6 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Pogoda a klimat.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 102 – 107 wykonaj w zeszycie ćw. zad. 1, 2, 3, 4 str. 61, 62.
Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” str. 64.

 

2 kwietnia 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego, że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!.
UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE
Zadanie- wyzwanie

Zestaw ćwiczeń na każdy dzień- https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-
wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


Temat: Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Zapoznaj się z treścią prezentacji Power Point podanej na dole strony.
Temat: Choroby cywilizacyjne- otyłość.
Przeczytaj, do tego zadania nie ma pytań, ale postaraj się, jak najwięcej zapamiętać.
Czym właściwie jest otyłość?
Otyłość to stan w którym wskaźnik masy ciała BMI (body mass indeks) jest większy niż 30. Jeżeli wartość BMI przewyższa 40 mówimy już o otyłości śmiertelnej. Dalej otyłość dzielimy na 2 rodzaje, otyłość brzuszną, czyli sytuacje gdy tkanka tłuszczowa gromadzi się w obrębie tali i brzucha, oraz otyłość typu gruszka, gdzie tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie wokół bioder i ud. Mężczyźni przeważnie mają skłonność do otyłości brzusznej a kobiety do tej drugiej. Rodzaje otyłości .W obrębie zjawiska, jakim jest otyłość wyróżnić można kilka jej rodzajów. Są to:
• otyłość umiarkowana, gdy BMI znajduje się w przedziale 30–35,
• otyłość znacząca, gdy BMI znajduje się w przedziale 35–40,
• otyłość stanowiąca poważne ryzyko, gdy BMI przekracza wartość 40.
Często wskazuje się na następujące przyczyny otyłości:
• wolna przemiana materii – jeżeli energia dostarczana wraz pożywieniem nie zostanie spożytkowana, wówczas jest magazynowana postaci tkanki tłuszczowej i w ten sposób przyczynia się do otyłości,
• predyspozycje genetyczne – u niektórych osób geny mają wpływ na szybsze ze tworzenie energii i magazynowanie jej w tkance tłuszczowej,
• wpływ czynników związanych z życiem płodowym (związany np. nieodpowiednią dietą matki),
• preferencyjne przemiany metaboliczne węglowodanów – u niektórych osób organizm sprawniej metabolizuje węglowodany niż tłuszcze, co zwiększa skłonność do tycia,
• brak uczucia sytości, u podstaw którego leżą m.in. zaburzenia regulacji

eurohormonalnej,
• ograniczenie tzw. termogenezy poposiłkowej, która oznacza wzrost wytwarzaniu ciepła przez organizm po spożyciu pokarmu, na skutek zwiększenia zużycia energii, jaka jest potrzebna w procesie trawienia,
• zaburzenia dotyczące czynności gruczołów wydzielania wewnętrznego,
• nadmierne wydzielanie białek odpowiedzialnych za syntezę triglicerydów
• nieodpowiednia dieta oraz nieregularne przyjmowanie posiłków,
• zbyt mała aktywność fizyczna.
Dieta dzieci borykających się z otyłością powinna uwzględniać odpowiednią ilość takich składników, jak:
• węglowodany złożone,
• białko,
• błonnik,
• witaminy,
• sole mineralne.
Dieta powinna charakteryzować się również dużym zróżnicowaniem produktowym, z odpowiednimi porcjami nabiału, warzyw oraz owoców. Wprowadzenie odpowiedniej diety i jej przestrzeganie to jednak najczęściej niewystarczające kroki w walce z otyłością u dzieci. Bardzo ważne jest, aby dieta przy otyłości została połączona z odpowiednią aktywnością ruchową. Aby aktywność ruchowa w procesie leczenia otyłości dawała dobre efekty, ważny jest dobór ćwiczeń motywujących pacjenta do podejmowania tej aktywności.


Temat: Zabawy i ćwiczenia kształtujące nawyk równoległego ustawiania stóp oraz ugiętych nóg.
Oglądnij film https://youtu.be/L-pyLFCHUf4 , https://youtu.be/8TO6NeqsW8Y 
Zadanie: po oglądnięciu filmu opisz w punktach pozycję siatkarską w obronie (ułożenie rak, nóg, tułowia).


Temat: Gry i zabawy ruchowe z elementami minipiłki siatkowej.
Oglądnij film uważnie https://youtu.be/Dj0S8NndEhY 
Zadanie: po oglądnięciu wybierz zabawę, która Ci się spodobała i opisz ją w krótkiej notatce.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)
Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i

dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.
Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.
Termin: 07.04.2020.
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w środę. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

1 kwietnia 2020 r.

WDŻR

WITAM SERDECZNIE.
Teraz spędzacie czas ciągle w domu rodzinnym.  Uczycie się praktycznie jak  zagospodarować go dla nauki, pomocy w domu, odpoczynku.W ramach wdżr proponuję dla was film. Wpisać w Google: 
1. Film Higiena osobista -choroby spowodowane brakiem higieny 
2.Na kartce A4 pomyślec , zaprojektować i narysować-dom moich marzeń,
3.TOLERANCJA- również film / Google, YouTube , Rodzinne przeboje: film krótka historia o tolerancji pt.,, urodziny Maćka" 
4.Dlaczego warto być sobą.  / również film ze strony filmy do WDŻR/
 
Czas do realizacji  tych zadań jest od 23.03.20  do  28.04.20.
 Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia - Maria C.
 

Język polski

Zapraszam do google classroom! Kod: 3yoyikc

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom  https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNjI1MzM4NzZa 
następnie wpiszcie kod hzwjwu7


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom karty pracy tkanki roślinne, oraz dodatkowe zadania dla chętnych. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-)
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język angielski

Po otwarciu tego linku proszę wejść w rozdział 6 i każdego dnia rozwiązywać po 10, 15 min zadania z
zakładek FISZKI, UCZ SIĘ, PISANIE, ĆWICZENIA,TEST.
Ze strony 74 przepisujemy i tłumaczymy zad 1. Wykonujemy zadanie 3 w całości przepisujac.
Podajemy odpowiedzi do zadania 4. Notatka w zeszycie. Foto na mojego maila.
Nagrywamy się jak czytamy zad.4 ze strony 73 i przysyłamy na maila.
Dla chętnych do przeczytania i nagrania się zad 6 i 7 ze str.74
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-5/sets?fbclid=IwAR0MgNaDn-
qGrTmUibJqFgXOvf7KYjMo1bjQdpeAPN8a9U0ennlWjYF9vBc 

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
Polecenie :
Na podstawie wiadomości z podręcznika dział III „ Lądy i oceany na Ziemi” wykonaj w
zeszycie ćwiczeń zadania od 1 – 4 str. 59 – 60 .

 

Religia

Witam , mam nadzieje ze jesteście zdrowi. mam też nadzieje ze pamiętacie o modlitwie, swoich wielkopostnych postanowieniach i dobrych uczynkach wobec domowników. poprzednio wysłałam wam karty pracy które wybrane przez was zgodnie z tematem można wydrukować jeśli macie drukarkę, jeśli nie możecie wydrukować to wystarczy wybrać z danego tematu  2 pytania i wpisać wraz z odpowiedziami do zeszytu.                                                     

Jeżeli do tej pory nie pisaliście w zeszytach katecheza, nr, i datę to jednak trzeba to robić wpisując temat,potem treść do przemyślenia przeczytać z książki do religii i wpisać zapamiętaj.

13.03. 2020   temat:   Powtórzenie wiadomości                                                             

18.03.20   - Daniel dochowuje wierności Bogu /temat w książce  nr. 30                                               

20.03.20   - Niech będzie Bóg błogosławiony - Hiob  t::31                                                                   

25.03.20 Uroczystość Zwiastowania NMP /narysować dzwon, wpisać i umieć Anioł Pański.       

27.03.20 - Cierpiąca kobieta - dotyk wiary    t: nr.40                                                                           

01.04.20 - Jair i po co płakać   temat nr. 41                                                                                       

03.04. 20 - Droga  Krzyżowa Pana Jezusa/ wpisać stacje Drogi Krzyżowej i umieć

 

Biologia

Proszę o pobranie i zapoznanie się z prezentacją multimedialną tkanki-roslinne-prezentacja-multimedialna. (plik do pobrania na dole strony)
Proszę o pobranie i uzupełnienie Kart Pracy „tkanki roslinne” (Plik do pobrania na dole strony). Następnie uzupełnione karty pracy, odsyłacie na adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do poniedziałku 06.04.2020. Karty pracy podlegają ocenie. Uwaga: robicie tylko grupę A.

W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger.
Korzystając z prezentacji multimedialnej tkanki roślinne wykonajcie następujące polecenia:
1. zapiszcie temat lekcji: Poznajemy tkanki roślinne.
2. Slajd 2 i 3 zawiera informacje, które powinniście już znać. Jeżeli ktoś z Was ma problem z tymi zagadnieniami, proszę o utrwalenie materiału. Potrzebnych informacji szukaj:
-budową komórki roślinnej (podręcznik strona 33-35)
-poziomami organizacji życia (podręcznik str. 10)
3. Zapisz definicję: Tkanka- grupa komórek o podobnej budowie pełniąca w organizmie określoną funkcję.
4. Przepiszcie do zeszytu slajd numer 4

5. Pozostałe slajdy 5-9, przedstawiają najważniejsze informacje na temat tkanek roślinnych. Nie musicie ich przepisywać, ale nauczcie się tych informacji.
6. W nauce skorzystajcie z podręcznika strony 93-97.
7. * Zadanie dodatkowe dla chętnych*
Możesz również zapoznać się z informacjami na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn 
znajdziesz tam wiele ciekawych informacji, dzięki którym rozszerzysz swoje wiadomości. Jeśli chcesz zdobyć dodatkową ocenę wykonaj:
a) zadania interaktywne na dole strony (link u góry) –prześlij mi zdjęcia
b)zadania na 10-12 slajdzie z prezentacji multimedialnej
Sprawdź się - prześlij mi odpowiedzi

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 5a lub 5b i wasze imię i nazwisko.
Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

26 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Po mimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE

26.03.2020 klasa V a i V b


Temat Hartowanie organizmu
Klasa V krótka notatka do przeczytania i zapamiętania.
Hartowanie organizmu, czyli poddawanie ciała działaniu wysokich i niskich temperatur, uznawane jest za metodę zwiększania odporności. Hartowanie ma na celu zmniejszenie wrażliwości termicznej i przyzwyczajenie organizmu do ciągłych zmian temperatur. Dzięki temu nie reaguje przesadnie na spadek lub wzrost temperatury


 Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
- zadanie: zobacz filmik i zrób notatkę w punktach na ocenę.


Rozgrzewka na każdy dzień
https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8  –zadanie wyzwanie:


utwórz tabelkę/kalendarz i zaznaczaj każdego dnia wykonanie zestawu ćwiczeń. Pod koniec tygodnia pochwal się sukcesem :)


Temat Gry i zabawy ruchowe z elementami mini piłki siatkowej.
Według Z. Gilewicza „zabawę traktujemy jako przeciwstawienie pracy i jako dobrowolnie podjęty sposób spędzania czasu wolnego od zajęć obowiązkowych, celu zaś zabawowych czynności dopatrujemy się w potrzebie rozrywki i zadość uczynienia złym, niepożądanym skłonnościom człowieka.

Oglądnij film i opisz jedną zabawę która ci się podobała krótka notka
maksymalnie pięć zdań.

https://www.youtube.com/watch?v=cb0R0fWq2T8 

Temat Ćwiczenia indywidualne odbicia sposobem górnym.
Film pokazowy https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0 


Odbicia indywidualne górne- zadanie: opisz w punktach technikę odbić (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.) Na podstawie filmu i własnej wiedzy.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Do 02 kwietnia 2020.
Powodzenia :-)

Odpowiedzi na pytanie proszę przysłać do mnie e-mailowo mój adres to Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  termin to 02.04.2020 za tą prace na podstawie waszych odpowiedzi zostaniecie ocenieni.
Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w środę. Jeśli czegoś nie wiecie lub macie pytania to piszcie do mnie na ten adres, który podałem .

 

Technika

Temat zajęć na 25.03 i 1.04
Temat: Piramida żywieniowa


Temat ten jest ciągiem dalszym tematu który robiliśmy tydzień temu.
W podręczniku na stronie 67 znajduje się piramida żywieniowa. Waszym zadaniem jest
wykonanie piramidy żywieniowej na kartce papieru (format dowolny może być A4).
Piramidę można wykleić, jeżeli macie gazetki reklamowe ze sklepów lub po prostu
narysować. Gotowe prace będą sprawdzone po naszym powrocie do szkoły.

 

Biologia

Przepraszam Was bardzo nastąpiła pomyłka. Wysłałam Wam plik z dwoma grupami. Proszę o uzupełnienie i odesłanie grupy A. (jeśli ktoś uzupełnił tylko grupę B, niech ją prześle bez uzupełniania grupy A)
Pozdrawiam

 

25 marca 2020 r.

Religia

Proszę wypełnić karty pracy od karty 2 (do pobrania na dole strony)

 

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

MÓJ MAIL DLA UCZNIÓW : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Proszę codziennie czytać sobie na głos stronę 79. Na stronie wydawnictwa macmillan w strefie ucznia są do sciągnięcia nagrania do tekstów z podręcznika ,poza tym proszę :


 Proszę w zeszycie wykonać zadanie 5 s.71 przepisać w całości, są notatki do niego w
zeszycie,podpowiedź: tam gdzie mam y NOW lub AT THE MOMENT będzie czas Continuous czyli is/are+ ing, jak my to mówimy, a tam gdzie przysłówek always, usually itp czas Present
Simple, czyli sam czasownik,czasem z końcówką s lub es tylko przy HE SHE IT .
 Ze s.72 wypisać nazwy gatunków muzycznych plus tłumaczenie i napisać dwa przykłady z ćw.3
 W ćwiczeniówce zrobić z unitu 6 lekcje 1,2,3 i przysłać mi zdjęcie.

Wykonane zadania proszę przysłać w jednej wiadomości z załącznikami do 3.04.2020 r.

 

Matematyka

Tematem zajęć będzie mnożenie liczb dziesiętnych. Na początku zapoznajcie się z umieszczonym na youtubie filmem. Z tej wideolekcji dowiecie się jak pomnożyć pisemnie dwie liczby dziesiętne oraz jaka jest zasada umieszczania przecinka w wyniku
mnożenia liczb dziesiętnych. Posyłam wam link do umieszczonego filmu.


https://pistacja.tv/film/mat00188-mnozenie-pisemne-liczb-dziesietnych?playlist=299 


a następnie otwórzcie:


https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-liczb-dziesietnych/DJBgIQqCN 


Tutaj znajdziecie kilkanaście ćwiczeń do tego materiału. Zadania to wykonajcie w środę i piątek (na dwóch lekcjach matematyki).

 

24 marca 2020 r.

Biologia

Proszę o pobranie i uzupełnienie Kart Pracy „wirusy-bakterie-protisty-grzyby” (Plik do pobrania na dole strony). Następnie uzupełnione karty pracy, wyślijcie na adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do poniedziałku 30.03.2020. Karty pracy podlegają ocenie. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger. Karty pracy możecie uzupełnić w Wordzie i odesłać plik, wydrukować i
wysłać mi ich zdjęcie, lub udzielić odpowiedzi na kartce papieru zrobić zdjęcie i przesłać.

Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 5a lub 5b i wasze imię i nazwisko.
Mam nadzieję, że sobie poradzicie. Trzymam kciuki. Powodzenia :-)

 

Geografia

Temat : Pierwsze podróże geograficzne.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 91 „ Pierwsze podróże geograficzne” wykonaj ćw. 1, 2, 3, 4a. w zeszycie ćw. str.55, 56.


Polecenie 2. / dla chętnych /
Na podstawie informacji z tekstu źródłowego / zeszyt ćw. str. 57 / wykonaj zadanie 5 i 6.

 

Plastyka

Kontynuuj  pracę z poprzedniego tygodnia.

 

Muzyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje muzyki będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom

https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z muzyki:

c3zptma

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

Muzyka

Powyższy link wprowadzi Cię w temat muzyki prehistorycznej. Posłuchaj fragmentu trwającego do 6 min 30 sek. Na podstawie wysłuchanego tekstu odpowiedz na pytania: skąd  czerpiemy wiedzę na temat muzyki prehistorycznej, jaką pełniła wówczas rolę, jakie były pierwsze instrumenty i z czego były wykonane? Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Posłuchaj  muzyki plemion afrykańskich. Może uda Ci się stworzyć własny taniec.

Jeśli domownicy zechcą razem z Tobą stworzyć rodzinne plemię zaproponuj zabawę muzyczną. Każdy niech weźmie dowolny przedmiot np. opakowania po jajkach, drewniane warzechy, mopy, wiadra itp  i stwórzcie akompaniament rytmiczny. Wybierzcie wodza, który na tle akompaniamentu  będzie śpiewał na prostych  sylabach krótkie i proste melodie , reszta będzie powtarzać. Życzę dobrej zabawy.
Jeśli zechcesz możesz stworzyć pierwotny instrument, pamiętając, że był wykonany z materiałów naturalnych -drewna, kamieni, muszli itp.
 
 

23 marca 2020 r.

Język polski

  1. Przeczytaj tekst Marcin Kozera (str. 181 – 183 w podręczniku)
  2. Poczytaj https://www.muzeumwkaliszu.pl/dworek-marii-dabrowskiej-w-russowie.html
  3. Wykonaj w zeszycie zadania: 1,2,4

 

  1. Przeczytaj tekst Czy wojna jest dla dziewczyn? (str. 183 – 185 w podręczniku)
  2. Obejrzyj, posłuchaj i zwiedź wirtualnie Westerplatte https://spacer.muzeum1939.pl/pl/
  3. Wykonaj w zeszycie zadania: 1, 2, 4, 6

 

Zrób zdjęcie zadaniom wykonanym w zeszycie i wyślij do mnie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Masz czas do 27 marca 2020 r.

 

Matematyka

Proszę zapoznać się z w poniedziałek i wtorek z tematem:
https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne/D151J0s4N


a następnie wykonać ćwiczenia:
https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-ulamkow-dziesietnych-przez-liczby_32_180

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODAyNDla ), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

xyf2vj3

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Stwórz prezentację (z wykorzystaniem animacji) na temat tego, kim chciałbyś być w przyszłości. Prezentacja powinna składać się przynajmniej z 5 slajdów. Pracę wyślij do mnie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Jeżeli ktoś nie ma pakietu Microsoft Office, może pobrać darmowy pakiet Open Office ze strony https://www.openoffice.org/pl/download/

Termin wykonania zadania: 3 kwietnia 2020 r.

 

Matematyka

Proszę na stronach GWO w strefie ucznia – klasa 5 w testach online rozwiązać test dotyczący ułamków dziesiętnych.

 

Religia 

Witam i pozdrawiam.

Zadania które poprzednio prosiłam o wykonanie pragnę dopełnić informację, że czas to dwa tygodnie. Każdy uczeń w dowolnych dniach i wybranym przez siebie czasie postara się je wykonać.                               

Zachęcam do właściwego przeżywania obecnie czasu WIELKIEGO POSTU by dobrze duchowo przygotować się do najważniejszych Świąt Wielkanocnych Zmartwychwstania PANA.                           

Proszę jeszcze wszystkich o 15 minut codziennie czytania Pisma Świętego Nowego Testamentu /Ewangelii / to będzie najlepsza Katecheza, bo to Spotkanie ze SŁOWEM BOŻYM.   

Szczęść Boże. Maria C.-Katechetka. 

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek robi prezentację w programie Power Point na temat swoich zainteresowań. Z pomocą rodziców można ją przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika 

Czytamy temat zdrowie na talerzu strona 64 i robimy zadanie 3 i 4
Zadania te należy wykonać na kartkach, będą one sprawdzone i ocenione po naszym powrocie do szkoły.

 

Religia

Zad. 1. Droga Krzyżowa -nauczyć się nazw 14 stacji.                                                               

Wielki Czwartek -Ustanowienie Eucharystii  i Kapłaństwa.

Zad. 2. Narysować plakat w formacie A4 . Temat plakatu:EUCHARYSTIA DROGĄ DO NIEBA. /uwzględniając dwa stoły -Stół Słowa Bożego i przede wszystkim Komunia święta  czyli Eucharystia  jak pomaga w drodze do Nieba/                       

Wielki Piątek                 

zad. 3.

Rysunek -Krzyż na Golgocie                         

Nauczyć się Koronkę do Bożego Miłosierdzia

 

Plastyka

Proszę wykonać kompozycję centralną na temat ,,,Wiosenne drzewo" .Pracę należy wykonać techniką mieszaną tzn. pień drzewa np. wykleić plasteliną, gałązki wyciąć z papieru kolorowego , natomiast kwiaty z kuleczek z bibuły. Oczywiście to jest tylko propozycja . Wam pozostawiam dobór techniki. Po ukończeniu pracę włożyć do teczki i po powrocie do szkoły oddać do oceny.

 

Język polski

Literatura:

Poczytaj informacje na temat tego, kim był Bezprym

(np. tu: https://ciekawostkihistoryczne.pl/leksykon/bezprym-986-1032/ )

Przeczytaj tekst Mówcie mi Bezprym (str. 177-180)

Wykonaj zadania:  1, 2, 3 i 4 (w zeszycie)

Gramatyka:

Dokończ w ćwiczeniówce zadania z tematów: liczebnik, przysłówek, przyimek i spójnik.

 

18 marca 2020 r.

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Epoka rycerzy

Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Epoka rycerzy  str. 136-138

następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

  1. Opisz jaką drogę, musiał przejść młodzieniec, aby zostać przyjęty do grona rycerzy.
  2. Wymień cechy idealnego rycerza.
  3. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie obejrzyj zamieszczony tam film: "Jak był uzbrojony średniowieczny rzycerz"

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza---rycerze/D1GxOAPxW

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie materiału z działu III Wirusy, bakterie, protisty i grzyby.

Wykonaj w zeszycie zadania od 1 do 8 - strona 90 w podręczniku

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec POLONEZ historia powstania podstawowe kroki ,przesłuchać i oglądnąć na YouTube.
• edukacja zdrowotna  - opisz zdrowie i jego pozytywne czynniki

 

Matematyka

Proszę w przeglądarce wyszukać program „Szalone liczby”. W rozdziale 4 Ułamki dziesiętne wykonujemy 2 ćwiczenia:
1. Dodawanie ułamków dziesiętnych – 10 przykładów
2. Odejmowanie ułamków dziesiętnych – 10 przykładów
Działania i wyniki zapisujemy w zeszytach do matematyki

 

Geografia

Polecenie 1.
Na mapie konturowej świata / zeszyt ćwiczeń str. 53 zad. 3 / podpisz wszystkie
kontynenty oraz oceany na Ziemi.
Polecenie 2.
Zad. 5 str. 54 „ Dla dociekliwych”
Polecenie 3.
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” , zeszyt ćw. Str. 54

 

Język angielski

 Czytać codziennie całą stronę 79 (fioletowe i niebieskie tabelki)
 Przeczytać gramatykę na zielono str. 79 , przepisać angielskie przykłady do zeszytu
 Wykonać w ćwiczeniówce z Unitu 6 lekcję 1 i 2
 Poszukać w internecie objaśnienia czasow Presen Simple i Present Continuous, zrobić samodzielne notatki w zeszycie plus przykładowe zdania twierdzące, pytania i przeczenia.
 Przetłumaczyć ulubioną piosenkę angielską lub kilka (linijka po angielsku, linijka po polsku),pisemnie w zeszycie.

 

17 marca 2020 r.

 Matematyka

Proszę w zeszytach do matematyki zrobić następujące zadania
z podręcznika:
Strona 160 zadanie 2
Strona 161 zadanie 5, 6.