6 kwietnia 2020 r.

Język angielski 

W związku z nadchodzącymi świętami proponuję lekcję o tematyce wielkanocnej. W podręczniku na stronie 127 znajdziecie temat Easter – Wielkanoc. Proszę o wykonanie cw 1,2 oraz 3. Najlepiej będzie je zrobić pisemnie w zeszycie np. w cw. 1 zapisać: 1- lamb, podobnie w cw 2 np. 1-a. Cwiczenie 3 trzeba będzie niestety przepisac do zeszytu w postaci tabelki. Proszę zapamiętac nowe słowa.
Zadanie dla chętnych: Project – wykonanie kartki świątecznej. Bardzo proszę o przesłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do środy 8 kwietnia.
Polecam również filmik animowany o tematyce wielkanocnej. Trudny ze względu na słownictwo, ale może zechcecie go obejrzec dwu – lub trzykrotnie, zapisac kilka nowych słów (nie wszystkie!) i je zapamiętac. To tutaj:
https://youtu.be/HL8R158Ujp4

 

3 kwietnia 2020 r.

Muzyka 

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 24 „Wielkanoc”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 99-101, uzupełnij kartę pracy, która jest na dole strony. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać je) w ciągu dwóch tygodni czyli do piątku 16 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać odręcznie.

Przesyłam wam również link do piosenki „Uciekła mi przepióreczka”, w waszych podręcznikach na str.100, posłuchajcie.
https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw 


(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki) W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

Matematyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę powtórzyć wiadomości o kątach rozwiązując z podręcznika ze strony 149 zadanie 1,2,3.
Zadanie 1 zaznaczyć w podręczniku prawda lub fałsz.
Zadanie 2 wypisać kąty rozwarte i kąty ostre z podanej ramki do zeszytu
przedmiotowego.
Zadanie 3 pokażę jak obliczyć 180 : 4 = zapisać w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

1 kwietnia

WDŻR

WITAM SERDECZNIE.
Teraz spędzacie czas ciągle w domu rodzinnym.  Uczycie się praktycznie jak  zagospodarować go dla nauki, pomocy w domu, odpoczynku.W ramach wdżr proponuję dla was film. Wpisać w Google: 
1. Film Higiena osobista -choroby spowodowane brakiem higieny 
2.Na kartce A4 pomyślec , zaprojektować i narysować-dom moich marzeń,
3.TOLERANCJA- również film / Google, YouTube , Rodzinne przeboje: film krótka historia o tolerancji pt.,, urodziny Maćka" 
4.Dlaczego warto być sobą.  / również film ze strony filmy do WDŻR/
 
Czas do realizacji  tych zadań jest od 23.03.20  do  28.04.20.
 Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia - Maria C.
 

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!.
UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA !


Temat: Zabawy rzutne.
W tym zadaniu połączymy rzuty z koordynacją.
Zadanie- wyzwanie
Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy (kiedy, ile powtórzeń) w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu (zaznaczaj te dni, w których rzeczywiście udało ci się wykonać ćwiczenia) i pochwal się nimi pod koniec tygodnia.

Temat: Gry i zabawy ruchowe z elementami minipiłki siatkowej. 

Według Z. Gilewicza „zabawę traktujemy, jako przeciwstawienie pracy i jako dobrowolnie podjęty sposób spędzania czasu wolnego od zajęć obowiązkowych. Celu zabawowych czynności dopatrujemy się w potrzebie
rozrywki…” Obejrzyj film i opisz jedną zabawę, która Ci się spodobała( krótka notatka,
maksymalnie pięć zdań). https://www.youtube.com/watch?v=cb0R0fWq2T8 


Temat: Skok zawrotny przez ławeczkę.
Obejrzyj film i zapoznaj się z ćwiczeniami, jakie można wykonywać z wykorzystaniem ławeczek gimnastycznych
https://www.youtube.com/watch?v=WjKRwGOHPtw 


Temat: Piramida żywienia.
Obejrzyj film i postaraj się stosować zasady żywieniowe w codziennej diecie.
Powodzenia :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4 
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.

 

31 marca 2020 r.

Przyroda

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje przyrody będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNzY1NTg3MDla ,
następnie wpiszcie kod 2vnqv2b.

Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zdjęcia wykonanych ćwiczeń z ćwiczeniówki Sprawdź się Podsumowanie działu 5, strona 83-85. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-) W razie jakichkolwiek pytań, lub problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
Pozdrawiam i powodzenia :) 

 

Język angielski - p. Kot

Po otwarciu tego linku, proszę wejść w Unit 8, lekcja 1 i 2 i potrenować FISZKI, UCZ SIĘ, PISANIE,
ĆWICZENIA,TEST .
Proszę zrobić notatki z ćw 1, strona 94 i 96. To są zadania do poniedziałku. W poniedziałek
dostaniecie opracowane przeze mnie i Panią Mistarz wspólne zagadnienia do opracowania.
Od najbliższego poniedziałku bedą się one pojawiać już co poniedziałek nie co środę. W tym tygodniu
nie musicie przysyłać fotografii. Pozdrawiam :)
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-4/sets?fbclid=IwAR2rN2XF2PtDzBowq8ujwy8QyJUSbICD-P93RKQ6yS4-YI4P5T7gS7XQCxw 

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę wykonać z podręcznika ze strony 148 zadanie 8.
Podpunkt „a” z tego zadania 8 pokaże Wam jak zapisać:


Skala 1:15000000
1 mm na mapie to 15000000 mm w terenie
15000000 mm =1500000 cm=15000 m = 15 km
1 mm na mapie to 15 km w terenie

Rozwiązanie zadania 8a, 8b, 8c proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym.


Pozdrawiam
Bożena Frania

 

30 marca 2020 r.

Plastyka

Bardzo proszę o wykonanie dowolnej ozdoby wielkanocnej. W swojej pracy można wykorzystać dostępne materiały takie jak ;  styropian, wydmuszka, papier, bibuła, sznurek, gałązki, sizal oraz wiele innych. Inspiracji możecie poszukać również w internecie wpisując ,,wielkanocne ozdoby ". Kto ma możliwość proszę, aby zrobił zdjęcie i przesłał na mojego maila. Jeśli nie ma takiej możliwości pracę przechować i oddać do oceny po powrocie do szkoły.Pracę należy wykonać do 10 kwietnia. Życzę miłej zabawy i gorąco pozdrawiam. Bądkowska   (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

 

Przyroda

W tym tygodniu bardzo Was proszę o utrwalanie i powtarzanie wiadomości z działu 5 – Odkrywamy tajemnicę zdrowia. W uczeniu się skorzystajcie z Podsumowania działu strona 135-136, oraz notatek z lekcji. Wykonajcie ćwiczenia z ćwiczeniówki Sprawdź się Podsumowanie działu 5, strona
83-85. Jeżeli masz problem z rozwiązaniem ćwiczeń skorzystaj z podręcznika, potrzebne informacje znajdziesz na stronach 114-134. Wyślijcie mi zdjęcia wykonanych przez Was ćwiczeń do 06.04.2020 na
adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , w tytule wiadomości wpiszcie klasa 4 przyroda i Wasze imię i nazwisko. Poproście rodziców o pomoc z wysłaniem wiadomości pocztą elektroniczną :-)
Mam nadzieję że wszystko się uda. Trzymam kciuki. Miłej nauki :-)

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Lekcja 1
W podręczniku na str. 96 znajdziecie kolejne produkty spożywcze. Spróbujcie najpierw powiedziec, które z nich lubicie, a których nie ( np. I like ice cream. I don`t like yogurt.). Następnie przeczytajcie głośno dialog z cw. 2. W jaki sposób Carla i Darren pytają się wzajemnie, co lubią? Poszukajcie w tekście.

Na pytania typu: Do you like soup? Do you like yogurt? Do you like pizza? można odpowiedziec: Yes, I do (tak, lubię) lub No, I don`t (nie, nie lubię).

Jako dodatek polecam: https://www.anglomaniacy.pl/expressions-13-questions-lesson.htm 


Spójrzcie, jak nowe zagadnienie prezentowane jest w części Evo`s grammar na stronie 97. Spróbujcie wykonac cw. 4 oraz 2 extra ze strony 97. Również w zeszycie cwiczeń znajdziecie cw. 3 na stronie 65, gdzie możecie sprawdzic swoje umiejętności budowy pytań. Dla chętnych może byc również zad 5 na str 65, zrobione zadanie możecie przysłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez messangera, będzie ocena!


Lekcja 2
Kolejny temat to nazwy napojów. Znajdziecie je na stronie 98 w podręczniku, większośc na pewno jest wam znana. Wykorzystamy te słowa, aby powiedziec o tym, co lubią inni. Np:
My mother likes coffee.
My mother doesn`t like fizzy drinks.
Jeśli mówię o kimś, kogo w zdaniu mogę przedstawic jako he albo she (lub też it), to do słowa like dodaję literę -s, natomiast w zdaniach przeczących stosuję słowo doesn`t (czyli nie). Mogę też zapytac, co lubi on/ona, wtedy pytanie będzie wyglądało tak:
Does he like lemonade?
I dwie możliwe odpowiedzi: Yes, she does lub No, she doesn`t.
Spróbujcie wykonac cw. 3 ze strony 99 w podręczniku, aby pocwiczyc budowanie zdan z likes, doesn`t like i Does he/she like...?
Powodzenia!

 

Język polski

Temat: Co się zdarzyło w karczmie Rzym?

1. Przeczytaj utwór Adama Mickiewicza pt. „Pani Twardowska”.
2. Po przeczytaniu utworu odpowiedz na następujące pytania:
Kim był Pan Twardowski?
Gdzie został podpisany cyrograf?
Jakie zadania wykonał czart?
W jaki sposób udało się Twardowskiemu wymknąć ze szponów diabła?
Zadanie wykonaj w Wordzie i prześlij na mój e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
3. Przygotuj piękne czytanie utworu „Pani Twardowska”
4. Wykonaj ćw. 8 –strona 183.

31 marca 2020r.
Temat: Tajemnicze czary
1. Przeczytaj utwór „Po co jest teatr?”
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 2, 3 i 6 ze 187 strony.  


1 kwietnia 2020 r.
Temat: Ludzie teatru

1. Na podstawie tekstu zamieszczonego na stronie 188 i 189 wykonaj w zeszycie zadanie 1, 2 i 3 – strona 190.

3 i 6 kwietnia 2020 r.
Temat: Poznajemy „Legendę o warszawskim Bazyliszku”

1. Przeczytaj „Legendę o warszawskim Bazyliszku” (s.191 – 194).
2. Zapisz w zeszycie szczegółowy plan wydarzeń do tekstu.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 – s. 194.
4. „Nowa wiadomość” – dramat.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika na stronie 145 i wykonać zadanie 1 na stronie 146, zadanie 6 na stronie 147 oraz zadanie 7 na stronie 148.
Rozwiązania zadań proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym.

 

27 marca 2020 r.

Religia

Witam i pozdrawiam

Poprzednio wysłałam karty pracy / jako dodatkowa pomoc/ Kto chce i może wydrukować wystarczy wybrać zgodnie z tematem zapisanym w zeszycie 1 raz w tygodniu 1 kartkę i wpisać odpowiedzi. KTO nie ma takiej możliwości wystarczy że wybierze sobie  2 pytania i wpisze do zeszytu odpowiedzi.
 
Klasa IV zgodnie z podziałem godzin piszcie w zeszycie Katecheza,- nr. i temat.
np.    17.03.20     Powtórzenie wiadomości
18.03.20.    Katecheza     
temat  Dziedziniec Piłata/  w książce do religii to temat u góry nr.44. /trzeba treść przeczytać ze zrozumieniem/  i wpisać zapamiętaj.
 
24.03.20 temat   Ulice Jerozolimy- Droga Krzyżowa  / nr.45 w książce/ wypisać pod tematem nazwy  14 stacji  i nauczyć się na pamieć.
 
25.03.20  temat   Uroczystość Zwiastowania Najśw. Maryi Pannie.
                            /narysować w zeszycie dzwon i umieć modlitwę Anioł Pański.
                                                                                
                                                                                Dziś piątek, o 20.30 w telewizji Droga 
                                                                                Krzyżowa, podziękujmy Panu Jezusowi
                                                                                za Zbawienie.   
                                                                                                                Szczęść Boże
 
 
 

Matematyka

Drodzy uczniowie wykonamy zadania praktyczne związane ze skalą. Na stronie 143 w podręczniku w zadaniu nr 6 są 4 rysunki obiektów narysowanych w różnych skalach. Pod każdym rysunkiem jest podana skala. Należy zmierzyć wysokość każdego obiektu na rysunku i pomnożyć przez liczbę podaną pod rysunkiem, aby obliczyć rzeczywistą
wysokość obiektu.
Bardzo Was proszę o wykonanie tych obliczeń i zapisanie ich w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 21, „Ludowa zabawa”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 87-91, uzupełnij kartę pracy, która jest na dole strony. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać je) do następnego piątku czyli do 3 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać odręcznie.
Przesyłam wam również link do piosenki „Uciekła mi przepióreczka”, w waszych podręcznikach na str.87, posłuchajcie.


https://www.youtube.com/watch?v=OeU_KQPwNfE 

(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)


Można zobaczyć również taniec – mazur. Poniżej link do filmiku.


https://www.youtube.com/watch?v=PRo0xXWlPps 

W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

26 marca 2020 r.

Technika

Temat zajęć na 25.03 i 1.04
Temat: Makieta skrzyżowania
W podręczniku na stronie 58-59 znajduje się instrukcja wykonania makiety.
Pamiętajcie pracujemy z tym co mamy w naszych domach .
Arkusz bristolu możemy zastąpić kartonem lub tekturą, patyczki do szaszłyków zapałkami lub małymi patyczkami. Kolorowe pinezki można zastąpić plasteliną.
Gotowe prace będą sprawdzone po naszym powrocie do szkoły.

 

Przyroda

Na podstawie informacji w podręczniku strona 130-134 ,oraz z materiałów zamieszczonych w Internecie:


https://epodreczniki.pl/a/uzywki/DWBk7I30a 


Wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Uzależnienie są groźne.
2. Opracuj notatkę z lekcji, zawrzyj w niej następujące punkty:
1. Uzależnienie (podaj definicję, czyli co to jest? Na czym polega?)
2. Uzależnić można się od: (wymień substancje, przedmioty, lub czynności od których można się uzależnić)
3. Asertywność (podaj definicję, czyli wyjaśnij co to jest?)
4. Skutki uzależnień (zapisz w zeszycie sam punkt 4, nie musisz tutaj nic więcej pisać, ale sprawdź czy potrafisz wymienić kilka skutków uzależnień np. od alkoholu, papierosów.)
3. Na stronie epodreczniki (link masz u góry wiadomości) wykonaj zadania on-line.


Powodzenia! Miłej nauki :)

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Religia

do pobrania karty pracy na dole strony

 

Język angielski - p. D. Kot

MÓJ MAIL DLA UCZNIÓW : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Materiał na cały tydzień do 2.04.
Proszę codziennie czytać sobie na głos stronę 93. Na stronie wydawnictwa macmillan w strefie ucznia są do sciągnięcia nagrania do tekstów z podręcznika ,poza tym proszę :
 W zeszycie wypisać i przetłumaczyć nazwy członków rodziny ze str 84
 Przetłumaczyć w zeszycie następujące zdanie: „Ciocia umie jeździć samochodem” i napisać pytanie oraz odpowiedzieć na tak i na nie.
 Wypisać ze strony 86 nazwy instrumentów muzycznych i przetłumaczyć .
 Kto nie ma, zrobić w ćwiczeniówce zadania z unitu 7, z lekcji 1,2,3, te z gwiazdką, dla
chętnych.
 Dla chętnych zadanie 1,2 i 4 s.91. W zadaniu 3 pojawiały się słowa z zad. 1, moja podpowiedź :-)

Wykonane zadania proszę przysłać w jednej wiadomości z załącznikami do 3.04.2020 r. Proszę zrobić zdjęcia zadań.

 

Język angielski - p. E. Mistarz

Proszę o utrwalenie nazw owoców ze strony 94 oraz ułożenie pisemnie po 5 zdań typu:
I like oranges (Lubię pomarańcze)
I don`t like lemons (Nie lubię cytryn)


Zadania należy włoży do teczki, sprawdzę po powrocie do szkoły. Zapoznajemy się również z nagraniami do lekcji 1 unit 8 (s.94), cwiczymy słuchanie i powtarzanie. To zadania do końca tego tygodnia.
Aby wzbogacic słownictwo dotyczące nazw owoców i warzyw, można skorzystac z zamieszczonych tu gier:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/category/topics/fruit-and-vegetables

 

WF

I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
II. Rozgrzewka na każdy dzień- https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8  - zadanie-wyzwanie:
utwórz tabelkę/kalendarz i zaznaczaj każdego dnia wykonanie zestawu ćwiczeń. Pod koniec tygodnia pochwal się sukcesem :-)
III. Przepisy gry „w dwa ognie” – zadanie: przypomnij sobie nasze lekcje i opisz w punktach zasady gry ( zadania zawodników, zadania króla, co robi zawodnik zbity, kiedy na boisko wchodzi król, kiedy drużyna wygrywa itp.).

Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)
Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.

 

24 marca 2020 r.

Plastyka

W tym tygodniu proszę o dokończenie mozaiki. Pracę włożyć do teczki i zatrzymać do oceny. ( po powrocie do szkoły).

 

Od wychowawcy

 

Dzień dobry Kochani,

gorąco Was pozdrawiam. Mam nadzieję, że wszystko u Was  w porządku i pomimo tych trudnych okoliczności wykorzystujecie ten czas spędzony w domu z rodziną jak najlepiej. Postarajcie się tak zaplanować swój dzień, aby zrobić coś dla ciała, coś dla umysłu i coś od serca.

Coś dla ciała: gimnastyka; zabawa ruchowa, jeśli warunki na to pozwalają; ćwiczenia przy muzyce itp.

Coś dla umysłu: pilnie odrabiajcie zadania zlecone przez nauczycieli, aby nie wypaść z rytmu uczenia się; gry edukacyjne; krzyżówki; rebusy itp.

Coś od serca: pomagajcie swoim rodzicom, dziadkom w pracach domowych, bądźcie dla nich mili, posłuszni, często się przytulajcie, aby wykorzystać czas na bliskość.

Jeśli chodzi o zadania z wychowania fizycznego to pamiętajcie, aby robić krótkie notatki. Więcej czasu poświęćcie na wykorzystanie zdobytych wiadomości w praktyce.

Przykład: jeśli macie na zadanie zrobić notatkę dotyczącą prawidłowej postawy ciała, to starajcie się pilnować tej postawy w ciągu dnia tzn. plecy proste, pierś do przodu, nie robimy okrągłych pleców, potocznie  „nie garbimy się”, podnosimy ciężary z przysiadu itd.

Osobno przesłałam Wam informacje dotyczące konkursu „Mądra klasa- Zdrowa klasa (patrz wychowanie fizyczne).

Bardzo chciałabym się już spotkać z Wami w szkole. Trzymajcie się. Dbajcie o zdrowie. Ściskam Was mocno.

                                                                     Wasza wychowawczyni

                                                                          Marzena Kapusta

 

23 marca 2020 r.

WF

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje wychowania fizycznego będą
zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom 
https://classroom.google.com/c/NTU1NTAxNjc0MDha  ), następnie wpiszcie kod zajęć z
wychowania fizycznego:

vwkb3gs

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
(https://classroom.google.com/c/NTUzNzUwNzczMDFa), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

uie5ipz

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Legenda o Juracie, bursztynie i sztormie

1. Przeczytaj legendę „Jurata, królowa Bałtyku” – strona 172 – 173.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”(1 – 7).
3. Dowiedz się, jakie legendy są związane z regionem, w którym mieszkasz. Przedstaw jedną z nich.

Temat: Jak napisać plan wydarzeń?

1. Zapoznaj się z wiadomościami, które znajdują się na stronie 174 i 175.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 i 2 ze strony 175.

Temat: Fantazja czarnoksiężnika z Krakowa

1. Przeczytaj legendę „O Mistrzu Twardowskim” – strona 176 – 177.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” ( 1, 2, 3, 4, 6, 7).

Powyższe tematy opracuj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupy p. Żaby

1. Wykonaj w programie Paint pisankę (lub jakąś ozdobę wielkanocną bądź wielkanocny rysunek). Pracę wyślij (z pomocą rodzica) do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (termin: 3 kwietnia 2020 r.)

2. Wejdź na stronę www.scratch.mit.edu wejdź w zakładkę Pomysły i tam przeglądnij samouczek Stwórz historyjkę. Spróbuj stworzyć własną historyjkę w Scratchu.

 

Religia

Witam i pozdrawiam.

Zadania które poprzednio prosiłam o wykonanie pragnę dopełnić informację, że czas to dwa tygodnie. Każdy uczeń w dowolnych dniach i wybranym przez siebie czasie postara się je wykonać.                               

Zachęcam do właściwego przeżywania obecnie czasu WIELKIEGO POSTU by dobrze duchowo przygotować się do najważniejszych Świąt Wielkanocnych Zmartwychwstania PANA.                           

Proszę jeszcze wszystkich o 15 minut codziennie czytania Pisma Świętego Nowego Testamentu /Ewangelii / to będzie najlepsza Katecheza, bo to Spotkanie ze SŁOWEM BOŻYM.   

Szczęść Boże. Maria C.-Katechetka. 

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 20, „Dzieciństwo Fryderyka Chopina”. Na podstawie przeczytanego tekstu, napisz w zeszycie kilka zdań o tym co Cię najbardziej zaciekawiło, możesz swoją notatkę wzbogacić rysunkami lub zdjęciami. Podręcznik „Lekcja muzyki” str. 83-86. Proszę również wysłuchać jednego z utworów F. Chopina Polonez g-moll, link do utworu
https://www.youtube.com/watch?v=UIggL_5tpfY


(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki). Zadanie wykonajcie do następnego piątku tj. 27 marca 2020r.
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. Proszę o narysowanie swojego pokoju i jego krótki ok. 6-7 zdań opis (np. The wardrobe is next to the window). W ten sposób przypomnicie sobie także przyimki miejsca (in, on, under, next to, between, behind). Prace proszę włożyć do teczki, zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły. Dla zainteresowanych proponuję odwiedzenie strony
www.anglomaniacy.pl/furniture

gdzie znajdziecie różnorakie ćwiczenia
utrwalające nazwy elementów umeblowania.

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek w programie Paint na wykonać pisankę i jeżeli nie sprawi to kłopotu z pomocą rodziców można ją przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika

W tym tygodniu uczymy się znaków na kartę rowerową. Bardzo proszę jeszcze raz przeanalizować przykłady zasad przejazdu przez skrzyżowania , czyli to co robiliśmy na ostatnich zajęciach.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z matematyki wykonując zadania z podręcznika ze strony 142: zadanie nr 3, zadanie nr 4 oraz zadanie następującej treści:
Narysuj swoją stopę w dowolnej skali.
Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

Religia

Zad. 1. Droga Krzyżowa -nauczyć się nazw 14 stacji.                                                               

Wielki Czwartek -Ustanowienie Eucharystii  i Kapłaństwa.

Zad. 2. Narysować plakat w formacie A4 . Temat plakatu:EUCHARYSTIA DROGĄ DO NIEBA. /uwzględniając dwa stoły -Stół Słowa Bożego i przede wszystkim Komunia święta  czyli Eucharystia  jak pomaga w drodze do Nieba/                       

Wielki Piątek                 

zad. 3.

Rysunek -Krzyż na Golgocie                         

Nauczyć się Koronkę do Bożego Miłosierdzia

 

18 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy
1. Zapoznaj się z Nową wiadomością – strona 168.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia: 1 i 2 ze strony 168, 3 i 4 ze strony
169 oraz ćwiczenia: 1, 2, 3, 4 i 5 ze strony 170 i 171.

 

Historia

Bardzo proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

Przyroda

Proszę o uzupełnienie ćwiczeń w zeszytach ćwiczeń z tematu: Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach. Potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku - strona 124-129

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• opisz wybraną zabawę ożywiającą
• edukacja zdrowotna - opisać prawidłową postawę ciała

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika Evolution Plus 1 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Ponadto proszę o ułożenie po 5 dowolnych zdań twierdzących, przeczących i pytających z czasownikiem have got. Prace pisemne należy gromadzić w teczkach, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły