6 kwietnia 

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu Wojciecha Widłaka- ,,Wielkanocna niespodzianka". Pisanie życzeń świątecznych- wielka litera w zwrotach grzecznościowych. PZ s.82-83, ćw. s 91-92

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna:

Wykonanie kartki świątecznej- dowolną techniką.

Wychowanie fizyczne:

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

Edukacja matematyczna:

zadania na str. www.matzoo.pl (dodawanie i odejmowanie w zakresie 100).

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 8 kwietnia.
Dziś nauczymy się nazywac przedmioty, które kolekcjonujemy. Będziemy odpowiadac na pytanie: What do you collect? Co zbierasz? Na stronie 34 w podręczniku znajdziecie szeroki wybór przemiotów, które być może znjadują się w waszej kolekcji. Postarajcie się je zapamiętac,cwicząc wymowę razem z nagraniem. Słowniczek na stronie 62 pomoże wam zrozumiec nowe słowa. Jako zadanie domowe proszę wykonac cw.2 ze strony 34 w zeszycie cwiczen. Zdjęcie Waszej pracy domowej możecie wysłac mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
W związku z nadchodzącymi świętami polecam: https://youtu.be/P09FiCLhd1Q 
Pozdrawiam!

 

3 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie ciekawostek o nietypowych pojazdach. Rozwiązywanie rebusów i zagadek związanych z tematem. PZ s.72, ćw. s.78-79

Edukacja plastyczna:

Projektowanie własnego nietypowego pojazdu przyszłości.

 

2 kwietnia 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000- dopełnianie do setek, odejmowanie od pełnych setek. PM s.33 ,ćw. s. 42-43.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie opowiadania Rafała Witka ,,Jak wylecieć z lotniska". Zasady zachowania na lotnisku. Poznanie nazw pracowników naziemnych oraz latających w samolotach. PZ s.69-71, ćw. 76-77

Edukacja informatyczna:

Wyszukaj w Internecie, jakich przedmiotów nie można wnosić na pokład samolotu.

 

1 kwietnia 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie jedności, dziesiątek i setek do liczby trzycyfrowej i ich odejmowanie od takiej liczby. Pomyślę i rozwiążę- rozwiązywanie zadań. PM s. 31-32, ćw. s.41

Edukacja polonistyczna:

Głośne czytanie wiersza Tomasza Plebańskiego ,,O statkach dużych i małych" . Pisownia czasowników z ą, ę . PZ s. 66-67, ćw. s. 74-75. Pisanie opowiadania z uwzględnieniem jego trójczłonowej budowy. PZ s.68 (proszę przesłać na naszą pocztę (sptrzeciaklasa)

Edukacja muzyczna:

Nauka piosenki ,,Hej, ho, żagle staw" YouTube

 

31 marca 2020 r.

Religia

Witam i pozdrawiam.myślę że już wszystko umiecie co jest w zeszycie.Ostatnią katechezę macie Żal za grzechy. Wpisujcie katechezy do zeszytu np. 24.03.20  Mocne postanowienie poprawy  / w książce nr.34

Jest to szczera wola ( czyli ze chcę) unikania grzechów zwłaszcza ciężkich i okazji do grzechu /jeśli wpisaliście z podręcznika zapamiętaj- może być.
 
27.03.20   temat: Szczera spowiedź / nr.35 w książce, str 84 Jest to wyznanie z żalem wszystkich grzechów aby otrzymać  rozgrzeszenie.
 
31.03.20   wpisać temat nr 37 str 89. /przeczytać ze zrozumieniem wpisać i nauczyć się zapamiętaj.
Pamiętajmy że w niedzielę 5 kwietnia to Niedziela Palmowa Męki Pańskiej, rozpoczynamy przezywać Wielki Tydzień- Święte dni.
 
03.04.20  /wpisać temat nr.38 str 92-93. WIELKI CZWARTEK-ustanowienie Eucharystii i Kapłaństwa. /rysunek o Mszy św.i wpisać: Msza święta jest to Ofiara Nowego Testamentu w której sam Pan Jezus ofiaruje się za nas swojemu Ojcu Niebieskiemu pod postaciami Chleba i wina. 
/proszę do tego obejrzeć w internecie wpisując w Google: film o Eucharystii.lub Byłem tam-Msza św.   /są tez inne bardzo pomocne dla dzieci.     
 
Szczęść Boże-katechetka
 

Edukacja polonistyczna:

Wyodrębnianie nazw środków transportu na tekstu informacyjnego, opowiadania Rafała Witka ,,Duch pociągowy".

Edukacja społeczna:

Gromadzenie nazw związanych z transportem kolejowym. PZ s.63-65, ćw.s.72-72

Edukacja matematyczna:

Budowa liczby trzycyfrowej- zapisywanie liczb, porównywanie. M. s.39-40

Edukacja techniczna:

wykonanie kompozycji przestrzennej- samochody 

 

30 marca 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie setek- odczytywanie danych z diagramu, rozwiązywanie zadań. PM s. 29, ćw. s.38

Edukacja polonistyczna:

Głośne czytanie opowiadania Małgorzaty Węgrzeckiej ,,Naprzeciwko północy". Ćwiczenia w pisaniu wyrazów z cząstką-om-. PZ s.60-62, ćw. s.70-71

Wychowanie fizyczne:

Gry zabawy z pokonywaniem przeszkód.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Dzisiejszy temat lekcji to pytanie: What is he like? (czyli: jaki on jest?)

Nauczymy się pytac o cechy charakteru. Zapoznaj się ze słowami zaznaczonymi na żółto w podręczniku na stronie 31 – cw. 1. Do każdego zdania pasuje tylko jedno z nich. Możesz się wspierac słownikiem na str. 61 (niebieska ramka), jeśli jakieś słowa sprawią Ci trudnośc. Postaraj się zapamiętac nowe słowa.
Wykonaj cw. 1 ze str. 31 w zeszycie cwiczeń. Jezeli chcesz, możesz spróbowac również wykonac cwiczenie 2 (nie jest obowiązkowe).
Druga lekcja na ten tydzień to znane ci powtórzenie „Już umiem!” ze stron32-33 w zeszycie cwiczen. Spróbuj wykonac zamieszczone tu cwiczenia. Jesli jakieś zadanie sprawi Ci trudnośc, nie musisz go wykonywac, zrobimy je wspólnie po powrocie do szkoły.
Powodzenia!
Żeby przypomniec sobie różnicę w pytaniu o wygląd i cechy charakteru, zajrzyj tutaj:

https://www.anglomaniacy.pl/expressions-6-people-lesson.htm

 

27 marca 2020 r.

Witam moi Drodzy.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu informacyjnego- Co nas czeka w kwietniu? PZ s.58-59. Ludowe mądrości w przysłowiach, ćw. s.68-69

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie setek w zakresie 1000- rozwiązywanie zadań. M. s .36-37

Edukacja informatyczna:

gry związane z programowaniem z płyty CD

 

26 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna i społeczna:

Spotkanie z lekturą H.CH. Andersena ,, Brzydkie kaczątko".( Znajdź na YouTube lub przeczytaj.) Znaczenie tolerancji w relacjach społecznych. Pisownia wyrazów z ,,ą i ę". Ćw. s.66-67. Pisanie krótkiej notatki o pisarzu (5-6 zdań i wysłać na pocztę).

Edukacja muzyczna:

Słuchanie,, Wiosny" Antonio Vivaldiego z cyklu Cztery pory roku.(YouTube). Wychowanie fizyczne: W zdrowym ciele zdrowy duch"- zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 

25 marca 2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

Edukacja matematyczna:

Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000- porównywanie, dodawanie i odejmowanie setek. M. s.34-35

Edukacja polonistyczna:

Ocena zachowania głównego bohatera opowiadania Wojciecha Widłaka ,,Z wiosną na ratunek". PZ s. 55-56, ćw. s. 62-63. Opis krzewu kwitnącej forsycji na podstawie pytań na s.57 PZ (proszę przesłać na pocztę elektroniczną Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Praca plastyczna:

,,Wiosenny krajobraz" z figur geometrycznych (papier kolorowy) lub Teczka artysty s. 41

 

Język angielski

Proszę pokolorować rysunek zgodnie z instrukcją zamieszczoną w karcie pracy (do pobrania na dole strony). Jeżeli nie możecie go wydrukować, proszę narysować podobny, używając odpowiednich kolorów. A oto mała podpowiedź:
umbrella – parasol
sunflowers – słoneczniki
paddling pool – basen

 

24 marca 2020 r.

 

Edukacja matematyczna:

Obliczenia w zakresie czterech działań- jednostki czasu i długości. Obliczenia temperatury, zegarowe i pieniężne. Sprawdzam siebie. M. s. 32-33

 

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu Jerzego Jesionowskiego ,,Co robimy wiosną?" PZ s. 52-53 Pisownia wyrazów z ,, rz". Z. ćw. s. 62-63

 

Edukacja przyrodnicza:

Zakładamy hodowlę fasoli PZ s. 54 Napisz w zeszycie, czego potrzebują nasiona, żeby wykiełkować.

 

23 marca 2020 r.

Witam Was moi drodzy i zapraszam do pracy.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie wiersza Tomasza Plebańskiego,, Wiosenne przebudzenie" PZ s.51, ćw.s.60-61. Pisownia wyrazów z ż i rz -uzupełnianie luk.

Edukacja matematyczna:

Obliczenia w zakresie 100 z wykorzystaniem czterech działań- powtórzenie wiadomości.

Wychowanie fizyczne: Spacer- obserwacja przyrody.

 

20 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza:

Czytanie tekstu ,,Przyroda regionów Polski''- cechy krajobrazu. PZs.48-49, ćw. 55-57

 

Edukacja matematyczna:

Sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia- ćw. s.29-31

 

Edukacja informatyczna:

wykonanie zdjęcia w technice 3D

 

Religia 

Witam i pozdrawiam.

Zadania które poprzednio prosiłam o wykonanie pragnę dopełnić informację, że czas to dwa tygodnie. Każdy uczeń w dowolnych dniach i wybranym przez siebie czasie postara się je wykonać.                               

Zachęcam do właściwego przeżywania obecnie czasu WIELKIEGO POSTU by dobrze duchowo przygotować się do najważniejszych Świąt Wielkanocnych Zmartwychwstania PANA.                           

Proszę jeszcze wszystkich o 15 minut codziennie czytania Pisma Świętego Nowego Testamentu /Ewangelii / to będzie najlepsza Katecheza, bo to Spotkanie ze SŁOWEM BOŻYM.   

Szczęść Boże. Maria C.-Katechetka. 

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę o przygotowanie kalendarza pogodowego od poniedziałku do piątku, zapisując dzień tygodnia i rodzaj pogody w języku angielskim oraz wykonując ilustracje rodzaju pogody. Proszę, aby dzieci korzystały z nagrań do podręcznika w celu utrwalenia poznanych piosenek i rymowanek -dostępne na stronie
www.wszpwn.pl/strefa-ucznia.

 

19 marca 2020 r.

Religia

Znać i utrwalić treści z zeszytu / treści do zapamiętania są wklejone, ostatnim tematem był:Żal za grzechy -doskonały i mniej doskonały. 

Po utrwaleniu proszę z podręcznika do religii przeczytać tematy: nr.34 i nauczyć się zapamiętaj,  nr.35 i zapamiętaj, temat 36/formuła jak się spowiadać będzie podana na kartkach jak się spotkamy/ oraz temat 37 i zapamiętaj.        

 

Edukacja polonistyczna i społeczna 

Czytanie opowiadania Rafała Witka ,,Truskawka". Ustalenie kolejności prac nad filmem i nazw zawodów związanych z kinematografią. PZ s.45-47, s.53-54

 

Edukacja matematyczna

Dzielenie typu 96:6 w zakresie 100 rozwiązywanie zadań. M. s.28

 

WF

Spędzanie czasu na świeżym powietrzu w swoim ogrodzie, szukanie wiosny i aktywność fizyczna (np. marszobiegi)

 

18 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

,, Elementarz odkrywców". Na podstawie tekstu ,,Zaproszenie do galerii sztuki" str.42-43 narysuj namaluj obraz w podobny sposób. Zatytułuj swoją pracę.

 

Edukacja matematyczna

Utrwalić mnożenie i dzielenie w zakresie 100- ćw. 3 i 4 podręcznik str.20

 

Język angielski

Proszę o nauczenia się głośnego czytania piosenki ze strony 30 w
podręczniku oraz zwrotów z ćwiczenia 1 s. 30 w zeszycie ćwiczeń.
Nagrania dostępne na stronie
www.wszpwn.pl/strefa-ucznia.
Kody dostępu w podręcznikach

Załączniki:
Pobierz plik (colouring-summer.pdf)angielski_25 marca 2020[ ]595 kB