26 czerwca 2020 r.

Drodzy Uczniowie!

Życzę Wam szczęścia, radości i osiągnięcia wszystkich zamierzonych celów. Niech Wasz wysiłek i Wasza wytrwałość w pogłębianiu wiedzy i umiejętności przyniosą kolejne sukcesy w życiu. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Wychowawczyni

 

24 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Praca inspirowana tekstem M. Strzałkowskiej ,, Do widzenia, trzecia klaso".

Edukacja matematyczna:

Łamigłówki matematyczne.

Edukacja plastyczna:

,, Moje wakacyjne plany".

 

23 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie opowiadania Zofii Staneckiej ,, Skok w nieznane". Pisanie listu pożegnalnego do wychowawczyni.

Edukacja matematyczna:

,, W parku rozrywki "- gra matematyczna.

Wychowanie fizyczne:

Marszobiegi na świeżym powietrzu.

 

22 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie informacji o pogodzie, zmianach w przyrodzie w lipcu i sierpniu. Poznanie pracy rolnika na polu w czasie żniw. PZ s.68-69, ćw. s. 78-79

Edukacja przyrodnicza:

Przypomnienie rodzajów zbóż i produktów z nich otrzymywanych.

Edukacja matematyczna:

Doskonalenie umiejętności matematycznych. PM s.68-69

 

Język angielski

W tym tygodniu nadszedł czas na podsumowanie. W mijającym roku szkolnym nauczyliście się bardzo wiele. Wśród zagadnień pojawiały się słowa i zwroty związane z opisem szkoły i sali lekcyjnej, zdrowiem i sprawnością, matematyką, pogodą i porami roku oraz miesiącami, rodziną i przyjaciółmi, rzeczami, które nas otaczają oraz podróżowaniem. Uczyliśmy się niedawno o środkach transportu, nadszedł teraz czas na wakacyjne podróże.
Poznamy teraz nowy zwrot:
I am going to – ja zamierzam
( w skrócie: I`m going to)
Możemy go wykorzystać do przedstawienia planów na wypoczynek letni. Wśród przydatnych zwrotów znajdą się:
visit interesting places – zwiedzać ciekawe miejsca
make new friends – poznawać nowych ludzi
visit other countries – zwiedzać, odwiedzać inne kraje
have fun with friends – dobrze się bawić z przyjaciółmi
stay up late – siedzieć do późna
sleep late – spać długo
sunbathe on the beach – opalać się na plaży
build sandcastles in the sand – budować zamki z piasku
go swimming – pływać
ride my bike – jeździć na rowerze
go out with my family and friends – wychodzić, spotykać się z przyjaciółmi i rodziną
stay at home and play with friends – zostać w domu i bawić się z przyjaciółmi
watch good films on DVD – oglądać dobre filmy
Możecie teraz skorzystać z nagrania do podręcznika CD2.34 i powtórzyć usłyszane zdania, aby poćwiczyć wymowę nowych zwrotów. Na zakończenie spróbujcie w dwóch – trzech zdaniach opowiedzieć głośno o swoich planach wakacyjnych, np.:
I`m going to make new friends.
I`m going to sleep late.
I`m going to have fun with friends.
Powodzenia! Na pewno wam się uda!

Jako drugą lekcję w tym tygodniu możecie wykonać zadanie ze str. 49 w zeszycie ćwiczeń. Znajdziecie tam ilustracje do podanych wyżej zwrotów. Będzie to okazja do powtórzenia i utrwalenia. I na zakończenie zachęta, aby przerwa wakacyjna była dla was również okazją do poszerzenia umiejętności językowych. Możecie do tego celu wykorzystać np. You Tube Kids z krótkimi filmikami na interesujące was tematy lub anglomaniacy.pl , gdzie możecie również wybierać ciekawe dla was zagadnienia.

 

19 czerwca 2020 r.

Religia

Temat nr 57 Jezus i ja na wakacjach.

 
Serdeczne Bóg zapłać Rodzicom za pomoc dziecku w wykonywaniu zadań i przyswajanie wiedzy. Pozostaje jeszcze utrwalanie tych treści żeby na wrzesień podczas prób przed pierwszą Komunią świętą  nie było za dużo. Wtedy będa sie uczyć tekstów na Uroczystość komunijną oraz wiersze-podziękowania.😇 
Szczęść Boże na wakacyjny wypoczynek.
/ do klasy 4 do Religii podręcznik pt.Miejsca pełne BOGActw, wyd. Jedność i zeszyt do Religii 80-kartkowy w kratkę.
 

Edukacja polonistyczna:

Udzielanie pierwszej pomocy na podstawie tekstu i własnych doświadczeń. Przypomnienie numerów alarmowych. Zapisywanie rad dla wypoczywających nad wodą, w górach, w lesie. PZ s.66-67, ćw. s.74-77

Edukacja matematyczna:

Rozwiązywanie zadań tekstowych- doskonalenie umiejętności matematycznych. PM s.66-67

 

15 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie opowiadania Anny Sójki ,,Czarodziej". Co najchętniej robisz z tatą?- indywidualne pisanie wypowiedzi. PZ s. 64-65, ćw. s.72-73

Edukacja matematyczna:

Utrwalamy, bo już znamy! Test matematyczny: ( poziom III)- ćw s. 84-85

Wychowanie fizyczne:

Ogólnorozwojowe ćwiczenia ruchowe na świeżym powietrzu.

 

9 czerwca 2020 r.

Religia

😇

 
Ogłoszenie dla Rodziców dzieci z kl. 3
 
W niedzielę 14.06.20 po Mszy św. o godz 12.00 w Niedźwiedziu odbedzie się zebranie z Rodzicami dzieci pierwszokomunijnych w sprawie terminu  Komunii, proszę wszystkich o obecność.
 
                                                           Szczęśc Boże- katechetka MC
 

Religia

😇

 
Wiadomość dla uczniów z klasy 3 należących do parafii Goszcza-
 
Zmiana terminu  I-ej KOMUNII
 
PIERWSZA KOMUNIA ŚWIĘTA W GOSZCZY BĘDZIE
28 czerwca, Niedziela- godz. 9.30
 

8 czerwca 2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna:

8-10 czerwca 2020 r.

Kulinarne podróże po Europie. Praca z tekstem informacyjnym ,,Smakołyki z różnych krajów". Wykonanie plakatu reklamującego tradycje kulinarne wybranego kraju (farby plakatowe, flamastry, wycinki z gazet). Przepis na europejską potrawę ( proszę przesłać na klasową pocztę do 10 czerwca). Pz s.62-63, ćw.s. 70-71 Test matematyczny- poziom II: rozwiązywanie zadań (układ pozycyjny liczb,odczytywanie wskazań termometru, obliczenia pieniężne, i długości). Ćw. s. 82-83 Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu.

 

Język angielski

How do you like to travel?
Ten temat już pojawił się w minionym tygodniu. Powtarzaliśmy środki transportu i opisywaliśmy nasz sposób podróżowania do znanych miejsc. Dzisiaj będziemy wyrażać opinię na temat wybranych środków transportu poprzez porównywanie. Zapewne wiecie już, co to jest przymiotnik. Jest to słowo odpowiadające na pytanie: jaki? Np:
szybki,wolny, bezpieczny
Do tych cech,które występują tu w stopniu równym możemy dodać cechy w stopniu wyższym i najwyższym:
szybki szybszy najszybszy
wolny wolniejszy najwolniejszy
bezpieczny bezpieczniejszy najbezpieczniejszy
To zjawisko nazywa się stopniowaniem przymiotników i występuję również w języku angielskim. Np:
fast faster the fastest
slow slower the slowest
safe safer the safest
Jak zauważyliście, do słów które już znamy, wystarczy dołożyć końcówkę – er oraz – est, aby stworzyć przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym.
Więcej przykładów w podręczniku na str. 47.
Znajdziecie tu też takie słowa, jak:
dangerous more dangerous the most dangerous
comfortable more comfortable the most comfortable
Jak zauważyliście, do tych wyrazów nie dołożyliśmy końcówek -er i -est. Dlaczego?
Bo są długie, a dołożenie kolejnej sylaby wydłużołoby je bardziej, przez co mogłyby być trudne do wymówienia. Dlatego też używamy słów more i the most do utworzenia stopnia wyższego i najwyższego. W języku polskim są też takie słowa,

np.:
interesujący bardziej interesujący najbardziej interesujący
Na zakończenie proponuję posłuchanie rapu na str 47 w ćw 2 w podręczniku i wykonanie ćwiczeń ze str 47 w zeszycie ćwiczeń. Prace proszę przysłac do końca tygodnia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera. Powodzenia!

 

Religia

Plik do pobrania na dole strony

 

5 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Porządkowanie wydarzeń opisanych w książce Romana Pisarskiego ,,O psie, który jeździł koleją". Podróże psa Lampo po kraju. Nowe przygody psa Lampo- ćwiczenia w pisaniu opowiadania. Ćw. s. 67-69

Informatyka:

Krzyżówka praca z płytą CD

Wychowanie fizyczne:

Naturalny tor przeszkód w terenie.

 

4 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Uzupełnianie metryczki lektury Romana Pisarskiego ,,O psie, który jeździł koleją". Opisywanie wyglądu i określanie cech głównego bohatera- psa Lampo zgodnie z planem. Ćw. s. 65-66

Edukacja matematyczna:

Utrwalamy, bo już znamy! - test matematyczny. Ćw. s. 80-81

Edukacja plastyczna:

Projektowanie okładki książki ,, O psie, który jeździł koleją".

 

3 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:
Praca inspirowana opowiadaniem ,, Dwa tygodnie w Europie". Pawła Beręsewicza. Podróż po Europie- planowanie trasy wycieczki. PZ s. 60-61, ćw. s. 63-64
 
Edukacja matematyczna:
Rozwiązywanie zadań tekstowych- porównywanie różnicowe. M ćw. s. 78-79
 
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczenia gimnastyczne z piłkami.
 
Edukacja muzyczna:
Nauka piosenki pt.,, Piosenki stu zakątków świata" ( YouTube)
 

2 czerwca 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu informacyjnego ,,Nasi europejscy sąsiedzi". Pisownia nazw miast, państw i ich mieszkańców wielką literą. Pz s. 58-59, ćw. s. 60-62

Edukacja przyrodnicza:

Zróżnicowana flora i fauna Europy.

Edukacja matematyczna:

Sprawdzam siebie- powtarzanie i utrwalanie wiadomości i umiejętności matematycznych. Ćw. s. 76-77

 

1 czerwca 2020 r.

Język angielski

Lekcja 1
How do you go to school? Jak dojeżdżasz do szkoły?
Dzisiaj będzie o środkach transportu. Znajdziecie je w ćw 1. str 46 w podręczniku. Posłuchajcie nagrania i wskażcie ilustracje.
Pewnie od razu zauważyliście, że większość środków transportu poprzedzonych jest słowem by. W ten sposób powstają zwroty:
go by tram – jeździć tramwajem
go by taxi – jeździć taksówką
go by bus – jeździć autobusem

go by bike – jeździć na rowerze
go by the underground – jeździć metrem
go by car – jeździć samochodem
go by train – jeździć pociągiem
i ostanie : walk to school – chodzić pieszo do szkoły.
Zapamiętajcie nowe zwroty. Możecie ich używać w opisach swoich podróży, np.
I go to school by bus. Jeżdżę do szkoły autobusem.
I sometimes go to school by car. Czasami jeżdżę do szkoły samochodem.
I often walk to school. Często chodzę pieszo do szkoły.
Dla chętnych: piosenka z ćw 3 str 46 w podręczniku.
Aby utrwalić nazwy środków transportu wykonajcie ćwiczenia ze str. 46 w zeszycie ćwiczeń.

Lekcja 2
How do you like to travel? Jak lubisz podróżować?
Na str. 47 w podręczniku znajdziecie nazwy środków transportu, które już poznaliśmy. Pojawią się też nowe słowa:
1 ferry – 2 ferries (1 prom, 2 promy – zwróćcie uwagę na zmianę pisowni tego
słowa w liczbie mnogiej)
plane - samolot
balloon – balon.
Wszystkie słowa zapisane są w liczbie mnogiej, co oznacza, że do znanego nam już wyrazu dopisaliśmy literkę – s lub -es:
1 bike – 2 bikes
1 plane – 2 planes
1 tram – 2 trams
1 balloon – 2 balloons
1 train – 2 trains
1 car – 2 cars
1 bus – 2 buses
Wyjątkiem będzie słowo the underground, które występuje tylko w liczbie pojedynczej.
Dlaczego potrzebujemy dziś tych słów w liczbie mnogiej? Ponieważ będziemy odpowiadać na pytania, jakie te środki transportu są. Pomogą nam w tym słowa:
fast – szybkie
slow- powolne
clean – czyste
dirty - brudne
quiet – ciche
noisy -hałaśliwe
dangerous – niebezpieczne
safe – bezpieczne
comfortable – wygodne
Dzięki nim będziemy mogli budowac zdania typu:
Bikes are slow. Rowery są powolne.
Trains are safe. Pociągi są bezpieczne.
Cars are comfortable. Samochody są wygodne.

Spróbujcie teraz sami ułożyć kilka zdań, wyrażając swoje opinie na temat środków transportu.
Na koniec sprobujemy powiedzieć, którymi środkami transportu lubimy / nie lubimy podróżować i dlaczego:
I like to travel by cars because cars are comfortable. Lubię podróżować samochodami, bo samochody są wygodne.
I don`t like to travel by buses because busses are dirty. Nie lubić podróżówać
autobusami, ponieważ autobusy są brudne.
Słowo because – ponieważ, bo – pomoże wam uzasadnić waszą opinię. Poćwiczcie ustnie. Dziś nie trzeba niczego pisać. Ćwiczenie 2 ze str. 47 zostawimy na kolejne spotkanie.
Powodzenia!

 

Religia

29.05.20.  Temat: Kim jest Duch Święty?

 
                 wpisać:  Duch Święty jest to trzecia Osoba Boska Która pochodzi
                               od Ojca i Syna.
                               Duch Święty: umacnia nas, uświęca, ożywia, prowadzi.
 
02.06.20  Temat:  Jestem dzieckiem Bożym od chrztu świętego.
 
                 Uzupełnianie zeszytu, utrwalanie wiadomości.
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI DNIA DZIECKA.😇
 

Edukacja wczesnoszkolna

Drodzy uczniowie!
🌺Życzę Wam , aby Wasze dzieciństwo było jak najlepsze i by trwało jak najdłużej. Nie dorastajcie za szybko, cieszcie się każdym dniem,dokąd beztroska jest Waszym przywilejem.♥

 

29 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie ze zrozumieniem informacji związanych z czerwcem. Przysłowia. PZ s. 56-57, ćw. s. 58-59 Czerwcowe daty- praca z kalendarzem.

 

28 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Praca inspirowana opowiadaniem Beaty Ostrowickiej ,,Opowieść o Januszu Korczaku". Przypomnienie wiadomości o czasowniku. PZ s. 54-55, ćw. s. 56-57

Edukacja matematyczna:

Mnożenie i dzielenie dużych liczb- obliczanie pełnych tysięcy w zakresie miliona. M. s.62, ćw. 74-75

Wychowanie fizyczne:

Zabawy z piłką- doskonalenie umiejętności podawania, chwytania i kozłowania piłki.

 

27 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Praca inspirowana wierszem Danuty Wawiłow ,,Wędrówka".Ćwiczenia utrwalające zasady pisowni wyrazów z rz i ó. PZ s. 52-53, ćw. s. 54-55

Edukacja matematyczna:

Pomyślę i rozwiążę- rozwiązywanie zadań rozwijających myślenie logiczne i matematyczne.M . s. 59

Informatyka:

W krainie mrówek- rozwiązywanie zadań logicznych (s. 32-33) Wychowanie fizyczne: Ćwiczenia ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu.

 

Religia

29.05.20 Temat: Kim jest Duch święty.

               / narysuj na 10 kratek symbol,znak Ducha Świętego czyli Gołębicę/
i wpisz:   DUCH ŚWIĘTY JEST TO TRZECIA OSOBA BOSKA KTÓRA POCHODZI OD OJCA I SYNA. DUCH ŚWIĘTY-oświeca, umacnia, ożywia, uświęca, prowadzi.
 
😇 Pierwsza Komunia święta będzie 10 października, sobota, godz.14.00 w Niedźwiedziu.
Komunia w Goszczy- 27 września, niedziela, godz 9.30
 
Odbiór  strojów komunijnych - 3 czerwca w Goszczy o godz 16.00
w Niedźwiedziu o godz 16.50 lub 17.00.
                                                                     Szczęść Boze
 

26 maja 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Doskonalenie umiejętności rachunkowych w grze dydaktycznej ,,Gramy o milion" M. s. 60-61

Edukacja polonistyczna:

Czytanie wiersza Marcina Brykczyńskiego ,,O prawach dziecka" i fragmentów Konwencji o prawach dziecka. PZ s.50-51, ćw. s.52-5

Edukacja techniczna:

Laurka dla Mamy w kształcie serca (pisanie życzeń).

 

25 maja 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie miliona. Rozwiązywanie zadań tekstowych - obliczenia pieniężne. M. ćw. s. 72-73

Edukacja polonistyczna:

Poznanie wybranych praw dziecka i dorosłych - na podstawie tekstu ,,Drzewo do samego nieba". PZ s. 46-49, ćw. s. 50-51

Edukacja plastyczna:

Zabawy podwórkowe - technika dowolna.

 

Język angielski

Lekcja 1
The world around us – Świat wokół nas
Taki tytuł miał rozdział, który właśnie kończymy. Poznaliśmy nazwy kontynentów i zamieszkujących je zwierząt, kierunki geograficzne, miejsca w mieście. Nauczyliśmy się opisywac swoją miejscowość i opowiadać o położeniu miejsc na mapie. To naprawdę dużo!
Dziś nadszedł czas na powtórzenie. Historyjka obrazkowa na str 44-45. Bohaterowie naszego podręcznika wybiorą się do ZOO. Zapraszam was na wspólną wyprawę. Przeczytajcie i posłuchajcie opowiadania. Postarajcie się potem samodzielnie przeczytać ten komiks. Myślę, że nie sprawi wam to trudności.

Lekcja 2
Już umiem! Tym razem trzeba będzie trochę pisać. Na str. 44 – 45 w zeszycie ćwiczeń znajdziecie zadania powtórzeniowe. Wykonajcie je i przyślijcie do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera. Powodzenia!

 

22 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Sprawdzam siebie- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Układanie nazw kwiatów w kolejności alfabetycznej. Ćw. s 48-49

Edukacja matematyczna:

Obliczenia w zakresie 1000- układanie zadań tekstowych do podanych działań np. 1000-724, 300 + 250- 120. ( Proszę napisać w zeszycie).

Informatyka:

System dwójkowy- praca z płytą CD

Wychowanie fizyczne:

Majowe krajobrazy- spacer i zabawy w terenie.

 

21 maja 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie liczb wielocyfrowych - porównywanie różnicowe. PM s.58, ćw. s.70-71

Edukacja polonistyczna:

Poznanie czym jest wdzięczność i jak można ją wyrazić- na podstawie opowiadania Roksany Jędrzejewskiej -Wróbel ,,Zamiana". PZ s.44-45, ćw. s. 45-47

 

20 maja 2020 r.

Edukacja matematyczna:
Rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 000, porównywanie liczb, stosowanie znaków: >,<,=
 
Edukacja polonistyczna:
Ocena postępowania bohaterów wiersza Jana Brzechwy ,,Żuraw i czapla". Wyrazy z ,, ż " w wierszu - ćwiczenia ortograficzne. PZ s. 40-43, ćw. s.. 42-44.
 
Edukacja techniczna:
,, Jezioro w słoiku"- Teczka artysty s. 50 ( kompozycja przestrzenna)
 
Wychowanie fizyczne:
Zabawy bieżne na świeżym powietrzu.
 
Edukacja muzyczna:
Utrwalenie poznanych piosenek.
 

19 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Praca z tekstem informacyjnym - Wody płynące i stojące. Znaczenie wody dla organizmów żywych.

Edukacja przyrodnicza:

Krążenie wody w przyrodzie. PZ s. 38-39, ćw. s. 39-41

Wychowanie fizyczne:

Zabawy ze skakankami na świeżym powietrzu.

 

18 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie wiersza Janusza Stannego ,,Dywan" Pisemne redagowanie rozwinięcia opowiadania z wykorzystaniem podanego słownictwa. PZ s. 36-37, ćw.s.38

Edukacja matematyczna:

Pomyślę i rozwiążę- rozwiązywanie zadań doskonalących logiczne myślenie. PM s. 52-53, ćw. s. 67

Edukacja plastyczna:

Dywan wiosną tkany- praca inspirowana wierszem J. Stannego ,,Dywan"

 

Język angielski

Lekcja 1
Places in my town – miejsca w moim mieście Dzisiaj poznamy słowa, które możemy również wykorzystać do opisu miasta. Będą to nazwy miejsc i budynków. Zacznijmy od nagrania do lekcji 34 na str. 43. Posłuchajcie! Spójrzcie na ilustrację, zobaczycie tam:
train station – dworzec kolejowy
market – plac targowy
playground – plac zabaw
hospital – szpital
swimming pool – basen
square – plac
church – kościół

car park – parking
pet shop – sklep zoologiczny
butcher`s – sklep mięsny
bakery – piekarnia
sports centre – hala sportowa
flower shop – kwiaciarnia
clothes shop – sklep odzieżowy
library – biblioteka
police statrion - policja
school – szkoła
cinema – kino
cafe - kwiarnia
museum – muzeum
supermarket
bank
park
ZOO
Jak sami widzicie, miejsc, które można zobaczyć w mieście jest mnóstwo. Na szczęście niektóre z tych słów już znamy, inne zaś brzmią tak samo lub bardzo podobnie do polskich nazw.
Przed wami bardzo trudne zadanie. Postarajcie się zapamiętać nowe słowa, najpierw te, które są napisane w waszym podręczniku na str 43 większymi literami.Potem odszukajcie napisy na budynkach i spróbujcie je również zapamiętać. Jest to praca na dwa lub trzy dni. Pomogą wam w tym słowa z lekcji 4 na str. 7, np.
near – w pobliżu
next to – obok
behind – za
in front of – przed
between – pomiędzy
Spróbujcie ustnie opisywać miasto z ilustracji, np.:
The bank is next to the sports centre.
The pet shop is between the flower shop and the butcher`s.

Lekcja 2
Utwarlamy poznane na poprzedniej lekcji słownictwo. Tym razem postarajcie się wykonac ćw. ze str. 43 w zeszycie ćwiczeń. Następnie wróćcie do słów z poprzedniej lekcji, przypomnijcie sobie, jakie obiekty można znaleźć w waszych miejscowościach lub sąsiednim miasteczku, wymieńcie je głośno. Których miejsc z naszej listy tam brakuje? Zadanie dla chętnych: narysujcie plan miasta (może być wymyślony), zaznaczcie na nim kilka obiektów i postarajcie się opisać ich położenie, jak w podanych na poprzedniej lekcji przykładach. Przyślijcie do sprawdzenia.

 

15 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie wiersza Wandy Chotomskiej ,,Ale heca"- ćwiczenia ortograficzne. PZ s.35, ćw. s. 36-37

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Edukacja muzyczna:

Nauka piosenki ,, Książki, książki, książki" (YouTube)

 

Religia

15.05.20  Temat: Komunia święta - jak przygotować do Komunii ciało.

                            / wpisać poniższy tekst i nauczyć się/
 
                             Aby przyjąć Pana Jezusa trzeba zachować post
                             eucharystyczny, czyli godzinę przed Komunią nie jeść, nie pić,
                             nie żuć gumy.  ( można wodą popić lekarstwo )
                             Trzeba też być odpowiednio ubranym w kościele z szacunku
                             dla Boga i ludzi.
19.05.20.  Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
22.05. 20   Temat nr. 45. str.106 Pan Jezus posyła nas do ludzi.
                               /  przeczytać i wpisać zapamiętaj.
26.05.20.   Temat:  Matka Boża Maryja - najlepszą Matką.
                               / nauczmy się modlitwy ,, Pod Twoją obronę uciekamy się.....
                                                                  Szczęść Boże
 

14 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

W świecie Karolci- układanie planu wydarzeń. Pisanie opowiadania o nowej , samodzielnie wymyślonej przygodzie Karolci. (Opowiadanie proszę przesłać na klasową pocztę ). Utrwalenie pisowni wyrazów z ,,h". Ćw. s. 34-35

Edukacja matematyczna:

Ćwiczenia w pamięciowym obliczaniu sum i różnic liczb czterocyfrowych. PM s. 50-51, ćw. s. 66

Edukacja techniczna:

Projektowanie placu zabaw uratowanego przez Karolcię i Piotra- technika dowolna (farby, kredki ,flamastry lub pastele.)

 

13 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Co wiemy o Karolci i innych bohaterach lektury Marii Kruger ,,Karolcia"?. Metryczka książki. Określanie cech wyglądu i charakteru. Ćw. s. 31-33, (lektury lub do odsłuchania na YouTube)

Edukacja matematyczna:

Zapisywanie liczb do 10 000 cyframi i słowami- porównywanie liczb czterocyfrowych. PM s. 48-49, ćw. 64-65 Edukacja plastyczna: Rysowanie portretu Karolci.

Edukacja informatyczna:

Kraina zer i jedynek- poznajemy elementy systemu dwójkowego. Książka informatyka s. 34-35

 

12 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu informacyjnego ,,Czas na pisma". Pisownia tytułów wielką literą. Ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów z ,,h". P Z s. 33-34, ćw. s. 29-30

Edukacja matematyczna:

Rozszerzenie zakresu liczbowego do 10000 M s. 46-47, ćw. 63 Wychowanie fizyczne: Zabawy ruchowe przy muzyce (YouTube)

 

11 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Ustalenie kolejności wydarzeń w opowiadaniu Pawła Beręsewicza ,, Sposób na Adama". P Z s. 30-32, ćw. s. 26-28

Edukacja matematyczna:

Ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb przez 10 w zakresie 1000 PM s.45, ćw. s. 62

Wychowanie fizyczne:

Zabawy na świeżym powietrzu.

 

Język angielski

Where do you live? Gdzie mieszkasz?
Dzisiaj nauczymy się opisywać miejscowość, w której mieszkamy. Na str. 42 znajdziecie tekst. Posłuchajcie nagrania i wybierzcie właściwe słowa. Następnie spróbujcie poprawnie przeczytać tekst. Zróbcie to co najmniej dwa razy.
Zadanie na szóstkę: osoby chętne mogą stworzyć pisemny opis swojej miejscowości
na wzór opisu z podręcznika. Przyslijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Nowe słowa znajdziecie w słowniku na str. 65 w niebieskiej ramce. Pomogą wam one zrobić zadania z zeszytu ćwiczeń: cw 1 i 2. Przyślijcie do końca tygodnia do sprawdzenia. To zadania obowiązkowe dla wszystkich. Zapamiętajcie nowe słowa!
Ponieważ ta lekcja jest bardzo obszerna, realizowalibyśmy ją w szkole przez dwie godziny. Dlatego nie zadaję nic więcej. Zróbcie starannie ćwiczenia, nauczcie się nowych słów, spróbujcie wykorzystać je do budowy prostych zdań opisując swoją miejscowość. Jeżeli zdecydujecie się na opis pisemny, jest sznasa na szóstkę.
Powodzenia!

 

8 maja 2020 r.

Religia

08.05.20. Temat nr.44  str 104.

                 Pan Jezus jednoczy nas w Komunii świętej
                 / proszę przeczytać z przemyśleniem tekst i wpisać zapamiętaj.
 
12.05.20   Temat: KOMUNIA ŚWIĘTA - Jako przygotować do Komunii duszę.
 
                 / wpisać poniższy tekst do zeszytu i nauczyć się./
 
                 Aby przyjąć Pana Jezusa, trzeba być w stanie Łaski uświęcającej
                 czyli bez grzechu ciężkiego.  
 

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu informacyjnego ,,Góry Polski". Rośliny i zwierzęta występujące w górach. Utrwalenie wiedzy przyrodniczej. P Z s.28-29, ćw. s. 24-25

Edukacja techniczna:

Wykonanie rzeźby wybranego zwierzęcia górskiego z plasteliny.

 

7 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie opowiadania Wojciecha Widłaka ,,Babcia, papież i nuda". Porządkowanie ważnych wydarzeń z życia Karola Wojtyły. P Z s.26-27, ćw . s.21-23

Edukacja matematyczna:

Mnożenie i dzielenie w zakresie setek w zakresie 1000- obliczanie wagi, rozwiązywanie zadań tekstowych. M. ćw. s. 60-61

Edukacja muzyczna:

Piosenki dla Jana Pawła II- słuchanie piosenek najbardziej lubianych przez papieża (YouTube)

 

6 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Rozmowa o polskich emigrantach zainspirowana opowiadaniem Pawła Beręsewicza ,,Zagadka". Poznanie sylwetek wybitnych Polaków przebywających na emigracji. PZ s. 24-25, ćw. 18-20

Edukacja przyrodnicza:

Praca z mapą- wskazywanie na niej Polski, jej sąsiadów.

Edukacja matematyczna:

Poznanie sposobu mnożenia i dzielenia setek w zakresie 1000 PM s. 44 ćw. s. 59 Edukacja plastyczna: Historyczne puzzle- wycinanie elementów i dopasowanie ich do siebie- Teczka artysty- karta 16

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczenia kształtujące szybkość, moc i siłę.

 

5 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu informacyjnego ,,Kronikarz naszej historii" poświęconego Janowi Matejce. Uzupełnianie zdań na podstawie tekstu. PZ s . 22-23, ćw.16-17

Edukacja matematyczna:

Pomyślę i rozwiążę- ćwiczenia doskonalące myślenie logiczno-analityczne. PM s . 43, ćw. 57-58

Edukacja informatyczna:

zadania logiczne z wykorzystaniem płyty i zeszytu ćwiczeń.

 

4 maja 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu ,,Majowe świętowanie" i praca z tekstem informacyjnym ,,Kto rządzi w Polsce?". Odmiana rzeczowników z zakończeniem - cja- ćwiczenia ortograficzne. PZ s. 18- 21, ćw. 14-15.

Edukacja matematyczna:

Obliczanie różnic liczb trzycyfrowych sposobem pisemnym. Obliczenia pieniężne- porównywanie cen. PM s. 42, ćw. s. 56

Wychowanie fizyczne:

Zabawy z piłkami na świeżym powietrzu.

 

Język angielski

Lekcja 1
Kontynenty i zwierzęta, które na nich mieszkają – Continents and their animals
Dzisiaj wybierzemy się w podróż po świecie, aby poznac nazwy kontynentów oraz zamieszkujących je zwierząt. Pomoże wam w tym mapa świata w podręczniku na str. 40. Posłuchajcie nagrania i wskażcie kontynenty. Następnie przeczytajcie głośno nazwy zwierząt. Czy potraficie je nazwac po polsku? Na obrazkach znajduje się więcej zwierząt. Czy potraficie je nazwac w języku angielskim? Pomoże wam w tym słowniczek ze str. 64 w podręczniku.
Dla tych, którzy lubią śpiewac proponuję muzyczne zagadki z cw 2 str. 40. Mała podpowiedź:
w tekście „zielonym” nowe słowa to: stripes – paski, hunt – polowac, bite – gryźc
w tekście „żółtym” : plants – rośliny, meat – mięso
w tekście „pomarańczowym” : pouch – torba
w tekście „niebieskim”: share a meal – dzielic się posiłkiem
Zgadliście już? Myślę, że nie sprawiło wam to trudności.
Zapamiętajcie nowe słowa z dziesiejszej lekcji.
I zadanie domowe: na stronie 40 w zeszycie cwiczeń znajdziecie dwa zadania. W pierwszym należy zadac pytania, gdzie mieszkają poszczególne zwierzęta, a następnie odpowiedziec na nie. Możecie poprosi o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo. W drugim zadaniu w tabeli znajdziecie większośc niezbędnych informacji o wybranych zwierzętach. Uzupełnijcie te brakujące i na wzór opisu słonia postarajcie się opisac jedno wybrane przez was zwierzę (tiger, penguin, kangaroo). Opis proszę przysłac przez Messengera lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Jako podsumowanie naszej lekcji proponuję obejrzenie:
https://youtu.be/dk8zDjQT0aE 

Lekcja 2
Tym razem podróżowac będziemy po Polsce. Najpierw poznamy kierunki, które pomagają okreslic położenie miejsc:
South - południe
North – północ
West – zachód
East – wschód

Na str. 41 w podręczniku znajdziecie mapę Polski. W cw. 1 można posłuchac rapu, któy pomoże utrwalic nazwy kierunków. W cw. 2 zobaczycie najbardziej charakterystyczne miejsca w Polsce:
the Baltic Sea – Morze Bałtyckie
beaches - plaże
the mountains – góry
the Lake District – pojezierze, jeziora
centre – centrum, środek
Na mapie macie zaznaczone niektóre większe misata w Polsce.
Kraków is in the south of Poland.
Gdańsk is in the north of Poland.
Spróbujcie wg powyższych wzorów opisac położenie wybranych miejsc na mapie Polski. Możecie się do tego celu posłużyc mapą z zeszytu cwiczeń na str. 41.
Powodzenia!

 

30 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Zwierzęta zagrożone wyginięciem- na podstawie przeczytanego opowiadania Wojciecha Widłaka ,,Co to za księga?". Stopniowanie przymiotników. PZ s. 13-17, ćw. s. 10-13

Edukacja matematyczna:

Doskonalenie umiejętności odejmowania liczb trzycyfrowych sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego, sprawdzanie wyników za pomocą dodawania.

Wychowanie fizyczne:

Spacer- obserwacje przyrodnicze.

 

29 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Poznanie wybranych polskich parków narodowych na podstawie tekstów informacyjnych. Zasady zachowania obowiązujące w parkach narodowych. Tworzenie opisu łosia - na podstawie planu, z wykorzystaniem podanego słownictwa. PZ s.10-12, ćw. 8-9

Edukacja matematyczna:

Odejmowanie liczb trzycyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego sposobem pisemnym. PM s. 40, ćw. s. 54 Edukacja techniczna: ,, Okładka do zielnika" Teczka artysty- s. 47

Edukacja muzyczna:

Utrwalenie znaków graficznych w muzyce. Wychowanie fizyczne: Ćwiczenia gimnastyczne- doskonalenie zwinności i zręczności (piłki).

 

Religia

28.04.20  Temat nr 43  str 102 /  Pan Jezus przemienia........

 
                ,, BIERZCIE I JEDZCIE TO JEST CIAŁO MOJE"
                   BIERZCIE I PIJCIE TO JEST KREW MOJA"
Wpisać pod tematem: Najważniejszy moment we Mszy św. to przeistoczenie.  /wpisać z książki co to jest przeistoczenie, wpisać też zapamiętaj i nauczyć się.
 
05.05.20   / wpisać do zeszytu temat nr 54.  str 126. przeczytać tekst z książki. 
                   Otworzyć białą książeczkę do Komunii, wyszukać Litanię Loretańską do
                   Matki Bożej i wpisać do zeszytu pod tematem z litanii 6 wezwań wybranych
                   ( oprócz Kyrie eleison)   
                     np.  Matko Kościoła.
                            Panno.............
                            Przybytku.........
                             Różo................
                             Królowo.............                                           Szczęść Boże.
 
                   
 

28 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Praca inspirowana wierszem Natalii Usenko ,,Drzewo"- określanie cech postaci na podstawie ich wypowiedzi. List do dębu - przypomnienie kompozycji listu, uzupełnianie jego treści, pisanie zwrotów grzecznościowych. PZ s. 8-9, ćw. s. 53

Edukacja przyrodnicza:

Znaczenie lasu - korzyści dla przyrody i człowieka związanych z obecnością lasów.

Edukacja matematyczna:

Ćwiczenia w dodawaniu sposobem pisemnym w zakresie 1000 - porównywanie różnicowe. M. s. 53

 

27 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Charakterystyczne cechy Ziemi- na podstawie tekstu informacyjnego ,,Fantastyczne dzieła natury". Utrwalenie wiadomości o czasowniku. PZ s. 6-7, ćw. s. 4-5

Edukacja matematyczna:

Obliczanie sum liczb trzycyfrowych różnymi sposobami- dodawanie pisemne.PM s. 38, ćw. s. 52

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczenia gimnastyczne- doskonalenie zwinności i zręczności (piłki, skakanki)

 

Język angielski

Lekcja 1
Dzisiaj zaczniemy powtórzenie wiadomości. Na stronach 38-39 w podręczniku znajdziecie historyjkę obrazkową. Posłuchajcie jej, starając się powtórzyc usłyszane zdania. Na stronach 62-63 znajdziecie słowniczek do rozdziału 6 – sprawdźcie, ile słowek zdołaliście zapamiętac.


Lekcja 2
Już umiem!To powtórzenie wiadomości z zeszytu cwiczeń. Znajdziecie je na stronie 38 i 39. Po wykonaniu zdjęcia stron możecie przesłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Powodzenia!

 

24 kwietnia 2020 r.

Tove Jansson ,,Lato w dolinie Muminków" ( YouTube). Pisanie zdań dotyczących ilustracji z wykorzystaniem przyimków. Ćw. s. 88-89

Edukacja muzyczna:

Nauka piosenki: ,,Magiczne miejsce" (YouTube)

Edukacja informatyczna:

Wyszukiwanie informacji w Internecie.

 

23 kwietnia 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Tworzenie gry matematycznej. M s.50-51

Edukacja polonistyczna:

Czytanie wiersza Marcina Brykczyńskiego ,,Ale teatr! " i tekstów informacyjnych. Kto pracuje w teatrze? PZ s. 80-81, ćw. s. 86-87

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna:

Wykonanie lalki teatralnej ze zużytych przedmiotów codziennego użytku i odpadów. Teczka artysty s. 44-45

 

22 kwietnia 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie typu: 123+155, 984-732 różnymi sposobami. Pomyślę i rozwiążę. M . s . 47-49 Wyszukiwanie pojęć architektura i architekt (w słowniku lub w Internecie). Czytanie informacji o niezwykłych budowlach. PZ s. 78-79, ćw. s. 84-85

Edukacja przyrodnicza:

Gospodarowanie odpadami- recykling. Dlaczego powinniśmy segregować śmieci?

 

21 kwietnia 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Odejmowanie liczb w zakresie 1000 typu: 764-8, 203-9, 335-40, 450-70 PM s. 36, ćw. s. 45-46

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu Wojciecha Widłaka ,,Puszka Pandory". Wyjaśnienie pojęć mit i mitologia (proszę poszukać np. w Google lub w encyklopedii). Ćwiczenia utrwalające przymiotniki. PZ s. 75-77, ćw. s. 82-83.

Wychowanie fizyczne.

Aktywne zabawy z piłką i ze skakanką na podwórku.

 

20 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna: Czytanie tekstu ,,Mgły wachlarzem nie rozpędzisz" PZ s.73-74 Rzeczowniki nazywające uczucia ćw. s. 80-81

Edukacja matematyczna:

Dodawania w zakresie 1000 typu: 382+9, 680+40, 685+40- różne sposoby obliczania sum.PM s. 34-35, ćw. s. 44

Wychowanie fizyczne:

Doskonalenie kozłowania piłki na świeżym powietrzu.

 

Język angielski

Countries and languages – państwa i języki
To temat naszej dzisiejszej lekcji. W podręczniku na stronie 36 znajdziecie słowa napisane pogrubionym drukiem. Te po lewej stronie to nazwy państw. Są trochę podobne do nazw w języklu polskim:
Spain – Hiszpania
the USA – Stany Zjednoczone
Italy – Włochy
Japan – Japonia
Great Britain – Wielka Brytania
Greece – Grecja
Poland – Polska

Po prawej stronie pojawią się nazwy języków, jakimi posługują się ludzie mieszkający w tych krajach:
Spanish – hiszpański
American English – angielski (amerykański, trochę inny niż ten z Wielkiej Brytanii)
Italian – włoski
Japanese – japoński
English – angielski

Greek – grecki
Polish – polski.

Zwróccie uwagę na to, że po angielsku nazwy języków piszemy z wielkich liter, po polsku zaś – z małych.
Zapamiętajcie nowe słowa. W prawidłowej wymowie pomoże wam nagranie CD2.15 do podręcznika.
Jeśli macie ochotę, możecie poznac również inne kraje i narodowości. Polecam poniższy link:
https://youtu.be/GRduRC0MNGI 
i jeszcze jeden:
https://youtu.be/0vY2sf2jty4 
Na pewno wam się spodoba!
Jako zadanie podsumowujące ten temat spróbujcie wykonac cwiczenia 1 i 2 ze strony 36 w zeszycie cwiczeń. Chętni mogą zrobic też cw.3. Mam nadzieję, że nie sprawi wam to trudności.
Powodzenia!

Druga lekcja będzie łatwiejsza. Nauczymy się odpowiadac na pytanie: What is it made of? Z czego to jest zrobione?
Poznamy więc rodzaje materiałów:
glass – szkło
plastic – plastik
wood – drewno
metal – metal
leather – skóra
wool – wełna
paper – papier


Jak widzicie, niektóre z tych słów są bardzo podobne lub wręcz takie same jak w języku polskim. Zapamiętajcie nowe słowa. Posluchajcie nagrania do lekcji ze strony 37, aby upewnic się, czy dobrze wymawiacie nowe słowa. Następnie spróbujcie zadawac pytania, z czego wykonany jest wskazany przez was przedmiot.
Jeżeli pytac będziecie o jedną rzecz, zapytajcie: What is it made of?
Jeżeli pytanie dotyczyc będzie kilku rzeczy (lub rzeczownika, który zawsze występuje w liczbie mnogiej np. spodnie, nożyczki) zapytajcie: What are they made of?
Spójrzcie na przykłady z cw 2 na str 37. Mam nadzieję, że okażą się pomocne.
Jeżeli znajdziecie trochę czasu, możecie wykonac cw. 2 ze str. 37 w zeszycie cwiczeń. (nowe słowa w tym cwiczeniu to mittens – rękawiczki z jednym palcem, newspaper – gazeta).
Powodzenia!

 

17 kwietnia 2020 r.

Religia

17.04.20  temat nr 39. Mój czynny i świadomy udział we Mszy świętej, przeczytać ze zrozumieniem, wpisać do zeszytu zapamiętaj i umieć swoimi słowami części Mszy świętej.   / przeczytać też treść ze str  96-97 /

21.04.20 temat nr.41. LITURGIA SŁOWA - dialog Boga z Kościołem Bóg mówi do nas i my do Boga.    / przeczytać treść ze str 98-99 wpisać zapamiętaj /
24.04.20 temat nr. 42 Z Chrystusem składamy Bogu dary -OFIAROWANIE / przeczytać i wpisać zapamiętaj.  Przypomnieć sobie słowa pieśni:
 
 1.Ofiaruję Tobie Panie mój całe życie me, cały jestem Twój aż na wieki, oto moje serce przecież wiesz, Tyś Miłością mą jedyną jest.
 
2. Wspaniały Dawco Miłości składamy na Twoim stole, wszystko co mamy, wszystko co mamy choć i tak, to od wieków jest Twoje, Twoje.
 
niedziela 19.O4.20  to Niedziela MIŁOSIERDZIA BOŻEGO.  JEZU UFAM TOBIE.
 

15 kwietnia 2020 r.

15,16 17- kwietnia

Edukacja polonistyczna: Potyczki ortograficzne - wyrazy z ,,nie" s.55-60

Edukacja matematyczna: www.matzoo.pl- mnożenie i dzielenie w zakresie 100.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 17 kwietnia 2020

Na ostatniej lekcji poznawaliśmy nazwy przedmiotów, któfe możemy kolekcjonowac. Potraficie je wymienic w języku angielskim? Dzisiaj spróbujemy odpowiedziec na pytanie: What are you interested in? Czym się
interesujesz?
W cw. 1 na str 35 znajdziecie 9 obrazków z podpisami. Skupmy się najpierw na słowach na;pisanych pogrubionym drukiem. What are you interested in? I`m interested in computers. Czym się interesujesz? Interesuję się komputerami. Spróbujcie teraz odpowiedziec na to pytanie słowo computers zastępując innymi słowami znajdującymi się pod obrazkami. Mam nadzieję, że nie sprawi wam to trudności. Słowniczek na stronie 62 pomoże w zrozumieniu niektórych zwrotów. Oto te trudniejsze:
wild animals – dzikie zwierzęta
books about space – książki o kosmosie
racing cars – auta wyścigowe
famous actors – sławni aktorzy
Teraz popatrzmy na te dłuższe zwroty podpisujące każdy z obrazków. Na pewno zauważyliście, że każdy z nich ma końcówkę – ing dołożoną do czynności. Mamy więc:
playing computer games – granie na komputerze
running and jumping – bieganie i skakanie
watching them in the zoo – oglądanie ich w zoo ( to oczywiście pod obrazkiem wild
animals)
listening to my favourite CDs – słuchanie ulubionych płyt
reading about stars – czytanie o gwiazdach
collecting pictures of them – kolekcjonowanie ich zdjęc ( chodzi oczywiście o
rajdówki)
drawing and painting – rysowanie i malowanie
watching television – ogladanie telewizji
collecting their photographs – kolekcjonowanie ich zdjęc ( tu mówimy o aktorach)
Postarajcie się wymówi razem z nagraniem prawdiłowo te słowa i zwroty. Możecie ich również użyc do opisu swoich zainteresowań, np:
I`m interested in reading about stars.
I like drawing and painting.
Spróbujcie teraz samodzielnie układac zdania na wzór tych podanych wyżej.
Pomoże wam w tym cwiczenie z zeszytu cwiczen na stronie 35. Zróbcie je jako zadanie domowe. Powodzenia!
Chętni mogą pośpiewac z nagraniem CD2.14 piosenkę z cw. 2 str 35.

 

8 kwietnia 2020 r.

Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, radosnego wiosennego nastroju, nadziei i miłości dla Was kochani i Waszych bliskich.💛💚

 

7 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu informacyjnego ,,Wielkanocne zwyczaje". Wielka litera w nazwach świąt. PZ s. 84, ćw. s.92-93

Edukacja przyrodnicza:

Obserwujemy wiosenne zwyczaje ptaków.

 

6 kwietnia 

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu Wojciecha Widłaka- ,,Wielkanocna niespodzianka". Pisanie życzeń świątecznych- wielka litera w zwrotach grzecznościowych. PZ s.82-83, ćw. s 91-92

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna:

Wykonanie kartki świątecznej- dowolną techniką.

Wychowanie fizyczne:

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

Edukacja matematyczna:

zadania na str. www.matzoo.pl (dodawanie i odejmowanie w zakresie 100).

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 8 kwietnia.
Dziś nauczymy się nazywac przedmioty, które kolekcjonujemy. Będziemy odpowiadac na pytanie: What do you collect? Co zbierasz? Na stronie 34 w podręczniku znajdziecie szeroki wybór przemiotów, które być może znjadują się w waszej kolekcji. Postarajcie się je zapamiętac,cwicząc wymowę razem z nagraniem. Słowniczek na stronie 62 pomoże wam zrozumiec nowe słowa. Jako zadanie domowe proszę wykonac cw.2 ze strony 34 w zeszycie cwiczen. Zdjęcie Waszej pracy domowej możecie wysłac mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
W związku z nadchodzącymi świętami polecam: https://youtu.be/P09FiCLhd1Q 
Pozdrawiam!

 

3 kwietnia 2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie ciekawostek o nietypowych pojazdach. Rozwiązywanie rebusów i zagadek związanych z tematem. PZ s.72, ćw. s.78-79

Edukacja plastyczna:

Projektowanie własnego nietypowego pojazdu przyszłości.

 

2 kwietnia 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000- dopełnianie do setek, odejmowanie od pełnych setek. PM s.33 ,ćw. s. 42-43.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie opowiadania Rafała Witka ,,Jak wylecieć z lotniska". Zasady zachowania na lotnisku. Poznanie nazw pracowników naziemnych oraz latających w samolotach. PZ s.69-71, ćw. 76-77

Edukacja informatyczna:

Wyszukaj w Internecie, jakich przedmiotów nie można wnosić na pokład samolotu.

 

1 kwietnia 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie jedności, dziesiątek i setek do liczby trzycyfrowej i ich odejmowanie od takiej liczby. Pomyślę i rozwiążę- rozwiązywanie zadań. PM s. 31-32, ćw. s.41

Edukacja polonistyczna:

Głośne czytanie wiersza Tomasza Plebańskiego ,,O statkach dużych i małych" . Pisownia czasowników z ą, ę . PZ s. 66-67, ćw. s. 74-75. Pisanie opowiadania z uwzględnieniem jego trójczłonowej budowy. PZ s.68 (proszę przesłać na naszą pocztę (sptrzeciaklasa)

Edukacja muzyczna:

Nauka piosenki ,,Hej, ho, żagle staw" YouTube

 

31 marca 2020 r.

Religia

Witam i pozdrawiam.myślę że już wszystko umiecie co jest w zeszycie.Ostatnią katechezę macie Żal za grzechy. Wpisujcie katechezy do zeszytu np. 24.03.20  Mocne postanowienie poprawy  / w książce nr.34

Jest to szczera wola ( czyli ze chcę) unikania grzechów zwłaszcza ciężkich i okazji do grzechu /jeśli wpisaliście z podręcznika zapamiętaj- może być.
 
27.03.20   temat: Szczera spowiedź / nr.35 w książce, str 84 Jest to wyznanie z żalem wszystkich grzechów aby otrzymać  rozgrzeszenie.
 
31.03.20   wpisać temat nr 37 str 89. /przeczytać ze zrozumieniem wpisać i nauczyć się zapamiętaj.
Pamiętajmy że w niedzielę 5 kwietnia to Niedziela Palmowa Męki Pańskiej, rozpoczynamy przezywać Wielki Tydzień- Święte dni.
 
03.04.20  /wpisać temat nr.38 str 92-93. WIELKI CZWARTEK-ustanowienie Eucharystii i Kapłaństwa. /rysunek o Mszy św.i wpisać: Msza święta jest to Ofiara Nowego Testamentu w której sam Pan Jezus ofiaruje się za nas swojemu Ojcu Niebieskiemu pod postaciami Chleba i wina. 
/proszę do tego obejrzeć w internecie wpisując w Google: film o Eucharystii.lub Byłem tam-Msza św.   /są tez inne bardzo pomocne dla dzieci.     
 
Szczęść Boże-katechetka
 

Edukacja polonistyczna:

Wyodrębnianie nazw środków transportu na tekstu informacyjnego, opowiadania Rafała Witka ,,Duch pociągowy".

Edukacja społeczna:

Gromadzenie nazw związanych z transportem kolejowym. PZ s.63-65, ćw.s.72-72

Edukacja matematyczna:

Budowa liczby trzycyfrowej- zapisywanie liczb, porównywanie. M. s.39-40

Edukacja techniczna:

wykonanie kompozycji przestrzennej- samochody 

 

30 marca 2020 r.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie setek- odczytywanie danych z diagramu, rozwiązywanie zadań. PM s. 29, ćw. s.38

Edukacja polonistyczna:

Głośne czytanie opowiadania Małgorzaty Węgrzeckiej ,,Naprzeciwko północy". Ćwiczenia w pisaniu wyrazów z cząstką-om-. PZ s.60-62, ćw. s.70-71

Wychowanie fizyczne:

Gry zabawy z pokonywaniem przeszkód.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Dzisiejszy temat lekcji to pytanie: What is he like? (czyli: jaki on jest?)

Nauczymy się pytac o cechy charakteru. Zapoznaj się ze słowami zaznaczonymi na żółto w podręczniku na stronie 31 – cw. 1. Do każdego zdania pasuje tylko jedno z nich. Możesz się wspierac słownikiem na str. 61 (niebieska ramka), jeśli jakieś słowa sprawią Ci trudnośc. Postaraj się zapamiętac nowe słowa.
Wykonaj cw. 1 ze str. 31 w zeszycie cwiczeń. Jezeli chcesz, możesz spróbowac również wykonac cwiczenie 2 (nie jest obowiązkowe).
Druga lekcja na ten tydzień to znane ci powtórzenie „Już umiem!” ze stron32-33 w zeszycie cwiczen. Spróbuj wykonac zamieszczone tu cwiczenia. Jesli jakieś zadanie sprawi Ci trudnośc, nie musisz go wykonywac, zrobimy je wspólnie po powrocie do szkoły.
Powodzenia!
Żeby przypomniec sobie różnicę w pytaniu o wygląd i cechy charakteru, zajrzyj tutaj:

https://www.anglomaniacy.pl/expressions-6-people-lesson.htm

 

27 marca 2020 r.

Witam moi Drodzy.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu informacyjnego- Co nas czeka w kwietniu? PZ s.58-59. Ludowe mądrości w przysłowiach, ćw. s.68-69

Edukacja matematyczna:

Dodawanie i odejmowanie setek w zakresie 1000- rozwiązywanie zadań. M. s .36-37

Edukacja informatyczna:

gry związane z programowaniem z płyty CD

 

26 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna i społeczna:

Spotkanie z lekturą H.CH. Andersena ,, Brzydkie kaczątko".( Znajdź na YouTube lub przeczytaj.) Znaczenie tolerancji w relacjach społecznych. Pisownia wyrazów z ,,ą i ę". Ćw. s.66-67. Pisanie krótkiej notatki o pisarzu (5-6 zdań i wysłać na pocztę).

Edukacja muzyczna:

Słuchanie,, Wiosny" Antonio Vivaldiego z cyklu Cztery pory roku.(YouTube). Wychowanie fizyczne: W zdrowym ciele zdrowy duch"- zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 

25 marca 2020 r.

Edukacja wczesnoszkolna

Edukacja matematyczna:

Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000- porównywanie, dodawanie i odejmowanie setek. M. s.34-35

Edukacja polonistyczna:

Ocena zachowania głównego bohatera opowiadania Wojciecha Widłaka ,,Z wiosną na ratunek". PZ s. 55-56, ćw. s. 62-63. Opis krzewu kwitnącej forsycji na podstawie pytań na s.57 PZ (proszę przesłać na pocztę elektroniczną Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Praca plastyczna:

,,Wiosenny krajobraz" z figur geometrycznych (papier kolorowy) lub Teczka artysty s. 41

 

Język angielski

Proszę pokolorować rysunek zgodnie z instrukcją zamieszczoną w karcie pracy (do pobrania na dole strony). Jeżeli nie możecie go wydrukować, proszę narysować podobny, używając odpowiednich kolorów. A oto mała podpowiedź:
umbrella – parasol
sunflowers – słoneczniki
paddling pool – basen

 

24 marca 2020 r.

 

Edukacja matematyczna:

Obliczenia w zakresie czterech działań- jednostki czasu i długości. Obliczenia temperatury, zegarowe i pieniężne. Sprawdzam siebie. M. s. 32-33

 

Edukacja polonistyczna:

Czytanie tekstu Jerzego Jesionowskiego ,,Co robimy wiosną?" PZ s. 52-53 Pisownia wyrazów z ,, rz". Z. ćw. s. 62-63

 

Edukacja przyrodnicza:

Zakładamy hodowlę fasoli PZ s. 54 Napisz w zeszycie, czego potrzebują nasiona, żeby wykiełkować.

 

23 marca 2020 r.

Witam Was moi drodzy i zapraszam do pracy.

Edukacja polonistyczna:

Czytanie wiersza Tomasza Plebańskiego,, Wiosenne przebudzenie" PZ s.51, ćw.s.60-61. Pisownia wyrazów z ż i rz -uzupełnianie luk.

Edukacja matematyczna:

Obliczenia w zakresie 100 z wykorzystaniem czterech działań- powtórzenie wiadomości.

Wychowanie fizyczne: Spacer- obserwacja przyrody.

 

20 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza:

Czytanie tekstu ,,Przyroda regionów Polski''- cechy krajobrazu. PZs.48-49, ćw. 55-57

 

Edukacja matematyczna:

Sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia- ćw. s.29-31

 

Edukacja informatyczna:

wykonanie zdjęcia w technice 3D

 

Religia 

Witam i pozdrawiam.

Zadania które poprzednio prosiłam o wykonanie pragnę dopełnić informację, że czas to dwa tygodnie. Każdy uczeń w dowolnych dniach i wybranym przez siebie czasie postara się je wykonać.                               

Zachęcam do właściwego przeżywania obecnie czasu WIELKIEGO POSTU by dobrze duchowo przygotować się do najważniejszych Świąt Wielkanocnych Zmartwychwstania PANA.                           

Proszę jeszcze wszystkich o 15 minut codziennie czytania Pisma Świętego Nowego Testamentu /Ewangelii / to będzie najlepsza Katecheza, bo to Spotkanie ze SŁOWEM BOŻYM.   

Szczęść Boże. Maria C.-Katechetka. 

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę o przygotowanie kalendarza pogodowego od poniedziałku do piątku, zapisując dzień tygodnia i rodzaj pogody w języku angielskim oraz wykonując ilustracje rodzaju pogody. Proszę, aby dzieci korzystały z nagrań do podręcznika w celu utrwalenia poznanych piosenek i rymowanek -dostępne na stronie
www.wszpwn.pl/strefa-ucznia.

 

19 marca 2020 r.

Religia

Znać i utrwalić treści z zeszytu / treści do zapamiętania są wklejone, ostatnim tematem był:Żal za grzechy -doskonały i mniej doskonały. 

Po utrwaleniu proszę z podręcznika do religii przeczytać tematy: nr.34 i nauczyć się zapamiętaj,  nr.35 i zapamiętaj, temat 36/formuła jak się spowiadać będzie podana na kartkach jak się spotkamy/ oraz temat 37 i zapamiętaj.        

 

Edukacja polonistyczna i społeczna 

Czytanie opowiadania Rafała Witka ,,Truskawka". Ustalenie kolejności prac nad filmem i nazw zawodów związanych z kinematografią. PZ s.45-47, s.53-54

 

Edukacja matematyczna

Dzielenie typu 96:6 w zakresie 100 rozwiązywanie zadań. M. s.28

 

WF

Spędzanie czasu na świeżym powietrzu w swoim ogrodzie, szukanie wiosny i aktywność fizyczna (np. marszobiegi)

 

18 marca 2020 r.

Edukacja polonistyczna

,, Elementarz odkrywców". Na podstawie tekstu ,,Zaproszenie do galerii sztuki" str.42-43 narysuj namaluj obraz w podobny sposób. Zatytułuj swoją pracę.

 

Edukacja matematyczna

Utrwalić mnożenie i dzielenie w zakresie 100- ćw. 3 i 4 podręcznik str.20

 

Język angielski

Proszę o nauczenia się głośnego czytania piosenki ze strony 30 w
podręczniku oraz zwrotów z ćwiczenia 1 s. 30 w zeszycie ćwiczeń.
Nagrania dostępne na stronie
www.wszpwn.pl/strefa-ucznia.
Kody dostępu w podręcznikach

Załączniki:
Pobierz plik (colouring-summer.pdf)angielski_25 marca 2020[ ]595 kB
Pobierz plik (Spowiedź.docx)religia_8 czerwca 2020[ ]10 kB