6 kwietnia 2020 r.

Religia

06.04.20    Temat: Triduum Paschalne       

1.WIELKI CZWARTEK

Wpisać i nauczyć się:  Najświętszy Sakrament jest to prawdziwe Ciało i prawdziwa Krew Pana Jezusa pod postaciami chleba i wina.
                   Kapłaństwo jest to sakrament który daje władzę głoszenia Słowa Bożego,
                   sprawowania sakramentów świętych i łaskę do godnego ich wykonywania.
/W tym dniu modlimy się za kapłanów//    rysunek odpowiedni do tematu, ocena za pomysł/
07.04.20  t :WIELKI PIĄTEK   / 15.OO Koronka do Miłosierdzia Bożego/ rysunek......
08.04.20  t: WIELKA SOBOTA - LITURGIA ŚWIATŁA  
                   - poświęcenie ognia
                   - poświęcenie wody
                   - poświęcenie pokarmów   / w koszyku Baranek najważniejszy, nie zając/
                   ODNOWIENIE PRZYRZECZEŃ CHRZCIELNYCH
15.04.20    t: W I E L K A N O C - Zmartwychwstanie Pana Jezusa. 
 
Szczęść Boże   BŁOGOSŁAWIONYCH ŚWIĄT
 

Język polski

7 -8 kwietnia
Temat: Pisownia wyrazów z „ch” i „h” – przypomnienie wiadomości
1. Przypomnij zasady pisowni wyrazów z „ch” i „h”, w tym celu przeczytaj „Przypomnienie s. 238.
2. Wykonaj ćwiczenia utrwalające 1.,2/238, 3.,4/239.

Życzę zdrowych i spokojnych świąt!
Pozdrawiam!

 

Geografia

Temat : Pogoda a klimat.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 102 – 107 wykonaj w zeszycie ćw. zad. 1, 2, 3, 4 str. 61, 62.
Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” str. 64.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do środy 8 kwietnia
Dotarliśmy do końca rozdziału 6. Nadszedł czas na powtórzenie. To taka forma sprawdzianu. Bardzo proszę wykonac zadania od 2 do 6 ze strony 78 w podręczniku i przesłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (lub przez Messangera czy smsa). Będzie ocena! Jako drugą lekcję propnuję doskonalenie czytania i słuchania ze zrozumieniem. Proszę wykonac cw 3 ze str 80 oraz cw 2, 3 i 4 81. Zadania mogą być wykonane ołówkiem w podręczniku, zdjęcia przesłane na adres jak wyżej.
W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi (Easter) polecam
https://youtu.be/Y3UKd6LQKng

 

3 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę zapoznać się w podręczniku ze strony 171 jak wykonujemy działania z ułamkami zwykłymi i dziesiętnymi i rozwiązać zadanie 1 ze strony 172 zapisując w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

2 kwietnia 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego, że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!.
UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE
Zadanie- wyzwanie

Zestaw ćwiczeń na każdy dzień- https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-
wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


Temat: Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Zapoznaj się z treścią prezentacji Power Point podanej na dole strony.
Temat: Choroby cywilizacyjne- otyłość.
Przeczytaj, do tego zadania nie ma pytań, ale postaraj się, jak najwięcej zapamiętać.
Czym właściwie jest otyłość?
Otyłość to stan w którym wskaźnik masy ciała BMI (body mass indeks) jest większy niż 30. Jeżeli wartość BMI przewyższa 40 mówimy już o otyłości śmiertelnej. Dalej otyłość dzielimy na 2 rodzaje, otyłość brzuszną, czyli sytuacje gdy tkanka tłuszczowa gromadzi się w obrębie tali i brzucha, oraz otyłość typu gruszka, gdzie tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie wokół bioder i ud. Mężczyźni przeważnie mają skłonność do otyłości brzusznej a kobiety do tej drugiej. Rodzaje otyłości .W obrębie zjawiska, jakim jest otyłość wyróżnić można kilka jej rodzajów. Są to:
• otyłość umiarkowana, gdy BMI znajduje się w przedziale 30–35,
• otyłość znacząca, gdy BMI znajduje się w przedziale 35–40,
• otyłość stanowiąca poważne ryzyko, gdy BMI przekracza wartość 40.
Często wskazuje się na następujące przyczyny otyłości:
• wolna przemiana materii – jeżeli energia dostarczana wraz pożywieniem nie zostanie spożytkowana, wówczas jest magazynowana postaci tkanki tłuszczowej i w ten sposób przyczynia się do otyłości,
• predyspozycje genetyczne – u niektórych osób geny mają wpływ na szybsze ze tworzenie energii i magazynowanie jej w tkance tłuszczowej,
• wpływ czynników związanych z życiem płodowym (związany np. nieodpowiednią dietą matki),
• preferencyjne przemiany metaboliczne węglowodanów – u niektórych osób organizm sprawniej metabolizuje węglowodany niż tłuszcze, co zwiększa skłonność do tycia,
• brak uczucia sytości, u podstaw którego leżą m.in. zaburzenia regulacji

eurohormonalnej,
• ograniczenie tzw. termogenezy poposiłkowej, która oznacza wzrost wytwarzaniu ciepła przez organizm po spożyciu pokarmu, na skutek zwiększenia zużycia energii, jaka jest potrzebna w procesie trawienia,
• zaburzenia dotyczące czynności gruczołów wydzielania wewnętrznego,
• nadmierne wydzielanie białek odpowiedzialnych za syntezę triglicerydów
• nieodpowiednia dieta oraz nieregularne przyjmowanie posiłków,
• zbyt mała aktywność fizyczna.
Dieta dzieci borykających się z otyłością powinna uwzględniać odpowiednią ilość takich składników, jak:
• węglowodany złożone,
• białko,
• błonnik,
• witaminy,
• sole mineralne.
Dieta powinna charakteryzować się również dużym zróżnicowaniem produktowym, z odpowiednimi porcjami nabiału, warzyw oraz owoców. Wprowadzenie odpowiedniej diety i jej przestrzeganie to jednak najczęściej niewystarczające kroki w walce z otyłością u dzieci. Bardzo ważne jest, aby dieta przy otyłości została połączona z odpowiednią aktywnością ruchową. Aby aktywność ruchowa w procesie leczenia otyłości dawała dobre efekty, ważny jest dobór ćwiczeń motywujących pacjenta do podejmowania tej aktywności.


Temat: Zabawy i ćwiczenia kształtujące nawyk równoległego ustawiania stóp oraz ugiętych nóg.
Oglądnij film https://youtu.be/L-pyLFCHUf4 , https://youtu.be/8TO6NeqsW8Y 
Zadanie: po oglądnięciu filmu opisz w punktach pozycję siatkarską w obronie (ułożenie rak, nóg, tułowia).


Temat: Gry i zabawy ruchowe z elementami minipiłki siatkowej.
Oglądnij film uważnie https://youtu.be/Dj0S8NndEhY 
Zadanie: po oglądnięciu wybierz zabawę, która Ci się spodobała i opisz ją w krótkiej notatce.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)
Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i

dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.
Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.
Termin: 07.04.2020.
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w środę. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Język polski

2 i 3 kwietnia
Temat: Na skrzydłach w stronę słońca – „Mit o Dedalu i Ikarze”
1. Przeczytaj utwór – s. 232 -235.
2. Wykonaj w zeszycie zadania „Po przeczytaniu” 1., 3., 4., 5., 6., 8. –s.235

 

1 kwietnia 2020 r.

WDŻR

WITAM SERDECZNIE.
Teraz spędzacie czas ciągle w domu rodzinnym.  Uczycie się praktycznie jak  zagospodarować go dla nauki, pomocy w domu, odpoczynku.W ramach wdżr proponuję dla was film. Wpisać w Google: 
1. Film Higiena osobista -choroby spowodowane brakiem higieny 
2.Na kartce A4 pomyślec , zaprojektować i narysować-dom moich marzeń,
3.TOLERANCJA- również film / Google, YouTube , Rodzinne przeboje: film krótka historia o tolerancji pt.,, urodziny Maćka" 
4.Dlaczego warto być sobą.  / również film ze strony filmy do WDŻR/
 
Czas do realizacji  tych zadań jest od 23.03.20  do  28.04.20.
 Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia - Maria C.
 

Biologia 

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNzc2ODI2MDVa 
następnie wpiszcie kod jn3aifb


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom karty pracy tkanki roślinne, oraz dodatkowe zadania dla chętnych. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-)
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 22, „Folklor naszych sąsiadów”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 111-118, uzupełnij kartę pracy, która jest poniżej. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać) do środy -15 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać
odręcznie. Przesyłam wam również linki do filmików, na których zobaczycie dwa
tańce polkę i kozaka.
https://www.youtube.com/watch?v=BwOe9UzxDu0 
https://www.youtube.com/watch?v=sudbr6NPt-E 
(żeby obejrzeć filmiki, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)


W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę rozwiązać super zagadkę z podręcznika ze strony 170
i rozwiązanie zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
Polecenie :
Na podstawie wiadomości z podręcznika dział III „ Lądy i oceany na Ziemi” wykonaj w
zeszycie ćwiczeń zadania od 1 – 4 str. 59 – 60 .

 

Język polski

31 marca
Temat: Opowiem, jak było

1. Zapoznaj się z informacjami „Jak napisać opowiadanie odtwórcze?” – s. 226
2. Wykonaj zadanie 1. – s. 227 oraz zadanie 5. –s. 227
Powyższe zadania prześlij, proszę na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

1 kwietnia
Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi?
1. Przeczytaj „Mit o Tezeuszu i Ariadnie” –s. 228-229
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”(1.-3.)
Pozdrawiam serdecznie, Dorota Maciejczyk

 

Religia

Witam , mam nadzieje ze jesteście zdrowi. mam też nadzieje ze pamiętacie o modlitwie, swoich wielkopostnych postanowieniach i dobrych uczynkach wobec domowników. poprzednio wysłałam wam karty pracy które wybrane przez was zgodnie z tematem można wydrukować jeśli macie drukarkę, jeśli nie możecie wydrukować to wystarczy wybrać z danego tematu  2 pytania i wpisać wraz z odpowiedziami do zeszytu.                                                     

Jeżeli do tej pory nie pisaliście w zeszytach katecheza, nr, i datę to jednak trzeba to robić wpisując temat,potem treść do przemyślenia przeczytać z książki do religii i wpisać zapamiętaj.

 

16.03.20   Powtórzenie wiadomości                                                                                         

17.0320   - Rekolekcje czasem poprawy życia                                                                                   

23.03.20  - /  temat nr   31 z książki    /przeczytać i wpisać zapamiętaj/                                             

24.03.20 Uroczystość Zwiastowania  NMP    /dzwon i Anioł Pański/                                                 

30.03.20. - Cierpiąca kobieta- dotyk wiary  t: nr 40 / i 31.03  temat nr 41        

         

Biologia

Proszę o pobranie i zapoznanie się z prezentacją multimedialną tkanki-roslinne-prezentacja-multimedialna. (plik do pobrania na dole strony)
Proszę o pobranie i uzupełnienie Kart Pracy „tkanki roslinne” (Plik do pobrania na dole strony). Następnie uzupełnione karty pracy, odsyłacie na adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do poniedziałku 06.04.2020. Karty pracy podlegają ocenie. Uwaga: robicie tylko grupę A.

W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger.
Korzystając z prezentacji multimedialnej tkanki roślinne wykonajcie następujące polecenia:
1. zapiszcie temat lekcji: Poznajemy tkanki roślinne.
2. Slajd 2 i 3 zawiera informacje, które powinniście już znać. Jeżeli ktoś z Was ma problem z tymi zagadnieniami, proszę o utrwalenie materiału. Potrzebnych informacji szukaj:
-budową komórki roślinnej (podręcznik strona 33-35)
-poziomami organizacji życia (podręcznik str. 10)
3. Zapisz definicję: Tkanka- grupa komórek o podobnej budowie pełniąca w organizmie określoną funkcję.
4. Przepiszcie do zeszytu slajd numer 4

5. Pozostałe slajdy 5-9, przedstawiają najważniejsze informacje na temat tkanek roślinnych. Nie musicie ich przepisywać, ale nauczcie się tych informacji.
6. W nauce skorzystajcie z podręcznika strony 93-97.
7. * Zadanie dodatkowe dla chętnych*
Możesz również zapoznać się z informacjami na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn 
znajdziesz tam wiele ciekawych informacji, dzięki którym rozszerzysz swoje wiadomości. Jeśli chcesz zdobyć dodatkową ocenę wykonaj:
a) zadania interaktywne na dole strony (link u góry) –prześlij mi zdjęcia
b)zadania na 10-12 slajdzie z prezentacji multimedialnej
Sprawdź się - prześlij mi odpowiedzi

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 5a lub 5b i wasze imię i nazwisko.
Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Lekcja 1

Proszę o powtórzenie nazw instrumentów muzycznych (może być podręcznik s. 72, ramka Words you know) oraz zapoznanie się z nazwami gatunków muzycznych z cw. 1. Myślę, że nie sprawi Wam to trudności, ponieważ te nazwy brzmią tak samo lub bardzo podobnie w języku polskim.
Po powtórzeniu czasów teraźniejszych warto zwróci uwagę na fakt, że niektóre słowa pytające, typu
What, When, Where, What time
można użyć zarówno z Present Simple jak i Present Continuous. Budowę pytań już znamy, spróbujcie wykonac cw. 3 extra ze strony 73, tworząc pytania zaczynające się od podanych słów. Zadanie można przesłac na adres mailowy lub przez messangera.
Polecam również:
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/course/lower-intermediate/unit-1/session-2 


Po obejrzeniu istnieje opcja: show transcript, aby zobaczy zapis, tego co mogliście usłyszec

Lekcja 2
Na stronie 74 w podręczniku znajdziecie kilka propozycji spędzania wolnego czasu. Zapiszcie je do zeszytu wraz z tłumaczeniami (s. 79 tabelka extra classes). Spróbujcie posłuchac nagrania CD2.10 i uzupełnic brakujace informacje w tabelce z cw 2. Fragment nagrania zapisany został w cw. 3, uzupełnijcie dialog słowami zapisanymi w ramce. Postarajcie się zapamiętac te zwroty z ramki. Zadanie domowe dla chętnych: proszę ułozyc dialog na wzór cw 3, w którym dzwoniący pyta o ofertę domu kultury. Będą oceny!

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę wykonać z podręcznika ze strony 170 zadanie 3. W miejsce słowa „ czy” proszę wpisać znak mniejsze lub większe ( <, > ).
Rozwiązanie zapisać w zeszycie przedmiotowym.

 

27 marca 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie przeanalizujemy szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych w podręczniku na stronie 169 i na tej podstawie bardzo Was proszę wykonajcie zadanie nr 5 na stronie 170 zapisując rozwiązanie w zeszycie przedmiotowym

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

26 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Po mimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE

26.03.2020 klasa V a i V b


Temat Hartowanie organizmu
Klasa V krótka notatka do przeczytania i zapamiętania.
Hartowanie organizmu, czyli poddawanie ciała działaniu wysokich i niskich temperatur, uznawane jest za metodę zwiększania odporności. Hartowanie ma na celu zmniejszenie wrażliwości termicznej i przyzwyczajenie organizmu do ciągłych zmian temperatur. Dzięki temu nie reaguje przesadnie na spadek lub wzrost temperatury


 Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
- zadanie: zobacz filmik i zrób notatkę w punktach na ocenę.


Rozgrzewka na każdy dzień
https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8  –zadanie wyzwanie:


utwórz tabelkę/kalendarz i zaznaczaj każdego dnia wykonanie zestawu ćwiczeń. Pod koniec tygodnia pochwal się sukcesem :)


Temat Gry i zabawy ruchowe z elementami mini piłki siatkowej.
Według Z. Gilewicza „zabawę traktujemy jako przeciwstawienie pracy i jako dobrowolnie podjęty sposób spędzania czasu wolnego od zajęć obowiązkowych, celu zaś zabawowych czynności dopatrujemy się w potrzebie rozrywki i zadość uczynienia złym, niepożądanym skłonnościom człowieka.

Oglądnij film i opisz jedną zabawę która ci się podobała krótka notka
maksymalnie pięć zdań.

https://www.youtube.com/watch?v=cb0R0fWq2T8 

Temat Ćwiczenia indywidualne odbicia sposobem górnym.
Film pokazowy https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0 


Odbicia indywidualne górne- zadanie: opisz w punktach technikę odbić (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.) Na podstawie filmu i własnej wiedzy.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Do 02 kwietnia 2020.
Powodzenia :-)

Odpowiedzi na pytanie proszę przysłać do mnie e-mailowo mój adres to Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  termin to 02.04.2020 za tą prace na podstawie waszych odpowiedzi zostaniecie ocenieni.
Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w środę. Jeśli czegoś nie wiecie lub macie pytania to piszcie do mnie na ten adres, który podałem .

 

Technika

Temat zajęć na 25.03 i 1.04
Temat: Piramida żywieniowa


Temat ten jest ciągiem dalszym tematu który robiliśmy tydzień temu.
W podręczniku na stronie 67 znajduje się piramida żywieniowa. Waszym zadaniem jest
wykonanie piramidy żywieniowej na kartce papieru (format dowolny może być A4).
Piramidę można wykleić, jeżeli macie gazetki reklamowe ze sklepów lub po prostu
narysować. Gotowe prace będą sprawdzone po naszym powrocie do szkoły.

 

Biologia

Przepraszam Was bardzo nastąpiła pomyłka. Wysłałam Wam plik z dwoma grupami. Proszę o uzupełnienie i odesłanie grupy A. (jeśli ktoś uzupełnił tylko grupę B, niech ją prześle bez uzupełniania grupy A)
Pozdrawiam

 

25 marca 2020 r.

Religia

Proszę wypełnić karty pracy od karty 2 (do pobrania na dole strony)

 

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

Witam!
Po powtórzeniu dwóch czasów teraźniejszych nadszedł czas na ich porównanie.
Czasu Present Simple (ten z rozdziału 3) używamy do opisu sytuacji rutynowych, powtarzających się regularnie, natomiast czas Present Continuous służy nam do opisu czynności dziejących się w chwili mówienia lub do wyrażenia planów na najbliższą przyszłośc:
eg.
She is leaving tomorrow.


Przypominam o słowach kluczach, które pomogą nam rozróżnic obydwa te czasy:
Present Simple: always, usually, often, sometimes, hardly ever (prawie nigdy),
never oraz takie określenia jak: every day, once a week, twice a month, three
times a year.


Present Continuous: now, at the moment


W związku z tym proszę o wykonanie następujących ćwiczen z podręcznika ćw 5 s.71 (można wypełnić ołówkiem, sprawdzimy przy spotkaniu na messangerze)
ćw.2 extra s.71 – pisemnie (można przysłać do sprawdzenia na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )


Ponadto proszę o zajrzenie na stronę bbc, gdzie znajdziecie bardzo fajne ćwiczenie z budowy zdań w obydwu czasach
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulay 
i możecie obejrzeć króciutki filmik o użyciu tych czasów
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-videos/the-woolly-jumper 

Zadania proszę wykonać do najbliższego piątku.


Terminy konsultacji ustalmy na poniedziałek i środę, w godzinach 9.30-10.30 będę kontaktować się z wami przez messengera, aby rozwiązywać bieżące problemy związane z realizowanym materiałem. Grupę wykorzystujcie, aby konsultować się w zakresie języka angielskiego, inne konwersacje niech toczą się poza naszą grupą.
Pozdrawiam
Elżbieta Mistarz

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 21, „Na ludową nutę”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 105-110, uzupełnij kartę pracy, która jest poniżej. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać je) do następnej środy czyli do 1 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać odręcznie.
Przesyłam wam również link do piosenki „Hej, na krakowskim rynku”, w waszych podręcznikach na str.105.
https://www.youtube.com/watch?v=YedDkoTUx9w 

(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub
e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

24 marca 2020 r.

Biologia

Proszę o pobranie i uzupełnienie Kart Pracy „wirusy-bakterie-protisty-grzyby” (Plik do pobrania na dole strony). Następnie uzupełnione karty pracy, wyślijcie na adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do poniedziałku 30.03.2020. Karty pracy podlegają ocenie. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger. Karty pracy możecie uzupełnić w Wordzie i odesłać plik, wydrukować i
wysłać mi ich zdjęcie, lub udzielić odpowiedzi na kartce papieru zrobić zdjęcie i przesłać.

Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 5a lub 5b i wasze imię i nazwisko.
Mam nadzieję, że sobie poradzicie. Trzymam kciuki. Powodzenia :-)

 

Geografia

Temat : Pierwsze podróże geograficzne.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 91 „ Pierwsze podróże geograficzne” wykonaj ćw. 1, 2, 3, 4a. w zeszycie ćw. str.55, 56.


Polecenie 2. / dla chętnych /
Na podstawie informacji z tekstu źródłowego / zeszyt ćw. str. 57 / wykonaj zadanie 5 i 6.

 

Plastyka

Kontynuuj  pracę z poprzedniego tygodnia

 

23 marca 2020 r.

WF

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje wychowania fizycznego będą
zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z
wychowania fizycznego:

64vevpt

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tym kontem zalogujcie się na google classroom
(https://classroom.google.com/c/NTUzNjgwODU4ODVa), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

4hxshvh

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Daremny trud Syzyfa – o karze za zuchwałość

1. Przeczytaj „Mit o Syzyfie” – strona 211 – 213.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1 – 5).
3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” – strona 214.
4. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia: 6, 7 i 8 ze strony 214.

Temat: Wyczyny Heraklesa

1. Przeczytaj „Mit o Heraklesie” – strona 222 – 224.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”(1, 2, 3, 6, 7, 9).
3. Zapoznaj się z „Ciekawostką”, która znajduje się na stronie 225 i wykonaj zadanie: Co wiesz o pozostałych pracach Heraklesa?
Przygotuj prezentację na temat wybranej pracy bohatera.

Powyższe tematy opracuj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Stwórz prezentację (z wykorzystaniem animacji) na temat tego, kim chciałbyś być w przyszłości. Prezentacja powinna składać się przynajmniej z 5 slajdów. Pracę wyślij do mnie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Jeżeli ktoś nie ma pakietu Microsoft Office, może pobrać darmowy pakiet Open Office ze strony https://www.openoffice.org/pl/download/

Termin wykonania zadania: 3 kwietnia 2020 r.

 

Religia

Witam i pozdrawiam.

Zadania które poprzednio prosiłam o wykonanie pragnę dopełnić informację, że czas to dwa tygodnie. Każdy uczeń w dowolnych dniach i wybranym przez siebie czasie postara się je wykonać.                               

Zachęcam do właściwego przeżywania obecnie czasu WIELKIEGO POSTU by dobrze duchowo przygotować się do najważniejszych Świąt Wielkanocnych Zmartwychwstania PANA.                           

Proszę jeszcze wszystkich o 15 minut codziennie czytania Pisma Świętego Nowego Testamentu /Ewangelii / to będzie najlepsza Katecheza, bo to Spotkanie ze SŁOWEM BOŻYM.   

Szczęść Boże. Maria C.-Katechetka. 

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. W oparciu o powtórzony czas Present Simple proszę opisać swój typowy weekend ( co zazwyczaj porabiacie w sobotę i niedzielę, gdzie przebywacie lub wyjeżdżacie, co robią członkowie waszych rodzin). Praca ma zawierać ok. 60-70 słów. Proszę ją włożyć do teczki, zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły. Dla zainteresowanych proponuję odwiedzenie strony www.anglomaniacy.pl/time

gdzie znajdziecie różnorakie ćwiczenia powtarzające godziny.

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek robi prezentację w programie Power Point na temat swoich zainteresowań. Z pomocą rodziców można ją przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika 

Czytamy temat zdrowie na talerzu strona 64 i robimy zadanie 3 i 4
Zadania te należy wykonać na kartkach, będą one sprawdzone i ocenione po naszym powrocie do szkoły.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z matematyki wykonując zadania z podręcznika ze strony 168: zadanie nr 2, zadanie nr 5, zadanie nr 6.
Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

Religia

Zad. 1. Droga Krzyżowa -nauczyć się nazw 14 stacji.                                                               

Wielki Czwartek -Ustanowienie Eucharystii  i Kapłaństwa.

Zad. 2. Narysować plakat w formacie A4 . Temat plakatu:EUCHARYSTIA DROGĄ DO NIEBA. /uwzględniając dwa stoły -Stół Słowa Bożego i przede wszystkim Komunia święta  czyli Eucharystia  jak pomaga w drodze do Nieba/                       

Wielki Piątek                 

zad. 3.

Rysunek -Krzyż na Golgocie                         

Nauczyć się Koronkę do Bożego Miłosierdzia

 

Plastyka

Proszę wykonać kompozycję centralną na temat ,,,Wiosenne drzewo" .Pracę należy wykonać techniką mieszaną tzn. pień drzewa np. wykleić plasteliną, gałązki wyciąć z papieru kolorowego , natomiast kwiaty z kuleczek z bibuły. Oczywiście to jest tylko propozycja . Wam pozostawiam dobór techniki. Po ukończeniu pracę włożyć do teczki i po powrocie do szkoły oddać do oceny.

 

18 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Po stracie córki – porozmawiajmy o uczuciach matki
1. Przeczytaj „Mit o Demeter i Persefonie – strona 208 – 210.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”.

 

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Epoka rycerzy

Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Epoka rycerzy  str. 136-138

następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

  1. Opisz jaką drogę, musiał przejść młodzieniec, aby zostać przyjęty do grona rycerzy.
  2. Wymień cechy idealnego rycerza.
  3. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie obejrzyj zamieszczony tam film: "Jak był uzbrojony średniowieczny rzycerz"

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza---rycerze/D1GxOAPxW

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 20, „Młodość Fryderyka Chopina”. Na podstawie przeczytanego tekstu, napisz w zeszycie kilka zdań co Cię najbardziej zaciekawiło.
Podręcznik „Lekcja muzyki” str. 98-104. Proszę również wysłuchać jednego z utworów F. Chopina Mazurek D-dur, link do utworu https://www.youtube.com/watch?v=8gDHneKX_1A
(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie
kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera.

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie materiału z działu III Wirusy, bakterie, protisty i grzyby.

Wykonaj w zeszycie zadania od 1 do 8 - strona 90 w podręczniku

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec POLONEZ historia powstania podstawowe kroki ,przesłuchać i oglądnąć na YouTube.
• edukacja zdrowotna  - opisz zdrowie i jego pozytywne czynniki

 

Geografia

Polecenie 1.
Na mapie konturowej świata / zeszyt ćwiczeń str. 53 zad. 3 / podpisz wszystkie
kontynenty oraz oceany na Ziemi.
Polecenie 2.
Zad. 5 str. 54 „ Dla dociekliwych”
Polecenie 3.
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” , zeszyt ćw. Str. 54

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika Evolution Plus 2 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Ponadto proszę o ułożenie po 5 dowolnych zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasie teraźniejszym Present Simple (ten z rozdziału 3 w podręczniku). Prace pisemne należy gromadzić w teczkach, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły