25 czerwca 2020 r.

Matematyka

Proszę zrobić z ćwiczeń  str.80 zad. 2,3   str.82 zad.5, 6a,  str.84. zad. 7

 

23 czerwca 2020 r.

Wf

Plik do pobrania na dole strony.

 

Matematyka

Proszę z ćwiczeń na str. 73 zrobić zadanie 1, 2, 3.

 

22 czerwca 2020 r.

Język polski

22 czerwca 2020 r.
Temat: Siła marzeń
1. Przeczytaj fragment artykułu „Policja spełniła marzenie chorego chłopca” ze strony www.wiadomości.gazeta.pl s.300 w podręczniku.
2. Wykonaj zadania „Po przeczytaniu” s.300 i 301
3. Zadanie 6/301 zapisz w zeszycie.


23 czerwca 2020 r.
Temat: Przecinek w zdaniu złożonym
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.320
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 i 5/321

24 czerwca 2020 r.
Temat: Posumowanie wiadomości
1. Utrwal poznane wiadomości - mapa myśli s.324
2. W ramach podsumowania pracy, wykonaj test ze strony 325 i 326

26 czerwca 2020 r.

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
Dziękuję Wam za wspólne lekcje i życzę słonecznych wakacji!
Dorota Maciejczyk

 

Język angielski

gr. 2

Wakacje nadchodzą wielkimi krokami, przed nami podróże małe i duże. Dzisiaj po raz kolejny wyruszamy do Australii. Beach sports in Australia to temat, który znajdziecie również w zeszycie ćwiczeń na stronie 78. Poznacie tu nowe dyscypliny sportu. Proszę wykonać ćw. 1 i 2, jeżeli będziecie mieć wątpliwości co do udzielonych odpowiedzi, proszę przysłać do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Okazją do powtórzenia większej części zagadnień, z którymi spotkaliśmy się w ciągu mijajacego roku szkolnego jest Revison ze str. 79 w zeszycie ćwiczeń. Zmierzcie się z tymi zadaniami, a najtrudniejsze będzie... postawienie sobie oceny! Powodzenia!
Przed wakacjami przypomnę jeszcze kilka stron, które pomogą wam utrzymać kontakt z językiem angielskim w wersji, jaka lubicie bardzoiej niż tradycyjne podręczniki. Są to anglomaniacy.pl, BBC Kids, You Tube Kids. Zachęcam do korzystania.

 

19 czerwca 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 175 – 176 a z ćwiczeń na stronie 71 zrobić zadanie 1, 2, 3, 4, 5, 6 i na stronie 72
zadanie 7, 8, 9.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Religia

Temat nr. 59. Świątynia Opatrzności Bożej- wotum wdzięczności

Temat nr 60. Afryka i Azja-Ewangelia na krańcach świata.
 
Mamy jeszcze katechezę we wtorek -9.00, i czwartek 9.30
 
😇  Serdeczne ,,Bóg zapłać Rodzicom i Opiekunom za pomoc dziecku w nauce Religii"     /troje uczniów zeszyty do odebrania- K.O, F.W, SZ.Z./
Szczęść Boże na czas wakacyjnego wypoczynku.
 

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony.

 

15 czerwca 2020 r.

Język angielski

gr.1 

15-19 czerwca
Spotykamy się w piątek o 10 na lekcji teams’owej. Będziemy pracować z zadaniami na s.118-119.

 

Religia

01.06.20 - 05.06.20

Temat:nr.55 str.128 Przydrożne Krzyże i kapliczki- znaki naszej wiary.
                     / zadanie: zadbać o kapliczkę lub Krzyż w moin bliskim otoczeniu- 
                        kwiaty/
04.06.20    godź 9.30 Serce Jezusa jest znakiem że Bóg nas kocha.
                  
/ Można odbierać zeszyty w pierwszy piątek przed lub po Mszy św., w niedzielę, lub gdy ktoś będzie przejazdem można podejść 
 
09.06.20. Temat: BOŻE CIAŁO - Pan Jezus na naszych drogach.
 

Język polski

15 czerwca 2020 r.
Temat: Jak odróżnić zdanie pojedyncze od złożonego?
1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę” s.316
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 316
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 1/316 oraz zadanie 2 i 3/317
4. Zapamiętaj!
Pod względem budowy zdania dzielą się na pojedyncze i złożone.
Zdanie pojedyncze ma jedno orzeczenie.
Zdanie złożone ma więcej niż jedno orzeczenie.

19 czerwca 2020 r.
Temat: Czym się różni zdanie pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętego?
1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę” s.318
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.318
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 1/318.
4. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.319
5. Wykonaj w zeszycie zadanie 2 i 3/319
6. Zapamiętaj!
Wypowiedzenie, które zawiera tylko orzeczenie lub orzeczenie i podmiot, nazywamy zdaniem pojedynczym nierozwiniętym. W wypowiedzeniach mogą się też znaleźć określenia, czyli wyrazy, które przekazują dodatkowe informacje o orzeczeniu i podmiocie.
Zdanie, które składa się z orzeczenia, podmiotu i określeń, to zdanie pojedyncze rozwinięte.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 173 a z ćwiczeń na stronie 69 zrobić zadanie 1, 2, 3, 4, 5 i na stronie 70 zadanie 6, 7, 9, 10.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

8 czerwca 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 170 – 171 a z ćwiczeń na stronie 68 zrobić zadanie 2, 3, 4, 5.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Język polski

8 czerwca 2020 r.
Temat: Marzenie o lataniu
1. Przeczytaj fragment komiksu „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” s.308– 311
2. Ułóż i zapisz w zeszycie plan wydarzeń do historii opowiedzianej we fragmencie komiksu.
3. Wyjaśnij, dlaczego zbójcerz Hegemon udawał kupca?
4. O czym marzył kasztelan? Dzięki komu spełnił swoje marzenie?
5. Które z przedstawionych wydarzeń na pewno nie mogłoby mieć miejsca w realnym świecie?
6. Jak rozumiesz wypowiedź Mirmiła na ostatnim obrazku? O czym ona świadczy?
7. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.311
8. Zadanie dla chętnych: 10/311

9 czerwca 2020 r.
Temat: Krótka historia komiksu
1. Zapoznaj się z „krótką historią komiksu” s.312 – 313
2. Wymień najważniejsze cechy komiksu.
3. Kiedy powstały pierwsze komiksy?
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 3/314
5. Czy według Ciebie warto czytać komiksy? Napisz w zeszycie kilka zdań na ten temat.

10 czerwca 2020 r.
Temat: Od marynarzy do rycerzy – Wywiad z Januszem Christą
1. Zapoznaj się z fragmentami z czasopisma „Świat komiksu” 1999, nr 9
2. Wykonaj ustnie ćwiczenie 1, 2 ,3 i 4 „Po przeczytaniu”
3. Ułóż i zapisz w zeszycie parę pytań, które można by zadać autorowi komiksów.

 

Język angielski

grupa 2

The Evolution Magazine str 116 w podęczniku i 77 w zeszycie ćwiczeń to zagadnienia do wykonania w najbliższym tygodniu. Będziemy je realizować podczas spotkania na Teams w poniedziałek i środę o 9.00.

 

Język angielski

grupa 1

8-10 czerwca
W tym tygodniu się nie spotykamy na teamsie. Popracujcie nad s.117. Wypiszcie nazwy sportów i przeczytajcie tekst w zadaniu 2. Odpowiedzcie na cztery pytania w zeszycie.
Miłej nauki  :)

 

5 czerwca 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

3 czerwca 2020 r.

Informatyka

Obie grupy

Powtórzenie wiadomości -edytor tekstu. Zapraszam do oglądnięcia filmu
https://www.youtube.com/watch?v=C5DWY2cYAY4

 

Technika

Dziś powtarzamy do karty rowerowej. Polecam Wam dwa filmy

https://www.youtube.com/watch?v=h2Y4L60RjAE 
https://www.youtube.com/watch?v=td2Twr0abGc

 

2 czerwca 2020 r.

Matematyka

Ułamki niewłaściwe to takie, które mają licznik większy od mianownika lub licznik równy mianownikowi.
Ułamki właściwe mają licznik mniejszy od mianownika.
Proszę ustnie przygotować ze strony 167 ćwiczenie C,D i ze strony 168 ćwiczenie E, F.
Moi kochani, kto chce odebrać zeszyt przedmiotowy to można w piątek 5 czerwca 2020 będę czekać w szkole o godz. 10.30 – 12.00

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

1 czerwca 2020 r.

Język polski

1 czerwca Dzień Dziecka – WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!
Temat: Czym różni się zdanie od równoważnika zdania?
1. Wykonaj ustnie zadanie „Na rozgrzewkę” s. 282
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 282
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2/282 oraz zadanie 5/283

2 czerwca
Temat: Przecinek w zdaniu
1. Wykonaj ustnie zadanie „Na rozgrzewkę” s. 284
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 284
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 2/285 i zadanie 3/285

3 i 5 czerwca
Temat: Jak napisać ogłoszenie?
Przeczytaj:
1. Co to jest ogłoszenie? – s. 296
2. Jak napisać ogłoszenie? – s. 296
3. Przydatne słowa s. 296
4. Przykładowe ogłoszenie s. 296
Napisz w zeszycie ogłoszenie na wybrany temat.
1. Szukasz osoby do współpracy przy zorganizowaniu w szkole zbiórki
karmy dla psów ze schroniska.
2. Chcesz wymienić przeczytaną książkę na inną, tego samego autora.
3. Zaginął Twój zeszyt do języka polskiego.
Prześlij zadanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski

grupa 1

Zadania do 08. 06.
W TYM TYGODNIU SPOTYKAMY SIĘ W ŚRODĘ I PIĄTEK O GODZ. 10:00
Lesson1 ; Topic: Asking for help – prosząc o pomoc.
-Zapisujemy słówka z tłumaczeniem s.114/1, głośno czytamy, słuchamy nagrania.
-Robimy zadanie 2/114
- Robimy dialogi, zadanie 4/114
-Robimy zadanie 5 i 6/114
Lesson 2; Topic: Karen’s letter – List Karen.
-s.114/3 w zeszycie
-s.115/1 słuchamy i zapisujemy
-s.115/2 czytamy tekst i odpowiadamy na pytania
Lesson 3; Topic:
s.115/4 dla chętnych – przysylamy foto na maila.
Zeszyt ćwiczeń s.73-75
oprócz tego na każdej lekcji utrwalamy materiał z lekcji 1 i 2 i 3

 

Język angielski

grupa 2

Zachęcam do udziału w zajęciach w poniedziałek i środę w godz. 9.00 – 9.30 na platformie Microsoft Teams. Będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 9 lekcja 4 Asking for help str 114 w podręczniku oraz str 75 w zeszycie ćwiczeń. Osoby, które nie mogą uczestniczyć w tych zajęciach proszone są o wykonanie zadań i przesłanie
ich do sprawdzenia do końca tygodnia przez Messengera lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

29 maja 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony.

 

28 maja 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z fotografiami i informacjami w podręczniku na stronie 164 i 165 i wykonać w podręczniku ołówkiem ćwiczenie A, B i C na stronie 164 ( nie odsyłać).

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

27 maja 2020 r.

Religia

😇 Rocznica pierwszej KOMUNII świętej w Niedźwiedziu będzie 06.09.2020

/6 września -niedziela o godź 12.00/
 
Proszę uczniów o dostarczenie mi zeszytów do Religii, ( jesli ktoś będzie na nabożenstwie majowym w kościele, albo w niedzielę przed lub po Mszy świetej.
Gdyby mnie nie bylo w domu to proszę powiesić na klamce w reklamówce. Powinna być też praca rysunek pt. Eucharystia drogą do Nieba.
Uczniowie którzy nie należą do parafii Niedźwiedź jeśli bedą mogli podać do szkoły do piątku bedę wdzięczna gdyż w poniedziałek wpisujemy oceny przewidywane.
Jesli ktoś nie będzie mogł to mam nadzieję ze od 1 czerwca będa konsultacje w szkole.
                                                                       Szczęść Boże  
 

25 maja 2020 r.

Język polski

25 -26 maja
Temat: Jak zapisać rozmowę?
1. Dialog to rozmowa co najmniej dwóch osób na określony temat.
2. Zapoznaj się z informacjami na temat dialogu zawartymi na stronie 271.
3. Przeczytaj przykładowy dialog s. 272.
4. Wykonaj ćwiczenie 1/272 oraz ćwiczenie 6/273 i prześlij na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

27 maja
Temat: Pisownia wielką literą – państwa, regiony, miasta, dzielnice, wsie

1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.274.
2. Wykonaj w zeszycie zadania: 1/274, 2/275, 4/275, 6/276, 7/276. 

29 maja

Temat: Jak rozpoznać podmiot i orzeczenie?

1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę” s.281.
2. Przeczytaj „Nową wiadomość” s.281 i zapamiętaj, co to jest podmiot i orzeczenie.
3. Wykonaj zadanie 2/281 i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski

grupa 1
Zadania do 01. 06.
Lesson1 ; Topic: Do you like football? – czy lubisz piłkę nożną?
-Zapisujemy słówka z tłumaczeniem s.112/1, głośno czytamy, słuchamy nagrania.
-Robimy zadanie 2/112
Lesson 2; Topic: My bike is old.-mój rower jest stary.
-Powtarzamy zaimki osobowe:
Mój-my Nasz- our
Twój –your wasz -your
Jego – his ich- their
Jej-her
-s.113/3 w zeszycie
-s.113/5 słuchamy i zapisujemy
Lesson 3; Topic: Let’s ask questions –zadajmy pytania.
s.113/6 dla chętnych – przysylamy foto na maila, zadanie na 6, omówię na lekcji.
s.113/4 w zeszycie
s.113/7w zeszycie
oprócz tego na każdej lekcji utrwalamy materiał z lekcji 1 i 2(s.108-111)

 

Język angielski, gr. 2

Zapraszam do udziału w lekcji na platformie Microsoft Teams w poniedziałki i środy w godz. 9.00-9.30. W tym tygodniu będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 9 lekcja 3 pt Do you like football? Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w tych zajęciach, proszę o wykonanie ćwiczeń z podręcznika s.112-113 oraz zeszytu ćwiczeń s. 74. Zadania do sprawdzenia proszę przesłać do piątku 29 maja na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera.
UWAGA! Osoby, które biorą udział w lekcjach na żywo, NIE przysyłają do sprawdzenia zdań, które robiliśmy wspólnie.

 

22 maja 2020 r.

Muzyka

Proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

20 maja 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 160 i wykonać w zeszycie ćwiczeń na stronie 62 zadanie 1, 2, 3 i na stronie 63 zadanie 5,6.
Zadania odesłać do 22 maja.
Pozdrawiam
Bożena Frania

 

19 maja 2020 r.

WDŻR

Temat: Moje zalety i talenty.

na polu tarczy wpisz:
- Do czego dążę
- cechy mówiące o mojej wartości
- to, w czym jestem dobry
- talenty, zdolności, dary
otwórz plik (w załączniku)
 

Temat:  Co zrobić żeby  polubić siebie.

 
Lubię siebie, odkrywam swoje słabe i mocne strony-  czyli samoocena.
 
 JA przed lustrem.
/na kartce narysuj buźkę -minka wesoła, czy smutna, poważna, zamyślona
czy płacząca?
- kogo widzę w lustrze?
Pomyśl jaką buźkę narysowali by o Tobie Rodzice, koleżanki, koledzy?
- uśmiechaj się. Zastanów się co robić żeby polubić siebie.😇
 
 

Temat: Co wpływa na szczęście w Rodzinie.

           / proszę na kartce napisać słowo  JA i z prawej strony narysować serce Mamy, z lewej strony serce Taty. Poniżej wpisać niedokończone zdania.
Lubię gdy moja mama......................
Lubię gdy mój tata...........................
Moja mama cieszy się gdy jestem............................
Mój tata cieszy cieszy się gdy jestem.........
Lubię z moimi Rodzicami........
Moja mama martwi się kiedy....................
Mój tata martwi sie kiedy.............
Złoszczę się kiedy......................................................
Moja mama i tata złoszczą się kiedy...........................
Szczęśliwy jestem kiedy...................................................
Moja mama i tata są szczęśliwi kiedy..............................................
 

18 maja 2020 r.

Język polski

18 – 19 maja
Temat: Podsumowanie wiadomości

1. Na podstawie mapy myśli s.246 powtórz i utrwal wiadomości z zakresu 5 rozdziału. Odpytam po powrocie do szkoły.
2. Wykonaj i wpisz do zeszytu test „Świat baśni, legend i mitów. Mityczne stwory” s.247-248 bez zadania 14.

20 – 22 maja
Temat: Jak przygotować podziękowanie?

1. Zapoznaj się z informacjami na temat „Podziękowania” s. 254
2. Przeczytaj przykładowe podziękowanie s.255
3. Sformułuj podziękowania adresowane do:
- kolegi, który wytłumaczył Ci trudne zadanie z matematyki,
- osoby, która znalazła Twoje zwierzę lub cenny dla Ciebie przedmiot.
Pozdrawiam!

 

Język angielski

GR 1
Moi drodzy, od teraz kiedy nastały czasy lekcji na TEAMSie, znów dzielimy się na grupy. Będę tu pisała zagadnienia od poniedziałku do poniedziałku, żeby zawsze weekend był jeszcze na ewentualne nadrobienie zaległości. Czyli teraz podaję od 18 do 25 maja. Zadań do przesyłania do mnie będzie już malutko albo wcale, bo większość bedziemy robić w czasie spotkań. Ale zagadnienia będę podawała, na wypadek gdyby komuś brakło dostępu do intrnetu lub musiał z innych losowych powodów opuścić lekcję.
Widywać się będziemy w środy od 9-10 (może ciut krócej), oraz w piątki od 10 do 11. Proszę czekać na moje zaproszenie „dołącz do”, żeby nie potworzyć równoległych kanałów i nie pogubić się :)


Lesson 1
Topic: Are you hungry? – Czy jesteś głodny?
Do zeszytu przepiszemy słownictwo z zadania 1/110 z tłumaczeniem na j. polski. Posłuchamy dialogu i przeczytamy go na role – zad.2/110, wypiszemy z niego słówka:
Everything- wszystko
Winners- zwycięzcy
Celebrate- świętować
Oraz wyrażenia spod „okejka”


Lesson 2
Topic: Are you thirsty? – czy jesteś spragniony?
Posłuchamy zad. 3/110
Wykonamy zad.4/111 (potrzebne słówka on, in, under, behind,next to)oraz słowa związane z umeblowaniem, typu: bed, wardrobe, chair, desk, shelf.
Zad.5/111, potrzebujemy czasownika”mieć”, czyli HAVE GOT, obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=XfWWSbuZW-M 


Lesson 3
Topic: Vocabulary and grammar. Słownictwo i gramatyka.
Zad6 i 8/111, robimy w zeszycie .
Ćwiczeniówka – Unit 9 lesson2 (u Was inna numeracja stron, ja mam starszą wersję)
Robimy zad. 1,2 i 5
Dla chętnych zadanie 6 , przyślijcie je na pocztę. Dla wszystkich zad.3 i 4, przysyłamy foto!

 

Język angielski

Grupa 2
Rozpoczynamy pracę na platfiormie Microsoft Teams, gdzie spotykać będziemy w poniedziałki i środy w godzinach 9.00 – 9.30. W nadchodzącym tygodniu omawiać będziemy zagadnienia z rozdziału 9 lekcja 2. W podręczniku są to strony 110-111, w zeszycie ćwiczeń str 73. Uczniowie, którzy nie będą mieli możliwości uczestniczenia w spotkaniach proszeni są o wykonanie zamieszczonych tu ćwiczeń.
W razie trudności zachęcam do konsultacji mailowych – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera.
Prace proszę nadsyłać do końca każdego tygodnia. Dotyczy to osób, które nie będą uczestniczyć w poszczególnych spotkaniach.

 

15 maja 2020 r.

Informatyka

grupy p. Żaby

Zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronie: 

https://epodreczniki.pl/a/punktowanie-i-numerowanie/DydufzlJ7

Pobaw się, poćwicz :)

Nie wysyłaj. 

 

Muzyka

Bardzo proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

Religia

13.05.20  Temat nr. 51  Góra Oliwna-zapatrzeni w Niebo.

                           / Pan Jezus 40 dni po zmartwychwstaniu na oczach apostołów
                             uniósł się do Nieba mówiąc do nich: ,, dana mi jest wszelka
                             władza na Niebie i na ziemi, idźcie na cały świat i nauczajcie
                             wszystkie narody udzielając IM CHRZTU - W IMIĘ OJCA
                             I SYNA I DUCHA ŚWIĘTEGO"/
                             ( w tych słowach Pan Jezus nakazał nauczać, i ustanowił
                               sakrament chrztu)  to wpisać i nauczyć się.
19.05.20  Temat nr 52 Więzienna cela - moc modlitwy wstawienniczej.
20.05.20   Temat nr 53 Po krańce ziemi -apostolska misja.
25.05.20   Temat nr.54 Dom Ojca - cel naszej wędrówki.
                 Niebo jest to miejsce gdzie Aniołowie i Święci cieszą się
                 wiecznym szczęściem.
26.05.20.  Temat nr. 56  Częstochowa - dzień MATKI MOJEJ.
                  /w tych tematach przeczytać tekst, wpisać zapamiętaj.
 

14 maja 2020 r.

Informatyka

grupa p. Gęgotek

Czytamy temat " Style i numerowanie" str. 112. W oparciu o podręcznik -wykonać
ćwiczenie Stolice Polski.

 

Technika

Maj to jeden z najpiękniejszych miesięcy w roku. Mamy piękną kolorową wiosnę, maj to miesiąc w którym nasze mamy mają swoje święto.
Propozycja pracy na najbliższe dwa tygodnie.
Zróbcie dla swojej mamy własnoręcznie wykonany prezent. Tutaj podaję link na którym znajdziecie propozycje ciekawych i prostych prac wykonanych z papieru.
https://www.youtube.com/watch?v=ac005YUARcc 
Zdjęcie wykonanej pracy przesyłacie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Matematyka

Bardzo proszę zapoznać się z fotografiami w podręczniku na stronie 156 i podpisami pod nimi.
Proszę wykonać z ćwiczeń na stronie 59 zadanie1, 2, 3 i odesłać mi do 19 maja.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

11 maja 2020 r.

Język polski

11 – 12 maja
Uwaga! W tym tygodniu nie przesyłamy prac, ale zapisujemy je jak zwykle
w zeszycie przedmiotowym. Sprawdzimy po powrocie do szkoły.
Temat: Dobroć nagrodzona
1. Przeczytaj baśń „O szewczyku” głośno i cicho.
2. Wykonaj ustnie ćwiczenia „Po przeczytaniu” s.234
3. Zapisz w zeszycie zadanie 4 i 8/234. Zanim zrobisz zadanie 8
przypomnij sobie definicję baśni s.206
13 – 15 maja
Temat: Pisownia wyrazów z „ch” i „h”
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.239
2. Wykonaj zadanie 1 i 2/239
3. Przeczytaj ze zrozumieniem „Nową wiadomość” s.240
4. Wykonaj zadanie 6/240, 8/241, 9/241
5. Zapoznaj się z planszą „Pisownia wyrazów z ch” s.242-243
oraz planszą „Pisownia wyrazów z h” s. 244 245
6. Naucz się zasad pisowni wyrazów z ch i h.

 

Język angielski

grupa 1 i 2
Rozdział 9 otwiera nam serię powtórzeń od początku roku szkolnego. Bedzie to dla
was forma testu, gdzie możecie sprawdzić, czego się nauczyliście. Będziemy
odwoływać się do zagadnień gramatycznych z poprzednich rozdziałów, dlatego
koniecznym będzie dla was systematyczne powtarzanie wiadomości.
Lekcja 1
Dzisiaj liczebniki do 100. Pewnie większość z was je zna, na str. 108 w podręczniku
znajdziecie zapis do 90, 100 – one hundred pojawi się później.
Wystarczy nauczyć się liczyć do 20 ( a więc uwaga! Powtarzamy głośno 1-20. Udało
się bez błędów? Uważajcie na 13 - thirteen i 14- fourteen). Teraz liczymy
dziesiątkami do stu:
ten, twenty, thirty, forty, fifty, sixty, seventy, eighty, ninety
zauważyliście pewnie, że wszystkie te liczebniki kończą się na -ty, co odpowiada
polskiemu słowu – dziesiąt.
Teraz możemy mówić o innych liczbach, np.
22 twenty – two
35 thirty – five
47 forty – seven ( w słowie forty -40 nie ma litery u, a w słowie fourteen – 14
literka u jest).
Spróbujcie przeczytać głośno dialog ze str 108 cw. 2, znajdziecie tam wiele liczb. W
ramach sprawdzenia możecie go następnie posłuchać. Potem patrząć na zdjęcia
osób z cw 1 zadawajcie pytania i odpowiadajcie na nie:
How old is Sheila? She is 33.
How old is Daniel? He is 44.
Cała lekcja poświęcona jest mówieniu: uzyskiwaniu i udzielaniu informacji na temat
wieku wybranych osób. Jako partnerów do rozmowy możecie zaprosić kogoś z
domowników, jeżeli zna język angielski.
Powodzenia!

Lekcja 2
Dzisiaj sprawdzimy umiejętność korzystania z informacji. Na str. 109 w cw 3

znajduje się krótka informacja na temat kosmity. Wykorzystajcie te dane do
utworzenia pytań i odpowiedzi w pkt 1-5.
W cw. 4 trzeba uzpełnić zdania brakującymi słowami, a w cw. 5 ułożyć z rozsypanek
pytania, a następnie dopasować do nich odpowiedzi. Jeżeli zadania sprawią wam
trudność, możecie przysłać je do sprawdzenia, każda grupa swojemu nauczycielowi.

Lekcja 3
Przechodzimy do zeszytu ćwiczeń. Osoby chętne mogą wykonać cw. 2 i 3 ze str. 72,
żeby sprawdzić pisownię liczb. Nie trzeba tych zadań przysyłać do sprawdzenia.
Natomiast zadania obowiązkowe to ćw. 4, 5 i 6. Proszę je wykonać do końca
tygodnia.
Jako podsumowanie możecie zajrzeć tutaj, aby przypomnieć sobie odmianę
czasownika to be – być
https://youtu.be/knXdmj1DGuQ 

 

8 maja 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

Matematyka

Drodzy , uczniowie proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń na stronie 58 zadanie 8 a, b.
Zadania proszę nie odsyłać.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

7 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony 

 

6 maja 2020 r.

Plastyka

Moi drodzy!. Miesiąc maj jest szczególny, gdyż w tym miesiącu obchodzimy  Dzięń Matki ( 26.05.). Myślę,że najlepszym prezentem dla mamy będzie własnoręcznie wykonana pamiątka. Dlatego też proszę , abyście samodzielnie wykonali z dostępnych materiałów pracę plastyczną na tą okazję, Może ona być wykonana w formie laurki, może też być pracą przestrzenną. Dobór techniki
 i materiałów pozostawiam Wam. Jeżeli sami nie macie pomysłu , to wykorzystajcie w tym celu albumy, książki bądź internet wpisując w przeglądarce  np. ,,pomysły plastyczne na Dzień Matki". Wykonane prace sfotografujcie i wyślijcie na mój adres mailowy. Termin - 25 maja . Potem dołączając najpiękniejsze życzenie podarujcie je swoim mamom. Pozdrawiam, B.Bądkowska ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).    Przypominam,że niektórzy uczniowie nie dostarczyli poprzednich prac. Nieoddanie ich będzie skutkowało obniżeniem oceny z plastyki na koniec roku szkolnego.
 

5 maja 2020 r.

Religia

Witam was w miesiącu  maju poświęconym Matce Bożej. Wczoraj czyli 03.05.20,

obchodziliśmy Niedzielę Dobrego Pasterza a w sobotę Matki Bożej KRÓLOWEJ POLSKI.
Zapraszam do przeżycia następujących  tematów: 
05.05.20.  /wpisać temat: Matka Boża Maryja -Królowa Polski.
                 proszę wpisać i nauczyć się Apel Jasnogórski- Maryjo Królowo Polski 
                 jestem przy Tobie pamiętam czuwam.
 
06.05.20. Wpisać temat:  Film ,,Tajemnice Jasnej Góry".
                                        Historia i tajemnice Obrazu Matki Bożej Częstochowskiej.
Proszę wpisać w  Google taki tekst jak w temacie i filmy  są do obejrzenia.
12.05.20 Temat: ,,Film ,,Szata dla Królowej Nieba i ziemi"
                             / nauczyć się modlitwy - ,, Pod Twoją obronę uciekamy się....
 

4 maja 2020 r.

Język polski

4 -5 maja
Temat: Chciwość nie popłaca
1. Przeczytaj ze zrozumieniem baśń Aleksandra Puszkina „Bajka o rybaku i rybce”
2. Określ jednym zdaniem, co jest tematem baśni Aleksandra Puszkina.
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 3/227, 5, 6, 7/228 „Po przeczytaniu”
4. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” –s. 228, następnie wykonaj zadanie 8/228.


6 - 8 maja
Temat: Jak napisać opowiadanie?
1. Przeczytaj informacje na temat opowiadania, które znajdują się na stronie 229
2. Zapoznaj się z przykładowym opowiadaniem pt. „Ślizgawka”
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 1/231. W tym celu;
- zastanów się, o czym chcesz pisać, czyli ustal temat wypracowania;
- uruchom swoją wyobraźnię i stwórz świat przedstawiony wypowiedzi:
1. opisz czas i miejsce wydarzeń;
2. wprowadź bohaterów (opisz ich);
3. rozwiń akcję (opowiedz, co przydarzyło się twoim postaciom i pamiętaj, by to, o czym piszesz, było ciekawe);
4. zakończ pracę puentą, oceną opowiedzianej historii;
- dbaj o jedność narracji i czasu gramatycznego;
- na koniec nadaj swojej pracy interesujący tytuł, będący kluczem do treści wypracowania.
Zadanie prześlij do 11 maja na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski

obie grupy


Zadania od 04-08.05
Lesson 1, 2
Topic: Workbook exercises – ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.
Wykonujemy w ćwiczeniówce lekcje 1 i 2 z zeszytu ćwiczeń- Unit 8, foto na maila.


Lesson 3
Topic: Emily writes an email – Emily pisze maila.
Na stronie 106 czytamy tekst z zad.4 i w zeszycie notujemy odpowiedzi, następnie wykonujemy zad. 2/107 też w zeszycie. W ćwiczeniówce wypełniamy stronę z unitu 8 REVISION. Przysyłamy na maila.
Ćwiczymy słownictwo z Unitu 8, polecam ćwiczenia z aplikacją Quizlet:
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-4/sets 
Proszę wejść w Unit 8, ma cztery części i ćwiczyć słownictwo z fiszkami i innymi opcjami, można zrobić test :)
Czyli na maila przysyłamy zdjęcia 3 stron z ćwiczeniówki w tym tygodniu .
Pozdrawiamy serdecznie :)

 

30 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Drodzy, uczniowie z zeszytu ćwiczeń proszę wykonać ze strony 57 zadanie 4, 5, 6, 7.

Rozwiązanie proszę mi odesłać najpóźniej do 4 maja 2020 (poniedziałek).
Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub nr tel. 889714005

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

29 kwietnia 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

27 kwietnia 2020 r.

Język polski

27 kwietnia
Temat: Wędrówka pełna przygód
1. Przeczytaj uważnie baśń „ Kryształowa kula” – s.214
2. Wskaż w baśni sformułowania określające czas i miejsce wydarzeń.
3. Zanotuj w zeszycie, jakie fantastyczne przedmioty pojawiają się w utworze? Opisz ich właściwości.
4. Zapisz w zeszycie, dzięki komu moc czarownika została zniszczona? Jaka nauka płynie z baśni „Kryształowa kula”
5. Wykonaj w zeszycie zadanie 6/217.
Zadania prześlij do 30.04 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


28 kwietnia
Temat: Jaką funkcję pełni spójnik?
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 218
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2 /s. 218

29 kwietnia
Temat: Przecinki i spójniki
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Nową wiadomość” – s. 219
2. Wykonaj zadanie 1 i 3/ s. 220

 

Matematyka

Moi kochani, bardzo proszę o oddanie zeszytów przedmiotowych do sprawdzenia zadań , które prosiłam o zapisywanie w zeszytach.
W środę 29 kwietnia 2020 r. od godziny 8.00 do 14.00 będą wystawione skrzynki przed drzwiami wejściowymi do szkoły i do odpowiedniej skrzynki proszę wrzucić zeszyt.

Do wykonania będzie z zeszytu ćwiczeń na stronie 53 zadanie 1, 2, 3.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Język angielski

Obie grupy.
Zadania od 27.04 do 30.04


Lesson 1
Topic: Before the test.


Każdego dnia w tym tygodniu, wyznaczamy sobię tę samą porę i otwieramy podręcznik do j. angielskiego na str. 105. Bawimy się w memory podręcznikowe Zakrywamy polskie słowa w tabelach i czytając angielskie słowa próbujemy z pamięci przytoczyć tłumaczenie. Potem na odwrót.
Poproście o pomoc rodzeństwo lub rodzica, albo pracujcie sami.
 W zeszycie piszemy jako notatkę zad.1,2,3/104


Lesson 2
Topic: Revision


* Powtarzamy nasze podręcznikowe memory i w zeszycie robimy zad.4/104
-opisujemy co lubią lub czego nie lubią Tom i Emily. Przypominam , że przy he, she, it do czasownika dodajemy –s /likes/, ale już przy liczbie mnogiej, czyli przy słowie oni-they, nie ma tej końcówki.
- przeczenia tworzymy za pomocą słowa don’t/przy liczbie mnogiej/lub doesn’t- tam gdzie he, she it.
Przeczenia tworzymy w tych zdaniach, w których jest /not/.


* Następnie zapisujemy w całości zadanie 5/104.(oprócz przykładu)
Tu mamy pytania i krótkie odpowiedzi, na TAK yes, she does lub yes, they do, oraz na NIE no, she doesn’t lub no, they, don’t.
Jeśli w zdaniu pojawia się does, przy czasowniku like nie ma juz końcówki - s!

Pamiętajcie kiedy dodajemy DO a kiedy DOES!
Pamiętajcie też o zasadzie „jakie pytanie, taka odpowiedź”. Czyli jak w pytaniu jest does to w odpowiedzi tez does/doesn’t. A jak w pytaniu jest do to w odpowiedzi będzie do/don’t. Zależy czy
odpowiedź na tak czy na nie :)

Notatkę z zeszytu przesyłamy każdy swojej pani od angielskiego.

 

24 kwietnia 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

Informatyka

Grupa p. Gęgotek przeczytajcie w podręczniku temat o formatowaniu tekstu str.107 a następnie wykonajcie zaproszenie na przyjęcie urodzinowe. Jest to temat który będziemy realizować przez 2 godziny lekcyjne
Gotową pracę prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Pozdrawiam

 

Technika

Przypominam robimy makiety i zdęcia prac przysyłamy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Kilka osób już przesłało piękne prace.
Moi drodzy w wolnym czasie możecie poćwiczyć podstawowe manewry
-slalom między pachołkami
-zatrzymanie w wyznaczonym miejscu
-pokonanie toru w kształcie ósemki
-omijanie przeszkody
Pamiętajcie jednak o Waszym bezpieczeństwie, jeżeli nie czujecie się na siłach nie musicie ćwiczyć wszystkiego.

 

22 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Temat: Ułamki zwykłe.

Drodzy uczniowie bardzo proszę w podręczniku na stronie 151 przeanalizować rysunek  i odpowiedzieć na pytania pod rysunkiem .

Odpowiedzi zapisać w zeszycie.

 

Pozdrawiam

Bożena Frania

 

21 kwietnia 2020 r.

Informatyka

grupy p. Żaby

Bardzo proszę zapoznać się z tematem dotyczącym pracy z dokumentem tekstowym, zamieszczonym tu:

https://epodreczniki.pl/a/formatowanie-tekstu/DJBRUgn2T

wykonaj ćwiczenie 3 i wyślij je do mnie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język polski

Temat: „Nie pomoże dobra wróżka ...”
1. Przeczytaj ze zrozumieniem utwór Wandy Chotomskiej „Kopciuszek” s.207
2. Wykonaj ustnie ćwiczenie 1 i 3, s. 208
3. Pisemnie w zeszycie wykonaj zadanie 2, s.208
4. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.208
5. Razem z rodzicami lub rodzeństwem przeczytaj tekst z podziałem na role, oddając jego żartobliwy charakter.
6. Wskaż w tekście wypowiedź, która jest krótkim monologiem.
7. Wykonaj ustnie zadanie 6, s.208
22 kwietnia
Temat: Jak napisać zaproszenie?
1. Zapoznaj się z informacjami na temat: „Jak napisać zaproszenie?” s.209

2. Zapisz na kartce zaproszenie dla przyjaciela na Twoje przyjęcie urodzinowe. Uwaga: w ocenie wypowiedzi będzie brana pod uwagę poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.
Pracę prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 24 kwietnia
Temat: Jaką funkcję pełni przyimek?
1. Wykonaj w zeszycie zadanie „Na rozgrzewkę”
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 211. Zapamiętaj, jaką częścią mowy jest przyimek oraz jakie części mowy tworzą wyrażenie przyimkowe.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1, s. 211.
Powodzenia!

 

20 kwietnia 2020 r.

Religia

22.04.20  Wpisujemy temat:,, Film o Miłosierdziu" i proponuję ten film obejrzeć

                                             w internecie wpisując w  google taki tytuł jak temat.
 
28.04.20    Temat nr.49. Droga do Emaus- zostań Panie z nami.           
                                       / proszę przeczytać tekst z książki ze zrozumieniem i wpisać
                                         zapamiętaj. wykonać pod tematem rysunek Pan Jezus w 
                                         Emaus z Chlebem w ręce wśród dwóch uczniów. Podpisać
                                         rysunek- ,, poznali GO po łamaniu chleba"
 
29.04.20     Temat nr.50  Przez zamknięte drzwi- Pokój Wam  
                                        / również przeczytać i wpisać zapamiętaj /
 
 

Plastyka

Bardzo proszę przeczytać z podręcznika na str. 46 o technice pastelowej. Wykonać pracę plastyczną wykorzystując w/w technikę plastyczną. Polecenie  do tej pracy znajdziecie na str. 48 podręcznika, ćw. 1. Pracę  przesłać na mój adres do 30 kwietnia. Pozdrawiam , Bądkowska.

 

Język angielski

Grupa 2

Lekcja 1
Przed nami temat Skills. Nadszedł czas na wykorzystanie zdobytych wiadomości w praktyce. Pracowac będziemy z podręcznikiem na str. 101. Zaczniemy od słuchania w cw 1. Przed przystąpieniem do słuchania pamiętajcie o nazwaniu produktów, które widzicie na obrazkach. Przypominam, że nagrania znajdują się na stronie
www.macmillan.pl/strefa-ucznia , wystarczy je raz pobrac, aby korzystac do końca podręcznika.
W cw. 2 macie tekst o Kevinie i jego rodzinie, a obok zadanie typu True (prawda) - False (fałsz). Wykonajcie je w pierwszek kolejności. Potem spróbujcie uzupełnic tekst z lukami – też na podstawie tekstu o Kevinie. Jest to trudne zadanie,musicie bardzo dokładnie kilkakrotnie przeczytac teksty. Spróbujcie przetłumaczyc je na język polski, wtedy zobaczycie jakie informacje pasowac będą do luk. I wreszcie zadanie, które chciałabym sprawdzic do końca tygodnia to praca pisemna – cw 3 str. 101. Wykonajcie je w zeszycie i przyślijcie zdjęcie pracy.

Lekcja 2
Tutaj trudno nie będzie. Proszę na podstawie informacji zawartych na wykresie w cw. 2 sgtr 102 uzupelnic tekst. To też forma przetwarzania informacji, czyli zadanie typu: przekaż tą samą treśc innym sposobem. Chętnym proponuję grę z cw. 3.

Lekcja 3
Healthy eating – zdrowe odżywianie Zaczniemy od nowych słów, które widzicie na obrazkach w cw 1 str. 103
(tłumaczenie str 105). I znowu wykorzystamy informacje zawafrte w tabelce w cw 2 do uzupełnienia tekstu. A na koniec filmik o zdrowym odżywianiu. Obejrzyjcie co najmniej dwukrotnie! https://youtu.be/0KbA8pFW3tg

 

17 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę o utrwalenie wiadomości o skali i wykonanie z podręcznika ze strony 149 zadania 7 i 8. Zadanie 7 proszę zaznaczyć w podręczniku.
Zadanie 8 rozwiązać w zeszycie ( troszkę pomogę)
Skala 1:100000
1 cm na mapie to 100000 cm w terenie
100000 cm = 1000 m = 1 km
1 cm na mapie to 1 km w terenie
Zmierzyć na mapie odległość między Małą Wsią i Dużą Wsią i obliczyć.

 

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

15 kwietnia 2020 r.

Język angielski

Od  świąt będziemy umieszczać z Panią Mistarz wspólnie zadania. Każda z nas sprawdza swojej
grupie. Mój mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Nagrania dostępne w strefie ucznia na stronie www.macmillan

 

Język polski

15 i 17 kwietnia
Temat: Dobroć nagrodzona
1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst pt. „Kopciuszek” s. 200
2. Wskaż w baśni sformułowania określające czas i miejsce wydarzeń.
3. Ułóż i zapisz w zeszycie ramowy plan wydarzeń przedstawionych w utworze. Pamiętaj, że wszystkie punkty powinny być tak samo sformułowane, to znaczy albo zawierać czasowniki, na przykład: „Kopciuszek jedzie na bal.” albo rzeczowniki, które nazywają czynności lub stany, na przykład: ”Wyjazd Kopciuszka na bal.”
4. Opisz Kopciuszka i jego zachowanie. Odwołaj się do odpowiednich fragmentów tekstu.
5. Co możesz powiedzieć o siostrach Kopciuszka i macosze? Czym te postacie różnią się od tytułowej bohaterki? W swojej wypowiedzi użyj przynajmniej pięciu określeń.
6. Ustal, które zdarzenia, postacie i przedmioty opisane w „Kopciuszku” są fantastyczne.
7. Zapoznaj się z „Nową wiadomością”
Zadania prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Pozdrawiam!

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 17 kwietnia 2020
Jako rozgrzewkę językową proszę opowiedziec głośno o tych produktach, które sami lubicie i których nie lubicie, a także o upodobaniach kulinarnych swoich najbliższych. Np:
I like tea, I don`t like coffee.

My mother likes pizza but she doesn`t like crisps.
Dzisiaj nauczymy się nowych zwrotów wyrażających nasze upodobania. Są to:
I like – Lubię
I love – Uwielbiam
I don`t like – Nie lubię
I hate – Nienawidzę
Zaczniemy od cwiczenia słuchania ze zrozumieniem. - cw 1. str 100. Kiedy wykonacie to cwiczenie (może byc ołówkiem w podręczniku) spróbujcie zapisac w zeszycie informacje nt Matta i Lucy, korzystając z początków zdań podanych w cw. 2 na str 100.
Pamiętajcie, że słowa z ramki w cw 1 możemy zastąpic słowami it – go, ją lub them – ich (np.I like my blue T-shirt = I like it, I don`t like mice = I don`t like them).
Następnie wykonajcie cw 3 pisemnie (może być ołówkiem w podręczniku).
Na koniec trudne zadanie ze słuchania – cw.4 str 100.
Sfotografowaną stronę można przysłac do sprawdzenia na mój adres mailowy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Powodzenia!

 

8 kwietnia 2020 r.

WF

Materiał do pobrania w załączeniu na dole strony

 

7 kwietnia 2020 r. 

Matematyka

Utrwalimy wiadomości o wielokątach:
- co to jest kąt ?
- wskazać w wielokącie kąty, wierzchołki, boki.
Utrwalimy wiadomości o kołach i okręgach:
- co to jest promień koła ?
- co to jest cięciwa?
- co to jest średnica?
Proszę wykonać w podręczniku na stronie 149 zadanie 4,5 i 6 zaznaczając prawidłową
odpowiedź.
Pozdrawiam
Bożena Frania

 

6 kwietnia 2020 r.

Religia

07.04.20  temat  nr.46   Golgota- cena zbawienia /przeczytać ze zrozumieniem, rysunek i wpisać do zeszytu i nauczyć się:

                Jezus Chrystus jest Synem Bożym który stał się człowiekiem i umarł na Krzyżu
                dla naszego zbawienia.
 
08.04.20  temat nr.47 - Grób Jezusa-sobotnie czuwanie /przeczytać i narysować Paschał i koszyk z pokarmem który święcimy( Baranek, nie zając)
15.04.20 t. nr.48  - Pusty grób -Zmartwychwstanie Pana Jezusa
nauczę się:  Wielka jest tajemnica naszej wiary:
                     ILE RAZY TEN CHLEB SPOŻYWAMY
                     I PIJEMY Z TEGO KIELICHA
                     GŁOSIMY ŚMIERĆ TWOJĄ PANIE
                     OCZEKUJĄC TWEGO PRZYJŚCIA W CHWALE
 
Szczęść Boże           BŁOGOSŁAWIONYCH  ŚWIĄT
 

Język polski

7-8 kwietnia
Temat: Podsumowanie wiadomości
1.Na podstawie mapy myśli s.195 powtórz i utrwal wiadomości z zakresu 4 rozdziału. Odpytam po powrocie do szkoły.

Życzę zdrowych i spokojnych świąt!
Pozdrawiam!

 

Język angielski 

W związku z nadchodzącymi świętami proponuję lekcję o tematyce wielkanocnej. W podręczniku na stronie 127 znajdziecie temat Easter – Wielkanoc. Proszę o wykonanie cw 1,2 oraz 3. Najlepiej będzie je zrobić pisemnie w zeszycie np. w cw. 1 zapisać: 1- lamb, podobnie w cw 2 np. 1-a. Cwiczenie 3 trzeba będzie niestety przepisac do zeszytu w postaci tabelki. Proszę zapamiętac nowe słowa.
Zadanie dla chętnych: Project – wykonanie kartki świątecznej. Bardzo proszę o przesłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do środy 8 kwietnia.
Polecam również filmik animowany o tematyce wielkanocnej. Trudny ze względu na słownictwo, ale może zechcecie go obejrzec dwu – lub trzykrotnie, zapisac kilka nowych słów (nie wszystkie!) i je zapamiętac. To tutaj:
https://youtu.be/HL8R158Ujp4

 

3 kwietnia 2020 r.

Muzyka 

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 24 „Wielkanoc”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 99-101, uzupełnij kartę pracy, która jest na dole strony. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać je) w ciągu dwóch tygodni czyli do piątku 16 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać odręcznie.

Przesyłam wam również link do piosenki „Uciekła mi przepióreczka”, w waszych podręcznikach na str.100, posłuchajcie.
https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw 


(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki) W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

Matematyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę powtórzyć wiadomości o kątach rozwiązując z podręcznika ze strony 149 zadanie 1,2,3.
Zadanie 1 zaznaczyć w podręczniku prawda lub fałsz.
Zadanie 2 wypisać kąty rozwarte i kąty ostre z podanej ramki do zeszytu
przedmiotowego.
Zadanie 3 pokażę jak obliczyć 180 : 4 = zapisać w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

1 kwietnia

WDŻR

WITAM SERDECZNIE.
Teraz spędzacie czas ciągle w domu rodzinnym.  Uczycie się praktycznie jak  zagospodarować go dla nauki, pomocy w domu, odpoczynku.W ramach wdżr proponuję dla was film. Wpisać w Google: 
1. Film Higiena osobista -choroby spowodowane brakiem higieny 
2.Na kartce A4 pomyślec , zaprojektować i narysować-dom moich marzeń,
3.TOLERANCJA- również film / Google, YouTube , Rodzinne przeboje: film krótka historia o tolerancji pt.,, urodziny Maćka" 
4.Dlaczego warto być sobą.  / również film ze strony filmy do WDŻR/
 
Czas do realizacji  tych zadań jest od 23.03.20  do  28.04.20.
 Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia - Maria C.
 

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!.
UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA !


Temat: Zabawy rzutne.
W tym zadaniu połączymy rzuty z koordynacją.
Zadanie- wyzwanie
Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy (kiedy, ile powtórzeń) w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu (zaznaczaj te dni, w których rzeczywiście udało ci się wykonać ćwiczenia) i pochwal się nimi pod koniec tygodnia.

Temat: Gry i zabawy ruchowe z elementami minipiłki siatkowej. 

Według Z. Gilewicza „zabawę traktujemy, jako przeciwstawienie pracy i jako dobrowolnie podjęty sposób spędzania czasu wolnego od zajęć obowiązkowych. Celu zabawowych czynności dopatrujemy się w potrzebie
rozrywki…” Obejrzyj film i opisz jedną zabawę, która Ci się spodobała( krótka notatka,
maksymalnie pięć zdań). https://www.youtube.com/watch?v=cb0R0fWq2T8 


Temat: Skok zawrotny przez ławeczkę.
Obejrzyj film i zapoznaj się z ćwiczeniami, jakie można wykonywać z wykorzystaniem ławeczek gimnastycznych
https://www.youtube.com/watch?v=WjKRwGOHPtw 


Temat: Piramida żywienia.
Obejrzyj film i postaraj się stosować zasady żywieniowe w codziennej diecie.
Powodzenia :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4 
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.

 

31 marca 2020 r.

Przyroda

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje przyrody będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNzY1NTg3MDla ,
następnie wpiszcie kod 2vnqv2b.

Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zdjęcia wykonanych ćwiczeń z ćwiczeniówki Sprawdź się Podsumowanie działu 5, strona 83-85. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-) W razie jakichkolwiek pytań, lub problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
Pozdrawiam i powodzenia :) 

 

Język angielski - p. Kot

Po otwarciu tego linku, proszę wejść w Unit 8, lekcja 1 i 2 i potrenować FISZKI, UCZ SIĘ, PISANIE,
ĆWICZENIA,TEST .
Proszę zrobić notatki z ćw 1, strona 94 i 96. To są zadania do poniedziałku. W poniedziałek
dostaniecie opracowane przeze mnie i Panią Mistarz wspólne zagadnienia do opracowania.
Od najbliższego poniedziałku bedą się one pojawiać już co poniedziałek nie co środę. W tym tygodniu
nie musicie przysyłać fotografii. Pozdrawiam :)
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-4/sets?fbclid=IwAR2rN2XF2PtDzBowq8ujwy8QyJUSbICD-P93RKQ6yS4-YI4P5T7gS7XQCxw 

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę wykonać z podręcznika ze strony 148 zadanie 8.
Podpunkt „a” z tego zadania 8 pokaże Wam jak zapisać:


Skala 1:15000000
1 mm na mapie to 15000000 mm w terenie
15000000 mm =1500000 cm=15000 m = 15 km
1 mm na mapie to 15 km w terenie

Rozwiązanie zadania 8a, 8b, 8c proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym.


Pozdrawiam
Bożena Frania

 

30 marca 2020 r.

Plastyka

Bardzo proszę o wykonanie dowolnej ozdoby wielkanocnej. W swojej pracy można wykorzystać dostępne materiały takie jak ;  styropian, wydmuszka, papier, bibuła, sznurek, gałązki, sizal oraz wiele innych. Inspiracji możecie poszukać również w internecie wpisując ,,wielkanocne ozdoby ". Kto ma możliwość proszę, aby zrobił zdjęcie i przesłał na mojego maila. Jeśli nie ma takiej możliwości pracę przechować i oddać do oceny po powrocie do szkoły.Pracę należy wykonać do 10 kwietnia. Życzę miłej zabawy i gorąco pozdrawiam. Bądkowska   (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

 

Przyroda

W tym tygodniu bardzo Was proszę o utrwalanie i powtarzanie wiadomości z działu 5 – Odkrywamy tajemnicę zdrowia. W uczeniu się skorzystajcie z Podsumowania działu strona 135-136, oraz notatek z lekcji. Wykonajcie ćwiczenia z ćwiczeniówki Sprawdź się Podsumowanie działu 5, strona
83-85. Jeżeli masz problem z rozwiązaniem ćwiczeń skorzystaj z podręcznika, potrzebne informacje znajdziesz na stronach 114-134. Wyślijcie mi zdjęcia wykonanych przez Was ćwiczeń do 06.04.2020 na
adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , w tytule wiadomości wpiszcie klasa 4 przyroda i Wasze imię i nazwisko. Poproście rodziców o pomoc z wysłaniem wiadomości pocztą elektroniczną :-)
Mam nadzieję że wszystko się uda. Trzymam kciuki. Miłej nauki :-)

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Lekcja 1
W podręczniku na str. 96 znajdziecie kolejne produkty spożywcze. Spróbujcie najpierw powiedziec, które z nich lubicie, a których nie ( np. I like ice cream. I don`t like yogurt.). Następnie przeczytajcie głośno dialog z cw. 2. W jaki sposób Carla i Darren pytają się wzajemnie, co lubią? Poszukajcie w tekście.

Na pytania typu: Do you like soup? Do you like yogurt? Do you like pizza? można odpowiedziec: Yes, I do (tak, lubię) lub No, I don`t (nie, nie lubię).

Jako dodatek polecam: https://www.anglomaniacy.pl/expressions-13-questions-lesson.htm 


Spójrzcie, jak nowe zagadnienie prezentowane jest w części Evo`s grammar na stronie 97. Spróbujcie wykonac cw. 4 oraz 2 extra ze strony 97. Również w zeszycie cwiczeń znajdziecie cw. 3 na stronie 65, gdzie możecie sprawdzic swoje umiejętności budowy pytań. Dla chętnych może byc również zad 5 na str 65, zrobione zadanie możecie przysłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez messangera, będzie ocena!


Lekcja 2
Kolejny temat to nazwy napojów. Znajdziecie je na stronie 98 w podręczniku, większośc na pewno jest wam znana. Wykorzystamy te słowa, aby powiedziec o tym, co lubią inni. Np:
My mother likes coffee.
My mother doesn`t like fizzy drinks.
Jeśli mówię o kimś, kogo w zdaniu mogę przedstawic jako he albo she (lub też it), to do słowa like dodaję literę -s, natomiast w zdaniach przeczących stosuję słowo doesn`t (czyli nie). Mogę też zapytac, co lubi on/ona, wtedy pytanie będzie wyglądało tak:
Does he like lemonade?
I dwie możliwe odpowiedzi: Yes, she does lub No, she doesn`t.
Spróbujcie wykonac cw. 3 ze strony 99 w podręczniku, aby pocwiczyc budowanie zdan z likes, doesn`t like i Does he/she like...?
Powodzenia!

 

Język polski

Temat: Co się zdarzyło w karczmie Rzym?

1. Przeczytaj utwór Adama Mickiewicza pt. „Pani Twardowska”.
2. Po przeczytaniu utworu odpowiedz na następujące pytania:
Kim był Pan Twardowski?
Gdzie został podpisany cyrograf?
Jakie zadania wykonał czart?
W jaki sposób udało się Twardowskiemu wymknąć ze szponów diabła?
Zadanie wykonaj w Wordzie i prześlij na mój e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
3. Przygotuj piękne czytanie utworu „Pani Twardowska”
4. Wykonaj ćw. 8 –strona 183.

31 marca 2020r.
Temat: Tajemnicze czary
1. Przeczytaj utwór „Po co jest teatr?”
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 2, 3 i 6 ze 187 strony.  


1 kwietnia 2020 r.
Temat: Ludzie teatru

1. Na podstawie tekstu zamieszczonego na stronie 188 i 189 wykonaj w zeszycie zadanie 1, 2 i 3 – strona 190.

3 i 6 kwietnia 2020 r.
Temat: Poznajemy „Legendę o warszawskim Bazyliszku”

1. Przeczytaj „Legendę o warszawskim Bazyliszku” (s.191 – 194).
2. Zapisz w zeszycie szczegółowy plan wydarzeń do tekstu.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 – s. 194.
4. „Nowa wiadomość” – dramat.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika na stronie 145 i wykonać zadanie 1 na stronie 146, zadanie 6 na stronie 147 oraz zadanie 7 na stronie 148.
Rozwiązania zadań proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym.

 

27 marca 2020 r.

Religia

Witam i pozdrawiam

Poprzednio wysłałam karty pracy / jako dodatkowa pomoc/ Kto chce i może wydrukować wystarczy wybrać zgodnie z tematem zapisanym w zeszycie 1 raz w tygodniu 1 kartkę i wpisać odpowiedzi. KTO nie ma takiej możliwości wystarczy że wybierze sobie  2 pytania i wpisze do zeszytu odpowiedzi.
 
Klasa IV zgodnie z podziałem godzin piszcie w zeszycie Katecheza,- nr. i temat.
np.    17.03.20     Powtórzenie wiadomości
18.03.20.    Katecheza     
temat  Dziedziniec Piłata/  w książce do religii to temat u góry nr.44. /trzeba treść przeczytać ze zrozumieniem/  i wpisać zapamiętaj.
 
24.03.20 temat   Ulice Jerozolimy- Droga Krzyżowa  / nr.45 w książce/ wypisać pod tematem nazwy  14 stacji  i nauczyć się na pamieć.
 
25.03.20  temat   Uroczystość Zwiastowania Najśw. Maryi Pannie.
                            /narysować w zeszycie dzwon i umieć modlitwę Anioł Pański.
                                                                                
                                                                                Dziś piątek, o 20.30 w telewizji Droga 
                                                                                Krzyżowa, podziękujmy Panu Jezusowi
                                                                                za Zbawienie.   
                                                                                                                Szczęść Boże
 
 
 

Matematyka

Drodzy uczniowie wykonamy zadania praktyczne związane ze skalą. Na stronie 143 w podręczniku w zadaniu nr 6 są 4 rysunki obiektów narysowanych w różnych skalach. Pod każdym rysunkiem jest podana skala. Należy zmierzyć wysokość każdego obiektu na rysunku i pomnożyć przez liczbę podaną pod rysunkiem, aby obliczyć rzeczywistą
wysokość obiektu.
Bardzo Was proszę o wykonanie tych obliczeń i zapisanie ich w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 21, „Ludowa zabawa”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 87-91, uzupełnij kartę pracy, która jest na dole strony. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać je) do następnego piątku czyli do 3 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać odręcznie.
Przesyłam wam również link do piosenki „Uciekła mi przepióreczka”, w waszych podręcznikach na str.87, posłuchajcie.


https://www.youtube.com/watch?v=OeU_KQPwNfE 

(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)


Można zobaczyć również taniec – mazur. Poniżej link do filmiku.


https://www.youtube.com/watch?v=PRo0xXWlPps 

W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

26 marca 2020 r.

Technika

Temat zajęć na 25.03 i 1.04
Temat: Makieta skrzyżowania
W podręczniku na stronie 58-59 znajduje się instrukcja wykonania makiety.
Pamiętajcie pracujemy z tym co mamy w naszych domach .
Arkusz bristolu możemy zastąpić kartonem lub tekturą, patyczki do szaszłyków zapałkami lub małymi patyczkami. Kolorowe pinezki można zastąpić plasteliną.
Gotowe prace będą sprawdzone po naszym powrocie do szkoły.

 

Przyroda

Na podstawie informacji w podręczniku strona 130-134 ,oraz z materiałów zamieszczonych w Internecie:


https://epodreczniki.pl/a/uzywki/DWBk7I30a 


Wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Uzależnienie są groźne.
2. Opracuj notatkę z lekcji, zawrzyj w niej następujące punkty:
1. Uzależnienie (podaj definicję, czyli co to jest? Na czym polega?)
2. Uzależnić można się od: (wymień substancje, przedmioty, lub czynności od których można się uzależnić)
3. Asertywność (podaj definicję, czyli wyjaśnij co to jest?)
4. Skutki uzależnień (zapisz w zeszycie sam punkt 4, nie musisz tutaj nic więcej pisać, ale sprawdź czy potrafisz wymienić kilka skutków uzależnień np. od alkoholu, papierosów.)
3. Na stronie epodreczniki (link masz u góry wiadomości) wykonaj zadania on-line.


Powodzenia! Miłej nauki :)

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Religia

do pobrania karty pracy na dole strony

 

Język angielski - p. D. Kot

MÓJ MAIL DLA UCZNIÓW : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Materiał na cały tydzień do 2.04.
Proszę codziennie czytać sobie na głos stronę 93. Na stronie wydawnictwa macmillan w strefie ucznia są do sciągnięcia nagrania do tekstów z podręcznika ,poza tym proszę :
 W zeszycie wypisać i przetłumaczyć nazwy członków rodziny ze str 84
 Przetłumaczyć w zeszycie następujące zdanie: „Ciocia umie jeździć samochodem” i napisać pytanie oraz odpowiedzieć na tak i na nie.
 Wypisać ze strony 86 nazwy instrumentów muzycznych i przetłumaczyć .
 Kto nie ma, zrobić w ćwiczeniówce zadania z unitu 7, z lekcji 1,2,3, te z gwiazdką, dla
chętnych.
 Dla chętnych zadanie 1,2 i 4 s.91. W zadaniu 3 pojawiały się słowa z zad. 1, moja podpowiedź :-)

Wykonane zadania proszę przysłać w jednej wiadomości z załącznikami do 3.04.2020 r. Proszę zrobić zdjęcia zadań.

 

Język angielski - p. E. Mistarz

Proszę o utrwalenie nazw owoców ze strony 94 oraz ułożenie pisemnie po 5 zdań typu:
I like oranges (Lubię pomarańcze)
I don`t like lemons (Nie lubię cytryn)


Zadania należy włoży do teczki, sprawdzę po powrocie do szkoły. Zapoznajemy się również z nagraniami do lekcji 1 unit 8 (s.94), cwiczymy słuchanie i powtarzanie. To zadania do końca tego tygodnia.
Aby wzbogacic słownictwo dotyczące nazw owoców i warzyw, można skorzystac z zamieszczonych tu gier:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/category/topics/fruit-and-vegetables

 

WF

I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
II. Rozgrzewka na każdy dzień- https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8  - zadanie-wyzwanie:
utwórz tabelkę/kalendarz i zaznaczaj każdego dnia wykonanie zestawu ćwiczeń. Pod koniec tygodnia pochwal się sukcesem :-)
III. Przepisy gry „w dwa ognie” – zadanie: przypomnij sobie nasze lekcje i opisz w punktach zasady gry ( zadania zawodników, zadania króla, co robi zawodnik zbity, kiedy na boisko wchodzi król, kiedy drużyna wygrywa itp.).

Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)
Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.

 

24 marca 2020 r.

Plastyka

W tym tygodniu proszę o dokończenie mozaiki. Pracę włożyć do teczki i zatrzymać do oceny. ( po powrocie do szkoły).

 

Od wychowawcy

 

Dzień dobry Kochani,

gorąco Was pozdrawiam. Mam nadzieję, że wszystko u Was  w porządku i pomimo tych trudnych okoliczności wykorzystujecie ten czas spędzony w domu z rodziną jak najlepiej. Postarajcie się tak zaplanować swój dzień, aby zrobić coś dla ciała, coś dla umysłu i coś od serca.

Coś dla ciała: gimnastyka; zabawa ruchowa, jeśli warunki na to pozwalają; ćwiczenia przy muzyce itp.

Coś dla umysłu: pilnie odrabiajcie zadania zlecone przez nauczycieli, aby nie wypaść z rytmu uczenia się; gry edukacyjne; krzyżówki; rebusy itp.

Coś od serca: pomagajcie swoim rodzicom, dziadkom w pracach domowych, bądźcie dla nich mili, posłuszni, często się przytulajcie, aby wykorzystać czas na bliskość.

Jeśli chodzi o zadania z wychowania fizycznego to pamiętajcie, aby robić krótkie notatki. Więcej czasu poświęćcie na wykorzystanie zdobytych wiadomości w praktyce.

Przykład: jeśli macie na zadanie zrobić notatkę dotyczącą prawidłowej postawy ciała, to starajcie się pilnować tej postawy w ciągu dnia tzn. plecy proste, pierś do przodu, nie robimy okrągłych pleców, potocznie  „nie garbimy się”, podnosimy ciężary z przysiadu itd.

Osobno przesłałam Wam informacje dotyczące konkursu „Mądra klasa- Zdrowa klasa (patrz wychowanie fizyczne).

Bardzo chciałabym się już spotkać z Wami w szkole. Trzymajcie się. Dbajcie o zdrowie. Ściskam Was mocno.

                                                                     Wasza wychowawczyni

                                                                          Marzena Kapusta

 

23 marca 2020 r.

WF

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje wychowania fizycznego będą
zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom 
https://classroom.google.com/c/NTU1NTAxNjc0MDha  ), następnie wpiszcie kod zajęć z
wychowania fizycznego:

vwkb3gs

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
(https://classroom.google.com/c/NTUzNzUwNzczMDFa), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

uie5ipz

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Legenda o Juracie, bursztynie i sztormie

1. Przeczytaj legendę „Jurata, królowa Bałtyku” – strona 172 – 173.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”(1 – 7).
3. Dowiedz się, jakie legendy są związane z regionem, w którym mieszkasz. Przedstaw jedną z nich.

Temat: Jak napisać plan wydarzeń?

1. Zapoznaj się z wiadomościami, które znajdują się na stronie 174 i 175.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 i 2 ze strony 175.

Temat: Fantazja czarnoksiężnika z Krakowa

1. Przeczytaj legendę „O Mistrzu Twardowskim” – strona 176 – 177.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” ( 1, 2, 3, 4, 6, 7).

Powyższe tematy opracuj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupy p. Żaby

1. Wykonaj w programie Paint pisankę (lub jakąś ozdobę wielkanocną bądź wielkanocny rysunek). Pracę wyślij (z pomocą rodzica) do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (termin: 3 kwietnia 2020 r.)

2. Wejdź na stronę www.scratch.mit.edu wejdź w zakładkę Pomysły i tam przeglądnij samouczek Stwórz historyjkę. Spróbuj stworzyć własną historyjkę w Scratchu.

 

Religia

Witam i pozdrawiam.

Zadania które poprzednio prosiłam o wykonanie pragnę dopełnić informację, że czas to dwa tygodnie. Każdy uczeń w dowolnych dniach i wybranym przez siebie czasie postara się je wykonać.                               

Zachęcam do właściwego przeżywania obecnie czasu WIELKIEGO POSTU by dobrze duchowo przygotować się do najważniejszych Świąt Wielkanocnych Zmartwychwstania PANA.                           

Proszę jeszcze wszystkich o 15 minut codziennie czytania Pisma Świętego Nowego Testamentu /Ewangelii / to będzie najlepsza Katecheza, bo to Spotkanie ze SŁOWEM BOŻYM.   

Szczęść Boże. Maria C.-Katechetka. 

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 20, „Dzieciństwo Fryderyka Chopina”. Na podstawie przeczytanego tekstu, napisz w zeszycie kilka zdań o tym co Cię najbardziej zaciekawiło, możesz swoją notatkę wzbogacić rysunkami lub zdjęciami. Podręcznik „Lekcja muzyki” str. 83-86. Proszę również wysłuchać jednego z utworów F. Chopina Polonez g-moll, link do utworu
https://www.youtube.com/watch?v=UIggL_5tpfY


(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki). Zadanie wykonajcie do następnego piątku tj. 27 marca 2020r.
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. Proszę o narysowanie swojego pokoju i jego krótki ok. 6-7 zdań opis (np. The wardrobe is next to the window). W ten sposób przypomnicie sobie także przyimki miejsca (in, on, under, next to, between, behind). Prace proszę włożyć do teczki, zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły. Dla zainteresowanych proponuję odwiedzenie strony
www.anglomaniacy.pl/furniture

gdzie znajdziecie różnorakie ćwiczenia
utrwalające nazwy elementów umeblowania.

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek w programie Paint na wykonać pisankę i jeżeli nie sprawi to kłopotu z pomocą rodziców można ją przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika

W tym tygodniu uczymy się znaków na kartę rowerową. Bardzo proszę jeszcze raz przeanalizować przykłady zasad przejazdu przez skrzyżowania , czyli to co robiliśmy na ostatnich zajęciach.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z matematyki wykonując zadania z podręcznika ze strony 142: zadanie nr 3, zadanie nr 4 oraz zadanie następującej treści:
Narysuj swoją stopę w dowolnej skali.
Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

Religia

Zad. 1. Droga Krzyżowa -nauczyć się nazw 14 stacji.                                                               

Wielki Czwartek -Ustanowienie Eucharystii  i Kapłaństwa.

Zad. 2. Narysować plakat w formacie A4 . Temat plakatu:EUCHARYSTIA DROGĄ DO NIEBA. /uwzględniając dwa stoły -Stół Słowa Bożego i przede wszystkim Komunia święta  czyli Eucharystia  jak pomaga w drodze do Nieba/                       

Wielki Piątek                 

zad. 3.

Rysunek -Krzyż na Golgocie                         

Nauczyć się Koronkę do Bożego Miłosierdzia

 

18 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy
1. Zapoznaj się z Nową wiadomością – strona 168.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia: 1 i 2 ze strony 168, 3 i 4 ze strony
169 oraz ćwiczenia: 1, 2, 3, 4 i 5 ze strony 170 i 171.

 

Historia

Bardzo proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

Przyroda

Proszę o uzupełnienie ćwiczeń w zeszytach ćwiczeń z tematu: Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach. Potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku - strona 124-129

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• opisz wybraną zabawę ożywiającą
• edukacja zdrowotna - opisać prawidłową postawę ciała

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika Evolution Plus 1 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Ponadto proszę o ułożenie po 5 dowolnych zdań twierdzących, przeczących i pytających z czasownikiem have got. Prace pisemne należy gromadzić w teczkach, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły