23 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony.

 

19 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat : Krzyżówki geograficzne.
POLECENIE : Korzystając z dostępnych ci źródeł rozwiąż krzyżówki w zeszycie ćwiczeń str. 109,110,111.

 

15 czerwca 2020 r.

Język angielski

15-19 czerwca
Spotykamy się na TEAMS o 9 w poniedziałek. Będziemy pracować nad zadaniami ze s. 102-103.

 

9 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat: Sprawdź, czy znasz mapę
POLECENIE : Korzystając z map w podręczniku str. 48- 49 wykonaj zad. w zeszycie ćw. str.107 – 108.

 

8 czerwca 2020 r.

Język angielski

W tym tygodniu spotykamy się na Teamsie tylko raz, w poniedziałek o godz. 9. Będziemy robić zadania na s. 100, oprócz drugiego.
:)

 

5 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

3 czerwca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Gęgotek


W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości zapraszam na film
https://www.youtube.com/watch?v=E1qSl0DnUCA

 

1 czerwca 2020 r.

Język angielski

Zagadnienia do 08 czerwca
Lesson 1; Topic: What are you going to buy?
p.96/ ex 1, ex 2, ex 4
Lesson2; Topic: Jewellery- biżuteria.
Tworzymy pytania- konstrukcja “going to” ex.5/97
Z części extra wykonujemy zad: 1, 2, 3.
Lesson3; Topic: Workbook exercises. – Ćwiczeniówka.
Robimy zadania z lekcji 1 Unit 8.
DLA CHĘTNYCH zadania z lekcji 2 Unit 8- można przysłać na maila.

 

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
POLECENIE : Korzystając z podręcznika dział V wykonaj zadania sprawdzające od 1- 6 w zeszycie ćwiczeń str. 104 – 106.

 

29 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

28 maja 2020 r.

Religia

W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 39.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Wiatr i ogień – znaki mocy z wysoka.
3. W notatce proszę wpisać treść Odkryć tajemnice.

II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 40.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Skała i klucze- fundament i władza otwierania nieba.
 3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

25 maja 2020 r.

Język angielski

Zagadnienia do 01 czerwca
Lesson 1; Topic: Test Unit 7.
W tym tygodniu w PONIEDZIAŁEK o 9:00 piszemy TEST.
Lesson2; Topic: Protect the environment!- Chroń środowisko!
-czytamy tekst s.94/2 i odpowiadamy na pytanie.
-słuchamy zad.3/94
-zad4/94
Lesson3; Topic: „To be going to...” construction. – Konstrukcja “to be going to”.
Posłuchajcie wykładu na temat tej konstrukcji gramatycznej:
https://www.youtube.com/watch?v=JjmKwB-QRP8 
i dla utrwalenia:
https://www.youtube.com/watch?v=KzuZwxenreg 
w tym tygodniu nic nie przysyłamy :)

 

22 maja 2020 r.

Wf

Plik do pobrania na dole strony

 

21 maja 2020 r.

Geografia

UWAGA : Do wszystkich ! Proszę nie przysyłać zaległych zadań z marca i kwietnia, ponieważ nie będą już sprawdzane.

Temat : Relacje z sąsiadami.
POLECENIE : Wykonaj zadania od 1 – 4 w zeszycie ćwiczeń str.101 – 103, na podstawie tekstu z podręcznika str.168 – 172.
Na wykonanie zadań masz 2 tygodnie.

 

19 maja 2020 r.

Informatyka

gr. pani Żaby

Info do ostatniego zadania:

Kochani, wystarczy że wykonacie projekt pulpitu według uznania.

Nie musicie korzystać z tych kompozycji ukazanych na stronie ;)

 

Język angielski

Zadania do 25 maja
Zajęcia na TEAMSie w każdy poniedziałek i czwartek od 9 do10.
Osobom, które nie mają dostępu do internetu będę tutaj zamieszczać informację o realizowanych na
bieżąco zagadnieniach. Będzie można się dowiedzieć , które zadania są robione na lekcjach
teamsowych.
(18.05)Lesson 1, Topic: Revision.
Zad 1-4/92
(21.05) Lesson 2, Topic: Before the test.
Zad. 4 I 5/92
(25.05). Lesson 3, Topic: Workbook exercises.
Zadania z ćwiczeniówki z lekcji 4 i 5, reszta dla chętnych. Można przysłać zdjęcia zadań z gwiazdka z
lekcji 3 i do końca Unitu 7.
PISZEMY TEST Z UNITU 7 W CZWARTEK 28 MAJA O 9:00.

 

WDŻR

Temat: Moje zalety i talenty.

na polu tarczy wpisz:
- Do czego dążę
- cechy mówiące o mojej wartości
- to, w czym jestem dobry
- talenty, zdolności, dary
otwórz plik (w załączniku)
 

Temat:  Co zrobić żeby  polubić siebie.

 
Lubię siebie, odkrywam swoje słabe i mocne strony-  czyli samoocena.
 
 JA przed lustrem.
/na kartce narysuj buźkę -minka wesoła, czy smutna, poważna, zamyślona
czy płacząca?
- kogo widzę w lustrze?
Pomyśl jaką buźkę narysowali by o Tobie Rodzice, koleżanki, koledzy?
- uśmiechaj się. Zastanów się co robić żeby polubić siebie.😇
 

Temat: Co wpływa na szczęście w Rodzinie.

           / proszę na kartce napisać słowo  JA i z prawej strony narysować serce Mamy, z lewej strony serce Taty. Poniżej wpisać niedokończone zdania.
Lubię gdy moja mama......................
Lubię gdy mój tata...........................
Moja mama cieszy się gdy jestem............................
Mój tata cieszy cieszy się gdy jestem.........
Lubię z moimi Rodzicami........
Moja mama martwi się kiedy....................
Mój tata martwi sie kiedy.............
Złoszczę się kiedy......................................................
Moja mama i tata złoszczą się kiedy...........................
Szczęśliwy jestem kiedy...................................................
Moja mama i tata są szczęśliwi kiedy..............................................
 
 

15 maja 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Zapoznaj się z informacjami na stronie: https://epodreczniki.pl/a/slowniczek/Dhhtf3sfW

Poczytaj, poćwicz: https://epodreczniki.pl/a/zaawansowana-obrobka-grafiki-cyfrowej-z-wykorzystaniem-warstw/DcJzu9FO3

Wykonaj ćwiczenie 5 i wyślij do mnie.

 

WF

Plik do pobrania na dole strony (drugi)

 

Wf

Plik do pobrania na dole strony

 

14 maja 2020 r.

Geografia

Temat: Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.
POLECENIE : Korzystając z tekstu w podręczniku str. 160 – 165 wykonaj zadania od 1 – 4 w
zeszycie ćwiczeń str. 97 – 99. Proszę przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.
100.

 

Informatyka

grupa p. Gęgotek

Zadanie na najbliższe dwa tygodnie
Korzystając ze swoich telefonów wykonajcie ćwiczenie 6 str.120
Chodzi głównie o zrobienie fotomontażu. Jeżeli zdecydujecie się użyć zdjęć
znalezionych na przykład w internecie, pamiętajcie o przestrzeganiu prawa
autorskiego. Gotowe prace prześlijcie na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

12 maja 2020 r.

Język angielski

Zagadnienia do 18.05.
Lesson 1
Topic: The advice – porada.
 W zad. 1/89 pierwszy mail jest problemem, na który rozwiązaniem jest odpowiedź pod spodem: A lub B lub C. Trzeba zdecydować i zanotować w zeszycie, oprócz tego, można w pustych linijkach dopasować uzasadnienie z propozycji w zad. 2/89.
 Zad.3/98 dla chętnych, trzeba dopasować swoje porady, wymyślić je.

Lesson 2
Topic: Birthdays.- Urodziny.
 Wykonujemy zad. 4/90, dla chętnych 3/90
 Jako notatkę w zeszycie wpisujemy zad 1/91 plus polskie odpowiedniki
 Czytamy tekst ze s.91/2 i dopasowujemy odpowiedzi pod spodem.


Lesson 3
Topic: Project.

 Robimy zadanie 3/91
 Dla chętnych na za 2 tyg. Projekt zad 5/91 w dowolnej formie, może być prezentacja multimedialna lub rysunek lub inne. Projekt do 25 maja.
NA MAILA WYSYŁAMY ZDJĘCIE NOTATKI W ZESZYCIE
Proszę si ę pomału logować na TEAMSA, ponieważ w poniedziałek o 11 planuję pierwsze
spotkanie z Wami. Szczegóły techniczne u wychowawcy.
Have a nice week  :)

 

8 maja 2020 r.

WF

Bardzo proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony 

 

7 maja 2020 r.

Geografia

Temat : Współczesne problemy Ukrainy.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 152 – 159 wykonaj zadania 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 93 – 95.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” zeszyt ćw. str.96.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

Religia

 

W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 59.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Majówki – „i co czuje, i co żyje, niech z nami sławi Maryję”.
3. W notatce proszę wpisać treść Zapamiętaj.
4.Na podstawie Zapamiętaj proszę odpowiedzieć na następujące pytania:
Co śpiewa się lub recytuje podczas majówek?
Od czego pochodzi nazwa „loretańska”?

Odpowiedzi proszę przesłać  do 13 maja 2020r. pod mój adres mailowy (w załączniku tekstowym do maila): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 38.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Niedziela czas na refleksję.
 3. W notatce proszę wpisać treść Odkryć tajemnice.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

6 maja 2020 r.

Technika

W związku z tym, iż nie chodzicie do szkoły i dużo czasu( mam nadzieję )spędzacie na świeżym powietrzu ze swoimi pupilami, mam dla was następujące  zadanie do wykonania. 
Wykorzystajcie stare ubrania do wykonania zabawki dla psa. Taki przedmiot przyda się zarówno podczas zabawy ze zwierzęciem, jak i przeprowadzania z nim treningów. 
1. Potnij stare,  zniszczone ubrania na długie pasy.
2. Paski materiału zbierz razem, wyrównaj i z jednej strony zwiąż gruby węzeł.
3. Swobodnie wiszące wstęgi pogrupuj w trzy wiązki.
4.Z trzech części zapleć warkocz i zwiąż go na końcu.
Zabawka gotowa. Zrób zdjęcie ( może być z pieskiem) i prześlij na mój adres. Życzę miłej zabawy. Termin - 25 maja.
 

Plastyka

Moi Drodzy! Bardzo proszę zapoznąć  się z tematem znajdującym się w podręczniku na s. 94 -98 dotyczącym sztuki użytkowej. Następnie proszę wykonać stylowy abażur. Dokładny opis jego wykonania znajduje się na s.99. Oczywiście możecie wykorzystać gotowy pomysł, ale też możecie wykonać abażur według własnego pomysłu.  Wykonana praca może być doskonałym prezentem na zbliżający się Dzień Matki. ( 26 maja).Swoją pracę sfotografujcie i wyślijcie na mój adres mailowy  ( b,badkowska@ gmail.com)do 25 maja. Pozdrawiam, B.Bądkowska
 
  Przypominam,że niektórzy uczniowie nie dostarczyli poprzednich prac. Nieoddanie ich będzie skutkowało obniżeniem oceny z plastyki na koniec roku szkolnego.  
 

5 maja 2020 r.

Język angielski

Zagadnienia od 05.04 do 11.05
Lesson 1
Topic: Making offers – oferowanie czegoś komuś.
 Wpisujemy do zeszytu zad.1/88 z tłumaczeniem na polski
 Wpisujemy z zielonej ramki dwa przykłady rzeczowników zakończonych na –f, jak one tworzą
liczbęmnogą, w co zamienia się –f?
 Wykonujemy zadanie 2 i 3/88.


Lesson 2
Topic: Listening exercises – ćwiczenia w słuchaniu.
 Do zeszytu wpisujemy zadanie 4/88
Ustnie robimy zad. 6 i 7/88


Lesson 3
Topic: Workbook exercises. Ćwiczenia w ćwiczeniówce.
 Robimy lekcję 3 z unitu 7 w ćwiczeniówce.
NA MAILA WYSYŁAMY ZDJĘCIE NOTATKI W ZESZYCIE BEZ ĆWICZENIÓWKI

 

30 kwietnia 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

29 kwietnia 2020 r.

Język angielski

Zagadnienia od 28.04 do 04.05
Lesson 1
Topic: I should ask her now. – powinienem ją teraz zapytać.
 Wpisujemy do zeszytu zad 1 i nad pierwszym słownictwo wraz z tłumaczeniem.
 Słuchamy czytanki zad 2/86 i wpisujemy brakujące zdania 1, 2, 3.
 Robimy zadanie 3/86
Lesson 2
Topic: Should – czasownik modalny.
Czasownik modalny to taki, po którym dajemy czasownik w formie bezikolicznika, czyli bez
końcówek. Znaczy on POWINIENEŚ.
Przestudiujcie ramkę gramatyczną na s. 87 i wpiszcie do zeszytu zad . 5/87, same słowa.
Lesson 3
Topic: Workbook exercises. Ćwiczenia w ćwiczeniówce.
Robimy lekcję 1 i 2 z unitu 7 w ćwiczeniówce. Foto na maila.
Miłego! :)

 

28 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Dziedzictwo kulturowe Litwy i Białorusi.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 145 – 151 wykonaj zadania 1 - 5 w zeszycie ćwiczeń str. 89 – 91.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „zapamiętaj”, zeszyt ćw. str. 92.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

24 kwietnia 2020 r.

Religia

W ramach katechez z tego tygodnia:

I.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 36.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Chrzcielnica – zanurzyć się w mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.
3. W notatce proszę wpisać treść Odkryć tajemnice.
4.Na podstawie Zapamiętaj proszę odpowiedzieć na następujące pytania:
Co oznacza greckie słowo baptismos?
Co oznaczało zanurzenie w wodzie podczas chrztu?

II.
1.Proszę przeczytać treść katechezy 37.
2. Do zeszytu wpisać jej temat: Jezu, ufam Tobie – w obliczu miłosierdzia.
 3. W notatce proszę wpisać treść Czy wiesz, że..?
4. Proszę odpowiedzieć na pytania zawarte w: Sprawdź swoją wiedzę.

Rozwiązania proszę przesłać  do 30 kwietnia 2020r. pod następujący adres mailowy (w załączniku tekstowym do maila): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Można je oczywiście przesłać wcześniej.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

WF

Materiał do pobrania na dole strony

 

Informatyka

grupa p. Gęgotek

Zanim przejdziemy do kolejnego edytora grafiki mała powtórka z programu Paint

Przygotujcie plakat reklamowy naszej szkoły.
Gotowe prace należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

22 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Czechy i Słowacja . Turystyczne atrakcje.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str. 138 – 144 wykonaj zadania 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 85 – 87
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 88

 

21 kwietnia 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Zapoznaj się dokładnie z tematem cyfrowej obróbki fotografii, obejrzyj filmiki:

https://epodreczniki.pl/a/cyfrowa-obrobka-fotografii/DSFUX2TLV

Wykonaj ćwiczenie 5 i wyślij je do mnie na maila :)

 

Język angielski

Jako 3 tematy lekcji zanotujcie sobie:
T:Soon he’ll become famous!
Jako notatkę robimy zad 1 I 4/82
T: Ali Babar- reading
Czytamy zad 2/82
T: Future Simple – czas przyszły.
Patrzymy na gramatykę s.83 i robimy zad 5/83
Posłuchajcie teorii o tym czasie:
https://www.youtube.com/watch?v=jn3TbvzBzco 
dla chętnych zadanie 2 extra /83
Można sobie zrobić notatki z lekcji z YT :)

 

20 kwietnia 2020 r.

Technika

Przepraszam  za pomyłkę.  Do wykonania zadania. 1i 2 że s.61. Podane wcześniej  są nieaktualne.

Technika

Zapoznajcie się z tematem znajdującym się w podręczniku na s. 54-55 dotyczącym elektroniki. następnie wykonajcie na kartce ćw. 1 i 2 oraz polecenie znajdujące się pod nazwą,,Mam pomysł". zróbcie zdjęcie zadania i wyślijcie na mój adres do 30 kwietnia. Przypominam, że jeszcze nie wszyscy uczniowie nadesłali poprzednie zadania. bardzo proszę o systematyczność nadsyłania zadań, które i tak nie są zbyt obszerne ze względu na zaistniałe okoliczności. pozdrawiam, Bądkowska.

 

Plastyka

Bardzo proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku s.82-86, dotyczącym architektury. Następnie wykonać prace plastyczną, której dokładny opis wykonania znajduje się na s.87 podręcznika do plastyki. Zdjęcie wykonanej samodzielnie pracy należy przesłać na mój adres do 30 kwietnia.Pozdrawiam, Bądkowska.

 

17 kwietnia 2020 r.

Religia

1.Proszę przeczytać treści katechezy 34 a następnie wykonać zadanie 1 ze strony 113.

  1. Proszę przeczytać treści katechezy 35 a następnie odpowiedzieć na poniższe pytania:

Co oznacza słowo „wigilia”?
Od czego pochodzi nazwa „rezurekcja” i co ona oznacza?
Kto przyszedł do grobu Pana Jezusa gdy było jeszcze ciemno?
Czego zapowiedzią jest zmartwychwstanie Pana Jezusa?

Rozwiązania należy przesłać  do 22 kwietnia 2020r. pod następujący adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Można je oczywiście przesłać wcześniej.

Pozdrawiam – Maciej Jagiełka

 

15 kwietnia 2020 r.

Język angielski

Robimy zadania ze strony 78 w zeszycie i przysyłamy zdjęcia do 20.04 :)
A oto powtórka z czasów przeszłych:
https://www.youtube.com/watch?v=r1W_M2vJZZs 
https://www.youtube.com/watch?v=etvW0FOD_so 
Miłej nauki :)

 

Geografia

Temat : Sąsiedzi Polski. Zmiany w przemyśle Niemiec.
Polecenie 1
Korzystając z tekstu w podręczniku str. 131 – 135 wykonaj zadania 1,2,3,4 w zeszycie ćwiczeń str.82, 83.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości z podręcznika „ To najważniejsze” str.135.

 

7 kwietnia 2020 r.

WF

Materiał do pobrania w załączniku na dole strony

 

6 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz. Gospodarka Europy.
Polecenie
Z pomocą podręcznika /dział IV / wykonaj zadania 1 - 5 w zeszycie ćw. str. 80, 81.

 

1 kwietnia 2020 r.

WDŻR

WITAM SERDECZNIE.
Teraz spędzacie czas ciągle w domu rodzinnym.  Uczycie się praktycznie jak  zagospodarować go dla nauki, pomocy w domu, odpoczynku.W ramach wdżr proponuję dla was film. Wpisać w Google: 
1. Film Higiena osobista -choroby spowodowane brakiem higieny 
2.Na kartce A4 pomyślec , zaprojektować i narysować-dom moich marzeń,
3.TOLERANCJA- również film / Google, YouTube , Rodzinne przeboje: film krótka historia o tolerancji pt.,, urodziny Maćka" 
4.Dlaczego warto być sobą.  / również film ze strony filmy do WDŻR/
 
Czas do realizacji  tych zadań jest od 23.03.20  do  28.04.20.
 Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia - Maria C.
 

Język polski

Zapraszam do google classroom! Kod: jnaxjmv

 

31 marca 2020 r

Matematyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje matematyki będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom
https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNjc5ODYyODFa  następnie
wpiszcie kod x3qs4sj


W razie jakichkolwiek pytań piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy.
Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom
https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxODM2ODcxODla   następnie wpiszcie kod 34pvetc


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadanie z ostatniego slajdu z prezentacji multimedialnej gady. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo
ułatwi mi to pracę :-) W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język angielski

Po otwarciu tego linku proszę wejść w rozdział 6 i każdego dnia rozwiązywać po 10, 15 min zadania z
zakładek FISZKI, UCZ SIĘ, PISANIE, ĆWICZENIA,TEST.
W zeszycie robimy zad 1 i 2 str.74. Foto na maila.
Nagrywamy czytane przez nas zad 6 i 7 na str.74 i przysyłamy na maila.
https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-
6/sets?fbclid=IwAR3Twh3pAz5_o4yVhQhY67DhGFuCV4MLIDK-yAtIa7uygVtUnkBzYLY4Xks

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Turystyka w Europie Południowej.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 120 - 124 wykonaj w zeszycie ćw. zadanie 1, 2, 3 str. 76, 77, 78.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.79.

 

Technika

Czas na wykonanie zadań - do 10 kwietnia. 
Zadanie 6 i 7 z 51 strony  podręcznika, wykonać na kartce, zrobić zdjęcie i przesłać do oceny. Przypominam, że linie wymiarowe rysuje się co najmniej 10 mm od odcinka, który jest wymiarowany, zakończenie linii wymiarowych oznacza się grotami, kośnymi kreskami lub kropkami,  liczby wymiarowe umieszcza się w odległości ok. 1 mm nad wymiarowanym odcinkiem, linie wymiarowe nie mogą się przecinać. W razie potrzeby( nie tylko z dziedziny plastyki i techniki) ale także spraw wychowawczych możecie do mnie pisać lub dzwonić.Życzę Wam dużo zdrowia, wytrwałości i dużo cierpliwości.
 

Plastyka

W tym trudnym ostatnio czasie zróbcie sobie chwilę wytchnienia  i pobawcie się plastyką. Bardzo proszę , abyście skonstruowali formę przestrzenną- rzeźbę wolnostojącą, którą ustawicie w swoim  pokoju. Możecie w tym celu użyć form naturalnych np. zabawki, klocki, pudełka, fragmenty tkanin, właściwie wszystko co jest pod ręką. Zróbcie zdjęcie wykonanej pracy i prześlijcie na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pracę należy wysłać do 10 kwietnia. Oceny prześlę na Wasze adresy mailowie. Gorąco Was pozdrawiam.

 

27 marca 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


27.03.2020 klasa VI a i VI b


Temat: Profilaktyka przed niską i wysoką temperaturą.
I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E  – zadanie:
zobacz filmik, zrób notatkę w punktach i wdrażaj podczas codziennego siedzenia przed komputerem.

II. Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q 

zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


III. Profilaktyka przed niska i wysoka temperaturą.
Homeostaza to zdolność organizmu do samodzielnego utrzymywania właściwej temperatury ciała.
Kiedy zostaje zaburzona, może dojść do udaru cieplnego i słonecznego.
Warto dowiedzieć się, co dzieje się z naszym organizmem, gdy temperatura na dworze przekracza 30°C. Pojawia się: swędząca wysypka, skurcze, wyczerpanie organizmu objawiające się bladym odcieniem skóry, przyspieszonym i płytkim oddechem, a także nudnościami, wymiotami, bólem głowy i omdleniami.
Najczęstszymi problemami zdrowotnymi związanymi z działaniem niskiej temperatury są hipotermia, odmrożenie, odmroziny, stopa okopowa, odwodnienie oraz zapalenie górnych dróg oddechowych. Zadanie: Zapoznaj się z powyższym tekstem i odpowiedz krótko na pytanie „Jak uchronić się przed przegrzaniem i wychłodzeniem organizmu?”


Temat: Odbicia piłki sposobem oburącz górnym i dolnym-współdziałanie w dwójkach.

I. Odbicia piłki sposobem oburącz górnym i dolnym-
https://www.youtube.com/watch?v=sQMwrVVDz6c  -zadanie:

na podstawie filmu i własnych doświadczeń opisz w punktach technikę odbić sp. górnym i osobno sp. dolnym (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.)


Temat: Zagrywka sposobem dolnym z 4-5m.
I.Zagrywka sposobem dolnym- https://www.youtube.com/watch?v=SAcdrVcS_Lo&t=213s   - zadanie:

na podstawie filmu i własnych doświadczeń opisz w punktach technikę zagrywki sposobem dolnym (pozycja ciała, ustawienie nóg, ułożenie rąk, palców, wyprowadzenie odbicia itp.)


Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)


Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.


Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.

Termin: 03.04.2020
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w piątek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język angielski

MÓJ MAIL DLA UCZNIÓW : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Proszę codziennie czytać sobie na głos stronę 79. Na stronie wydawnictwa macmillan w strefie ucznia są do sciągnięcia nagrania do tekstów z podręcznika ,poza tym proszę :
 W zeszycie zrobić zadanie 5 s.71, przepisać w całości, są już do niego notatki w zeszycie.
 W dalszym ciągu utrwalać czaeowniki nieregulaarne, s.139, będzie z tego ocena, wkrótce dam znać w jakiej formie zorganizuję kartkówkę :-)
 Przepisać i przetłumaczyć wszystkie słówka z zad 1 s.72

W ćwiczeniówce zrobić z unitu 6 lekcje 1 i 2,kto jeszcze nie ma, wszyscy przysyłąją zdjęcia ćwiczeniówki i zeszytu.
Wykonane zadania proszę przysłać w jednej wiadomości z załącznikami do 3.04.2020r.

 

24 marca 2020 r.

Matematyka

Uwaga: jeśli ktoś jeszcze nie dołączył do grupy na Facebooku, bardzo proszę o niezwłoczne dołączenie.
Bardzo proszę o uzupełnienie i odesłanie do czwartku zadań, które zostały
opublikowane na grupie na facebooku.
Dodatkowo poćwiczcie wykonywanie działań na liczbach ujemnych z wykorzystaniem:


https://www.matzoo.pl/klasa6/odejmowanie-ulamkow-o-roznych-mianownikach-z-wynikiem-ujemnym_35_141 

 
https://www.matzoo.pl/klasa6/dodawanie-w-pamieci-liczb-wymiernych_35_162 


https://www.matzoo.pl/klasa6/odejmowanie-ulamkow-z-wynikiem-ujemnym_35_178 

 

https://www.matzoo.pl/klasa6/odejmowanie-w-pamieci-liczb-wymiernych_35_185 


https://www.matzoo.pl/klasa6/odejmowanie-w-pamieci-liczb-wymiernych_35_185


Zdobądź po 2 ananasy z każdego ćwiczenia. Zrób zdjęcia i prześlij na Messenger. Masz czas do piątku 27.03.2020r.
W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger.
Powodzenia :-) Miłej nauki. Trzymam kciuki!

 

Biologia 

Temat będziemy realizować przez dwa tygodnie, więc zadania proszę przesłać do poniedziałku 06.04.2020r na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Zadanie podlega ocenie. W razie jakichkolwiek pytań śmiało piszcie na poczcie lub Messenger. 

Proszę o pobranie i zapoznanie się z prezentacją multimedialną Gady- Reptalia. (plik do pobrania na dole strony)

Korzystając z prezentacji wykonajcie następujące polecenia:
1. zapiszcie temat lekcji: Poznajemy budowę i środowisko życia gadów. Przegląd i znaczenie gadów. Gady żyjące w Polsce.

2. Spróbujcie samodzielnie odpowiedzieć na pytania zamieszczone na slajdach (tak jak robiliśmy na lekcji, poszukajcie informacji w podręczniku strony 103-111) Odpowiedzi nie musicie zapisywać :-)


3. Przepiszcie do zeszytu slajdy oznaczone jako notatka do zeszytu


4. Wykonaj polecenia zamieszczone na ostatnim slajdzie. Możesz wykonać je w formie elektronicznej (Word, PowerPoint) i przesłać na maila zapisany plik, lub tradycyjnie (w zeszycie lub na arkuszu papieru) następnie wykonaj zdjęcie i prześlij. Zadania z ostatniego slajdu podlegają ocenie.

Zapoznaj się z materiałami https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v  a następnie:
1. wykonaj ćwiczenia interaktywne

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 6a lub 6b i wasze imię i nazwisko.
Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

Geografia

Temat : Energetyka w Europie.
Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 114 wykonaj zadanie od 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 73, 74.


Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” ćw. str. 75.

 

Technika

Proszę zapoznać się z tematem ,,Elementy elektroniki" podręcznik s.54-55. Wykonać na kartce ćwiczenie 1 i 2.

 

Plastyka

Moi Drodzy.Bardzo Was proszę załóżcie sobie teczkę na wszystkie prace.

W tym tygodniu  z plastyki proszę przeczytać temat ,,Rzeźba"  - podręcznik s.72-79. Na stronie 80 proszę wykonać pracę plastyczną  - ćwiczenie 2. Praca zostanie oceniona po powrocie do szkoły.
 

Muzyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje muzyki będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom

https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z muzyki:

c3zptma

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

Muzyka

https://www.youtube.com/watch?v=p_kHrUdNaTc

Powyżej podałam link pod którym znajdziesz piosenkę o Janie Sebastianie Bachu. Wysłuchaj i na jej podstawie napisz kilka informacji o kompozytorze
Poniżej znajdziesz krótki film przedstawiający 20 ciekawostek o nim. Uzupełnij swoja notatkę o to co zapamiętałeś. Powodzenia

 
 

23 marca 2020 r.

Język polski

  1. Przeczytaj tekst Wielka wyprawa Ciumków (str. 182 – 183)
  2. Zapoznaj się z nową wiadomością Scenariusz filmowy (w niebieskiej ramce), poczytaj o przygodach scenarzysty https://przygodyscenarzysty.pl/2018/12/20/drabinka-scenariuszowa-czyli-najwazniejsze-narzedzie-scenarzysty/
  3. Obejrzyj tutorial https://www.youtube.com/watch?v=UQv44MK6Kp8
  4. :-)
  5. Stwórz odręcznie własny scenariusz filmowy, taki na jedną stronę kartki A4 (jak będzie trochę więcej to się nie obrażę ;) ) na podstawie przeczytanej ostatnio historii, fragmentu książki itp.
  6. Zrób zdjęcie pracy i wyślij do mnie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
  7. Baw się dobrze! :-)

Masz czas do 27 marca 2020 r. 

 

WF

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje wychowania fizycznego będą
zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
https://classroom.google.com/c/NTU1NTAxNjc1Mzla ), następnie wpiszcie kod zajęć z
wychowania fizycznego:

k6u5ahz

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODA0MjFa ), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

2pznlts

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Wejdź na stronę www.scratch.mit.edu i załóż na niej własne konto. Przejdź do zakładki Pomysły, przeglądnij samouczek Stwórz historyjkę

Stwórz własną historyjkę, zapisz ją i udostępnij. Skopiuj link i wyślij go do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

(jeśli nie będziesz wiedział/a jak udostępnić historyjkę, napisz do mnie)

Termin wykonania zadania: 8 kwietnia 2020 r.

 

19 marca 2020 r.

Informatyka

Grupa p. Gęgotek:

Dalej powtarzamy Scratcha rozwiązując test na stronie
www.lerningapps.org

 

Język polski

Literatura:

Przeczytaj tekst Nowe przygody Mikołajka (str. 174 – 176)

Wykonaj zadania:  3, 5 (w zeszycie)

Przypomnij sobie:  czym są fakty i czym jest opinia? (str. 177)

Wykonaj zadanie 7 (w zeszycie)

Ortografia:

W ćwiczeniówce: zrób zadania z tematu Pisownia wyrazów wielką i małą literą

Pamiętaj! Czytaj lekturę Hobbit czyli tam i z powrotem (termin: koniec kwietnia 2020)

 

18 marca 2020 r.

Historia

Proszę pobrać plik znajdujący się na dole strony

 

Matematyka

Bardzo proszę o wykonanie w zeszycie zadania 3 i 6 z podręcznika - strona 174.

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie informacji na temat ryb i płazów.
Wykonaj samodzielnie plakat na temat wybranego przez siebie płaza.
Na plakacie umieść:
a) wklejone zdjęcie wybranego przez siebie płaza, zaznacz i krótko opisz jego przystosowania do życia w wodzie i na lądzie (informacji szukaj np. w notatce z lekcji)
b) informacje na temat: środowiska życia, rodzaju pokarmu, stopnia zagrożenia wyginięciem (informacje znajdziesz np. na https://www.wikipedia.org/ )
c) zagrożenia na jakie narażone są płazy (informacje znajdziesz np. podręcznik - strona 101)

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec WALC ANGIELSKI historia powstania podstawowe kroki, przesłuchać i oglądnąć na YouTube.
• edukacja zdrowotna opisz zdrowie i jego pozytywne czynniki

 

Geografia

Należy umieć rozpoznać na mapie konturowej Europy państwa i ich stolice oraz najważniejsze rzeki : Wołga , Dunaj , Ren , Loara , Rodan , Pad . / Mapa polityczna i ogólnogeograficzna Europy podręcznik str. 48 i 49 /

 

Język angielski


 Perfekcyjnie opanować czasowniki nieregularne str 139.
 Czytać codziennie całą stronę 79 (fioletowe i niebieskie tabelki)
 Przeczytać gramatykę na zielono str. 79 , przepisać angielskie przykłady do zeszytu
 Wykonać w ćwiczeniówce z Unitu 6 lekcję 1, 2, 3, dla chętnych dokończ rozdział
 Poszukać w internecie objaśnienia czasow Past Simple i Past Continuous, zrobić samodzielne notatki w zeszycie plus przykładowe zdania twierdzące, pytania i przeczenia.
 Przetłumaczyć ulubioną piosenkę angielską lub kilka (linijka po angielsku, linijka po polsku),pisemnie w zeszycie.