25 czerwca 2020 r.

Matematyka

Proszę z ćwiczeń zrobić na str. 114 zad.1. str.115 zad. 4 str. 119 zad 8, str.124 zad. 3 ( V = Pp x h ) V - objętość  Pp - pole podstawy  h - wysokość graniastosłupa

 

24 czerwca 2020 r.

Muzyka

Moi Drodzy, dobiega końca rok szkolny. Zrealizowaliśmy wszystkie tematy lekcyjne przewidziane w bieżącym roku szkolnym. W ramach połączenia przyjemnego z pożytecznym proponuję Wam dzisiaj obejrzenie filmu muzycznego "Adagio".
Znajdziecie go tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=J99yQkw9Phk 

Życzę Wam zdrowych i bezpiecznych wakacji. Dziękuję za współpracę i życzę samych wymarzonych ocen na świadectwach.
Pozdrawiam Małgorzata Łączny :)

 

23 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony.

 

Matematyka

Proszę z ćwiczeń na str. 109 zrobić zad. 1, 2.
Przy mnożeniu lub dzieleniu jeśli jest parzysta ilość liczb ze znakiem minus to w wyniku jest plus a jeśli jest nieparzysta to wynik jest z minusem
Proszę zrobić z ćwiczeń na str. 111 zad. 2, 3, 4 i ze str. 112 zad. 9

 

22 czerwca 2020 r.

Język polski

23 czerwca 2020 r.
Temat: Pisownia wyrazów małą i wielką literą – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości
1. Przeczytaj „Przypomnienie” s.319 oraz s.320
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.320,321
3. Wykonaj zadania:1/319, 3/320, 4/320, 7/321

24 i 25 czerwca 2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości
1. Utrwal wiadomości – mapa myśli s.324
2. W ramach podsumowania pracy, wykonaj w zeszycie test s.325 i 326.

26 czerwca 2020 r.
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
Dziękuję Wam za wspólne lekcje i życzę słonecznych wakacji!
Dorota Maciejczyk

 

Język angielski

Do podsumowania drugiego półrocza zapraszam na Teams we wtorek o 9.00.

 

19 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy znasz mapę Polski i Świata.
POLECENIE : Korzystając z map zamieszczonych na końcu podręcznika wykonaj zadania 1,2 w
zeszycie ćwiczeń, str.93 oraz 1 – 3 str. 94.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 206 – 207 i 211 – 212 a w ćwiczeniach wykonać na stronie 104 zadanie 1, 2 , na stronie 105 zadanie 4, 5, 6, 7 i na stronie 107 zadanie 1, 2, 3. Podpowiedź : liczbę z minusem można traktować jak dług a liczbę z plusem jak gotówkę w kieszeni. Dwie liczby z minusem to jeden wielki dług. Dwie liczby z plusem to duża gotówka w kieszeni. A jedna liczba z minusem a druga z plusem to pamiętamy, że dług trzeba zawsze oddać i wtedy ustalamy czy zostanie jeszcze dług jak oddamy czy oddamy dług i zostanie jeszcze gotówki trochę w kieszeni czyli ustalamy znak wyniku i dopiero ile tego długu czy gotówki.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Religia

Temat Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa

Temat nr. 56 str.126 Z Ewangelia do pogan-św. PAWEŁ.
Temat:      Na wakacje z Bogiem
 
😇   NAŁÓŻ SŁONECZNE OKULARY, TYLKO-  NIE ZASŁOŃ SOBIE NA WAKACJACH BOGA!
 
Mamy jeszcze katechezę w środę - 5a-10.30,   5b-11.00
 
Serdeczne ,,Bóg zapłać" Rodzicom i Opiekunom za pomoc dziecku w nauce Religii, /Zeszyty do Religii do odebrania/
Szczęść Boże na czas wakacyjnego wypoczynku.
 

15 czerwca 2020 r.

Religia

01.06.20  -  05.06.20

Temat nr 55, str 124-125 Pierwszy wśród 12-u - ŚWIĘTY PIOTR.
Temat:  Czerwiec- miesiącem czci dla SERCA BOŻEGO.
 
08.06.20 - 12.06.20
Temat nr. 56. Z Ewangelią do pogan- święty Paweł.
Temat: BOŻE CIAŁO- procesja z Najświętszym Sakramentem
 
 

Język polski

19 czerwca 2020 r.
Temat: Przecinek w zdaniach złożonych
1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę” s.318
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.318
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2/318

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę w podręczniku na stronie 203 wybrać prawidłową odpowiedź w zadaniach 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

10 czerwca 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

9 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz. Krajobrazy świata.
POLECENIE: Na podstawie wiadomości z działu IV wykonaj zadania 1 – 5 w zeszycie ćwiczeń str. 91, 92.

 

8 czerwca 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 197 – 198 a z ćwiczeń zrobić zadanie 1,2 na stronie 100 i zadanie 3, 4, 5 na stronie 101

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Język polski

9 i 10 czerwca 2020 r.
Temat: Jak rozpoznać zdanie złożone współrzędnie i podrzędnie?
1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę” s. 315
2. Przeczytaj ze zrozumieniem „Przypomnienie” s.315
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 1/315
4. Zapoznaj się z ”Nową wiadomością” s. 315
5. Wykonaj w zeszycie zadania: 2/315, 3/316 i 4/316
6. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 316
7. Wykonaj w zeszycie zadanie 5/317 oraz zadanie 7/317
8. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.317

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Język angielski

Zadania gramatyczne ze str. 109 w podręczniku i str 72 w zeszycie ćwiczeń będą powtórką rozdziałów 1,2 i 3. Planujemy je wykonać podczas naszych lekcji na Teams w poniedziałek i środę o godz. 9.30.

 

4 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

3 czerwca 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

Technika


W ramach powtórzenia wiadomości z rysunku technicznego zapraszam na film
https://www.youtube.com/watch?v=gFaxvuw3dug


Informatyka

grupa p. Gęgotek


Ćwiczymy dalej tworzenie prostych animacji czyli '' Patyczaki w ruchu''

 

2 czerwca 2020 r.

Matematyka

Proszę zapoznać się w podręczniku z wiadomościami na stronie 193 – 194 i na tej podstawie pod każdym rysunkiem w zadaniu 1 na stronie 195 zapisać ołówkiem pole trójkąta.
Moi kochani, kto chce odebrać zeszyt przedmiotowy to można w piątek 5 czerwca 2020 będę czekać w szkole o godz. 10.30 – 12.00

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

1 czerwca 2020 r.

Język polski

2 czerwca 2020 r.
Temat: Jak napisać dedykację?

Przeczytaj:
1. Co to jest dedykacja? s. 298

2. Jak napisać dedykację? S. 298
3. Przydatne słowa s. 298
4. Przykładową dedykację s. 298
Wykonaj w zeszycie zadanie 2/298 i prześlij na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


3 czerwca 2020 r.
Temat: Jak łączą się wyrazy w zdaniu?
1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę” s. 299
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 2999
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 2/2 99
4. Przeczytaj „Nową wiadomość” s.300
5. Wykonaj w zeszycie zadanie 4/300

4 i 5 czerwca 2020 r.
Temat: Ludzie radia
1. Przeczytaj, kim są osoby, które pracują nad powstaniem audycji
radiowych? Na czym polegają ich zadania?
2. Wykonaj ustnie zadanie 1, 2, 3/314
3. Zapoznaj się z informacją na temat rodzajów audycji radiowych –
„Nowa wiadomość” s. 314
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 4/314 oraz zadanie 5/314

 

Język angielski

Zachęcam do udziału w zajęciach w poniedziałek i środę w godz. 9.30 – 10.00 na platformie Microsoft Teams. Będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 8 lekcja 8 Revision str 104 w podręczniku oraz str 108 – środki transportu. Osoby, które nie mogą uczestniczyć w tych zajęciach proszone są o wykonanie zadań i przesłanie ich
do sprawdzenia do końca tygodnia przez Messengera lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia

Uczniowie którzy przekazują zeszyt z pracami w nim do oceny, powinni pod KAŻDYM TEMATEM  wpisać notatkę własną,lub łatwiej wpisać zapamiętaj z książki. Tylko katecheza i temat i pusta kartka - jak to ocenić?

Wielu z was nie doczytało może poleceń, ale w szkole będąc numerowalismy katechezy, podkreślali temat. Na ostatniej katechezie o Duchu Świętym. należało wpisać Kim jest Duch Święty Jest to trzecia Osoba Boska Która pochodzi od Ojca i Syna. Duch Święty umacnia, uświęca, ożywia, prowadzi.
Można też pod tematem zrobić mały rysunek lub wkleić znak związany z danym tematem.
Pozdrawiam, niedługo wakacje więc wtedy nie będzie obowiązków.
 

Geografia

Temat : Krajobraz wysokogórski Himalajów.
POLECENIE : Korzystając z tekstu z podręcznika str.149 – 154 wykonaj zadania od 1 – 6 w zeszycie ćw. str.87 – 89. Proszę również przyswoić sobie wiadomości „ Zapamiętaj” str.90 - zeszyt ćw.

 

28 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Matematyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 191.
Wykonać ćwiczenie praktyczne również na stronie 191 zapisane niebieskim kolorem.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

27 maja 2020 r.

Religia

😇

Proszę uczniów o dostarczenie zeszytów z Religii i prace -rysunek pt.,, Eucharystia drogą do Nieba". Jeśli ktoś będzie na nabożeństwie majowym, lub w niedzielę przed albo po Mszy świetej przyniesie. Gdyby mnie nie było w domu to
proszę w reklamówce powiesić na klamkę od drzwi.Dzieci które nie nalężą do parafii Niedźwiedź mogą przekazać do szkoły do piątku, byłabym wdzięczna gdyż w poniedziałek wpisujemy oceny przewidywane na koniec roku szkolnego. Jeśli ktoś naprawdę nie będzie mógł przekazać zeszytu to mam nadzieję że od  1 czerwca będą konsultacje przedmiotowe więc się spotkamy.
                                                                                Szczęść Boze 
 

Muzyka

Plik do pobrania na dole strony

 

Religia

Od  25.05.20 - 29.05.20
25.05.20  Temat nr.52  Święty Brat Albert-być dobrym jak chleb
26, 28,29, Temat nr 54 Duch Święty-Przewodnik , Pocieszyciel, Obrońca.
 
 

25 maja 2020 r.

Język polski

26 maja

Temat: Wielokropek
1. Wykonaj zadanie „Na rozgrzewkę”(s.279).
2. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” (s.279).
3. Wykonaj zadanie 1/279 oraz zadanie 2/279.

27 maja
Temat: Pisownia nie z różnymi częściami mowy – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości
1. Przeczytaj „Przypomnienie” s.280.
2. Wykonaj ustnie zadanie 1/280.
3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.281.
4. Napisz w zeszycie zadanie 3 i 4/281.
5. Zapamiętaj pisownię „nie” z rożnymi częściami mowy.

28 - 29 maja
Temat: Podsumowanie wiadomości
1. Na podstawie mapy myśli s. 282 powtórz i utrwal wiadomości z rozdziału 6.
2. Wykonaj i wpisz do zeszytu test „Sprawdź wiedzę i umiejętności” s.283 – 284.
Rozwiązany test prześlij na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski

Zapraszam do udziału w lekcji na platformie Microsoft Teams w poniedziałki i środy w godz. 9.30-10.00. W tym tygodniu będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 8 lekcja 4 pt Asking for help oraz rozdziału 8 lekcja 7 pt A text editor. Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w tych zajęciach, proszę o wykonanie ćwiczeń z podręcznika s.100 i str 103 oraz zeszytu ćwiczeń s. 67 i 70. Zadania do sprawdzenia proszę przesłać do piątku 29 maja na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera.
UWAGA! Osoby, które biorą udział w lekcjach na żywo, NIE przysyłają do sprawdzenia zdań, które robiliśmy wspólnie.

 

21 maja 2020 r.

Geografia

UWAGA : Do wszystkich ! Proszę nie przysyłać zaległych zadań z marca i kwietnia, ponieważ nie będą już sprawdzane.

Temat : Krajobraz tajgi i tundry.
POLECENIE : Korzystając z tekstu w podręczniku str.142 – 148 wykonaj zadania od 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 83 – 85. Proszę również przyswoić sobie wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 86.
UWAGA : Na wykonanie zadań masz 2 tygodnie !

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

20 maja 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 188 i 189 ( do połowy ) i wykonać w zeszycie ćwiczeń na stronie 95 zadanie 1, 2 i na stronie 96 zadanie 3, 4.
Zadania odesłać do 22 maja.
Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Muzyka

Proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

19 maja 2020 r.

WDŻR

Temat: Moje zalety i talenty.

na polu tarczy wpisz:
- Do czego dążę
- cechy mówiące o mojej wartości
- to, w czym jestem dobry
- talenty, zdolności, dary
otwórz plik (w załączniku)
 

Temat:  Co zrobić żeby  polubić siebie.

 
Lubię siebie, odkrywam swoje słabe i mocne strony-  czyli samoocena.
 
 JA przed lustrem.
/na kartce narysuj buźkę -minka wesoła, czy smutna, poważna, zamyślona
czy płacząca?
- kogo widzę w lustrze?
Pomyśl jaką buźkę narysowali by o Tobie Rodzice, koleżanki, koledzy?
- uśmiechaj się. Zastanów się co robić żeby polubić siebie.😇
 

Temat: Co wpływa na szczęście w Rodzinie.

           / proszę na kartce napisać słowo  JA i z prawej strony narysować serce Mamy, z lewej strony serce Taty. Poniżej wpisać niedokończone zdania.
Lubię gdy moja mama......................
Lubię gdy mój tata...........................
Moja mama cieszy się gdy jestem............................
Mój tata cieszy cieszy się gdy jestem.........
Lubię z moimi Rodzicami........
Moja mama martwi się kiedy....................
Mój tata martwi sie kiedy.............
Złoszczę się kiedy......................................................
Moja mama i tata złoszczą się kiedy...........................
Szczęśliwy jestem kiedy...................................................
Moja mama i tata są szczęśliwi kiedy..............................................
 
 

Religia

18.05.20  Temat nr. 57  Polak dla całego świata -JPII  JAN PAWEŁ II

19.05.20   Temat nr. 59 Dobry Pasterz- św. Stanisław ze Szczepanowa
22.05.20   Temat nr 50  Św. Bernadeta- wybrana przez BOGA.
 
                  Dziś 100-tna rocznica urodzin Karola Wojtyły w Wadowicach.Ten
                  WIELKI POLAK został wybrany na Głowę Kościoła w 1978r. Wybrał
                  imię JAN PAWEŁ II.
                  Teraz jest świętym w Niebie. Dziś szczególnie módlmy się do Niego. 
 
                                                                                          Szczęść Boże       
 

18 maja 2020 r.

Język polski

19 – 20 maja
Temat: Jaką funkcję pełni dopełnienie?
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Nową wiadomość” s.275.
2. Oglądnij krótki film:
https://www.youtube.com/watch?v=mMbVGbB1Kf0 
3. Wykonaj zadania: 1/275, 5/276, 7/276
4. Zapamiętaj, co to jest dopełnienie i na jakie pytania odpowiada.

21 -22 maja
Temat: Jaką funkcję pełni okolicznik?
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Nową wiadomość” s.277

2. Wykonaj zadania: 9/277, 10/277, 12/278
3. Zapamiętaj, co to jest okolicznik i na jakie pytania odpowiada.
Pozdrawiam!

 

Język angielski

Rozpoczynamy pracę na platfiormie Microsoft Teams, gdzie spotykać będziemy w poniedziałki i środy w godzinach 9.30 – 10.00. W nadchodzącym tygodniu omawiać będziemy zagadnienia z rozdziału 8 lekcja 3. W podręczniku są to strony 98-99, w zeszycie ćwiczeń str 66. Uczniowie, którzy nie będą mieli możliwości uczestniczenia w spotkaniach proszeni są o wykonanie zamieszczonych tu ćwiczeń. W razie trudności zachęcam do konsultacji mailowych – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera. Prace proszę nadsyłać do końca każdego tygodnia. Dotyczy to osób, które nie będą uczestniczyć w poszczególnych spotkaniach.

 

15 maja 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Na dzisiejszej lekcji zaczynamy pracę w programie Pivot. Nauczymy się tworzyć proste animacje. Bardzo proszę zainstalować sobie program na komputerze (poproście o pomoc rodziców). Przesyłam link do strony https://download.komputerswiat.pl/grafika-i-fotografia/grafika-i-animacja/pivot-animator 

Na dole strony jest pobierz. Następnie przeczytajcie temat w podręczniku str. 102 - 109. 

 

14 maja 2020 r.

Geografia

Temat: Krajobraz śródziemnomorski.
POLECENIE : Na podstawie tekstu w podręczniku str.136 – 141 wykonaj zadania od 1- 4 w
zeszycie ćw. str. 80, 81. Proszę również przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw.
str. 82.

 

Informatyka

grupa p. Gęgotek

Proszę oglądnąć film" Jak zrobić prostą animację w Programie „Pivot Animator".
Poniżej zamieszczam link.
https://www.youtube.com/watch?v=E0rnrFNEyUg

 

Technika

Czytamy "Jak przygotować zdrowy posiłek" strona 71
Pamiętajcie o przesłaniu zaległych prac !!!

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Matematyka

Bardzo proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 186.
1ar(a) jest to kwadrat o boku 10m
1hektar(ha) jest to kwadrat o boku 100m

Proszę wykonać z ćwiczeń na stronie 94 zadanie 1, 2, 3, 4 i odesłać mi do 19 maja.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

13 maja 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

11 maja 2020 r.

Język polski

12 – 13 maja
Temat: Spotkanie z podmiotami szeregowym i domyślnym
1. Przypomnij sobie!
Podmiot to część zdania, która nazywa wykonawcę czynności.
Najczęściej jest wyrażony rzeczownikiem w mianowniku. Odpowiada
na pytania: kto?, co?
Przykład:
Marcin płacze. (płacze kto? Marcin)
Marcin – podmiot
płacze – orzeczenie
2. Zapoznaj się z „Nowymi wiadomościami” s.236
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3,4,6/237
14 – 15 maja
Temat: Po co nam przydawki?
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.261
2. Wykonaj ćwiczenie 1,2/261 oraz ćwiczenie 6/262

3. Zapamiętaj, co to jest przydawka i na jakie odpowiada pytania!

 

Język angielski

Witam, mam nadzieję, że wszyscy otrzymali maila aktywacyjnego z Microsoftu, bardzo proszę o postępowanie zgdonie z instrukcją, abyśmy mogli rozpocząć nasze spotkania przy użyciu aplikacji Teams. Dla tych, którzy jeszcze nie zdążyli podaję zakres materiału na najbliższy tydzień.


Lekcja 1
Did you save your work?
Proszę o zapoznanie się ze słownictwem ze str. 96 cw 1 ( słowniczek str 105),
następnie uzupełnienie ćw 1 podanymi słowami. Proszę przeczytać dialog w cw. 2,
wykonać cw 3 ze słuchania oraz jako podsumowanie cw 4 (na podstawie dialogu).


Lekcja 2
Czas przeszły – pytania
Budujemy je przy pomocy słowa DID, które stawiamy na samym początku pytania.
Sowo to tłumaczymy na język polski jako CZY. DID działa tak jak DIDN`T, zawiera
całą przeszłość w sobie, w związku z czym wszystkie czasowniki wracają do formy
podstawowej, tj tracą – ed lub drugą formę.Np
Did you like it?
Yes, I did. Lub No, I didn`t.
Did they win?
Yes, they did. Lub No, they won`t.
Przyjrzyjcie się tabelce na str. 97, a następnie wykonajcie ćw 5 ze str. 97 oraz 2 i 3
extra.

Lekcja 3
Liczebniki porządkowe

Znamy je od klasy czwartej, ponieważ na każdej lekcji języka angelskiego
zapisujemy na tablicy datę. To cyfry i liczby z koncówkami -st, -nd, -rd oraz
najczęściej używanymi -th.
One – jeden , first – pierwszy 1st
two – dwa, second – drugi 2nd
three - trzy, third – trzeci 3rd
four cztery, fourth – czwarty 4th
Słowa: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty ustalają kolejność, porządek, dlatego
nazywają się liczebnikami porządkowymi. Proszę zapisać liczebniki porządkowe z
cw. 1 na str 98 w zeszycie dopisując brakujące liczby. Pisownia tych słów nie należy
do łatwych. Zapamiętajcie!

 

8 maja 2020 r.

Matematyka

Drodzy , uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 182 i 183( do połowy) i wykonać z zeszytu ćwiczeń na stronie 93 zadanie 1, 2.
Zadania proszę nie odsyłać.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

7 maja 2020 r.

Geografia

Temat : Krajobraz pustyni gorącej i lodowej.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str. 127 – 133 wykonaj zadania 1 - 5 w zeszycie ćw. str.76 – 78.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” str.79.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

6 maja 2020 r.

Plastyka

Moi drodzy!. Miesiąc maj jest szczególny, gdyż w tym miesiącu obchodzimy  Dzięń Matki ( 26.05.). Myślę,że najlepszym prezentem dla mamy będzie własnoręcznie wykonana pamiątka. Dlatego też proszę , abyście samodzielnie wykonali z dostępnych materiałów pracę plastyczną na tą okazję, Może ona być wykonana w formie laurki, może też być pracą przestrzenną. Dobór techniki
 i materiałów pozostawiam Wam. Jeżeli sami nie macie pomysłu , to wykorzystajcie w tym celu albumy, książki bądź internet wpisując w przeglądarce  np. ,,pomysły plastyczne na Dzień Matki". Wykonane prace sfotografujcie i wyślijcie na mój adres mailowy. Termin - 25 maja . Potem dołączając najpiękniejsze życzenie podarujcie je swoim mamom. Pozdrawiam, B.Bądkowska ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).    Przypominam,że niektórzy uczniowie nie dostarczyli poprzednich prac. Nieoddanie ich będzie skutkowało obniżeniem oceny z plastyki na koniec roku szkolnego.
 

Muzyka

Bardzo proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony.

 

5 maja 2020 r.

Religia

Witam was w miesiącu maju poświęconym Matce BOŻEJ. W tym miesiącu  odmawiamy

Litanię Loretańską do Matki Boże oraz Papież Franciszek prosi też o modlitwę na
Różańcu.
Zapraszam do zapisania i przeżycia następujących tematów:  / od 04.05.20 -
08.05.20.   
 
Temat nr. 48. Jan Apostoł- wierny przyjaciel. /przeczytać i wpisać ,,zapamiętaj".
Temat:  Film ,, Szata dla Królowej Nieba i ziemi"
             Film ,, Historia Jasnej Góry i ,,Tajemnice Obrazu MB Częstochowskiej.
             Proszę wpisać w Google takie tytuły jak w temacie i obejrzeć.  Proszę też 
             wpisać pod tematem Apel Jasnogórski czyli ,,MARYJO KRÓLOWO POLSKI
             JESTEM PRZY TOBIE PAMIĘTAM, CZUWAM. i nauczyć się ten apel.
 
                                                                            Pozdrawiam, Szczęść Boze. 
 

4 maja 2020 r.

Język polski

5 -6 maja
Temat: Czym się różnią zdania pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętych? – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Przypomnienie” s.217 dotyczące orzeczenia i podmiotu oraz zdania pojedynczego nierozwiniętego i zdania pojedynczego rozwiniętego.
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 2 i 4/218

3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.219
4. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 5/219
Zadania prześlij do 8 maja na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

7 – 8 maja
Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Przypomnienie” s.220
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1, 2 i 3/221
3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.221
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 4/221

 

Język angielski

Lekcja 1
Sprawdź, co potrafisz! Dzisiaj przed nami powtórzenie słownictwa i gramatyki z rozdziału 7. Spróbujcie wykonac zadania z podręcznika ze str. 92, prześlijcie je do piątku 8 maja. Będzie ocena!

Lekcja 2
Czas przeszły Past Simple.
Dzisiaj poznamy czasowniki nieregularne, których używac będziemy do budowy zdań w czasie przeszłym. Jest ich bardzo dużo i zapisane są zazwyczaj w trzech kolumnach, np.
break broke broken łamac, nieszczyc, psuc
catch caught caught łapac
hit hit hit
uderzac
lose lost lost
tracic, gubic, przegrywac
win won won
wygrywac
go went gone iśc, jechac
come came come przyjśc
get up got up got up wstawac (z łóżka)
eat ate eaten jeśc
drink drank drunk pic
have had had
mieć
take took taken wziąc,
brac
write wrote written pisac

Nas interesowac będzie kolumna druga. Słowa z tej kolumny wykorzystywac będziemy do budowy zdań twierdzących w czasie przeszłym. Np.
I lost my wallet yesterday. Wczoraj zgubiłem portfel.
She had a shower and went to bed. Ona wzięła prysznic i poszła spac.
We took some photos. Zrobiliśmy kilka zdjęc.
To tylko przykłady czasowników nieregularnych. Lista jest o wiele dłuższa. Bardzo proszę, żebyście zapamiętali podane tutaj słowa, nie tylko kolumnę pierwszą i drugą, ale również trzecią, o której jeszcze uczyc się nie będziemy. To tak ważne, jak tabliczka mnożenia w matematyce. Będziemy tych czasowników używac do tworzenia wielu konstrukcji gramatycznych w języku angielskim, w klasie szóstej będzie ich cała strona. Im więcej teraz zapamiętacie, tym mniej pracy będzie w przyszłym roku:)
Jak zauważyliście zapewne, czasowniki nieregularne różnią się od regularnych tym, że nie ma reguły, dzięki której możemy zapisac je w czasie przeszłym. Trzeba je zapamiętac. Czasowniki regularne mają koncówkę – ed. Zadanie z tej lekcji: proszę nauczyc się na pamięc podanych czasowników nieregularnych i ich polskich odpowiedników. Z wybranymi pięcioma słowami proszę ułożyc zdania twierdzące w czasie przeszłym. Sprawdzimy w środę, w czasie naszej lekcji na żywo.
Powodzenia!

Lekcja 3
Dzisiaj zdania przeczące w czasie przeszłym. Żeby stworzyc przeczenie, potrzebujemy słówka NIE. W języku angielskim będzie to słowo DIDN`T ( skrót od DID NOT). Jest to bardzo silne słowo, które nie potrzebuje pomocy czasownika, aby zawrzec przeszłośc. Co wobec tego się dzieje? W zdaniach ze słowem didn`t czasowniki wracają do formy z pierwszej kolumny, a te z końcówką – ed tracą ją.
Spójrzcie na przykłady:
She drank a cup of coffe.(zdanie twierdzące)
She didn`t drink a cup of tea. (zdanie przeczące)
He got up early.
He didn`t get up late.
I had a bath.
I didn`t have a shower.
They painted the corridor.
They didn`t paint the classroom.
Spróbujcie teraz przeczytac dialog z cw 2 str. 94 w podręczniku i podkreślic zdania twierdzące i przeczące zapisane w czasie przeszłym. Bez problemu potraficie je znaleźc!
A teraz czas na cwiczenia pisemne: będzie to zadanie 5 str. 95 oraz cw z części

Extra: 1, 2, 3 na str 95. Sprawdzimy je w poniedziałek 11 maja podczas naszej lekcji na żywo. Tych, którzy nie mogą w nich brac udziału, proszę o przesłanie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub Messengera.

 

30 kwietnia 2020 r.

WF 

Plik do pobrania na dole strony

 

Matematyka

Drodzy, uczniowie z zeszytu ćwiczeń proszę wykonać ze strony 92 zadanie 3, 4, 5, 6.

Rozwiązanie proszę mi odesłać najpóźniej do 4 maja 2020 (poniedziałek).
Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub nr tel. 889714005

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

29 kwietnia 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony.

 

28 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Krajobraz sawanny i stepu.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str. 120 – 126 wykonaj zadania 1- 7 w zeszycie ćwiczeń str. 72 – 74.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” str. 75
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

27 kwietnia 2020 r.

Język polski

28 kwietnia
Temat: „ Katarynka” – spotkanie z lekturą i jej autorem
1. Przeczytaj informacje dotyczące Bolesława Prusa s. 253
2. Zapoznaj się z wiadomościami na temat lektury –s. 253
3. Przeczytaj „Katarynkę” Bolesława Prusa. Jeżeli nie masz lektury w domu, skorzystaj z Internetu. Możesz także obejrzeć film „Katarynka” w reżyserii Stanisława Jędryki, 1967rok

29 kwietnia
Temat: Z wizytą u pana mecenasa

1. Gdzie rozgrywają się wydarzenia opisane w utworze? Jakie postacie w nim występują?
2. Przedstaw pana Tomasza. W tym celu opracuj w zeszycie notatkę w formie mapy myśli – zadanie 2/254
3. Opisz mieszkanie bohatera. Jak pan Tomasz czuł się w domu przy ulicy Miodowej?
4. Za co pan Tomasz od lat płacił stróżowi?
5. W jaki sposób bohater odkrył, że mała sąsiadka jest niewidoma?
6. Zapamiętaj!
Filantrop – człowiek zajmujący się działalnością dobroczynną, pomagający innym, wspierający potrzebujących.
Altruista – człowiek bezinteresowny, poświęcający się dla innych,
kierujący się dobrem innych. Przeciwieństwem altruisty jest egoista.
Egoista – człowiek, który zajmuje się tylko sobą, myśli o własnej korzyści, nie zauważa potrzeb innych ludzi.
7. Zastanów się, czy w Twoim życiu wydarzyło się coś, co sprawiło, że Twój charakter i stosunek do świata uległ przemianie. Sporządź notatkę do zeszytu.

30 kwietnia
Temat: Nowe mieszkanki ulicy Miodowej
1. Zapisz w zeszycie:
- Kim były nowe sąsiadki pana Tomasza? W jakich warunkach mieszkały? Czym się zajmowały?
- Ile lat miała dziewczynka? Kiedy i dlaczego straciła wzrok? Jak odbierała świat po chorobie?
- Jak bohaterka spędzała czas? Czym próbowała się cieszyć?
Dlaczego w nowym domu nie czuła się dobrze?
- W jaki sposób matka dziewczynki okazywała córce uczucia?
Dlaczego wobec choroby córki była bezradna?
Powodzenia! Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w
lekturze! Prześlij zadania dotyczące lektury do 4 maja na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Matematyka

Moi kochani, bardzo proszę o oddanie zeszytów przedmiotowych do sprawdzenia zadań , które prosiłam o zapisywanie w zeszytach.
W środę 29 kwietnia 2020 r. od godziny 8.00 do 14.00 będą wystawione skrzynki przed drzwiami wejściowymi do szkoły i do odpowiedniej skrzynki proszę wrzucić zeszyt.

Proszę w podręczniku na stronie 175 przeanalizować ćwiczenie C, D, E odpowiedzi wpisać ołówkiem w podręczniku. W zeszycie ćwiczeń na stronie 91 wykonać zadanie 1 i 2.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Język angielski

Lekcja 1
Dzisiaj nauczymy się opisywac położenie przedmiotów. Posłużą nam do tego słowa:
near – niedaleko
a long way from – daleko od
next to – obok
behind – za
in front of – przed
between – pomiedzy
in the middle of – posród
W cw 1 str 88 w podręczniku spróbujcie połączyc zdania z obrazkami, a w cw 2
odpowiedziec na pytania. Nie powinno wam to sprawic trudności.
Nie zapomnijacie o słuchaniu: cw 3 str 88 – uzupełnijcie luki w dialogach. Zdjęcie
tego cwiczenia przyslijcie przez Messengera lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Powodzenia!
Lekcja 2
Dziś czytanie ze zrozumieniem. Przed nami tekst na str 89 cw 2 i tabelka w cw 3.
Należy w niej odpowiedziec na pytania do tekstu:
When – kiedy
where – gdzie
activity – rodzaj zajęcia
what was it like? - jakie to było (opinia)
Przykład został podany, nie musicie pisac pełnymi zdaniami.
Lekcja 3
Traditions in the United Kingdom
W każdym kraju w ciągu roku odbywają się cykliczne wydarzenia. Wielka Brytania
jest również bogata w te tradycje. Przeczytajcie tekst ze str 91 i spróbujcie
pisemnie odpowiedziec na pytania do tekstu (jest ich 6).
Nie zapomnijcie powtórzyc nazw miesięcy i pór roku (cw 1 str.91):
spring – wiosna, summer – lato, autumn – jesień, winter – zima
Te zadania sprawdzimy podczas naszych lekcji na żywo! Powodzenia!

 

24 kwietnia 2020 r.

Informatyka

Przed nami 3- maja. Przygotujcie krótką prezentację o tym święcie.
Gotowe prace prześlijcie na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika

Smaczne, zdrowe, kolorowe - to temat naszych najbliższych zajęć
Mamy wiosnę. Pojawiają się pierwsze wiosenne warzywa i owoce.
Waszym zadaniem będzie wykonanie wiosennej sałatki lub kanapki.
Do mnie przesyłacie zdjęcie Waszych prac aj a wam życzę SMACZNEGO.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Pozdrawiam

 

23 kwietnia 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

22 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Temat: Procenty a ułamki.
Drodzy, uczniowie bardzo proszę zapoznać się z informacjami i rysunkami w podręczniku na stronie 173-174.
Wykonać ćwiczenie B ze strony 175 w podręczniku i rozwiązanie zapisać w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

Geografia

Temat : W wilgotnym lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 113 – 119 wykonaj zad. 1 – 7 w zeszycie ćwiczeń str. 68 – 71.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” str.71 z zeszytu ćw.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !!

 

21 kwietnia 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Na dwóch najbliższych lekcjach stworzycie w prezentację multimedialną "Kot i mysz". Będzie w niej przedstawiona krótka historia. Proszę wykonać prezentację według informacji w podręczniku str. 93 - 98. 

 

Język polski

22 i 23 kwietnia
Temat: Co jest w życiu najważniejsze?
1. Przeczytaj ze zrozumieniem baśń pt. „Knyps z Czubkiem”, s.248
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia:1, 2, 3 i 4 „Po przeczytaniu”
3. Przypomnij sobie definicję baśni – „Przypomnienie” s. 252 24 i 28 kwietnia
Temat: Jak ciekawie opowiadać?
1. Zapoznaj się z informacjami na temat :Jak urozmaicić opowiadanie” s. 259
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 5, s. 260
Pozdrawiam!

 

20 kwietnia 2020 r.

Plastyka

Wykorzystując dotychczasowe informacje na temat rodzaju kompozycji , bardzo proszę wykonać pracę plastyczną. Dokładny opis jak należy ją zrobić znajduje się na s. 61 w podręczniku. Zdjęcie  wykonanej samodzielnie pracy należy przesłać na mój adres, do 30 kwietnia . pozdrawiam, Bądkowska.

 

Język angielski

Czasownik BYC w czasie przeszłym już znamy, możemy więc opowiedziec, gdzie byliśmy podczas minionych wakacji. Ponieważ pogoda dopisywała, na pewno zwiedziliście wiele interesującyh miejsc. Pamiętacie ich nazwy w języku angielskim? Przypomnijmy je sobie. W podręczniku na str. 84 w cwiczeniu 1 oraz w ramce pt Words you know znajduje się wiele przydatnych słów (tłumaczenie str. 93).
Zapamiętajcie je!W prawidłowej wymowie pomogą nagrania CD2.26 (do pobrania ze strony www.macmillan.pl/strefa-ucznia  jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił).
Następnie proszę przeczytac i posłuchac dialog z cw 2 i spojrzec na zamieszczony obok rysunek.Pytanie brzmi: What is the secret word? (Jakie jest tajemnicze słowo?). Ta grupa, która je odgadnie, zdobędzie punkty – policzcie dla obydwu drużyn w cw 3 str. 84. Nie zapomnijcie o cw 4 – należy je przepisac do zeszytu i zapamiętac zwroty.
Tych cwiczeń nie musicie przysyłac do sprawdzenia, możemy to zrobic po ppwrocie do szkoły.

Lekcja 2
Nazwy miesięcy! Równie proste, jak zapamiętywanie słownictwa z poprzedniego rozdziału. Znajdziecie je na str. 86. Nie jest to temat nowy (pamiętacie nasze zapisy dat przy każdej lekcji?). Wykonajcie cwiczenia ze str. 86, aby utrwalic nazwy miesięcy i zobaczyc, w jakich kontekstach mogą występowac.

Lekcja 3
Tym razem gramatyka. Czas Past Simple to nie tylko słowa was i were. To także liczna grupa czasowników regularnych. Nazywają się tak, ponieważ istnieje reguła, która pozwala nam tworzyc od czasowników w czasie teraźniejszym czasownniki w czasie przeszłym. Jak? Zobaczcie! https://youtu.be/QlZXd-m6Pdw 
Proste, prawda? Zasada jest taka: do czasownika w czasie teraźniejszym dokładamy zawsze końcówkę -ed.
watch – watched
play – played
walk – walked
finish – finished
Tych słów jest mnóstwo, te powyżej to tylko przykłady.
Są też takie słowa, które kończą się na -e. Wtedy wystarczy dodac – d, aby w efekcie wyraz otrzymał końcówkę -ed.
like – liked
hate – hated
Są też słowa zakończone na -y po spółgłosce.Wtedy zamieniamy ją na -i oraz dodajemy -ed, np.:
try -tried
cry – cried
study – studied.
Mam nadzieję, że końcówka – ed ( i jej dwa warianty) nie sprawi wam kłopotów w wykonaniu cw 4 na str. 87 w podręczniku. Możecie je przysłac do sprawdzenia, jeśli będą wątpliwości. Oceny z tej części nie planuję.
Powodzenia!

 

17 kwietnia 2020 r.

Religia

20.0420  T: nr 47. Tomasz - lekcja wiary /przeczytać i wpisać zapamiętaj / i nr.49  
21.04.20  T: nr.58 Ten który głosił naszym przodkom wiarę - św. WOJCIECH.     
                              / Przeczytać nauczyć się życiorys św, Wojciecha / wpisać zap.      
 
W niedzielę najbliższą 19.04.20.  Niedziela MIŁOSIERDZIA BOŻEGO.
 
                        JEZU UFAM TOBIE
Szczęść Boże
 

Matematyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę o rozwiązanie z podręcznika ze strony 172  zadania 4 i zadania 5.
Rozwiązanie zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

15 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Strefy klimatyczne i krajobrazowe.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 108 – 112, wykonaj zadania 1,2,3,4,5 w zeszycie ćw. str.65, 66.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” str. 67 z zeszytu ćw.

 

Język polski

15 - 16 kwietnia
Temat: Podsumowanie wiadomości
1. Na podstawie mapy myśli „To wiem! To potrafię!” powtórz i utrwal wiadomości z zakresu 5 rozdziału.
2. Wykonaj test „Słownik kultury antycznej” s. 241-2429 (bez zadania 10 i 13 /s.242
Prześlij rozwiązany test na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

17 i 21 kwietnia
Temat: Gdy tata jest w niebezpieczeństwie
1. Przeczytaj utwór „Powrót taty” Adama Mickiewicza.
2. Wymień w zeszycie postacie występujące w utworze Adama Mickiewicza.

3. Ułóż i zapisz w zeszycie plan wydarzeń przedstawionych w utworze. Pamiętaj, że wszystkie punkty powinny być tak samo sformułowane, to znaczy albo zawierać czasowniki, na przykład: „Bohaterowie decydują się na podróż.” Albo rzeczowniki, które nazywają czynności lub stany, na przykład: „Decyzja bohaterów o podróży.”
4. Co uratowało życie kupca i jego dzieci? Dlaczego zbójca odstąpił od swoich zamiarów? O czym to świadczy?
5. Przygotuj się do czytania utworu z podziałem na role.
Pozdrawiam!

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 17 kwietnia 2020
Lekcja 1
Dzisiaj poznamy nazwy miejsc w szkole. Zaczniemy od przypomnienia słów, które już znamy - na str. 82 w podręczniku znajduje się ramka z nagłówkiem words you know. Pewnie rozpoznajecie większośc tych słów ( dla przypomnienia playground to plac zabaw, podwórko szkolne).
W cw 1. znajduje się 10 słów, które należy wykorzystac do podpisu obrazków.
Pomoże wam w tym słownik na str. 93. Zapamietajcie nowe słowa!
Następnie proszę przeczytac dialog z cw 2 – najlepiej głośno. Zwroty zawarte w tym dialogu znajdują się również w cw 4. Uzupełnijcie podane tam zdania, zapisując je do zeszytu z polskimi tłumaczeniami. Pomoże tabelka English to go ze str 93. I czas na słuchanie – cw 3 str 82. Co (lub kto) zawodnikom z Aston Team podobało się w szkole Bannister? Podpowiedź: trzeba wymienic 3 elementy.
Powodzenia!

Lekcja 2
Gramatyka! A właściwie dwa słowa, które będą bohaterami naszego spotkania. To słowa WAS i WERE. Wprowadzą nas one w czas przeszły, który nazywa się Past Simple. Jest to czas przeszły dokonany, to znaczy, że czynnośc o której mówimy została zakończona w przeszłości. Mało tego: wiemy, kiedy miało miejsce wydarzenie, czyli podana jest jego data, godzina, termin. W jaki sposób? O tym w kolejnych odsłonach. Dziś tylko was i were. Jest to prościutka odmiana czasownika
BYC w czasie przeszłym:
I was – ja byłem
you were – ty byłeś
he was – on był
she was – ona była

it was – to było
we were – my byliśmy
you were – wy byliście
they were – oni byli
Koniecznie zapamiętaj!
Kiedy chcemy użyc przeczenia dokonujemy bardzo prostego zabiegu:
I was not = I wasn`t
You were not = you weren`t
A pytania? Pamiętacie inwersję? Zamieńmy kolejnośc słów :
He was at home.
Was he at home? Yes, he was. (albo No, he wasn`t).
Trudne to nie jest, prawda? Czasownik BYC zachowuje się tak samo w czasie przeszłym jak w czasie teraźniejszym, radzi sobie sam, nie potrzebuje żadnych słów posiłkowych.
Czas na przykłady:
We were in the classroom. We weren`t in the corridor.
Were you in the gym? No, I wasn`t.
Were you in the computer room? Yes, I was.
Prześledźcie przykłady z tabelek na stronie 83 i 85. Teraz możecie przejśc do cwiczeń. Na str. 83 w podręczniku polecam cw. 5 (to z Jackiem, Tiną oraz Tomem i Timem) oraz cw 2 i 3 extra, w których musicie zapisac
zdania twierdzące lub przeczące. Pytania możecie pocwiczyc wykonując cw. 5 s.85 oraz 2 extra s. 85.
Powodzenia!

 

Muzyka

Plik do pobrania na dole strony

 

8 kwietnia 2020 r.

Muzyka

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony.

 

Technika

Witam Was gorąco. W związku z tym, że przed nami święta waszym zadaniem będzie przygotowanie świątecznego menu. Pracę najlepiej będzie Wam wykonać w edtorze tekstu i wysłać za pomocą poczty elektronicznej na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Jeżeli ktoś chce może to zrobić na kartce papieru. Wówczas należy wykonać zdjęcie pracy i również przesłać do mnie.
Zdrowych i spokojnych świąt.

 

7 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Przećwiczymy ciąg dalszy działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych wykonując z podręcznika ze strony 172 zadanie 2(a, b, c, d, e, f, g, h, i).
Rozwiązanie proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

WF

Materiał do pobrania w załączniku na dole strony

 

Plastyka

Witam Was gorąco. W związku ze zbliżającymi się świętami , bardzo proszę o wykonanie ozdoby ,bądź dekoracji świątecznej z dostępnych wokół siebie materiałów. np. kwiaty, wydmuszki, baranki, bazie itp. Może to być również dekoracja z samych kwiatów, którą umieścicie na świątecznym stole. Swoje dekoracje sfotografujcie i odeślijcie na mojego maila do 17 kwietnia( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Z okazji Świąt życzę Wam i Waszym rodzinom zdrowych i Błogosławionych Świąt Wielkiej Nocy.

 

6 kwietnia 2020 r.

Religia

06.04.20    Temat: Triduum Paschalne       

1.WIELKI CZWARTEK

Wpisać i nauczyć się:  Najświętszy Sakrament jest to prawdziwe Ciało i prawdziwa Krew Pana Jezusa pod postaciami chleba i wina.
                   Kapłaństwo jest to sakrament który daje władzę głoszenia Słowa Bożego,
                   sprawowania sakramentów świętych i łaskę do godnego ich wykonywania.
/W tym dniu modlimy się za kapłanów//    rysunek odpowiedni do tematu, ocena za pomysł/
07.04.20  t :WIELKI PIĄTEK   / 15.OO Koronka do Miłosierdzia Bożego/ rysunek......
08.04.20  t: WIELKA SOBOTA - LITURGIA ŚWIATŁA  
                   - poświęcenie ognia
                   - poświęcenie wody
                   - poświęcenie pokarmów   / w koszyku Baranek najważniejszy, nie zając/
                   ODNOWIENIE PRZYRZECZEŃ CHRZCIELNYCH
15.04.20    t: W I E L K A N O C - Zmartwychwstanie Pana Jezusa. 
 
Szczęść Boże   BŁOGOSŁAWIONYCH ŚWIĄT
 

Język polski

7 -8 kwietnia
Temat: Pisownia wyrazów z „ch” i „h” – przypomnienie wiadomości
1. Przypomnij zasady pisowni wyrazów z „ch” i „h”, w tym celu przeczytaj „Przypomnienie s. 238.
2. Wykonaj ćwiczenia utrwalające 1.,2/238, 3.,4/239.

Życzę zdrowych i spokojnych świąt!
Pozdrawiam!

 

Geografia

Temat : Pogoda a klimat.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 102 – 107 wykonaj w zeszycie ćw. zad. 1, 2, 3, 4 str. 61, 62.
Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” str. 64.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do środy 8 kwietnia
Dotarliśmy do końca rozdziału 6. Nadszedł czas na powtórzenie. To taka forma sprawdzianu. Bardzo proszę wykonac zadania od 2 do 6 ze strony 78 w podręczniku i przesłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (lub przez Messangera czy smsa). Będzie ocena! Jako drugą lekcję propnuję doskonalenie czytania i słuchania ze zrozumieniem. Proszę wykonac cw 3 ze str 80 oraz cw 2, 3 i 4 81. Zadania mogą być wykonane ołówkiem w podręczniku, zdjęcia przesłane na adres jak wyżej.
W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi (Easter) polecam
https://youtu.be/Y3UKd6LQKng

 

3 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę zapoznać się w podręczniku ze strony 171 jak wykonujemy działania z ułamkami zwykłymi i dziesiętnymi i rozwiązać zadanie 1 ze strony 172 zapisując w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

2 kwietnia 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego, że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!.
UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE
Zadanie- wyzwanie

Zestaw ćwiczeń na każdy dzień- https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-
wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


Temat: Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Zapoznaj się z treścią prezentacji Power Point podanej na dole strony.
Temat: Choroby cywilizacyjne- otyłość.
Przeczytaj, do tego zadania nie ma pytań, ale postaraj się, jak najwięcej zapamiętać.
Czym właściwie jest otyłość?
Otyłość to stan w którym wskaźnik masy ciała BMI (body mass indeks) jest większy niż 30. Jeżeli wartość BMI przewyższa 40 mówimy już o otyłości śmiertelnej. Dalej otyłość dzielimy na 2 rodzaje, otyłość brzuszną, czyli sytuacje gdy tkanka tłuszczowa gromadzi się w obrębie tali i brzucha, oraz otyłość typu gruszka, gdzie tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie wokół bioder i ud. Mężczyźni przeważnie mają skłonność do otyłości brzusznej a kobiety do tej drugiej. Rodzaje otyłości .W obrębie zjawiska, jakim jest otyłość wyróżnić można kilka jej rodzajów. Są to:
• otyłość umiarkowana, gdy BMI znajduje się w przedziale 30–35,
• otyłość znacząca, gdy BMI znajduje się w przedziale 35–40,
• otyłość stanowiąca poważne ryzyko, gdy BMI przekracza wartość 40.
Często wskazuje się na następujące przyczyny otyłości:
• wolna przemiana materii – jeżeli energia dostarczana wraz pożywieniem nie zostanie spożytkowana, wówczas jest magazynowana postaci tkanki tłuszczowej i w ten sposób przyczynia się do otyłości,
• predyspozycje genetyczne – u niektórych osób geny mają wpływ na szybsze ze tworzenie energii i magazynowanie jej w tkance tłuszczowej,
• wpływ czynników związanych z życiem płodowym (związany np. nieodpowiednią dietą matki),
• preferencyjne przemiany metaboliczne węglowodanów – u niektórych osób organizm sprawniej metabolizuje węglowodany niż tłuszcze, co zwiększa skłonność do tycia,
• brak uczucia sytości, u podstaw którego leżą m.in. zaburzenia regulacji

eurohormonalnej,
• ograniczenie tzw. termogenezy poposiłkowej, która oznacza wzrost wytwarzaniu ciepła przez organizm po spożyciu pokarmu, na skutek zwiększenia zużycia energii, jaka jest potrzebna w procesie trawienia,
• zaburzenia dotyczące czynności gruczołów wydzielania wewnętrznego,
• nadmierne wydzielanie białek odpowiedzialnych za syntezę triglicerydów
• nieodpowiednia dieta oraz nieregularne przyjmowanie posiłków,
• zbyt mała aktywność fizyczna.
Dieta dzieci borykających się z otyłością powinna uwzględniać odpowiednią ilość takich składników, jak:
• węglowodany złożone,
• białko,
• błonnik,
• witaminy,
• sole mineralne.
Dieta powinna charakteryzować się również dużym zróżnicowaniem produktowym, z odpowiednimi porcjami nabiału, warzyw oraz owoców. Wprowadzenie odpowiedniej diety i jej przestrzeganie to jednak najczęściej niewystarczające kroki w walce z otyłością u dzieci. Bardzo ważne jest, aby dieta przy otyłości została połączona z odpowiednią aktywnością ruchową. Aby aktywność ruchowa w procesie leczenia otyłości dawała dobre efekty, ważny jest dobór ćwiczeń motywujących pacjenta do podejmowania tej aktywności.


Temat: Zabawy i ćwiczenia kształtujące nawyk równoległego ustawiania stóp oraz ugiętych nóg.
Oglądnij film https://youtu.be/L-pyLFCHUf4 , https://youtu.be/8TO6NeqsW8Y 
Zadanie: po oglądnięciu filmu opisz w punktach pozycję siatkarską w obronie (ułożenie rak, nóg, tułowia).


Temat: Gry i zabawy ruchowe z elementami minipiłki siatkowej.
Oglądnij film uważnie https://youtu.be/Dj0S8NndEhY 
Zadanie: po oglądnięciu wybierz zabawę, która Ci się spodobała i opisz ją w krótkiej notatce.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)
Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i

dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.
Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.
Termin: 07.04.2020.
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w środę. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Język polski

2 i 3 kwietnia
Temat: Na skrzydłach w stronę słońca – „Mit o Dedalu i Ikarze”
1. Przeczytaj utwór – s. 232 -235.
2. Wykonaj w zeszycie zadania „Po przeczytaniu” 1., 3., 4., 5., 6., 8. –s.235

 

1 kwietnia 2020 r.

WDŻR

WITAM SERDECZNIE.
Teraz spędzacie czas ciągle w domu rodzinnym.  Uczycie się praktycznie jak  zagospodarować go dla nauki, pomocy w domu, odpoczynku.W ramach wdżr proponuję dla was film. Wpisać w Google: 
1. Film Higiena osobista -choroby spowodowane brakiem higieny 
2.Na kartce A4 pomyślec , zaprojektować i narysować-dom moich marzeń,
3.TOLERANCJA- również film / Google, YouTube , Rodzinne przeboje: film krótka historia o tolerancji pt.,, urodziny Maćka" 
4.Dlaczego warto być sobą.  / również film ze strony filmy do WDŻR/
 
Czas do realizacji  tych zadań jest od 23.03.20  do  28.04.20.
 Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia - Maria C.
 

Biologia 

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNzc2ODI2MDVa 
następnie wpiszcie kod jn3aifb


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom karty pracy tkanki roślinne, oraz dodatkowe zadania dla chętnych. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-)
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 22, „Folklor naszych sąsiadów”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 111-118, uzupełnij kartę pracy, która jest poniżej. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać) do środy -15 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać
odręcznie. Przesyłam wam również linki do filmików, na których zobaczycie dwa
tańce polkę i kozaka.
https://www.youtube.com/watch?v=BwOe9UzxDu0 
https://www.youtube.com/watch?v=sudbr6NPt-E 
(żeby obejrzeć filmiki, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)


W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę rozwiązać super zagadkę z podręcznika ze strony 170
i rozwiązanie zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
Polecenie :
Na podstawie wiadomości z podręcznika dział III „ Lądy i oceany na Ziemi” wykonaj w
zeszycie ćwiczeń zadania od 1 – 4 str. 59 – 60 .

 

Język polski

31 marca
Temat: Opowiem, jak było

1. Zapoznaj się z informacjami „Jak napisać opowiadanie odtwórcze?” – s. 226
2. Wykonaj zadanie 1. – s. 227 oraz zadanie 5. –s. 227
Powyższe zadania prześlij, proszę na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

1 kwietnia
Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi?
1. Przeczytaj „Mit o Tezeuszu i Ariadnie” –s. 228-229
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”(1.-3.)
Pozdrawiam serdecznie, Dorota Maciejczyk

 

Religia

Witam , mam nadzieje ze jesteście zdrowi. mam też nadzieje ze pamiętacie o modlitwie, swoich wielkopostnych postanowieniach i dobrych uczynkach wobec domowników. poprzednio wysłałam wam karty pracy które wybrane przez was zgodnie z tematem można wydrukować jeśli macie drukarkę, jeśli nie możecie wydrukować to wystarczy wybrać z danego tematu  2 pytania i wpisać wraz z odpowiedziami do zeszytu.                                                     

Jeżeli do tej pory nie pisaliście w zeszytach katecheza, nr, i datę to jednak trzeba to robić wpisując temat,potem treść do przemyślenia przeczytać z książki do religii i wpisać zapamiętaj.

 

16.03.20   Powtórzenie wiadomości                                                                                         

17.0320   - Rekolekcje czasem poprawy życia                                                                                   

23.03.20  - /  temat nr   31 z książki    /przeczytać i wpisać zapamiętaj/                                             

24.03.20 Uroczystość Zwiastowania  NMP    /dzwon i Anioł Pański/                                                 

30.03.20. - Cierpiąca kobieta- dotyk wiary  t: nr 40 / i 31.03  temat nr 41        

         

Biologia

Proszę o pobranie i zapoznanie się z prezentacją multimedialną tkanki-roslinne-prezentacja-multimedialna. (plik do pobrania na dole strony)
Proszę o pobranie i uzupełnienie Kart Pracy „tkanki roslinne” (Plik do pobrania na dole strony). Następnie uzupełnione karty pracy, odsyłacie na adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do poniedziałku 06.04.2020. Karty pracy podlegają ocenie. Uwaga: robicie tylko grupę A.

W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger.
Korzystając z prezentacji multimedialnej tkanki roślinne wykonajcie następujące polecenia:
1. zapiszcie temat lekcji: Poznajemy tkanki roślinne.
2. Slajd 2 i 3 zawiera informacje, które powinniście już znać. Jeżeli ktoś z Was ma problem z tymi zagadnieniami, proszę o utrwalenie materiału. Potrzebnych informacji szukaj:
-budową komórki roślinnej (podręcznik strona 33-35)
-poziomami organizacji życia (podręcznik str. 10)
3. Zapisz definicję: Tkanka- grupa komórek o podobnej budowie pełniąca w organizmie określoną funkcję.
4. Przepiszcie do zeszytu slajd numer 4

5. Pozostałe slajdy 5-9, przedstawiają najważniejsze informacje na temat tkanek roślinnych. Nie musicie ich przepisywać, ale nauczcie się tych informacji.
6. W nauce skorzystajcie z podręcznika strony 93-97.
7. * Zadanie dodatkowe dla chętnych*
Możesz również zapoznać się z informacjami na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn 
znajdziesz tam wiele ciekawych informacji, dzięki którym rozszerzysz swoje wiadomości. Jeśli chcesz zdobyć dodatkową ocenę wykonaj:
a) zadania interaktywne na dole strony (link u góry) –prześlij mi zdjęcia
b)zadania na 10-12 slajdzie z prezentacji multimedialnej
Sprawdź się - prześlij mi odpowiedzi

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 5a lub 5b i wasze imię i nazwisko.
Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Lekcja 1

Proszę o powtórzenie nazw instrumentów muzycznych (może być podręcznik s. 72, ramka Words you know) oraz zapoznanie się z nazwami gatunków muzycznych z cw. 1. Myślę, że nie sprawi Wam to trudności, ponieważ te nazwy brzmią tak samo lub bardzo podobnie w języku polskim.
Po powtórzeniu czasów teraźniejszych warto zwróci uwagę na fakt, że niektóre słowa pytające, typu
What, When, Where, What time
można użyć zarówno z Present Simple jak i Present Continuous. Budowę pytań już znamy, spróbujcie wykonac cw. 3 extra ze strony 73, tworząc pytania zaczynające się od podanych słów. Zadanie można przesłac na adres mailowy lub przez messangera.
Polecam również:
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/course/lower-intermediate/unit-1/session-2 


Po obejrzeniu istnieje opcja: show transcript, aby zobaczy zapis, tego co mogliście usłyszec

Lekcja 2
Na stronie 74 w podręczniku znajdziecie kilka propozycji spędzania wolnego czasu. Zapiszcie je do zeszytu wraz z tłumaczeniami (s. 79 tabelka extra classes). Spróbujcie posłuchac nagrania CD2.10 i uzupełnic brakujace informacje w tabelce z cw 2. Fragment nagrania zapisany został w cw. 3, uzupełnijcie dialog słowami zapisanymi w ramce. Postarajcie się zapamiętac te zwroty z ramki. Zadanie domowe dla chętnych: proszę ułozyc dialog na wzór cw 3, w którym dzwoniący pyta o ofertę domu kultury. Będą oceny!

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę wykonać z podręcznika ze strony 170 zadanie 3. W miejsce słowa „ czy” proszę wpisać znak mniejsze lub większe ( <, > ).
Rozwiązanie zapisać w zeszycie przedmiotowym.

 

27 marca 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie przeanalizujemy szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych w podręczniku na stronie 169 i na tej podstawie bardzo Was proszę wykonajcie zadanie nr 5 na stronie 170 zapisując rozwiązanie w zeszycie przedmiotowym

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

26 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Po mimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE

26.03.2020 klasa V a i V b


Temat Hartowanie organizmu
Klasa V krótka notatka do przeczytania i zapamiętania.
Hartowanie organizmu, czyli poddawanie ciała działaniu wysokich i niskich temperatur, uznawane jest za metodę zwiększania odporności. Hartowanie ma na celu zmniejszenie wrażliwości termicznej i przyzwyczajenie organizmu do ciągłych zmian temperatur. Dzięki temu nie reaguje przesadnie na spadek lub wzrost temperatury


 Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
- zadanie: zobacz filmik i zrób notatkę w punktach na ocenę.


Rozgrzewka na każdy dzień
https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8  –zadanie wyzwanie:


utwórz tabelkę/kalendarz i zaznaczaj każdego dnia wykonanie zestawu ćwiczeń. Pod koniec tygodnia pochwal się sukcesem :)


Temat Gry i zabawy ruchowe z elementami mini piłki siatkowej.
Według Z. Gilewicza „zabawę traktujemy jako przeciwstawienie pracy i jako dobrowolnie podjęty sposób spędzania czasu wolnego od zajęć obowiązkowych, celu zaś zabawowych czynności dopatrujemy się w potrzebie rozrywki i zadość uczynienia złym, niepożądanym skłonnościom człowieka.

Oglądnij film i opisz jedną zabawę która ci się podobała krótka notka
maksymalnie pięć zdań.

https://www.youtube.com/watch?v=cb0R0fWq2T8 

Temat Ćwiczenia indywidualne odbicia sposobem górnym.
Film pokazowy https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0 


Odbicia indywidualne górne- zadanie: opisz w punktach technikę odbić (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.) Na podstawie filmu i własnej wiedzy.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Do 02 kwietnia 2020.
Powodzenia :-)

Odpowiedzi na pytanie proszę przysłać do mnie e-mailowo mój adres to Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  termin to 02.04.2020 za tą prace na podstawie waszych odpowiedzi zostaniecie ocenieni.
Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w środę. Jeśli czegoś nie wiecie lub macie pytania to piszcie do mnie na ten adres, który podałem .

 

Technika

Temat zajęć na 25.03 i 1.04
Temat: Piramida żywieniowa


Temat ten jest ciągiem dalszym tematu który robiliśmy tydzień temu.
W podręczniku na stronie 67 znajduje się piramida żywieniowa. Waszym zadaniem jest
wykonanie piramidy żywieniowej na kartce papieru (format dowolny może być A4).
Piramidę można wykleić, jeżeli macie gazetki reklamowe ze sklepów lub po prostu
narysować. Gotowe prace będą sprawdzone po naszym powrocie do szkoły.

 

Biologia

Przepraszam Was bardzo nastąpiła pomyłka. Wysłałam Wam plik z dwoma grupami. Proszę o uzupełnienie i odesłanie grupy A. (jeśli ktoś uzupełnił tylko grupę B, niech ją prześle bez uzupełniania grupy A)
Pozdrawiam

 

25 marca 2020 r.

Religia

Proszę wypełnić karty pracy od karty 2 (do pobrania na dole strony)

 

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

Witam!
Po powtórzeniu dwóch czasów teraźniejszych nadszedł czas na ich porównanie.
Czasu Present Simple (ten z rozdziału 3) używamy do opisu sytuacji rutynowych, powtarzających się regularnie, natomiast czas Present Continuous służy nam do opisu czynności dziejących się w chwili mówienia lub do wyrażenia planów na najbliższą przyszłośc:
eg.
She is leaving tomorrow.


Przypominam o słowach kluczach, które pomogą nam rozróżnic obydwa te czasy:
Present Simple: always, usually, often, sometimes, hardly ever (prawie nigdy),
never oraz takie określenia jak: every day, once a week, twice a month, three
times a year.


Present Continuous: now, at the moment


W związku z tym proszę o wykonanie następujących ćwiczen z podręcznika ćw 5 s.71 (można wypełnić ołówkiem, sprawdzimy przy spotkaniu na messangerze)
ćw.2 extra s.71 – pisemnie (można przysłać do sprawdzenia na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )


Ponadto proszę o zajrzenie na stronę bbc, gdzie znajdziecie bardzo fajne ćwiczenie z budowy zdań w obydwu czasach
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulay 
i możecie obejrzeć króciutki filmik o użyciu tych czasów
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-videos/the-woolly-jumper 

Zadania proszę wykonać do najbliższego piątku.


Terminy konsultacji ustalmy na poniedziałek i środę, w godzinach 9.30-10.30 będę kontaktować się z wami przez messengera, aby rozwiązywać bieżące problemy związane z realizowanym materiałem. Grupę wykorzystujcie, aby konsultować się w zakresie języka angielskiego, inne konwersacje niech toczą się poza naszą grupą.
Pozdrawiam
Elżbieta Mistarz

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 21, „Na ludową nutę”.
Na podstawie przeczytanego tekstu w podręczniku „Lekcja muzyki” str. 105-110, uzupełnij kartę pracy, która jest poniżej. Uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać do mnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub na Messengera (można zrobić zdjęcie i przesłać je) do następnej środy czyli do 1 kwietnia włącznie. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, kartę pracy można przepisać odręcznie.
Przesyłam wam również link do piosenki „Hej, na krakowskim rynku”, w waszych podręcznikach na str.105.
https://www.youtube.com/watch?v=YedDkoTUx9w 

(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera lub
e-maila.
Życzę powodzenia!
Małgorzata Łączny

 

24 marca 2020 r.

Biologia

Proszę o pobranie i uzupełnienie Kart Pracy „wirusy-bakterie-protisty-grzyby” (Plik do pobrania na dole strony). Następnie uzupełnione karty pracy, wyślijcie na adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do poniedziałku 30.03.2020. Karty pracy podlegają ocenie. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger. Karty pracy możecie uzupełnić w Wordzie i odesłać plik, wydrukować i
wysłać mi ich zdjęcie, lub udzielić odpowiedzi na kartce papieru zrobić zdjęcie i przesłać.

Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 5a lub 5b i wasze imię i nazwisko.
Mam nadzieję, że sobie poradzicie. Trzymam kciuki. Powodzenia :-)

 

Geografia

Temat : Pierwsze podróże geograficzne.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 91 „ Pierwsze podróże geograficzne” wykonaj ćw. 1, 2, 3, 4a. w zeszycie ćw. str.55, 56.


Polecenie 2. / dla chętnych /
Na podstawie informacji z tekstu źródłowego / zeszyt ćw. str. 57 / wykonaj zadanie 5 i 6.

 

Plastyka

Kontynuuj  pracę z poprzedniego tygodnia

 

23 marca 2020 r.

WF

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje wychowania fizycznego będą
zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z
wychowania fizycznego:

64vevpt

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tym kontem zalogujcie się na google classroom
(https://classroom.google.com/c/NTUzNjgwODU4ODVa), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

4hxshvh

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Daremny trud Syzyfa – o karze za zuchwałość

1. Przeczytaj „Mit o Syzyfie” – strona 211 – 213.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1 – 5).
3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” – strona 214.
4. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia: 6, 7 i 8 ze strony 214.

Temat: Wyczyny Heraklesa

1. Przeczytaj „Mit o Heraklesie” – strona 222 – 224.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”(1, 2, 3, 6, 7, 9).
3. Zapoznaj się z „Ciekawostką”, która znajduje się na stronie 225 i wykonaj zadanie: Co wiesz o pozostałych pracach Heraklesa?
Przygotuj prezentację na temat wybranej pracy bohatera.

Powyższe tematy opracuj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Stwórz prezentację (z wykorzystaniem animacji) na temat tego, kim chciałbyś być w przyszłości. Prezentacja powinna składać się przynajmniej z 5 slajdów. Pracę wyślij do mnie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Jeżeli ktoś nie ma pakietu Microsoft Office, może pobrać darmowy pakiet Open Office ze strony https://www.openoffice.org/pl/download/

Termin wykonania zadania: 3 kwietnia 2020 r.

 

Religia

Witam i pozdrawiam.

Zadania które poprzednio prosiłam o wykonanie pragnę dopełnić informację, że czas to dwa tygodnie. Każdy uczeń w dowolnych dniach i wybranym przez siebie czasie postara się je wykonać.                               

Zachęcam do właściwego przeżywania obecnie czasu WIELKIEGO POSTU by dobrze duchowo przygotować się do najważniejszych Świąt Wielkanocnych Zmartwychwstania PANA.                           

Proszę jeszcze wszystkich o 15 minut codziennie czytania Pisma Świętego Nowego Testamentu /Ewangelii / to będzie najlepsza Katecheza, bo to Spotkanie ze SŁOWEM BOŻYM.   

Szczęść Boże. Maria C.-Katechetka. 

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. W oparciu o powtórzony czas Present Simple proszę opisać swój typowy weekend ( co zazwyczaj porabiacie w sobotę i niedzielę, gdzie przebywacie lub wyjeżdżacie, co robią członkowie waszych rodzin). Praca ma zawierać ok. 60-70 słów. Proszę ją włożyć do teczki, zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły. Dla zainteresowanych proponuję odwiedzenie strony www.anglomaniacy.pl/time

gdzie znajdziecie różnorakie ćwiczenia powtarzające godziny.

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek robi prezentację w programie Power Point na temat swoich zainteresowań. Z pomocą rodziców można ją przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika 

Czytamy temat zdrowie na talerzu strona 64 i robimy zadanie 3 i 4
Zadania te należy wykonać na kartkach, będą one sprawdzone i ocenione po naszym powrocie do szkoły.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z matematyki wykonując zadania z podręcznika ze strony 168: zadanie nr 2, zadanie nr 5, zadanie nr 6.
Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

Religia

Zad. 1. Droga Krzyżowa -nauczyć się nazw 14 stacji.                                                               

Wielki Czwartek -Ustanowienie Eucharystii  i Kapłaństwa.

Zad. 2. Narysować plakat w formacie A4 . Temat plakatu:EUCHARYSTIA DROGĄ DO NIEBA. /uwzględniając dwa stoły -Stół Słowa Bożego i przede wszystkim Komunia święta  czyli Eucharystia  jak pomaga w drodze do Nieba/                       

Wielki Piątek                 

zad. 3.

Rysunek -Krzyż na Golgocie                         

Nauczyć się Koronkę do Bożego Miłosierdzia

 

Plastyka

Proszę wykonać kompozycję centralną na temat ,,,Wiosenne drzewo" .Pracę należy wykonać techniką mieszaną tzn. pień drzewa np. wykleić plasteliną, gałązki wyciąć z papieru kolorowego , natomiast kwiaty z kuleczek z bibuły. Oczywiście to jest tylko propozycja . Wam pozostawiam dobór techniki. Po ukończeniu pracę włożyć do teczki i po powrocie do szkoły oddać do oceny.

 

18 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Po stracie córki – porozmawiajmy o uczuciach matki
1. Przeczytaj „Mit o Demeter i Persefonie – strona 208 – 210.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu”.

 

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Epoka rycerzy

Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Epoka rycerzy  str. 136-138

następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

  1. Opisz jaką drogę, musiał przejść młodzieniec, aby zostać przyjęty do grona rycerzy.
  2. Wymień cechy idealnego rycerza.
  3. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie obejrzyj zamieszczony tam film: "Jak był uzbrojony średniowieczny rzycerz"

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza---rycerze/D1GxOAPxW

 

Muzyka

Bardzo proszę o przeczytanie lekcji nr 20, „Młodość Fryderyka Chopina”. Na podstawie przeczytanego tekstu, napisz w zeszycie kilka zdań co Cię najbardziej zaciekawiło.
Podręcznik „Lekcja muzyki” str. 98-104. Proszę również wysłuchać jednego z utworów F. Chopina Mazurek D-dur, link do utworu https://www.youtube.com/watch?v=8gDHneKX_1A
(żeby wysłuchać utworu, na klawiaturze naciśnij klawisz Ctrl a następnie
kliknij w link podany powyżej lub skopiuj link i wklej do wyszukiwarki)
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez Messengera.

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie materiału z działu III Wirusy, bakterie, protisty i grzyby.

Wykonaj w zeszycie zadania od 1 do 8 - strona 90 w podręczniku

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec POLONEZ historia powstania podstawowe kroki ,przesłuchać i oglądnąć na YouTube.
• edukacja zdrowotna  - opisz zdrowie i jego pozytywne czynniki

 

Geografia

Polecenie 1.
Na mapie konturowej świata / zeszyt ćwiczeń str. 53 zad. 3 / podpisz wszystkie
kontynenty oraz oceany na Ziemi.
Polecenie 2.
Zad. 5 str. 54 „ Dla dociekliwych”
Polecenie 3.
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” , zeszyt ćw. Str. 54

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika Evolution Plus 2 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Ponadto proszę o ułożenie po 5 dowolnych zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasie teraźniejszym Present Simple (ten z rozdziału 3 w podręczniku). Prace pisemne należy gromadzić w teczkach, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły