobnie jak w minionym tygodniu, notatka, która powinna się znaleźć w zeszycie umieszczona jest w załączniku. Dodatkowo macie tam link do filmiku, który pozwoli Wam zrozumieć przerabiany obecnie materiał. Film trwa 6 minut, a w bardzo prosty i logiczny sposób wyjaśnia pojęcia obecnej lekcji. W kolejnym załączniku przesyłam kartę pracy, gdzie po zapoznaniu się z notatką oraz obejrzeniu filmu, z łatwością wykonacie zawarte w niej ćwiczenia. Na maile czekam do końca tygodnia. Każdy otrzyma ode mnie informację zwrotną z ewentualnymi uwagami oraz oceną. 
 
Życzę wytrwałości i powodzenia. 
Iwona Chwierut
 

27 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


27.03.2020. klasa VIIa i VIIb


Temat: Zajęcia ruchowe przy muzyce.


I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
–zadanie: zobacz filmik i zrób notatkę w punktach.


II. Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q  –zadanie-wyzwanie
na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


III. Zabawa ruchowa przy muzyce-
https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg  – zadanie: ćwicz każdego dnia i zapamiętaj układ.
https://youtu.be/Eyb4Zsv3qRs  - zadanie: ćwicz każdego dnia.


Powtórka
I. Ustawienie na boisku w siatkówce-
https://www.youtube.com/watch?v=nx2rIngytQs  - zobacz film i odpowiedz na pytania:
1.Jak są rozmieszczone strefy boiska?
2.Czym jest ustawienie?
3.W jakich liniach ustawieni są zawodnicy?
4.Jak nazywają się zawodnicy w poszczególnych strefach i jaka jest ich
rola na boisku?
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.

Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.

Termin: 03.04.2020

Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w piątek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Fizyka

Drodzy uczniowie zastanowimy się jak opisujemy ruch i co to jest układ odniesienia?
Proszę zapoznać się z materiałami w podręczniku na stronie 92 i 93 oraz zrobić z tego notatkę do zeszytu przedmiotowego i wykonać ćwiczenie nr 3 ze strony 94 z podręcznika zapisując rozwiązanie w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

26 marca 2020 r.

Biologia

Na podstawie informacji w podręczniku strona 153-156,oraz z materiałów zamieszczonych w Internecie:


https://opracowania.pl/opracowania/biologia/wydalanie,oid,1342,budowa-i-rola-ukladu-wydalniczego

https://www.youtube.com/watch?v=I_G0alT5hlw 

https://www.youtube.com/watch?v=srrEfoXwscc 


Wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Poznajemy budowę układu wydalniczego
2. W notatce z lekcji wyjaśnij, podaj definicje:
1. Wydalanie
2. Defekacja
3. Drogi wydalania zbędnych substancji (tabele strona 153) naucz się tego nie musisz przepisywać :)
4. Funkcję układu wydalniczego (zapisz je)
5. Budowa układu wydalniczego (ilustracja str. 154) – musisz umieć rozpoznać na rysunku: nerkę, moczowód, pęcherz moczowy i cewkę moczową
6. Budowa nerki (str.154-155) zwróć uwagę gdzie jest położona kora nerki i rdzeń nerki, oraz z jakich elementów się składają
7. Nefron-podstawowa jednostka funkcjonalna nerki, zbudowana z ciałka nerkowego i kanalika nerkowego (zapisz definicje, oraz zapoznaj się z rysunkiem i opisem budowy str. 154-155)

Po opanowaniu budowy układu wydalniczego przejdziemy dalej.
Na podstawie informacji na stronie 155-156 od Powstawanie moczu, oraz filmów z YouTube (linki u góry) . Wykonaj następujące polecenia:
1.Zapisz w zeszycie temat lekcji: Działanie układu wydalniczego – jak powstaje mocz?

2. Zapisz notatkę, w której wyjaśnisz jak powstaje mocz?, czyli jak działa nefron?

Ps. Nie wymagam znajomości nazw podanych w filmie, wystarczy żebyście opanowali podstawowe informacje, które macie w podręczniku. Filmy są rozbudowane, ale mam nadzieje, ze pomogą Wam lepiej zrozumieć powstawanie moczu.


Uwaga: wyślijcie mi na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  zdjęcie wykonanych notatek z lekcji. Temat jest trudny, więc macie czas do piątku 03.04.2020. Bardzo proszę w temacie maila wpiszcie biologia klasa 7a lub 7b i wasze imię i nazwisko. Postarajcie się pisać wyraźnie.

Powodzenia! Miłej nauki :-)

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

MÓJ MAIL DLA UCZNIÓW : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Proszę codziennie czytać sobie na głos słowniczek , unit 5, s.123. Na stronie wydawnictwa macmillan w strefie ucznia są do sciągnięcia nagrania do tekstów z podręcznika ,poza tym proszę :
 Przysłać mi zdjęcia stron 32-35 w ćwiczeniówce
 Ćwiczyć czasowniki nieregularne ze s.130, wkrótce kartkówka! 
 Ze strony 62 wypisać i przetłumaczyć słowa z zad 1 i wykonać zad 2. Przysłać zdjęcie.
 Dla chętnych:na stronie www.gov/zdalnelekcje , klasa7 j angielski marzec: jedzenie trzy pierwsze lekcje,przepisać słowa, które są tłustym drukiem i przetłumaczyć je.
 Oglądać kanał YouTube Arleny Witt i można streścić mi w kilku zdaniach co ciekawego wynieśliśmy z danego odcinka.

Wykonane zadania proszę przysłać w jednej wiadomości z załącznikami do 3.04.2020r.

 

Matematyka

Tematem naszych zajęć będzie nadal rozwiązywanie zadań tekstowych. Proszę w środę wykonać ćwiczenia:


https://www.matzoo.pl/klasa7/zadania-tekstowe-rodzina_57_376

 

24 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź czy potrafisz. Usługi w Polsce. Powtórzenie wiadomości i umiejętności z działu V.


Polecenie :
W zeszycie ćw. str. 100, 101 wykonaj zadania od 1- 7.

 

Plastyka

Korzystając z różnych źródeł informacji m in. albumy, encyklopedie, podręcznik do plastyki, internet wybierz i opisz  pracę twórczą artysty reprezentującego sztukę współczesną, np.performance, pop-art, optical-art, happening itp. Pracę można wykonać na kartce i przesłać na mojego maila, bądź w formie multimedialnej jako np. prezentację slajdów. 
 Pracę należy przesłać do 10 kwietnia. Podaję maila -Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Muzyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje muzyki będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom

https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z muzyki:

c3zptma

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

Muzyka

Balet to widowisko muzyczne, w którym treści przedstawione są za pomocą tańca. Łączy teatr, taniec i muzykę. Wyłonił się we Francji i Włoszech  w VXII wieku. Występuje w dwóch odmianach - klasyczny i współczesny.
Oglądnij dwa zaproponowane przeze mnie filmy i wskaż różnice pomiędzy tymi formami tańca. Odpowiedź zapisz za pomocą krótkiej notatki.
Na stronie Nowej Ery znajdziesz e-podręczniki. Temat znajduje się na stronie 123. Możesz uzupełnić swoją wiedzę o zamieszczony tam materiał. Poszukaj kilku tytułów baletów Piotra Czajkowskiego i zapisz.

Dla osób chętnych proponuję dodatkowe zadanie. Oglądnij poniższy film i napisz w kilku zdaniach jakie emocje przekazano za pomocą tańca i o jakich ludzkich zniewoleniach opowiada ten fragment. Może uda Ci się nawet stworzyć fragment historii ludzkiej jako ciągu zdarzeń. W razie potrzeby służę pomocą.

https://www.youtube.com/watch?v=tIyww18wA-w
 

23 marca 2020 r.

Matematyka

Proszę zapoznać się z w poniedziałek i wtorek z tematem:
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-za-pomoca-rownan/D1G6Bgq3k 

 

a następnie wykonać ćwiczenia:
https://www.matzoo.pl/klasa7/zadania-tekstowe-prostokat_57_375

 

Chemia

Moi Drodzy,

Czekają nas niecodzienne lekcje. Mimo trudnej sytuacji musimy iść dalej. Bardzo proszę o zapisanie w zeszycie tematu lekcji oraz sporządzonej przeze mnie notatki (w załączniku), proszę również obejrzeć krótki filmik na you tube (woda jako rozpuszczalnik, nauka ciekawsza niż książki) do którego podaję adres w załączonej notatce, wystarczy skopiować go do przeglądarki i wyszukać. Zachęcam do obejrzenia. Na podstawie podanej wiedzy proszę wykonać ćwiczenia zamieszczone również w załączniku, a następnie odesłać je na mój adres mailowy. Zadania odesłane w formie pisemnej będą podlegały ocenie.

Jest do praca dla Was na najbliższy tydzień tj. do 27.03.2020. 

Mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
 
Powodzenia:)
 

WF

Dzień dobry


Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje wychowania fizycznego będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTU1NTAxNjc1ODJa ), następnie wpiszcie kod zajęć z
wychowania fizycznego:

bnkijwp

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Informatyka

grupa p. Jagiełki

Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2 

Zapoznaj się z tematem dotyczącym wstawiania grafiki w edytorze tekstu, poćwicz.

Na ocenę wykonaj ćwiczenia 1 i 3.  


Rozwiązania wyślij do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w załączniku do maila). 
W razie problemów pytaj mnie przez Facebooka. Termin: 3 kwietnia 2020 r.


Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODA0Mzla), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

q7br2bb

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Wypowiedź argumentacyjna
1. Zapoznaj się z wiadomościami zamieszczonymi na stronie 184 (Szkoła mówienia i pisania”).
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia ze strony 185 i 186.

Temat: Rzeźba

1. Kształcenie kulturowe – Zapoznaj się z tematami: Krótka historia,
Język rzeźby, Najważniejsze typy dzieł rzeźbiarskich, Jak oceniać rzeźby?
2. Znajdź rzeźbę w Twojej okolicy. Napisz, jaką pełni funkcję.
3. Opisz jedną z rzeźb zaprezentowanych w tym rozdziale podręcznika.
Możesz skorzystać z różnych źródeł omawiających to dzieło sztuki.

Ponadto polecam spektakl Teatru Telewizji pt. „Zemsta ”w poniedziałek, 23 marca o godz.21.00 na antenie Jedynki. Na stronie www.teatrtv.vod.pl  znajdują się materiały, fotosy i opisy komedii Aleksandra Fredry.

Powyższe tematy opracuj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2

Zapoznaj się z tematem dotyczącym wstawiania grafiki w edytorze tekstu, poćwicz :-)

Na ocenę wykonaj ćwiczenie 4:

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj swoją wizytówkę. Wykorzystaj pole tekstowe.

Pracę wyślij do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin: 3 kwietnia 2020 r.

 

Matematyka

Proszę na stronach GWO w strefie ucznia – klasa 7 w testach online rozwiązać test dotyczący równań.

 

Język niemiecki

przesyłam padleta z wszystkimi zadaniami zebranymi w jednym miejscu:
 
jak i link do webinaru, gdzie robimy z uczniami wszystkie zadania po kolei:
 
 

19 marca 2020 r.

Fizyka 

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z fizyki z działu „Cząsteczkowa budowa ciał” wykonując zadania z podręcznika:
 ze strony 88: zadanie nr 4, zadanie nr 5
 ze strony 90: zadanie nr 1

Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

18 marca 2020 r.

Język polski
Temat: Opuścić ojczyznę – John Ronald Reuel Tolkien „ Drużyna Pierścienia”
1. Przeczytaj fragment utworu – strona 180 – 182.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1, 2, 3, 4, 5, 6,7).
3. Zapoznaj się z Kontekstem – strona 183
4. Napisz, czym jest fantastyka?

 

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku.

 Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku   str. 141-145 następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

 

  1. ćwiczenia do pobrania (link na dole strony)
  2. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie obejrzyj zamieszczony tam film "Królestwo Polskie walczy "i odpowiedz na zamieszczone pod nim pytanie (pisemnie w zeszycie)

 

Polecenie 2

Wysłuchaj powyższych wykładów. Zanotuj w punktach odpowiedzi na podane pytania.

  • Czym był strajk szkolny w czasie rewolucji w latach 1905–1907?
  • Jaka była reakcja społeczeństwa polskiego na strajk?
  • W jaki sposób strajk wpłynął na życie młodzieży?
  • Jaką rolę odegrały w strajku szkolnym dziewczęta? Jakie były konsekwencje ich udziału w strajku?

 

https://epodreczniki.pl/a/proba-sil-rewolucja-1905-1907-w-rosji-i-na-ziemiach-polskich/DbBery6GH

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie materiału z działu VI Układ oddechowy.
Wykonaj w zeszycie zadania od 1 do 7 - strona 150 w podręczniku.

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec POLKA historia powstania podstawowe kroki, przesłuchać i oglądnąć na YouTube
• edukacja zdrowotna substancje psychoaktywne zagrożenia płynące dla organizmu

 

Matematyka

Proszę w przeglądarce wyszukać program „Szalone liczby”. W rozdziale 5 Równanie z jedną niewiadomą wykonujemy ćwiczenie:
1. Równanie z jedną niewiadomą – 10 przykładów
Działania i wyniki zapisujemy w zeszytach do matematyki

Geografia

Zaplanuj w formie pisemnej jednodniową wycieczkę do wybranego obiektu przyrodniczego, miasta lub innego ciekawego miejsca uwzględniając :
1. Czas wyjazdu i powrotu
2. Szacunkowy koszt wycieczki
3. Trasę
4. Ciekawe obiekty które proponujesz do zwiedzania
Wycieczka może być autokarowa , rowerowa lub piesza

 

Chemia

Pobierz załącznik i wykonaj zadania.

 

Język angielski

 To co rodzicom wysłałam smsem w czwartek 12.03
 Dokończyć zadania z ćwiczeniówki w unit 5, całość ma być wypełniona
 Czytać sobie słownictwo z unit 6 i unit 7 z podręcznika
 Dla chętnych ćw.4/59
 Przetłumaczyć ulubioną piosenkę angielską lub kilka (linijka po angielsku, linijka po polsku),pisemnie w zeszycie

 

17 marca 2020 r.

Matematyka

Proszę w zeszytach do matematyki zrobić następujące zadania
z podręcznika:
Strona 191 zadanie 4, 5.
Strona 2000 zadanie 15, 16, 17, 21.