6 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz. Gospodarka Europy.
Polecenie
Z pomocą podręcznika /dział IV / wykonaj zadania 1 - 5 w zeszycie ćw. str. 80, 81.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do środy 8 kwietnia.
Dzisiaj poproszę Was o wykonanie zadań z podręcznika i przesłanie zdjęcia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez messengera. Będą to cwiczenia ze strony 77 pod tematem: Chinese inventions. Będziemy doskonalic umiejętnośc czytania ze zrozumieniem. W cwiczeniu 1 znajdziecie listę nowych słów (tłumaczenie tabelka Inventions strona 79), które pojawiają się tekście cw. 2. Proszę postarac się zapamiętac te słowa, następnie przeczytac teksty i odpowiedziec na pytania. Nie musicie odpowiadac pełnymi zdaniami na wszystkjie pytania, na niektóre można odpowiedziec używając kilku słów. Ważne, aby informacja była pełna. Nie musicie przepisywac pytań do zeszytu, wystarczy zapisac odpowiedź przy odpowiednim numerze 1-8. Powodzenia! W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi (Easter) polecam
https://youtu.be/Y3UKd6LQKng

 

3 kwietnia 2020 r.

WF

Plik do pobrania w załączniku na dole strony

 

Matematyka

Drodzy, uczniowie ćwiczenia z procentami mamy przedstawione w podręczniku na stronie 141 proszę wykonać zadanie 5, 6,7.
Proszę pod rysunkami w podręczniku ołówkiem zapisać odpowiedzi.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google
classroom https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNzY1NTg3MzJa ,
następnie wpiszcie kod jbkjo4i


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadanie z ostatniego slajdu z prezentacji multimedialnej gady. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo
ułatwi mi to pracę :-)
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, zamienimy procenty na ułamki.
23% =0,23
67% =0,67
115% = 1,15
220% = 2,20 = 2,2
300% =3
500% =5
7% = 0,07
8,5% =0,085
25,7% = 0,257
Proszę zapisać to w zeszycie i wykonać z podręcznika ze strony 140 zadanie 3a,3b
zapisując rozwiązanie również w zeszycie przedmiotowym.


Pozdrawiam
Bożena Frania

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Turystyka w Europie Południowej.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 120 - 124 wykonaj w zeszycie ćw. zadanie 1, 2, 3 str. 76, 77, 78.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.79.

 

Język polski

31 marca i 1 kwietnia
Temat: Jak łączą się wyrazy w zdaniu?
1. Wyjaśnij terminy: związek wyrazowy, wyraz określany (nadrzędny), wyraz określający (podrzędny), związek główny, związek poboczny. („Przypomnienie”)
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia dotyczące wyrazów określanych i określających. („Czas na ćwiczenia”, ćw. 1., 2.)
3. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi rodzajów związków wyrazowych. („Nowa wiadomość”, s. 230, „Czas na ćwiczenia”, ćw.3., 4.)
4. Przeczytaj wiadomości o wyrazach poza związkami w zdaniu. („Nowa wiadomość”, s. 231)
5. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia w rozpoznawaniu wyrazów poza związkami w zdaniu.(„Czas na ćwiczenia”, ćw. 5.-7.)

2 kwietnia
Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości

1. Powtórz reguły stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym. („Przypomnienie” ze s. 232 i 233)
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia utrwalające. („Czas na ćwiczenia”, ćw. 1.-4.)

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Lekcja 1
Proszę o powtórzenie nazw miesięcy i pór roku w języku angielskim. Spróbujcie odpowiedziec ustnie na pytanie: What`s the waether like ? (jaka jest pogoda) w odniesieniu do poszczególnych pór roku. Niezbędne słownictwo znajdziecie w cw 1 na str. 72 w podręczniku (wyjaśnienia tabela -s. 79 ). Żeby pocwiczyc rodzaje pogody i czasy przeszłe proszę wykonac cw. 1,2 i 3 ze str. 48 w zeszycie cwiczen.


Dla chętnych polecam dalsze cwiczenia:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/weather-1 


Lekcja 2
Felings and emotions – uczucia i emocje to nowa partia słownictwa , którą znajdziecie w podręczniku i bez trudu się z nim zapoznacie. To zadania ze strony 74. Pomoże Wam w tym słowniczek na końcu rozdziału. Spróbujcie popracowac z nagraniami (CD2.45 oraz CD2.46), aby wykonac cw 1 – podpisac ołówkiem obrazki i cw. 3 – uzupełnic dialogi (też ołówkiem w podręczniku). W cw 2. należy połaczyc części zdan określających samopoczucie z jego powodem (because – ponieważ). Jako podsumowanie tego prostego tematu proponuję dwa cwiczenia z zeszytu cwiczeń: 1 i 3 ze strony 49. Sprawdzę po powrocie do szkoły.
Chetni mogą skorzystac z poniższego linka, aby poznac nowe określenia, sprobujcie zapamiętać dwa – trzy nowe słowa
https://www.youtube.com/watch?v=7uY2HrQ9qQ8

 

Język polski

Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?

1. Przeanalizuj schemat przedstawiający rodzaje wypowiedzeń. (Przypomnienie, s. 227)
2. Przekształć równoważniki zdań w zdania. (Czas na ćwiczenia, ćw.1.)
3. Połącz zdania pojedyncze w rozwinięte. (Czas na ćwiczenia, ćw. 2.)
4. Określ rodzaje wypowiedzeń. (Czas na ćwiczenia, ćw.3.)
5. Ćwicz redagowanie zdań pojedynczych rozwiniętych. (Czas na ćwiczenia, ćw. 4., „Przypomnienie, s. 228)
Powyższe ćwiczenia prześlij na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Pozdrawiam serdecznie. Dorota Maciejczyk

 

Matematyka

Drodzy uczniowie, bardzo proszę rozwiązać z podręcznika ze strony 140 zadanie 1 i zadanie 2 zapisując rozwiązanie w zeszycie przedmiotowym.

 

27 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


27.03.2020 klasa VI a i VI b


Temat: Profilaktyka przed niską i wysoką temperaturą.
I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E  – zadanie:
zobacz filmik, zrób notatkę w punktach i wdrażaj podczas codziennego siedzenia przed komputerem.

II. Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q 

zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


III. Profilaktyka przed niska i wysoka temperaturą.
Homeostaza to zdolność organizmu do samodzielnego utrzymywania właściwej temperatury ciała.
Kiedy zostaje zaburzona, może dojść do udaru cieplnego i słonecznego.
Warto dowiedzieć się, co dzieje się z naszym organizmem, gdy temperatura na dworze przekracza 30°C. Pojawia się: swędząca wysypka, skurcze, wyczerpanie organizmu objawiające się bladym odcieniem skóry, przyspieszonym i płytkim oddechem, a także nudnościami, wymiotami, bólem głowy i omdleniami.
Najczęstszymi problemami zdrowotnymi związanymi z działaniem niskiej temperatury są hipotermia, odmrożenie, odmroziny, stopa okopowa, odwodnienie oraz zapalenie górnych dróg oddechowych. Zadanie: Zapoznaj się z powyższym tekstem i odpowiedz krótko na pytanie „Jak uchronić się przed przegrzaniem i wychłodzeniem organizmu?”


Temat: Odbicia piłki sposobem oburącz górnym i dolnym-współdziałanie w dwójkach.

I. Odbicia piłki sposobem oburącz górnym i dolnym-
https://www.youtube.com/watch?v=sQMwrVVDz6c  -zadanie:

na podstawie filmu i własnych doświadczeń opisz w punktach technikę odbić sp. górnym i osobno sp. dolnym (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.)


Temat: Zagrywka sposobem dolnym z 4-5m.
I.Zagrywka sposobem dolnym- https://www.youtube.com/watch?v=SAcdrVcS_Lo&t=213s   - zadanie:

na podstawie filmu i własnych doświadczeń opisz w punktach technikę zagrywki sposobem dolnym (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.)


Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)


Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.


Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.

Termin: 03.04.2020
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w piątek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Matematyka

Drodzy uczniowie przeanalizujemy procenty z podręcznika na stronie 138 i 139. Proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym ze strony 139 ćwiczenie A „Warto zapamiętać” i rozwiązać ćwiczenie B i C również ze strony 139 zapisując rozwiązania w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

Po powtórzeniu czasu Past Simple nadszedł czas na porównanie czasów przeszłych.
Czas Past Simple – przeszły dokonany występuje często w połaczeniu z czasem Past Continuous – przeszłym niedokonanym. Łącznikiem staje się tu słówko when.

Proszę zapoznać się z przykładami ze strony 69 z podręcznika, a następnie wykonac cwiczenie 5 str 69 oraz cwiczenie 2 i 3 extra str 69. Ćw. 5 i 2 extra można wykonac wpisując ołówkiem do podręcznika, cw. 3 extra pisemnie na osobnej kartce, włożyc do teczki, sprawdzę po powrocie do szkoły.

Cwiczenia należy wykonac do końca tego tygodnia.
Dla tych, którzy potrzebuja jeszcze pocwiczyc czas przeszły dokonany proponuję skorzystanie z linku
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/past-simple-sentences


Osoby, które potrzebują konsultacji mogą skontaktowac się ze mną przez
Messengera.

 

Technika

Czas na wykonanie zadań - do 10 kwietnia. 
Zadanie 6 i 7 z podręcznika, wykonać na kartce, zrobić zdjęcie i przesłać do oceny. Przypominam, że linie wymiarowe rysuje się co najmniej 10 mm od odcinka, który jest wymiarowany, zakończenie linii wymiarowych oznacza się grotami, kośnymi kreskami lub kropkami,  liczby wymiarowe umieszcza się w odległości ok. 1 mm nad wymiarowanym odcinkiem, linie wymiarowe nie mogą się przecinać. W razie potrzeby( nie tylko z dziedziny plastyki i techniki) ale także spraw wychowawczych możecie do mnie pisać lub dzwonić.Życzę Wam dużo zdrowia, wytrwałości i dużo cierpliwości.
 

Plastyka

Chcąc umilić Wam czas spędzony na zdalnym nauczaniu , zróbcie sobie chwilę odpoczynku i pobawcie się plastyką. Bardzo proszę , abyście skonstruowali formę przestrzenną- rzeźbę wolnostojącą, którą ustawicie w swoim  pokoju. Możecie w tym celu użyć form naturalnych np. zabawki, klocki, pudełka, fragmenty tkanin, właściwie wszystko co jest pod ręką. Zróbcie zdjęcie wykonanej pracy i prześlijcie na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pracę należy wysłać do 10 kwietnia. Oceny prześlę na Wasze adresy mailowie. Gorąco Was pozdrawiam.

 

24 marca 2020 r.

Biologia

Temat będziemy realizować przez dwa tygodnie, więc zadania proszę przesłać do poniedziałku 06.04.2020r na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Zadanie podlega ocenie. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger. 

Proszę o pobranie i zapoznanie się z prezentacją multimedialną Gady- Reptalia. (plik do pobrania na dole strony)

Korzystając z prezentacji wykonajcie następujące polecenia:
1. zapiszcie temat lekcji: Poznajemy budowę i środowisko życia gadów. Przegląd i znaczenie gadów. Gady żyjące w Polsce.

2. Spróbujcie samodzielnie odpowiedzieć na pytania zamieszczone na slajdach (tak jak robiliśmy na lekcji, poszukajcie informacji w podręczniku strony 103-111) Odpowiedzi nie musicie zapisywać :-)


3. Przepiszcie do zeszytu slajdy oznaczone jako notatka do zeszytu


4. Wykonaj polecenia zamieszczone na ostatnim slajdzie. Możesz wykonać je w formie elektronicznej (Word, PowerPoint) i przesłać na maila zapisany plik, lub tradycyjnie (w zeszycie lub na arkuszu papieru) następnie wykonaj zdjęcie i prześlij. Zadania z ostatniego slajdu podlegają ocenie.

Zapoznaj się z materiałami https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v  a następnie:
1. wykonaj ćwiczenia interaktywne

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 6a lub 6b i wasze imię i nazwisko.
Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

Geografia

Temat : Energetyka w Europie.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 114 wykonaj zadanie od 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 73, 74.


Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” ćw. str. 75.

 

Muzyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje muzyki będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom

https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z muzyki:

c3zptma

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

Muzyka

https://www.youtube.com/watch?v=p_kHrUdNaTc

Powyżej podałam link pod którym znajdziesz piosenkę o Janie Sebastianie Bachu. Wysłuchaj i na jej podstawie napisz kilka informacji o kompozytorze
Poniżej znajdziesz krótki film przedstawiający 20 ciekawostek o nim. Uzupełnij swoja notatkę o to co zapamiętałeś. Powodzenia

 
 

23 marca 2020 r.

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODAyODJa ), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

tbxhelz

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy?


1. Zapoznaj się z wiadomościami „Szkoła mówienia i pisania” – strona – 216.
2. Przeczytaj przykład opowiadania twórczego „O tym, jak niedobre siostry Kopciuszka wylądowały na dworze króla Hula”
3. Wykonaj w zeszycie zadanie 4 z 218 strony - Na podstawie odpowiedzi ułóż plan wydarzeń współczesnej wersji baśni o złotej rybce i napisz opowiadanie.

Temat: Pamiętny dzień

1. Przeczytaj tekst „Atramentowe serce” – strona 222-224.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1, 2, 3, 4, 5, 6).

3. Dla chętnych ćwiczenie 8 z 225 strony.

Powyższe zadania wykonaj do 27 marca. Pozdrawiam serdecznie! Dorota Maciejczyk

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Wejdź na stronę www.scratch.mit.edu i załóż na niej własne konto. Przejdź do zakładki Pomysły, przeglądnij samouczek Stwórz historyjkę

Stwórz własną historyjkę, zapisz ją i udostępnij. Skopiuj link i wyślij go do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

(jeśli nie będziesz wiedział/a jak udostępnić historyjkę, napisz do mnie)

Termin wykonania zadania: 8 kwietnia 2020 r.

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. Proszę o ułożenie 10 pytań ze słowami what, where, when, who, what time do wywiadu z kolegą na temat jego minionego weekendu ( a więc w czasie przeszłym – Past Simple). Powtarzamy również nazwy ubrań. Do tego celu oprócz podręcznika
można wykorzystać stronę www.anglomaniacy.pl/clothes

gdzie znajdziecie różnorakie ćwiczenia z tego zagadnienia.

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek:

Dalej powtarzamy Scratcha rozwiązując test na stronie
www.learningapps.org/

 

Matematyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z matematyki wykonując zadania z podręcznika:
 ze strony 133: zadanie nr 1,
 ze strony 134: zadanie nr 6,
 ze strony 135: zadanie nr 3, zadanie nr 4, zadanie nr 5, zadanie nr 6.
Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

18 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Pokonać strach –John Ronald Reuel Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

1. Przeczytaj fragment utworu – strona 211 – 214.
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8).
3. Obejrzyj pierwszą część ekranizacji powieści w reżyserii Petera Jacksona, a następnie napisz o tym, od czego najlepiej zacząć poznawanie opowieści o Bilbie Bagginsie: od książki czy od filmu?
4. Praca dla chętnych!
W jakich innych dziełach występują smoki? Przygotuj lapbooka, czyli
teczkę tematyczną, w której zgromadzisz materiały związane z tymi
stworzeniami – spisy książek, filmów i obrazów, w których pojawiają
się smoki, a także ilustracje oraz wycinki z czasopism.

 

Historia

Proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie informacji na temat ryb i płazów.
Wykonaj samodzielnie plakat na temat wybranego przez siebie płaza.
Na plakacie umieść:
a) wklejone zdjęcie wybranego przez siebie płaza, zaznacz i krótko opisz jego przystosowania do życia w wodzie i na lądzie (informacji szukaj np. w notatce z lekcji)
b) informacje na temat: środowiska życia, rodzaju pokarmu, stopnia zagrożenia wyginięciem (informacje znajdziesz np. na https://www.wikipedia.org/ )
c) zagrożenia na jakie narażone są płazy (informacje znajdziesz np. podręcznik - strona 101)

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec WALC ANGIELSKI historia powstania podstawowe kroki, przesłuchać i oglądnąć na YouTube.
• edukacja zdrowotna opisz zdrowie i jego pozytywne czynniki

 

Plastyka

Moi Drodzy wychowankowie.Bardzo Was proszę załóżcie sobie teczkę na wszystkie prace.

W dniu dzisiejszym z plastyki proszę przeczytać temat ,,Rzeźba"  - podręcznik s.72-79. Na stronie 80 proszę wykonać pracę plastyczną  - ćwiczenie 2. Praca zostanie oceniona po powrocie do szkoły. Gorąco Was pozdrawiam.
 
 
Technika
 
Proszę zapoznać się z tematem ,,Elementy elektroniki" podręcznik s.54-55. Wykonać na kartce ćwiczenie 1 i 2
 

Geografia

Należy umieć rozpoznać na mapie konturowej Europy państwa i ich stolice oraz najważniejsze rzeki : Wołga , Dunaj , Ren , Loara , Rodan , Pad . / Mapa polityczna i ogólnogeograficzna Europy podręcznik str. 48 i 49 /

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika Evolution Plus 3 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Ponadto proszę o napisanie ok. 10 zdań relacji z ostatniego weekendu( gdzie i z kim go spędziłeś, co robiłeś, jak się czułeś). Prace pisemne należy gromadzić w teczkach, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły