25 czerwca 2020 r.

Matematyka

Proszę z ćwiczeń zrobić  na str. 96 zad. 3 i na str. 97 zad.4 a, b, c.
 
 
 
 

23 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony.

 

Matematyka

Proszę zrobić z ćwiczeń str. 93 zad.1, str.95 zad.11, str.96 zad.1

 

22 czerwca 2020 r.

Język polski

22 czerwca 2020r.
Temat: Jak akcentować wyrazy? Jak intonować zdania?
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.310, s.311
2. Wykonaj zadanie 3 oraz zadanie 4/311
3. Przeczytaj „Gramatyka w praktyce” – tekst ten ułatwi Ci zapamiętanie reguł określających, jak akcentować czasowniki z „bym, byś, by, byśmy, byście”


23 czerwca 2020 r.
Temat: Pisownia wyrazów z „ó’, „u”, „rz”, „ż”, „ch”, „h”
1. Przeczytaj „Przypomnienie” s.312 (Pisownia wyrazów z ó i u.)
2. Wykonaj ustnie zadania: 1/312, 2/313, 3/313, 5/313
3. Przeczytaj „Przypomnienie” s.314 (Pisownia wyrazów z rz i ż.)
4. Wykonaj ustnie zadania: 7/314, 8/314
5. Przeczytaj „Przypomnienie” s.315 (Pisownia wyrazów z ch i h.)
6. Wykonaj ustnie zadania: 11/316, 12/316
7. Zapisz w zeszycie zadanie 18/317

24 i 25 czerwca 2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości
1. Utrwal wiadomości – mapa myśli s.324
2. W ramach podsumowania pracy wykonaj w zeszycie test – s.325 –326

26 czerwca 2020 r.
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
Dziękuję Wam za wspólne lekcje i życzę słonecznych wakacji!
Dorota Maciejczyk

 

Język angielski

W tym tygodniu nadszedł czas na podsumowanie. W mijającym roku szkolnym nauczyliście się bardzo wiele. Wśród zagadnień pojawiało się dość dużo gramatyki, w dużej części stanowiącej powtórkę z klasy 5. Dlatego na zakończenie proponuję utrwalenie czasu Present Perfect, który poznawaliśmy w tym trudnym dla was czasie nauczania zdalnego. W zeszycie ćwiczeń na stronach 72-74 znajdziecie różnorodne ćwiczenia z tego czasu. Proponuję wybrać po jednym z każdej z tych stron i wykonać, dokonując równocześnie samooceny. Jako druga lekcja możecie wybrać albo tekst ze str. 76 i wykonać do niego zad 1 i 2, albo powtórzenie wiadomości ze str. 79. Jeżeli będziecie mieli wątpliwości, czy wasze zadania są poprawnie wykonane, możecie przysłać je do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

19 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat : Krzyżówki geograficzne.
POLECENIE : Korzystając z dostępnych ci źródeł rozwiąż krzyżówki w zeszycie ćwiczeń str. 109,110,111.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę z ćwiczeń zrobić zadanie 1,2, 3, 4 na stronie 92.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

15 czerwca 2020 r.

Język polski

15 czerwca 2020 r.
Temat: Jak rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe?
1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.307
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1, 2 i 3/308
3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.308
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 5/308 , zadanie 8/309 oraz zadanie 9/310

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 178 – 179 a z ćwiczeń zrobić zadanie 1,2, 3, 4, 5 na stronie 87 i na stronie 88 zadanie 6, 7.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

10 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

9 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat: Sprawdź, czy znasz mapę
POLECENIE : Korzystając z map w podręczniku str. 48- 49 wykonaj zad. w zeszycie ćw. str.107 – 108.

 

8 czerwca 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 172 – 173 a z ćwiczeń zrobić zadanie 1,2, 3, 4 na stronie 84.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Język polski

8 czerwca 2020 r.
Temat: Jak napisać list oficjalny?
1. List oficjalny, w odróżnieniu od listu prywatnego, skierowany jest do osoby publicznej lub instytucji, urzędu czy organizacji. Tekst ten ma najczęściej charakter prośby lub podziękowania. Cechują go zwięzłość i rzeczowość.
2. Przeczytaj: „Jak napisać list oficjalny?” s.299
3. Przydatne słowa s.299
4. Przykład listu oficjalnego s.300
5. Wykonaj w zeszycie zadania: 1/300, 3/301, 5/301, 6/301

9 i 10 czerwca 2020 r.
Temat: Co już wiemy o głoskach i sylabach?
1. Przypomnij sobie, co to jest głoska, litera i sylaba s.305
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1/305
3. Przeczytaj „Przypomnienie” s.306
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 3/306, ustnie zadanie 4/306
5. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.307
6. Wykonaj zadanie 5/307

 

Język angielski

W najbliższym tygodniu podczas lekcji na Teams o godz. 10.30 w poniedziałek i środę będziemy realizować temat She has taken all the towels z podręcznika na str 110 i 111.

 

5 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

3 czerwca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Gęgotek


W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości zapraszam na film
https://www.youtube.com/watch?v=E1qSl0DnUCA

 

2 czerwca 2020 r.

Matematyka

Proszę zapoznać się w podręczniku z wiadomościami na stronie 164 i 168 -169. Można liczbę ujemną traktować jak dług, który trzeba oddać, a liczbę dodatnią jak gotówkę w kieszeni , którą można dysponować.
Proszę wykonać ołówkiem ćwiczenie B w podręczniku na stronie 169.
Moi kochani, kto chce odebrać zeszyt przedmiotowy to można w piątek 5 czerwca 2020 będę czekać w szkole o godz. 10.30 – 12.00

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

1 czerwca 2020 r.

Język polski

1 i 2 czerwca 2020 r.
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI DNIA DZIECKA!
Temat: „Hobbit” J. R. R. Tolkiena przykładem utworu z gatunku fantasy

1. Przypomnienie!
Powieść fantasy przedstawia wydarzenia rozgrywające się w świecie
fantastycznym, w którym rządzi magia, występują baśniowe
postacie, na przykład elfy, krasnale, driady oraz miejsca, przedmioty

i wydarzenia. Bohaterowie powieści fantasy uczestniczą w walce
dobra ze złem.
2. Odnieś omówione cechy utworów z gatunku fantasy do „Hobbita”

Cechy literatury z gatunku fantasy

„Hobbit czyli tam i z powrotem”          

Walka dobra ze złem, w której dobro zwycięża, ale zwycięstwo najczęściej jest okupione stratą.

Baggins wraz z krasnoludami pokonują złego smoka – Smauga, ale zwycięstwo okupione jest śmiercią Thorina.

Przenikanie się świata nadprzyrodzonego z realnym.

 

 

 

 

 

 

Magiczne postacie, np. czarodzieje.

 

 

 

 

Magiczne miejsca.

 

 

 

 

 

Specjalna rachuba czasu.

 

 

 

 

 

Nieśmiertelność niektórych postaci.

 

 

 

 

 

Obecność wielu baśniowych motywów, np.:

- poszukiwanie skarbu

- wędrówka

- czarodziejskie przedmioty

 

Obecność motywów z mitologii:

- motyw słabego miejsca (np. pięta Achillesa)

- motyw labiryntu

 

 

3. Wniosek


Poznana powieść jest powieścią z gatunku fantasy. Tolkien wymyślił rzeczywistość, która jest całkiem realna; powieść jest rodzajem zmitologizowanej baśni; połączeniem baśni, mitu, a także literatury science fiction.

 4. Podziel bohaterów lektury według kryterium dobra i zła.

 

Bohaterowie reprezentujący dobro

Bohaterowie reprezentujący zło

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prześlij zadania na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

3 czerwca 2020 r.

 

Temat: Radość obdarowywania

 

  1. Zapoznaj się z krótką notatką poświęconą Małgorzacie Musierowicz s. 278
  2. Przeczytaj fragment powieści „Noelka” s. 278-280
  3. Wykonaj ustnie zadania „Po przeczytaniu” s.280
  4. Zadanie 6/280 zapisz w zeszycie.
  5. Utrwal wiadomości na temat powieści obyczajowej „Nowa wiadomość” s. 280

 

        4 czerwca 2020 r.

        Temat: Pisownia wyrazów obcych

  1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 281
  2. Wykonaj pisemnie w zeszycie zadanie 1/281 i zadanie 3/282

 

Język angielski

Zachęcam do udziału w zajęciach w poniedziałek i środę w godz. 10.30 – 11.00 na platformie Microsoft Teams. Będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 9 lekcja 1 Kenya, here we come! str 108-109 w podręczniku. Wprowadzamy czas Present Perfect. Osoby, które nie mogą uczestniczyć w tych zajęciach proszone są o wykonanie zadań i przesłanie ich do sprawdzenia do końca tygodnia przez Messengera lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
POLECENIE : Korzystając z podręcznika dział V wykonaj zadania sprawdzające od 1- 6 w zeszycie ćwiczeń str. 104 – 106.

 

29 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

28 maja 2020 r.

Religia

W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 39.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Wiatr i ogień – znaki mocy z wysoka.
3. W notatce proszę wpisać treść Odkryć tajemnice.

II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 40.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Skała i klucze- fundament i władza otwierania nieba.
 3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

Matematyka

Drodzy uczniowie proszę utrwalić wiadomości o procentach rozwiązując na brudno zadania ze strony 161.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

25 maja 2020 r.

Język polski

25 maja
Temat: Kiedy i gdzie rozgrywają się wydarzenia przedstawione w powieści Tolkiena?
1. Uporządkuj informacje dotyczące kolejnych miejsc, do których docierali bohaterowie w trakcie swojej wędrówki (załącznik nr 4).
2. Zbierz i zanotuj informacje na temat czasu wydarzeń (załącznik nr 6).

26 maja
Temat: Co wiemy na temat plemion, jakie zamieszkiwały Śródziemie?
1. Plemiona zamieszkujące Śródziemie: hobbici, duzi ludzie, elfy, krasnoludy, gobliny, trolle.
2. Zbierz informacje na temat plemion zamieszkujących Śródziemie (załącznik nr 8).
3. Podziel bohaterów na pierwszoplanowych, drugoplanowych i epizodycznych oraz przyporządkuj podane informacje odpowiednim postaciom (załącznik nr 9).

27 maja
Temat: „Przepraszam! Nie życzę sobie przygód, dziękuję ślicznie! Do widzenia!” Porządkujemy plan wydarzeń.
1. Ułóż plan najważniejszych wydarzeń w kolejności chronologicznej (załącznik 11).
2. Podkreśl 3-4 punkty planu mówiące o wydarzeniach, które można uznać za bardzo ważne, przełomowe dla przebiegu akcji w powieści.
Punkt kulminacyjny – to moment przełomowy, decydujący o dalszych losach bohaterów; ważne przełomowe wydarzenie.

28 maja
Temat: Czy Bilbo Baggins da się lubić?
1. Opisz ilustrację przedstawiającą hobbita odpowiednim słownictwem (załącznik nr 13).
2. Zbierz ogólne informacje na temat hobbita oraz cech jego usposobienia (załącznik nr 14).
3. Nazwij cechy Bilba Bagginsa (załącznik nr 15).
4. Zapisz plan opisu Bagginsa.
1. Kim jest? (Ogólne informacje.)
2. Jak wygląda? (Informacje na temat wyglądu zewnętrznego hobbita.)
3. Jakie ma usposobienie i jakimi cechami się odznacza?
(Informacje na temat cech charakteru hobbita wraz z uzasadnieniem.)
4. Jaka jest moja opinia o bohaterze? (Własne zdanie o bohaterze, będące podsumowaniem, zakończeniem opisu.)
5. Opisz Bilba Bagginsa i prześlij pracę na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski

Zapraszam do udziału w lekcji na platformie Microsoft Teams w poniedziałki i środy w godz. 10.30-11.00. W tym tygodniu będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 8 lekcja 7 pt Trees and seeds oraz rozdziału 8 lekcja 8 pt Revision. Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w tych zajęciach, proszę o wykonanie ćwiczeń z podręcznika s.103 i str 104 oraz zeszytu ćwiczeń s. 70 i 71. Zadania do sprawdzenia proszę przesłać do piątku 29 maja na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera.
UWAGA! Osoby, które biorą udział w lekcjach na żywo, NIE przysyłają do sprawdzenia zdań, które robiliśmy wspólnie.

 

22 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

21 maja 2020 r.

Geografia

UWAGA : Do wszystkich ! Proszę nie przysyłać zaległych zadań z marca i kwietnia, ponieważ nie będą już sprawdzane.

Temat : Relacje z sąsiadami.
POLECENIE : Wykonaj zadania od 1 – 4 w zeszycie ćwiczeń str.101 – 103, na podstawie tekstu z podręcznika str.168 – 172.
Na wykonanie zadań masz 2 tygodnie.

 

20 maja 2020 r.

Matematyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 154 i wykonać w zeszycie ćwiczeń na stronie 70 zadanie 1, 2, 3.
Zadania odesłać do 22 maja.
Pozdrawiam
Bożena Frania

 

19 maja 2020 r.

Informatyka

gr. pani Żaby

Info do ostatniego zadania:

Kochani, wystarczy że wykonacie projekt pulpitu według uznania.

Nie musicie korzystać z tych kompozycji ukazanych na stronie ;)

 

18 maja 2020 r.

Język polski

18 – 19 maja
Temat: Jak rozpoznać zdania złożone współrzędnie i podrzędnie?

1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Przypomnienie” s.283 i „Nową wiadomość” s.285
2. Wykonaj zadania: 1/284, 3/284, 8/285

20 – 21 maja
Temat: Jak rozpoznać typy zdań złożonych współrzędnie?

1. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.286
2. Wykonaj zadanie 1/287 i zadanie 3/287
3. Powtórz treść lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” – 25 maja zaczynamy pracę z lekturą (zgodnie z umową powinna być przeczytana na 16 marca).
Pozdrawiam!

 

Język angielski

Rozpoczynamy pracę na platfiormie Microsoft Teams, gdzie spotykać będziemy w poniedziałki i środy w godzinach 10.30 – 11.00. W nadchodzącym tygodniu omawiać będziemy zagadnienia z rozdziału 8 lekcja 4 i 5. W podręczniku są to strony 100-101, w zeszycie ćwiczeń str 67. Uczniowie, którzy nie będą mieli możliwości uczestniczenia w spotkaniach proszeni są o wykonanie zamieszczonych tu ćwiczeń. W razie trudności zachęcam do konsultacji mailowych – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera.
Prace proszę nadsyłać do końca każdego tygodnia. Dotyczy to osób, które nie będą uczestniczyć w poszczególnych spotkaniach.

 

15 maja 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Zapoznaj się z informacjami na stronie: https://epodreczniki.pl/a/slowniczek/Dhhtf3sfW

Poczytaj, poćwicz: https://epodreczniki.pl/a/zaawansowana-obrobka-grafiki-cyfrowej-z-wykorzystaniem-warstw/DcJzu9FO3

Wykonaj ćwiczenie 5 i wyślij do mnie.

 

WF

Plik do pobrania na dole strony (drugi)

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

14 maja 2020 r.

Geografia

Temat: Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.
POLECENIE : Korzystając z tekstu w podręczniku str. 160 – 165 wykonaj zadania od 1 – 4 w
zeszycie ćwiczeń str. 97 – 99. Proszę przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.
100.

 

Informatyka

grupa p. Gęgotek

Zadanie na najbliższe dwa tygodnie
Korzystając ze swoich telefonów wykonajcie ćwiczenie 6 str.120
Chodzi głównie o zrobienie fotomontażu. Jeżeli zdecydujecie się użyć zdjęć
znalezionych na przykład w internecie, pamiętajcie o przestrzeganiu prawa
autorskiego. Gotowe prace prześlijcie na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Matematyka

Bardzo proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 149 i 150.

Proszę wykonać z ćwiczeń na stronie 68 zadanie1, 2, 3 i na stronie 69 zadanie 4, 5 i odesłać mi do 19 maja.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

11 maja 2020 r.

Język polski

11 – 12 maja
Temat: Dobroczyńca ludzkości
1. Przeczytaj „Mit o Prometeuszu”
2. Wykonaj ćwiczenia „Po przeczytaniu” s.258
3. Ćwiczenie 4 i 5/258 zapisz w zeszycie.
4. Przypomnij sobie i zapamiętaj, co to jest mit
13 -14 maja
Temat: Siła miłości
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Mit o Orfeuszu i Eurydyce”
2. Wykonaj ustnie zadania „Po przeczytaniu” s.263
3. Zapisz w zeszycie zadanie 2, 4 i 5/263
Uwaga!
Redagując plan wydarzeń, dbaj o konsekwencję w stosowaniu form
wypowiedzeń, tzn. posługuj się albo zdaniami, albo równoważnikami
zdań, ale nie wolno Ci ich ze sobą mieszać.
Zdanie – to wypowiedzenie, które zawiera orzeczenie czasownikowe,
np. Nadchodzi wiosna. Orfeusz szuka żony.
Równoważnik zdania – to wypowiedzenie, które nie zawiera
orzeczenia czasownikowego, np. Nadejście wiosny.
Poszukiwanie żony przez Orfeusza.

 

Język angielski

Lekcja 1
What are they going to buy? Co oni zamierzają kupić?
Zaczniemy od prezentów,które możemy kupić podczas wyjazdu wakacyjnego.
Dzisiaj będzie o biżuterii. Zapoznajemy się ze słownictwem w cw 1 str 96 ,
słowniczek na str. 105. Przeczytajcie teksty z cw. 2 i odpowiedzcie na pytanie z
polecenia (What is their father wearing? Co nosi ich tata?). Zapiszcie w zeszycie
zadania z cw. 4 (w każdej linijce jest dodatkowe słowo, którego nie potrzebujecie).
Posłuchajcie zad. 3 str. 96, odpowiedzcie na pytania. Zapamiętajcie nowe słowa.
Sprawdzimy w czasie naszych lekcji na żywo.

Lekcja 2
Pytania z konstrukcja be going to układa się w bardzo prosty sposób.
She is going to buy sungalsses.
Is she going to buy sunglasses?
Zamieniamy tylko kolejność i w ten sposób powstaje pytanie, na które możemy
odpowiedzieć Yes, she is lub No, she isn`t.
Kiedy na początku stawiamy słowa pytające typu WHAT, WHERE, WHEN na pytanie
musimy odpowiedzieć całym zdaniem.
What is she going to buy?
She is going to buy sunglasses.
When is she going to go shopping?
She is going to go shopping on Friday afternoon.
Where is she going to meet them?
She is going to meet them in front of the shopping mall.
W oparciu o te przykłady proszę wykonać zad. 5 ze str. 97 oraz 2 i 3 extra.
Sprawdzimy w trakcie naszych spotkań.

Lekcja 3
Jako rozgrzewkę językową spróbucjie wymienić ustnie tyle elementów umeblowania
i wyposażenia domu, ile zdołacie w ciągu 2 minut. Ile pamiętacie?
Na pewno znacie słowa zamieszczone w ramce words you know na str. 98. W cw. 1
zobaczycie listę słów, spośród których część może być nowa. Słowniczek str 105
pomoże wam ze znaczeniem. Proszę wykonać cw 1, 2 i 3 ze str 98. Zapamiętajcie
nowe słowa. Sprawdzimy podczas naszego spoptkania na żywo. Będą oceny za
znajomość słownictwa, czyli zapowiada się pytanie. Proszę utrwalić słownictwo z
lekcji 1,2 i 3 rozdziału 8.
Powodzenia!

 

8 maja 2020 r.

WF

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

Matematyka

Drodzy , uczniowie proszę wykonać z zeszytu ćwiczeń na stronie 66 zadanie 5, 6, 7, 8, 9.
Zadania proszę nie odsyłać.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

7 maja 2020 r.

Geografia

Temat : Współczesne problemy Ukrainy.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 152 – 159 wykonaj zadania 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 93 – 95.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” zeszyt ćw. str.96.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

Religia

 

W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 59.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Majówki – „i co czuje, i co żyje, niech z nami sławi Maryję”.
3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.
4.Na podstawie Zapamiętaj proszę odpowiedzieć na następujące pytania:
Co śpiewa się lub recytuje podczas majówek?
Od czego pochodzi nazwa „loretańska”?

Odpowiedzi proszę przesłać  do 13 maja 2020r. pod mój adres mailowy (w załączniku tekstowym do maila): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 38.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Niedziela czas na refleksję.
 3. W notatce proszę wpisać treść Odkryć tajemnice.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

6 maja 2020 r.

Technika

W związku z tym, iż nie chodzicie do szkoły i dużo czasu( mam nadzieję )spędzacie na świeżym powietrzu ze swoimi pupilami, mam dla was następujące  zadanie do wykonania. 
Wykorzystajcie stare ubrania do wykonania zabawki dla psa. Taki przedmiot przyda się zarówno podczas zabawy ze zwierzęciem, jak i przeprowadzania z nim treningów. 
1. Potnij stare,  zniszczone ubrania na długie pasy.
2. Paski materiału zbierz razem, wyrównaj i z jednej strony zwiąż gruby węzeł.
3. Swobodnie wiszące wstęgi pogrupuj w trzy wiązki.
4.Z trzech części zapleć warkocz i zwiąż go na końcu.
Zabawka gotowa. Zrób zdjęcie ( może być z pieskiem) i prześlij na mój adres. Życzę miłej zabawy. Termin - 25 maja.
 

Plastyka

Moi Drodzy! Bardzo proszę zapoznąć  się z tematem znajdującym się w podręczniku na s. 94 -98 dotyczącym sztuki użytkowej. Następnie proszę wykonać stylowy abażur. Dokładny opis jego wykonania znajduje się na s.99. Oczywiście możecie wykorzystać gotowy pomysł, ale też możecie wykonać abażur według własnego pomysłu.  Wykonana praca może być doskonałym prezentem na zbliżający się Dzień Matki. ( 26 maja).Swoją pracę sfotografujcie i wyślijcie na mój adres mailowy  ( b,badkowska@ gmail.com)do 25 maja. Pozdrawiam, B.Bądkowska
 
  Przypominam,że niektórzy uczniowie nie dostarczyli poprzednich prac. Nieoddanie ich będzie skutkowało obniżeniem oceny z plastyki na koniec roku szkolnego.  
 

4 maja 2020 r.

Język polski

4 -5 maja
Temat: Korzystanie z talentu
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Przypowieść o talentach”
2. Wykonaj w zeszycie zadania: 1, 2, 4, 5, 9/255
3. Zastanów się, jakie masz uzdolnienia i napisz, co na co dzień możesz robić, aby nie zmarnować swoich talentów.
Zadania prześlij do 8 maja na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

6 -7 maja
Temat: Wartość przygotowań
1. Przeczytaj „Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych”
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1, 2 i 3/256 „Po przeczytaniu”
3. Wymień sytuacje i okoliczności, w których warto zachować przezorność.
Zadania prześlij do 11 maja na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski

Lekcja 1
Birthday – urodziny
Przed nami kolejna lekcja sprawdzająca umiejętnośc czytania ze zrozumieniem. W cw. 1 na str 91 znajdziecie listę słów (słowniczek str 93) z tekstu. Zapamiętajcie je! Teraz proszę przeczytac i posłuchac tekstu z cw 2. Poniżej znajdziecie w dwóch kolumnach początki i dokończenia zdań. Połączcie je, aby otrzymac spójne i
logiczne zdania odpowiadające treści tekstu.
Na zakończenie słuchanie: cw 3 str 91 – ułóżcie zdania w takiej kolejności, w jakiej możecie je usłyszec w nagraniu (CD3.18). Sprawdzimy w trakcie naszego spotkania na żywo w środę 6 maja.

Lekcja 2
Tym razem powtórzenie wiadomości z rodziału 7. Mówiliśmy w nim o ważnych wydarzeniach życiowych, wizycie w wesołym miasteczku, przymiotnikach opisujących jedzenie oraz zasatwie stołowej, a także o propozycjach i przyjęciach urodzinowych. Słownictwo z tego zakresu znajdziecie w tabelkach na str. 93. Granmatyka w tym rozdziale też nie była trudna. Wprowadziliśmy czas przyszły (will) oraz udzielanie porad (should). Wykonajcie cwiczenia ze strony 92, aby sprawdzic, co potraficie. Powodzenia! Sprawdzimy w środę 6 maja.

Lekcja 3
Na tej lekcji poznacie słownictwo dotyczące ochrony środowiska. Na początek proponuję do obejrzenia króki filmik: https://youtu.be/Oa7ntoCf8yU 
Nie musicie wykonywac zadania domowego proponowanego na kńncu tej prezentacji.:) Teraz możemy przejśc do podręcznika na str. 94. Słownictwo związane z krajobrazem już poznaliśmy – podpowie wam je tabelka words you
know. W cw 1 znajdziecie listę wyrażeń z tłumaczeniami na str. 105. Postarajcie się je zapamiętac, podzielcie te zwroty na kategorie dobry – zły dla środowiska.

Częśc tych zwrotów znajdziecie w tekście w cw 2 z pytaniem Why is Costa Rica eco- friendly? (przyjazny dla środowiska). Spróbujcie odpowiedziec na to pytanie po przeczytaniu tekstu.
Na zakonczenie proponuje słuchanie: cw 3 str. 94. Sprawdzimy podczas naszego spotkania w poniedziałek za tydzień.
Powodzenia!

 

30 kwietnia 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Matematyka

Drodzy, uczniowie z zeszytu ćwiczeń proszę wykonać ze strony 65 zadanie 1, 2, 3, 4.

Rozwiązanie proszę mi odesłać najpóźniej do 4 maja 2020 (poniedziałek).
Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub nr tel. 889714005

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

28 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Dziedzictwo kulturowe Litwy i Białorusi.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 145 – 151 wykonaj zadania 1 - 5 w zeszycie ćwiczeń str. 89 – 91.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „zapamiętaj”, zeszyt ćw. str. 92.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

27 kwietnia 2020 r.

Język polski

27 kwietnia
Temat: Motywy biblijne
1. Zapoznaj się z tekstem „Motywy biblijne” s. 248-249.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4/250 i ćwiczenie 5/250 „Po przeczytaniu”

28 kwietnia
Temat: Czy ziarno wyda plon?
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Przypowieść o siewcy” s.251
2. Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?
3. Zapisz i zapamiętaj!
„Przypowieść o siewcy” to symbol nauczającego Jezusa. Siewcą jest właśnie Jezus. Ziarno to nauka, słowo, które głosi Chrystus wśród swoich uczniów. Grunt, na który padają ziarna, to ludzie i ich gotowość do słuchania bożej nauki. Ziarna rozsypane na drodze i zjedzone przez ptaki to symbol ludzi, którzy słuchają nauki Boga, ale nie rozumieją jej i nie robią nic, aby ją zrozumieć.
Grunt skalisty jest metaforą osób, które słuchają słów Jezusa, chcą żyć tą nauką, ale brakuje im wytrwałości i wiary. Chwasty, czy też ciernie, symbolizują z kolei pokusy i rozkosze, a
także sprawy doczesne takie, jak np. bogactwo czy władza, którym ulegają ludzie słuchający i rozumiejący nauki Chrystusa. Urodzajną glebą są ludzie otwarci na naukę Jezusa. Słuchają słowa bożego i starają się żyć zgodnie z nim.


29 - 30 kwietnia
Temat: Ludzka dobroć
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Miłosierny Samarytanin” s.252
2. Jak uważasz, dlaczego ani kapłan, ani lewita nie udzielili pomocy potrzebującemu?
3. Jaki sposób postepowania wobec bliźnich pochwala Jezus w przypowieści?

4. Wykonaj w zeszycie zadanie 4 i zadanie 7/253 „Po przeczytaniu”
Ćwiczenia prześlij do 4 maja na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Matematyka

Moi kochani, bardzo proszę o oddanie zeszytów przedmiotowych do sprawdzenia zadań , które prosiłam o zapisywanie w zeszytach.
W środę 29 kwietnia 2020 r. od godziny 8.00 do 14.00 będą wystawione skrzynki przed drzwiami wejściowymi do szkoły i do odpowiedniej skrzynki proszę wrzucić zeszyt.

Do wykonania będzie z zeszytu ćwiczeń na stronie 63 zadanie 1, 2, 3. Na stronie 64 zadanie 4, 5, 6, 7, 8, a 9 dla chętnych.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Język angielski

Lekcja 1
On the table – na stole
Na str 88 w podręczniku znajdują się zagadnienia na dzisiejszą lekcję. Są to przede
wszystkim słowa związane z zastawą stołową. Jest to cw 1 – tłumaczenie w
słowniczku na str 93. Proszę zapamiętac nowe słowa, w wymowie pomoże wam
nagranie CD3.9.
Prz okazji warto przypomniec o liczbie mnogiej wyrazów zakończonych na -f:
1 knife – 2 knives (nóż - noże)
1 shelf – 2 shelves (półka - półki
1 wolf – 2 wolves (wilk - wilki)
1 leaf – 2 leaves (liśc – liście)
Wyrazy te w liczbie mnogiej tracą literę – f, na końcu pojawia się zawsze -ves.
Naczynia z cw 1, a więc glass, cup i bowl napełnic możemy różną zawartością.
Uzywamy wtedy ich w formie:
a glass of (water) – szklanka (wody)
a bowl of (soup) – talerz (zupy)
a cup of (tea) – filiżanka (herbaty)
Spróbujcie wykonac teraz cw 2 str 88.
Teraz nadszedł czas na słuchanie. W cw 3 w każdej luce brakuje pojedynczych słów,
uzupełnijcie je na podstawie nagrania CD3.10.
W cw 4 nauczymy się składac, przyjmowac i odrzucac propozycje poczęstunku,
Będą nam służyły do tego zwroty:
Would you like...? Czy chciałbys...?
What would you like? Na co masz ochotę?

Can I have ...., please? Czy mogę prosic?
I`d like (I would like)..., please. Chciałbym prosic...
Posłuchajcie nagrania CD3.11 i uzupełnicjie dialogi brakującymi zwrotami.
Sprawdzimy w środę 29 kwietnia podczas naszej lekcji na żywo.
Te zwroty są bardzo ważne i na podstawie rozmów z cw 4 będziemy budowac
wlasne dialogi. Postarajcie się zapamiętac podane wyżej zwroty.

Lekcja 2.
Dzisiaj czytanie ze zrozumieniem. Przed nami 3 maile na str 89. Dopasujcie do nich
porady A,B lub C.
Przeczytajcie również opisy sytuacji w cw 3 na str 89 i postarajcie się udzielic
porad. Zdjęcia tych trzech zdań z waszymi poradami możecie przesła do końca
tygodnia przez Messengera. Powodzenia!


Lekcja 3
Mimo, że nadchodząc tydzień jest trochę krótszy, proszę o wykonanie dwóch zadań
ze słuchania – str 90 w podręczniku. W cw 3 wybierzcie odpowiedź A,B lub C, w cw
4. TAK lub NIE. Sprawdzimy podczas naszej lekcji na żywo w poniedziałek 4 maja.

 

24 kwietnia 2020 r.

Religia

W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 36.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Chrzcielnica – zanurzyć się w mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.
3. W notatce proszę wpisać treść Odkryć tajemnice.
4.Na podstawie Zapamiętaj proszę odpowiedzieć na następujące pytania:
Co oznacza greckie słowo baptismos?
Co oznaczało zanurzenie w wodzie podczas chrztu?

II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 37.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Jezu, ufam Tobie – w obliczu miłosierdzia.
 3. W notatce proszę wpisać treść Czy wiesz, że..?
4. Proszę odpowiedzieć na pytania zawarte w: Sprawdź swoją wiedzę.

Rozwiązania proszę przesłać  do 30 kwietnia 2020r. pod następujący adres mailowy (w załączniku tekstowym do maila): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Można je oczywiście przesłać wcześniej.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

WF

Materiał do pobrania na dole strony

 

Informatyka

grupa p. Gęgotek

Zanim przejdziemy do kolejnego edytora grafiki mała powtórka z programu Paint

Przygotujcie plakat reklamowy naszej szkoły.
Gotowe prace należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

22 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Temat: Jaki to procent?

Drodzy, uczniowie bardzo proszę zapoznać się w podręczniku z wiadomościami na stronie 144 i wykonać ze strony 145 zadanie 1.
Rozwiązanie zapisać w zeszycie.
Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Geografia

Temat : Czechy i Słowacja . Turystyczne atrakcje.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str. 138 – 144 wykonaj zadania 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 85 – 87
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 88

 

21 kwietnia 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Zapoznaj się dokładnie z tematem cyfrowej obróbki fotografii, obejrzyj filmiki:

https://epodreczniki.pl/a/cyfrowa-obrobka-fotografii/DSFUX2TLV

Wykonaj ćwiczenie 5 i wyślij je do mnie na maila :)

 

Język polski

21 i 22 kwietnia
Temat: Pierwsi ludzie
1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst „Pierwsi ludzie” s. 242
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1, 2 i 3 „Po przeczytaniu”
3. Jeden ze związków frazeologicznych wywodzących się z Biblii to „zakazany owoc”. Wyjaśnij jego sens. Następnie ułóż zdanie, w którym wyrażenie to wystąpi w znaczeniu przenośnym. Możesz skorzystać ze słownika frazeologicznego.
23 kwietnia
Temat: Punkt widzenia – Mark Twain „Pamiętniki Adama i Ewy”
1. Przeczytaj ze zrozumieniem „Pamiętniki Adama i Ewy” s.245
2. Wykonaj ustnie ćwiczenia:1, 2, 3 i 4 „Po przeczytaniu”, natomiast ćwiczenie 6 wykonaj pisemnie w zeszycie.
3. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 247
4. Po zapoznaniu się z „Nową wiadomością” wykonaj w zeszycie zadanie 9.
Prześlij zadania na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Powodzenia!

 

20 kwietnia 2020 r.

Technika

Przepraszam  za pomyłkę.  Do wykonania zadania. 1 i 2 że s.61. Podane wcześniej  są nieaktualne.

Technika

Zapoznajcie się z tematem znajdującym się w podręczniku na s. 54-55 dotyczącym elektroniki. następnie wykonajcie na kartce ćw. 1 i 2 oraz polecenie znajdujące się pod nazwą,,Mam pomysł". zróbcie zdjęcie zadania i wyślijcie na mój adres do 30 kwietnia. Przypominam, że jeszcze nie wszyscy uczniowie nadesłali poprzednie zadania. bardzo proszę o systematyczność nadsyłania zadań, które i tak nie są zbyt obszerne ze względu na zaistniałe okoliczności. pozdrawiam, Bądkowska.

 

Plastyka

Bardzo proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku s.82-86, dotyczącym architektury. Następnie wykonać prace plastyczną, której dokładny opis wykonania znajduje się na s.87 podręcznika do plastyki. Zdjęcie wykonanej samodzielnie pracy należy przesłać na mój adres do 30 kwietnia.Pozdrawiam, Bądkowska.

 

Język angielski

Lekcja 1
Dzisiaj zaczniemy od wprowadznia słownictwa nazywającego smak potraw:
https://youtu.be/SMNLvnsCVHQ 
W podręczniku w cw 1 na str. 84 znajdziecie również słowa określające smaki (tłumaczenie str 93). Zapamiętajcie nowe słowa.
Poniżej znajdziecie tekst o potrawach popularnych w Indiach. Przeczytajcie i postarajcie się odpowiedziec na 4 pytania z ramki wybierając jedną z dwóch zamieszczonych tam odpowiedzi. Tekstowi towarzyszy nagranie CD3.5, warto skorzystac.
W cw 4 pojawią się zwroty z tego tekstu. Przepiszcie je do zeszytu układając wyrazy we właściwej kolejności, polskie odpowiedniki znajdziecie na str.93.Zapamiętajcie!
Na koniec czas na słuchanie. Spróbujcie odpowiedziec na 3 pytania z cw 3.
Odpowiedzi będą krótkie.
Tych zadań nie musicie przesyłac do sprawdzenia. Możecie pytac, jeśli będziecie mieli wątpliwości co do zad. 3. Znajomośc słownictwa sprawdzę w szkole.

Lekcja 2
Tym razem nauczymy się zadawac pytania w czasie przyszłym. Jak pamiętacie do budowy zdań używamy słowa will. W pytaniach ono pojawi się także, ale tym razem zmieni swoje miejsce. Spójrzcie na tabelkę ze str. 85. Od razu widac, że słowo will znalazło się w pytaniach na pierwszym miejscu, przed osobą (podmiotem). Ta zamiana kolejności – inwersja – pozwala nam na zadawanie pytań, które w języku polskim zaczną się od słowa czy. Wobec tego odpowiedziec będziemy mogli używając Yes lub No.
Will you help me? Yes, I will.
Will she move to the city? No, she won`t.
Mamy jednak w podręczniku słowa niebieskie:
what – co
where – gdzie
when – kiedy
what time – o której godzinie
who – kto, kogo
W pytaniach one znajdą się na samym początku, a odpowiedź będzie już pełnym zdaniem.
Who will you invite to the party? I will invite my friends.
Where will you buy food? I will buy food at the supermarket.
Żeby pocwiczyc spróbujcie wykonac cw 5 str 85 w podręczniku oraz cw 2 i 3 extra str 85. Tych cwiczeń także nie musicie przesyłac do sprawdzenia, jednak proszę o kontakt w razie wątpliwości.

Lekcja 3
Podczas tego spotkania wybierzemy się do wesołego miasteczka (funfair). Tu aktracji jest mnówstwo , znajdziecie je wymienione w cw 1 (tłumaczenie str 93). Nie musicie zapamiętywac wszystkich zwrotów, warto jednak je rozpoznawac, ponieważ pojawią się w komiksie poniżej. Nasi bohaterowe to Gary i Natalie, znacie ich już. Przed Garym ważna chwila, dlatego też prosi o radę swojego przyjaciela. Kolega chętnie udziela porad, używając do tego słowa should – powinieneś lub
shouldn`t – nie powinieneś.
Tabelka na stronie 87 pokaże wam sposób użycia tego słowa, które nazywa się czasownikiem modalnym. To słowo zawsze musi występowac z innym czasownikiem, nie da się powiedziec:
– Dzień dobry! Powinieneś!.
Moje rady dla was:
Jesli masz problem z gramatyką, powinieneś poprosic nauczyciela o pomoc.
You should ask your teacher for help.
Dzisiaj jest za zimno. Nie powinieneś zdejmowac swetra.
You shouldn`t take off your sweater.

Mam nadzieję, że cw. 4 oraz 3 extra ze str. 87 nie sprawią wam kłopotu.
Sprawdzimy je w szkole.
Powodzenia!
A na zakończenie polecam: https://youtu.be/CLFvH2UzHAQ

 

17 kwietnia 2020 r.

Religia

1.Proszę przeczytać treści katechezy 34 a następnie wykonać zadanie 1 ze strony 113.

  1. Proszę przeczytać treści katechezy 35 a następnie odpowiedzieć na poniższe pytania:

Co oznacza słowo „wigilia”?
Od czego pochodzi nazwa „rezurekcja” i co ona oznacza?
Kto przyszedł do grobu Pana Jezusa gdy było jeszcze ciemno?
Czego zapowiedzią jest zmartwychwstanie Pana Jezusa?

Rozwiązania należy przesłać  do 22 kwietnia 2020r. pod następujący adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Można je oczywiście przesłać wcześniej.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

Matematyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę rozwiązać z podręcznika ze strony 143 zadanie 12.
Rozwiązanie zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

15 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Sąsiedzi Polski. Zmiany w przemyśle Niemiec.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str. 131 – 135 wykonaj zadania 1,2,3,4 w zeszycie ćwiczeń str.82, 83.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości z podręcznika „ To najważniejsze” str.135.

 

Język polski

15 kwietnia
Temat: Świat jest, jaki jest – Joanna Kulmowa „Człowiek żeby patrzał”
1. Przeczytaj utwór „Człowiek żeby patrzał”
2. Wykonaj ćwiczenia „Po przeczytaniu”

16 i 20 kwietnia
Temat: Co było na początku?
1. Zapoznaj się z fragmentem tekstu „Zanim przeczytasz”
2. Przeczytaj ze zrozumieniem fragment „Księgi Rodzaju z Biblii Tysiąclecia” – „Stworzenie świata” s.238
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 1/240 „Po przeczytaniu” oraz zadanie 2/240
4. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s.241 i wykonaj zadanie 3/240
Powodzenia!

 

Język angielski

Witam serdecznie! W tym tygodniu czekają nas trzy lekcje języka angielskiego. Nie martwcie się, będą dośc krótkie!
Lekcja 1
Zadania proszę wykonac do 17 kwietnia 2020 Sprawdź co potrafisz! Powtórzymy słownictwo i gramatykę z rodziałów 5 i 6 . W cw. 1 str 80 należy wybrac dwa sposród trzech podanych słów do uzupełnienia zdań.
Można wykonac cw ołówkiem w podręczniku. Pamiętajcie o tym, aby wymazac odpowiedzi po sprawdzeniu! Podobnie cw 1 i 2 ze strony 81 – tu też przypomnicie sobie słownictwo.
Cw. 2 s.80 to gramatyka – porównianie czasów przeszłych. Spróbujcie uzupełnic zdania podanymi w nawiasach czasownikami w czasie Past Simple lub Past Continuous. I tu podobnie – ołówkiem w podręczniku.

Teraz czytanie – będzie to cw 3 s. 80. Wykonajcie je starannie, co najmniej dwa razy przeczytajcie teksty.
Na koniec słuchanie. Są to zadania 3 i 4 ze strony 81, z polskimi poleceniami.
Wykonane zadania możecie przysłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Lekcja 2
Zadania proszę wykonac do 17 kwietnia 2020
Jest to wprowadzenie do czasu przyszłego, a więc zaczynamy mówic o planach. Tym razem o odległej przyszłości.
W cw. 1 na str. 82 znajdziecie zwroty (tłumaczenie s. 93). Zapamietajcie nowe
wyrażenia! Pojawią się one w ciekawym tekście o chłopcu, który założył szkołę. Po prawej stronie tekstu znajdziecie comments – z którym przewidywaniem dotyczącym szkoły i jej twórcy zgadzacie się?
W tekście znajdą się też wyrażenia z cw 4 – trzeba je zapisac w zeszycie razem z tłumaczeniami ( English to go s. 93). Te zwroty już niedługo posłużą nam do wyrażania planów. Zapamiętajcie je! Na koniec słuchanie! Trudne, ale warto spróbowac. Posłuchajcie nagrania CD3.3 i postarajcie się uzupełnic zdania brakującymi słowami (czasem potrzeba więcej niż jedno słowo). Cwiczenie do sprawdzenia można przysłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Powodzenia!

Lekcja 3
Tym razem gramatyka. Na wykonanie zadań macie czas do 22 kwietnia.
Czas przyszły – Future Simple – służy nam do wyrażania przyszości przy pomocy bardzo prostego słowa WILL. Stawiamy je zawsze przed czasownikiem w zdaniu, np.
I will travel round the world – Będę podróżował dookoła świata.
Żeby stworzyc zdanie przeczące wystarczy dodac NOT:
He will not move to the city = He won`t move to the city.
Will not = won`t - to oczywiście w skrócie.
Plany na przyszłośc poprzedzane bywają takim wprowadzeniem jak:
I think – Myślę, Sądzę
I`m sure – Jestem pewien
I don`t really think that – Nie sądzę, że
Perhaps – Byc może
One day – Pewnego dnia
Jako cwiczenia spróbujcie wykonac cw. 5 s. 83 oraz cw 2 extra oraz cw 3 extra – przewidywania o sobie. Zdjęcie strony możecie przysłac na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

7 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Poćwiczymy zadania z procentami.
Podręczniku na stronie 142 zadanie 8, zadanie 9, zadanie 10.
Zadanie 8 i 9 proszę wykonać w podręczniku a zadanie 10 wpisać do zeszytu przedmiotowego.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

WF

Materiał do pobrania w załączniku na dole strony

 

6 kwietnia 2020 r.

Język polski

6 kwietnia
Temat: Podsumowanie i powtórzenie

1. Na podstawie mapy myśli s. 234 powtórz i utrwal wiadomości z zakresu 5 rozdziału.

7 -8 kwietnia
Temat: Sprawdź wiedzę i umiejętności
1. Wykonaj test s. 235-236 (bez ćwiczenia 9), w tym celu przeczytaj ze zrozumieniem tekst nieliteracki „Internet – muzea w sieci” i sformułuj odpowiedzi na pytania do testu oraz inne. Jeżeli będziesz miał/a jakieś wątpliwości, możesz wrócić do danych zagadnień i powtórzyć je – korzystaj z podręcznika!
Rozwiązania prześlij na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.     
Życzę zdrowych i spokojnych świąt!
Pozdrawiam!

 

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz. Gospodarka Europy.
Polecenie
Z pomocą podręcznika /dział IV / wykonaj zadania 1 - 5 w zeszycie ćw. str. 80, 81.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do środy 8 kwietnia.
Dzisiaj poproszę Was o wykonanie zadań z podręcznika i przesłanie zdjęcia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez messengera. Będą to cwiczenia ze strony 77 pod tematem: Chinese inventions. Będziemy doskonalic umiejętnośc czytania ze zrozumieniem. W cwiczeniu 1 znajdziecie listę nowych słów (tłumaczenie tabelka Inventions strona 79), które pojawiają się tekście cw. 2. Proszę postarac się zapamiętac te słowa, następnie przeczytac teksty i odpowiedziec na pytania. Nie musicie odpowiadac pełnymi zdaniami na wszystkjie pytania, na niektóre można odpowiedziec używając kilku słów. Ważne, aby informacja była pełna. Nie musicie przepisywac pytań do zeszytu, wystarczy zapisac odpowiedź przy odpowiednim numerze 1-8. Powodzenia! W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi (Easter) polecam
https://youtu.be/Y3UKd6LQKng

 

3 kwietnia 2020 r.

WF

Plik do pobrania w załączniku na dole strony

 

Matematyka

Drodzy, uczniowie ćwiczenia z procentami mamy przedstawione w podręczniku na stronie 141 proszę wykonać zadanie 5, 6,7.
Proszę pod rysunkami w podręczniku ołówkiem zapisać odpowiedzi.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google
classroom https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNzY1NTg3MzJa ,
następnie wpiszcie kod jbkjo4i


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadanie z ostatniego slajdu z prezentacji multimedialnej gady. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo
ułatwi mi to pracę :-)
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, zamienimy procenty na ułamki.
23% =0,23
67% =0,67
115% = 1,15
220% = 2,20 = 2,2
300% =3
500% =5
7% = 0,07
8,5% =0,085
25,7% = 0,257
Proszę zapisać to w zeszycie i wykonać z podręcznika ze strony 140 zadanie 3a,3b
zapisując rozwiązanie również w zeszycie przedmiotowym.


Pozdrawiam
Bożena Frania

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Turystyka w Europie Południowej.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 120 - 124 wykonaj w zeszycie ćw. zadanie 1, 2, 3 str. 76, 77, 78.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.79.

 

Język polski

31 marca i 1 kwietnia
Temat: Jak łączą się wyrazy w zdaniu?
1. Wyjaśnij terminy: związek wyrazowy, wyraz określany (nadrzędny), wyraz określający (podrzędny), związek główny, związek poboczny. („Przypomnienie”)
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia dotyczące wyrazów określanych i określających. („Czas na ćwiczenia”, ćw. 1., 2.)
3. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi rodzajów związków wyrazowych. („Nowa wiadomość”, s. 230, „Czas na ćwiczenia”, ćw.3., 4.)
4. Przeczytaj wiadomości o wyrazach poza związkami w zdaniu. („Nowa wiadomość”, s. 231)
5. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia w rozpoznawaniu wyrazów poza związkami w zdaniu.(„Czas na ćwiczenia”, ćw. 5.-7.)

2 kwietnia
Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości

1. Powtórz reguły stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym. („Przypomnienie” ze s. 232 i 233)
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia utrwalające. („Czas na ćwiczenia”, ćw. 1.-4.)

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Lekcja 1
Proszę o powtórzenie nazw miesięcy i pór roku w języku angielskim. Spróbujcie odpowiedziec ustnie na pytanie: What`s the waether like ? (jaka jest pogoda) w odniesieniu do poszczególnych pór roku. Niezbędne słownictwo znajdziecie w cw 1 na str. 72 w podręczniku (wyjaśnienia tabela -s. 79 ). Żeby pocwiczyc rodzaje pogody i czasy przeszłe proszę wykonac cw. 1,2 i 3 ze str. 48 w zeszycie cwiczen.


Dla chętnych polecam dalsze cwiczenia:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/weather-1 


Lekcja 2
Felings and emotions – uczucia i emocje to nowa partia słownictwa , którą znajdziecie w podręczniku i bez trudu się z nim zapoznacie. To zadania ze strony 74. Pomoże Wam w tym słowniczek na końcu rozdziału. Spróbujcie popracowac z nagraniami (CD2.45 oraz CD2.46), aby wykonac cw 1 – podpisac ołówkiem obrazki i cw. 3 – uzupełnic dialogi (też ołówkiem w podręczniku). W cw 2. należy połaczyc części zdan określających samopoczucie z jego powodem (because – ponieważ). Jako podsumowanie tego prostego tematu proponuję dwa cwiczenia z zeszytu cwiczeń: 1 i 3 ze strony 49. Sprawdzę po powrocie do szkoły.
Chetni mogą skorzystac z poniższego linka, aby poznac nowe określenia, sprobujcie zapamiętać dwa – trzy nowe słowa
https://www.youtube.com/watch?v=7uY2HrQ9qQ8

 

Język polski

Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?

1. Przeanalizuj schemat przedstawiający rodzaje wypowiedzeń. (Przypomnienie, s. 227)
2. Przekształć równoważniki zdań w zdania. (Czas na ćwiczenia, ćw.1.)
3. Połącz zdania pojedyncze w rozwinięte. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
4. Określ rodzaje wypowiedzeń. (Czas na ćwiczenia, ćw.3.)
5. Ćwicz redagowanie zdań pojedynczych rozwiniętych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4., „Przypomnienie, s. 228)
Powyższe ćwiczenia prześlij na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Pozdrawiam serdecznie. Dorota Maciejczyk

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, bardzo proszę rozwiązać z podręcznika ze strony 140 zadanie 1 i zadanie 2 zapisując rozwiązanie w zeszycie przedmiotowym.

 

27 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


27.03.2020 klasa VI a i VI b


Temat: Profilaktyka przed niską i wysoką temperaturą.
I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E  – zadanie:
zobacz filmik, zrób notatkę w punktach i wdrażaj podczas codziennego siedzenia przed komputerem.

II. Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q 

zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


III. Profilaktyka przed niska i wysoka temperaturą.
Homeostaza to zdolność organizmu do samodzielnego utrzymywania właściwej temperatury ciała.
Kiedy zostaje zaburzona, może dojść do udaru cieplnego i słonecznego.
Warto dowiedzieć się, co dzieje się z naszym organizmem, gdy temperatura na dworze przekracza 30°C. Pojawia się: swędząca wysypka, skurcze, wyczerpanie organizmu objawiające się bladym odcieniem skóry, przyspieszonym i płytkim oddechem, a także nudnościami, wymiotami, bólem głowy i omdleniami.
Najczęstszymi problemami zdrowotnymi związanymi z działaniem niskiej temperatury są hipotermia, odmrożenie, odmroziny, stopa okopowa, odwodnienie oraz zapalenie górnych dróg oddechowych. Zadanie: Zapoznaj się z powyższym tekstem i odpowiedz krótko na pytanie „Jak uchronić się przed przegrzaniem i wychłodzeniem organizmu?”


Temat: Odbicia piłki sposobem oburącz górnym i dolnym-współdziałanie w dwójkach.

I. Odbicia piłki sposobem oburącz górnym i dolnym-
https://www.youtube.com/watch?v=sQMwrVVDz6c  -zadanie:

na podstawie filmu i własnych doświadczeń opisz w punktach technikę odbić sp. górnym i osobno sp. dolnym (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.)


Temat: Zagrywka sposobem dolnym z 4-5m.
I.Zagrywka sposobem dolnym- https://www.youtube.com/watch?v=SAcdrVcS_Lo&t=213s   - zadanie:

na podstawie filmu i własnych doświadczeń opisz w punktach technikę zagrywki sposobem dolnym (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.)


Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)


Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.


Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.

Termin: 03.04.2020
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w piątek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie przeanalizujemy procenty z podręcznika na stronie 138 i 139. Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym ze strony 139 ćwiczenie A „Warto zapamiętać” i rozwiązać ćwiczenie B i C również ze strony 139 zapisując rozwiązania w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

Po powtórzeniu czasu Past Simple nadszedł czas na porównanie czasów przeszłych.
Czas Past Simple – przeszły dokonany występuje często w połaczeniu z czasem Past Continuous – przeszłym niedokonanym. Łącznikiem staje się tu słówko when.

Proszę zapoznać się z przykładami ze strony 69 z podręcznika, a następnie wykonac cwiczenie 5 str 69 oraz cwiczenie 2 i 3 extra str 69. Ćw. 5 i 2 extra można wykonac wpisując ołówkiem do podręcznika, cw. 3 extra pisemnie na osobnej kartce, włożyc do teczki, sprawdzę po powrocie do szkoły.

Cwiczenia należy wykonac do końca tego tygodnia.
Dla tych, którzy potrzebuja jeszcze pocwiczyc czas przeszły dokonany proponuję skorzystanie z linku
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/past-simple-sentences


Osoby, które potrzebują konsultacji mogą skontaktowac się ze mną przez
Messengera.

 

Technika

Czas na wykonanie zadań - do 10 kwietnia. 
Zadanie 6 i 7 z podręcznika, wykonać na kartce, zrobić zdjęcie i przesłać do oceny. Przypominam, że linie wymiarowe rysuje się co najmniej 10 mm od odcinka, który jest wymiarowany, zakończenie linii wymiarowych oznacza się grotami, kośnymi kreskami lub kropkami,  liczby wymiarowe umieszcza się w odległości ok. 1 mm nad wymiarowanym odcinkiem, linie wymiarowe nie mogą się przecinać. W razie potrzeby( nie tylko z dziedziny plastyki i techniki) ale także spraw wychowawczych możecie do mnie pisać lub dzwonić.Życzę Wam dużo zdrowia, wytrwałości i dużo cierpliwości.
 

Plastyka

Chcąc umilić Wam czas spędzony na zdalnym nauczaniu , zróbcie sobie chwilę odpoczynku i pobawcie się plastyką. Bardzo proszę , abyście skonstruowali formę przestrzenną- rzeźbę wolnostojącą, którą ustawicie w swoim  pokoju. Możecie w tym celu użyć form naturalnych np. zabawki, klocki, pudełka, fragmenty tkanin, właściwie wszystko co jest pod ręką. Zróbcie zdjęcie wykonanej pracy i prześlijcie na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pracę należy wysłać do 10 kwietnia. Oceny prześlę na Wasze adresy mailowie. Gorąco Was pozdrawiam.

 

24 marca 2020 r.

Biologia

Temat będziemy realizować przez dwa tygodnie, więc zadania proszę przesłać do poniedziałku 06.04.2020r na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Zadanie podlega ocenie. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger. 

Proszę o pobranie i zapoznanie się z prezentacją multimedialną Gady- Reptalia. (plik do pobrania na dole strony)

Korzystając z prezentacji wykonajcie następujące polecenia:
1. zapiszcie temat lekcji: Poznajemy budowę i środowisko życia gadów. Przegląd i znaczenie gadów. Gady żyjące w Polsce.

2. Spróbujcie samodzielnie odpowiedzieć na pytania zamieszczone na slajdach (tak jak robiliśmy na lekcji, poszukajcie informacji w podręczniku strony 103-111) Odpowiedzi nie musicie zapisywać :-)


3. Przepiszcie do zeszytu slajdy oznaczone jako notatka do zeszytu


4. Wykonaj polecenia zamieszczone na ostatnim slajdzie. Możesz wykonać je w formie elektronicznej (Word, PowerPoint) i przesłać na maila zapisany plik, lub tradycyjnie (w zeszycie lub na arkuszu papieru) następnie wykonaj zdjęcie i prześlij. Zadania z ostatniego slajdu podlegają ocenie.

Zapoznaj się z materiałami https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v  a następnie:
1. wykonaj ćwiczenia interaktywne

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 6a lub 6b i wasze imię i nazwisko.
Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

Geografia

Temat : Energetyka w Europie.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 114 wykonaj zadanie od 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 73, 74.


Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” ćw. str. 75.

 

Muzyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje muzyki będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom

https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z muzyki:

c3zptma

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

Muzyka

https://www.youtube.com/watch?v=p_kHrUdNaTc

Powyżej podałam link pod którym znajdziesz piosenkę o Janie Sebastianie Bachu. Wysłuchaj i na jej podstawie napisz kilka informacji o kompozytorze
Poniżej znajdziesz krótki film przedstawiający 20 ciekawostek o nim. Uzupełnij swoja notatkę o to co zapamiętałeś. Powodzenia

 
 

23 marca 2020 r.

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODAyODJa ), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

tbxhelz

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy?


1. Zapoznaj się z wiadomościami „Szkoła mówienia i pisania” – strona – 216.
2. Przeczytaj przykład opowiadania twórczego „O tym, jak niedobre siostry Kopciuszka wylądowały na dworze króla Hula”
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 4 z 218 strony - Na podstawie odpowiedzi ułóż plan wydarzeń współczesnej wersji baśni o złotej rybce i napisz opowiadanie.

Temat: Pamiętny dzień

1. Przeczytaj tekst „Atramentowe serce” – strona 222-224.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1, 2, 3, 4, 5, 6).

3. Dla chętnych ćwiczenie 8 z 225 strony.

Powyższe zadania wykonaj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Wejdź na stronę www.scratch.mit.edu i załóż na niej własne konto. Przejdź do zakładki Pomysły, przeglądnij samouczek Stwórz historyjkę

Stwórz własną historyjkę, zapisz ją i udostępnij. Skopiuj link i wyślij go do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

(jeśli nie będziesz wiedział/a jak udostępnić historyjkę, napisz do mnie)

Termin wykonania zadania: 8 kwietnia 2020 r.

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. Proszę o ułożenie 10 pytań ze słowami what, where, when, who, what time do wywiadu z kolegą na temat jego minionego weekendu ( a więc w czasie przeszłym – Past Simple). Powtarzamy również nazwy ubrań. Do tego celu oprócz podręcznika
można wykorzystać stronę www.anglomaniacy.pl/clothes

gdzie znajdziecie różnorakie ćwiczenia z tego zagadnienia.

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek:

Dalej powtarzamy Scratcha rozwiązując test na stronie
www.learningapps.org/

 

Matematyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z matematyki wykonując zadania z podręcznika:
 ze strony 133: zadanie nr 1,
 ze strony 134: zadanie nr 6,
 ze strony 135: zadanie nr 3, zadanie nr 4, zadanie nr 5, zadanie nr 6.
Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

18 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Pokonać strach –John Ronald Reuel Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

1. Przeczytaj fragment utworu – strona 211 – 214.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8).
3. Obejrzyj pierwszą część ekranizacji powieści w reżyserii Petera Jacksona, a następnie napisz o tym, od czego najlepiej zacząć poznawanie opowieści o Bilbie Bagginsie: od książki czy od filmu?
4. Praca dla chętnych!
W jakich innych dziełach występują smoki? Przygotuj lapbooka, czyli
teczkę tematyczną, w której zgromadzisz materiały związane z tymi
stworzeniami – spisy książek, filmów i obrazów, w których pojawiają
się smoki, a także ilustracje oraz wycinki z czasopism.

 

Historia

Proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie informacji na temat ryb i płazów.
Wykonaj samodzielnie plakat na temat wybranego przez siebie płaza.
Na plakacie umieść:
a) wklejone zdjęcie wybranego przez siebie płaza, zaznacz i krótko opisz jego przystosowania do życia w wodzie i na lądzie (informacji szukaj np. w notatce z lekcji)
b) informacje na temat: środowiska życia, rodzaju pokarmu, stopnia zagrożenia wyginięciem (informacje znajdziesz np. na https://www.wikipedia.org/ )
c) zagrożenia na jakie narażone są płazy (informacje znajdziesz np. podręcznik - strona 101)

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec WALC ANGIELSKI historia powstania podstawowe kroki, przesłuchać i oglądnąć na YouTube.
• edukacja zdrowotna opisz zdrowie i jego pozytywne czynniki

 

Plastyka

Moi Drodzy wychowankowie.Bardzo Was proszę załóżcie sobie teczkę na wszystkie prace.

W dniu dzisiejszym z plastyki proszę przeczytać temat ,,Rzeźba"  - podręcznik s.72-79. Na stronie 80 proszę wykonać pracę plastyczną  - ćwiczenie 2. Praca zostanie oceniona po powrocie do szkoły. Gorąco Was pozdrawiam.
 
 
Technika
 
Proszę zapoznać się z tematem ,,Elementy elektroniki" podręcznik s.54-55. Wykonać na kartce ćwiczenie 1 i 2
 

Geografia

Należy umieć rozpoznać na mapie konturowej Europy państwa i ich stolice oraz najważniejsze rzeki : Wołga , Dunaj , Ren , Loara , Rodan , Pad . / Mapa polityczna i ogólnogeograficzna Europy podręcznik str. 48 i 49 /

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika Evolution Plus 3 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Ponadto proszę o napisanie ok. 10 zdań relacji z ostatniego weekendu( gdzie i z kim go spędziłeś, co robiłeś, jak się czułeś). Prace pisemne należy gromadzić w teczkach, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły