6 kwietnia 2020 r.

Język niemiecki

 

https://www.loom.com/share/99f933d04d5540c1a639c2e4817cc4ba (webinar)

 

Matematyka

Moi drodzy siódmoklasiści.

Mam nadzieję, że wszyscy czujecie się dobrze. Będę kontaktować się z Wami jeszcze we wtorek przed świętami. Po świętach wracacie do zajęć w środę 15.04. Mamy teraz dość trudny materiał, ale wiem, że dacie radę. Samodzielna nauka to umiejętność, która nie raz przyda się Wam. Temat dzisiejszy to: Procenty w zadaniach tekstowych. I taki wpiszcie sobie do zeszytu. Na stronie 205  i 206 w podręczniku znajdziecie przykłady, które pozwolą Wam lepiej zrozumieć jak należy podejść do tego typu zadań. Posyłam również link, w którym zobaczycie jak takie zadania rozwiązywać. https://pistacja.tv/film/mat00380-rownania-zadania-procentowe?playlist=549  Szczególnie pierwsze i drugie zadanie dotyczy tego tematu. Rozwiążcie potem samodzielnie zad.1 str 206 oraz zad.10 b) str 207. Najbardziej zależy mi na tym , żebyście ułożyli równanie i rozwiązali je. Jeszcze raz proszę Was o dokładne przeczytanie materiału z podręcznika i przeanalizowanie filmu z załączonego linku. Będzie Wam łatwiej zrobić zadanie. Pozdrawiam ciepło wszystkich.
 

Geografia

Temat : Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.
Polecenie 1
Korzystając z treści w podręczniku /Str. 170 – 174 / wykonaj zad. 1 – 4 w zeszycie ćwiczeń str. 104 - 105
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 105.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do środy 8 kwietnia.
Moi Drodzy!
Dzisiaj będziemy doskonalic umiejętnośc czytania ze zrozumieniem. Posłuży nam do tego tekst z podręcznika, który znajdziecie na stronie 69. Bardzo proszę przeczyta tekst, wykonac do niego zadanie 3 (tu trzeba uzupełnic zdania brakującymi słowami - najczęściej brakuje jednego). W cwiczeniu 4 pytanie brzmi: Który tekst A czy B ... i dotyczy określania głównej myśli tekstu. Wykonane i zapisane w zeszycie zadanie (wystarczy nr przykładu i słowo lub litera A,B) proszę sfotografowac i przesłac an adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez messengera.
Powodzenia!
W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi polecam obejrzenie filmu (nie
jest obowiązkowe): https://youtu.be/0feZQkHbCkM  

 

Chemia

Drodzy Uczniowie,
W najbliższym czasie czekają nas dość trudne tematy, będziemy rozwiązywać zadania tekstowe. Temat lekcji na ten tydzień: Rozpuszczalność substancji w wodzie. Jak już wiecie notatkę przesyłam Wam w załączniku i proszę aby znalazła się ona w zeszycie. Proszę przepisać do zeszytu to, co jest zaznaczone czarną i czerwoną czcionką. Niebieską czcionką zapisywałam wyjaśnienia dla Was, które, mam nadzieję, pomogą Wam zrozumieć temat. Po powrocie do szkoły zeszyty będą sprawdzone, czy na bieżąco uzupełnialiście notatki. Na początek  pokazałam Wam jeden typ zadania i na tej podstawie proszę zróbcie dwa kolejne i prześlijcie na mojego maila bądź Messengera do oceny. Temat będziemy poszerzać na kolejnych lekcjach. Nie poddajcie się, to nie jest trudne, trzeba tylko usiąść, przerobić to jedno zadanie, a potem już wszystko stanie się jasne. W razie pytań lub problemów proszę piszcie do mnie. 
Trzymam za Was kciuki:)
 

Język polski

Witam Was serdecznie,

zapiszcie temat lekcji, przeczytajcie utwór Adama Mickiewicza „Stepy akermańskie” (s. 212 w podręczniku), po czym wydrukujcie załącznik wklejony poniżej. Przeczytajcie go ZE ZROZUMIENIEM oraz wklejcie jako notatkę do zeszytu pod tematem lekcji.

W notatce znajdziecie również jedno zadanie do wykonania w zeszycie w ramach utrwalenia ważnych informacji – sprawdzę po powrocie do szkoły.

Temat: Natura i wyobraźnia – Adam Mickiewicz „Stepy akermańskie”

Życzę Wam spokojnych, a przede wszystkim zdrowych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie najbliższych. Pozdrawiam!

 

WF

Materiał do pobrania w załączniku na dole strony

 

3 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Witam moi drodzy. Mam nadzieję, że wszyscy czujecie się dobrze. Proszę wpiszcie sobie do zeszytu temat: Zadania z treścią geometryczną. Załączam link z takimi zadaniami.

https://pistacja.tv/film/mat00376-rownania-zadania-geometryczne?playlist=549     

Na stronie 202 w podręczniku znajdziecie zadania dotyczące tego tematu. Zróbcie proszę dwa zadania z tej strony. Zad.27 i zad. 28. Jeśli ktoś chce może zrobić jeszcze jedno zadanie z tej strony. Ale to dla chętnych.

 

Język polski

Drodzy Uczniowie!
Zapiszcie w zeszytach temat zajęć, po czym wykonajcie w nich ćwiczenia zaproponowane Wam pod tematem. Proszę, aby wszystkie prace były samodzielne – tylko wówczas nabędziecie nowych umiejętności oraz wytrenujecie te, które już posiadacie i tylko takie prace będą podlegały ocenie. Czas na wysłanie prac: środa (08. 04). To będą już ostatnie zadane Wam prace do przesłania przed Świętami, dlatego też proszę o dodatkową mobilizację i porządnie wykonane ćwiczenia.
Bardzo ważne jest również to, abyście pamiętali o budowaniu pełnych zdań. Powodzenia!
Temat: Wyobraźnia ludowa – Adam Mickiewicz „Świtezianka”
1. Przeczytaj utwór –s.208 -211
2. Określ czas i miejsce zdarzeń opisanych w utworze.
3. Przedstaw bohaterów.
4. Napisz plan wydarzeń (zastosuj równoważniki zdań– nie zawierają one osobowej formy czasownika).
5. Wymień elementy fantastyczne.
6. Określ nastrój utworu.
7. Odszukaj w tekście fragment, w którym narrator zawarł naukę moralną. Własnymi słowami wyjaśnij jej sens.
8. Zapoznaj się z „Nową wiadomością” s. 211. Zapamiętaj definicję „ballady” – najlepiej przepisz ją do zeszytu w celu lepszego utrwalenia.
9. Powtórz, czym jest punkt kulminacyjny – s. 343.
10. Napisz list do kolegi (koleżanki), w którym opowiesz mu o niezwykłej historii strzelca i rusałki ze „Świtezianki” (strona A4 to minimum, zachowaj akapity, zwroty grzecznościowe pisz wielką literą, przed przystąpieniem do pracy powtórz jak się pisze list).

Przypominam mojego maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Fizyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę wykonać z podręcznika ze strony 98 zadanie 2 i 3.
Rozwiązanie zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

2 kwietnia 2020 r.

Język polski

Dzień dobry,
zapisz w zeszycie temat kolejnej lekcji, a potem przejdź do poniższych poleceń.
T: Twórca i jego czasy – Adam Mickiewicz
1. Odczytaj teksty dotyczące poety, o którym mowa w temacie - str. 206 – 207.
2. Na podstawie tego co przeczytasz, wykonaj notatkę w zeszycie z życia i twórczości Adama Mickiewicza w latach 1819 – 1829.
Notatka będzie sprawdzona po powrocie do szkoły.

PS Uzupełniaj na bieżąco notatki w zeszycie!
Pozdrawiam

 

1 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Witam Was moi mili. Dziś zapiszcie sobie temat: Zadania tekstowe. 

 
Dołączam dwa linki do przejrzenia i dwa małe zadania . Zapiszcie je w zeszycie.
Zad.5 str 198 i zad. 20 str 200. Myślę, że zadania w linkach powinny Wam pomóc.Pozdrawiam Was ciepło. Zróbcie jedno zadanie, jeśli ktoś nie potrafi obu.
 

Język polski

Witam Was,

jako że niektórzy nie do końca zrozumieli zagadnienie tezy i argumentu (a będzie nam to bardzo potrzebne do stworzenia w późniejszym okresie rozprawki), musimy zatrzymać się jeszcze na chwilę przy tym temacie, aby wyjaśnić pewne kwestie.

Zapiszcie temat lekcji, pobierzcie załącznik z notatką do przyswojenia oraz do wklejenia pod tematem lekcji, po czym wykonajcie zadanie i prześlijcie mi je do piątku(włącznie) na podany już adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Jeśli macie jakiekolwiek pytania związane z omawianym tematem, zapraszam do korespondencji mailowej.

Pozdrawiam!

Temat: Stawiamy tezę i szukamy argumentów

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom
https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNjkwMTA2MDNa  następnie
wpiszcie kod cpyjajc


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadaną notatkę. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadanie. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to pracę :-)
W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r, czyli tak dostaliście dodatkowy dzień ;)
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

30 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego w Polsce.
Polecenie 1
Na podstawie informacji z podręcznika str. 164 – 167, wykonaj w zeszycie ćw. zadanie 1, 2,3, 4 str.102 – 103.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str.103.

Uwaga: W tym tygodniu mija termin przesyłania prac pisemnych opisujących zaplanowaną wycieczkę ma mój adres e- mailowy!

 

Język niemiecki

Bardzo serdecznie proszę o zapoznanie się z materiałami do lekcji:
 
 
Pozdrawiam Was ciepło i viel Erfolg (powodzenia)!
 
Edyta Śliwa

 

Matematyka

Witam moi drodzy. Na dzisiaj mam dla Was kolejne zadania. Zapiszcie sobie w zeszycie temat: Rówania z ułamkami. Następnie przejrzyjcie zadania zamieszczone w linku https://pistacja.tv/film/mat00386-rozwiazywanie rownan-rownania-z-ulamkami?playlist=281  .

Musicie powoli i spokojnie przeanalizować przykłady rozwiązywane w tym linku. Na tej podstawie zróbcie zadanie 12 b,c,d,e z podręcznika ze strony 195. Nie oczekuję , że wszyscy sobie z tym bez problemu poradzą, ale próbujcie jak potraficie. Pozdrawiam Was serdecznie. Nie poddawajcie się. Czekam na zadania do środy.

 

WF

 

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE

Zadanie- wyzwanie
Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  –zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-).


Temat: Ringo-przepisy gry.
https://www.youtube.com/watch?v=gaQUFc1twBg  zadanie: zobacz film i odpowiedz pisemnie na pytania:
1. Czym jest RINGO?
2.Jakie są walory gry?


Temat: Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Zapoznaj się z treścią prezentacji Power Point podanej na dole strony.


Temat: Choroby cywilizacyjne- otyłość.
Przeczytaj, do tego zadania nie ma pytań, ale postaraj się jak najwięcej zapamiętać.
Czym właściwie jest otyłość?
Otyłość to stan w którym wskaźnik masy ciała BMI (body mass indeks) jest większy niż 30. Jeżeli wartość BMI przewyższa 40 mówimy już o otyłości śmiertelnej. Dalej otyłość dzielimy na 2 rodzaje, otyłość brzuszną, czyli sytuacje gdy tkanka tłuszczowa gromadzi się w obrębie tali i brzucha, oraz otyłość typu gruszka, gdzie tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie wokół bioder i ud. Mężczyźni przeważnie mają skłonność do otyłości brzusznej a kobiety do tej drugiej.

Rodzaje otyłości .W obrębie zjawiska, jakim jest otyłość wyróżnić można kilka jej rodzajów. Są to:
 otyłość umiarkowana, gdy BMI znajduje się w przedziale 30–35,
 otyłość znacząca, gdy BMI znajduje się w przedziale 35–40,
 otyłość stanowiąca poważne ryzyko, gdy BMI przekracza wartość 40.
 Często wskazuje się na następujące przyczyny otyłości:
 wolna przemiana materii – jeżeli energia dostarczana wraz z pożywieniem nie zostanie spożytkowana, wówczas jest magazynowana w postaci tkanki tłuszczowej i w ten sposób przyczynia się do otyłości,
 predyspozycje genetyczne – u niektórych osób geny mają wpływ na szybsze przetworzenie energii i magazynowanie jej w tkance tłuszczowej,
 wpływ czynników związanych z życiem płodowym (związany np. z nieodpowiednią dietą matki),
 preferencyjne przemiany metaboliczne węglowodanów – u niektórych osób organizm sprawniej  metabolizuje węglowodany niż tłuszcze, co zwiększa skłonność do tycia,
 brak uczucia sytości, u podstaw którego leżą m.in. zaburzenia regulacji neurohormonalnej,
 ograniczenie tzw. termogenezy poposiłkowej, która oznacza wzrost w wytwarzaniu ciepła przez organizm po spożyciu pokarmu, na skutek zwiększenia zużycia energii, jaka jest potrzebna w procesie trawienia,
 zaburzenia dotyczące czynności gruczołów wydzielania wewnętrznego,
 nadmierne wydzielanie białek odpowiedzialnych za syntezę triglicerydów
 nieodpowiednia dieta oraz nieregularne przyjmowanie posiłków,
 zbyt mała aktywność fizyczna.
Dieta dzieci borykających się z otyłością powinna uwzględniać odpowiednią ilość takich składników, jak:
 węglowodany złożone, 

 białko, 
 błonnik, 
 witaminy, 
 sole mineralne. 
Dieta powinna charakteryzować się również dużym zróżnicowaniem produktowym, z odpowiednimi porcjami nabiału, warzyw oraz owoców. Wprowadzenie odpowiedniej diety i jej przestrzeganie to jednak najczęściej niewystarczające kroki w walce z otyłością u dzieci. Bardzo ważne jest, aby dieta przy otyłości została połączona z odpowiednią aktywnością ruchową. Aby aktywność ruchowa w procesie leczenia otyłości dawała dobre efekty, ważny jest dobór ćwiczeń motywujących pacjenta do podejmowania tej aktywności.
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.
Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.
Termin: 07.04.2020.
Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w poniedziałek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

Język polski

Dzień dobry,
zapisz w zeszycie temat dzisiejszych zajęć, a następnie wykonaj (również w zeszycie) poniższe zadanie. Proszę o przesłanie go na mojego maila do wtorku (jutra) włącznie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  .
Temat: Rzeźba

1. Kształcenie kulturowe str. 188 – 190. Przeczytaj ze zrozumieniem tematy: „Krótka historia”, „Język rzeźby”, „Najważniejsze typy dzieł rzeźbiarskich”, „Jak oceniać rzeźby?”
2. (Na ocenę) – Opisz jedną z rzeźb zaprezentowanych w tym rozdziale podręcznika (minimum strona w zeszycie). W celu zapoznania się z daną, wybraną rzeźbą, możesz skorzystać z rożnych źródeł omawiających to dzieło. Pisz samodzielnie.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 3 kwietnia.
Lekcja 1
Extreme adjectives – poszerzamy słownictwo.
Na stronie 66 w podręczniku znajdziecie listę przymiotników (tłumaczenie na str 124). Postarajcie się je zapamiętac. W cw 2 można je dopasowac do podanych przymiotników, które już znacie. Sprawdzcie jak to działa w zdaniach (cw 3 i 4).


Lekcja 2
Na stronie 68 znajdziecie mail opisujący perypetie podczas podróży. Zapoznajcie się z jego treścią. Zwróccie uwagę na słowa, które pomagają ustalic kolejnośc wydarzeń:
first – najpierw
then, next – następnie
after that – potem
finally – na końcu


Znajdziecie je w fioletowej tabelce, gdzie pokazane jest ich przykładowe użycie (po każdym z nich jest przecinek!). Wybierzcie właściwe słowo w tekście w cw. 3. str 68.
Głównym zadaniem z tej lekcji jest napisanie własnego opisu podróży w formie listu nieformelnego. Możecie posłużyc się planem z tabelki Writing Task. Spróbujcie napisac pracę o długości ok 100 słów. Prace gromadzimy w teczkach, sprawdzę po powrocie do szkoły.
Poniżej znajdziecie również kilka podpowiedzi, z których można skorzystac (niekoniecznie kopiując podany tam opis w całości:)):
https://www.anglounion.com/A_journey.htm

 

Fizyka

Drodzy uczniowie, bardzo proszę zapoznać się z informacjami na temat : co to jest tor ruchu i droga. W podręczniku na stronie 95-97 lub z Internetu.
Proszę zrobić notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Witam Was serdecznie,
 
Moi Drodzy. Cieszę się, że tak wielu z was podeszło do pracy zdalnej odpowiedzialnie i w minionym tygodniu wywiązało się wspaniale z powierzonych zadań. Ci, którzy tego jeszcze nie uczynili, wciąż mają szansę przysłać mi zaległe prace. Każda Wasza praca podlega ocenie, zatem wszelkie braki będą skutkowały negatywnymi stopniami. A zadania nie są trudne. Warto poświęcić chwilę czasu i powalczyć o lepsze oceny. Na ten tydzień mamy kolejny temat do pracy. Podobnie jak w minionym tygodniu, notatka, która powinna się znaleźć w zeszycie umieszczona jest w załączniku. Dodatkowo macie tam link do filmiku, który pozwoli Wam zrozumieć przerabiany obecnie materiał. Film trwa 6 minut, a w bardzo prosty i logiczny sposób wyjaśnia pojęcia obecnej lekcji. W kolejnym załączniku przesyłam kartę pracy, gdzie po zapoznaniu się z notatką oraz obejrzeniu filmu, z łatwością wykonacie zawarte w niej ćwiczenia. Na maile czekam do końca tygodnia. Każdy otrzyma ode mnie informację zwrotną z ewentualnymi uwagami oraz oceną. 
 
Życzę wytrwałości i powodzenia. 
Iwona Chwierut
 

27 marca 2020 r.

Matematyka

Witam wszystkich. Dzisiaj dalszy ciąg rozwiązywania równań. Taki zapiszcie sobie temat: Rozwiązywanie równań – cd. Proste równania rozwiązała większość z Was. Dziś równania trudniejsze. Dobrze jest to przedstawione w
filmie do którego załączam link. https://pistacja.tv/film/mat00385-rozwiazywanie-rownan-rownania-z-nawiasami?playlist=281

 

 Moja rada jest taka: nie zrażajcie się za pierwszym razem. Zobaczcie jeszcze raz, wróćcie do linków z wcześniejszych zadań, jeżeli czegoś nie rozumiecie. Następnie mając przed sobą film, zacznijcie rozwiązywać równania z zad.3 ze strony 194. Każdy z Was ma inne umiejętności i możliwości. Proszę, żebyście rozwiązali min. 3
przykłady a, b, c. Jeżeli ktoś potrafi może spróbować d, e, f. Wysyłajcie mi zadania do niedzieli włącznie. Zapytania piszcie na maila lub na messengera.


Życzę Wam powodzenia. Pozdrawiam.

 

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


27.03.2020. klasa VIIa i VIIb


Temat: Zajęcia ruchowe przy muzyce.


I. Postawa ciała - https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E 
–zadanie: zobacz filmik i zrób notatkę w punktach.


II. Zestaw ćwiczeń na każdy dzień-
https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q  –zadanie-wyzwanie
na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania 10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


III. Zabawa ruchowa przy muzyce-
https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg  – zadanie: ćwicz każdego dnia i zapamiętaj układ.
https://youtu.be/Eyb4Zsv3qRs  - zadanie: ćwicz każdego dnia.


Powtórka
I. Ustawienie na boisku w siatkówce-
https://www.youtube.com/watch?v=nx2rIngytQs  - zobacz film i odpowiedz na pytania:
1.Jak są rozmieszczone strefy boiska?
2.Czym jest ustawienie?
3.W jakich liniach ustawieni są zawodnicy?
4.Jak nazywają się zawodnicy w poszczególnych strefach i jaka jest ich
rola na boisku?
Na wykonanie zadań masz 1 tydzień. Powodzenia :-)

Uwaga! Wszystkie wskazane ćwiczenia wykonuj z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i dostosuj do warunków, jakie panują w Twoim domu.

Zadania proszę przesłać e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  oraz platforma GoogleClassroom. Każdy uczeń przesyła zadania do swojego nauczyciela uczącego wf.

Termin: 03.04.2020

Zadania będą oceniane. Kolejne tematy otrzymacie za tydzień w piątek. Wszelkie pytania proszę kierować na podany powyżej adres i platformę GoogleClassroom.

 

Fizyka

Drodzy uczniowie zastanowimy się jak opisujemy ruch i co to jest układ odniesienia?
Proszę zapoznać się z materiałami w podręczniku na stronie 92 i 93 oraz zrobić z tego notatkę do zeszytu przedmiotowego i wykonać ćwiczenie nr 3 ze strony 94 z podręcznika zapisując rozwiązanie w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

26 marca 2020 r.

Biologia

Na podstawie informacji w podręczniku strona 153-156,oraz z materiałów zamieszczonych w Internecie:


https://opracowania.pl/opracowania/biologia/wydalanie,oid,1342,budowa-i-rola-ukladu-wydalniczego

https://www.youtube.com/watch?v=I_G0alT5hlw 

https://www.youtube.com/watch?v=srrEfoXwscc 


Wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Poznajemy budowę układu wydalniczego
2. W notatce z lekcji wyjaśnij, podaj definicje:
1. Wydalanie
2. Defekacja
3. Drogi wydalania zbędnych substancji (tabele strona 153) naucz się tego nie musisz przepisywać :)
4. Funkcję układu wydalniczego (zapisz je)
5. Budowa układu wydalniczego (ilustracja str. 154) – musisz umieć rozpoznać na rysunku: nerkę, moczowód, pęcherz moczowy i cewkę moczową
6. Budowa nerki (str.154-155) zwróć uwagę gdzie jest położona kora nerki i rdzeń nerki, oraz z jakich elementów się składają
7. Nefron-podstawowa jednostka funkcjonalna nerki, zbudowana z ciałka nerkowego i kanalika nerkowego (zapisz definicje, oraz zapoznaj się z rysunkiem i opisem budowy str. 154-155)

Po opanowaniu budowy układu wydalniczego przejdziemy dalej.
Na podstawie informacji na stronie 155-156 od Powstawanie moczu, oraz filmów z YouTube (linki u góry) . Wykonaj następujące polecenia:
1.Zapisz w zeszycie temat lekcji: Działanie układu wydalniczego – jak powstaje mocz?

2. Zapisz notatkę, w której wyjaśnisz jak powstaje mocz?, czyli jak działa nefron?

Ps. Nie wymagam znajomości nazw podanych w filmie, wystarczy żebyście opanowali podstawowe informacje, które macie w podręczniku. Filmy są rozbudowane, ale mam nadzieje, ze pomogą Wam lepiej zrozumieć powstawanie moczu.


Uwaga: wyślijcie mi na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  zdjęcie wykonanych notatek z lekcji. Temat jest trudny, więc macie czas do piątku 03.04.2020. Bardzo proszę w temacie maila wpiszcie biologia klasa 7a lub 7b i wasze imię i nazwisko. Postarajcie się pisać wyraźnie.

Powodzenia! Miłej nauki :-)

 

25 marca 2020 r.

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

  

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Język polski

Dzień dobry,
proszę Was, abyście zapisali w zeszycie temat lekcji, a następnie wykonali polecenia według poniższych wskazówek:

Temat: Wypowiedź argumentacyjna
1. Po dokładnym zapoznaniu się z wiadomościami ze str. 184 w podręczniku oraz „Nową wiadomością” ze str. 187, sporządźcie w zeszycie notatkę z najważniejszymi informacjami. Zwróćcie szczególną uwagę na to: jak przygotować wypowiedź argumentacyjną, przydatne słownictwo oraz chwyty argumentacyjne.
2. Wykonajcie ćwiczenia: 1, 3, 4, 5 ze str. 185 oraz 6 i 7 ze str. 186.

Rozwiązania proszę przesyłać na podanego już maila:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do piątku, tj. 27.03. Powodzenia!

Uwaga!
Wszystkie prace będą przeze mnie sprawdzane i ocenianie. W każdy poniedziałek, będę przesyłać na podane maile oceny ze wszystkich prac z ewentualnymi komentarzami.
Pozdrawiam Was i życzę dużo zdrowia! Iwona Włodarczyk

 

Język angielski

Bardzo proszę o powtórzenie budowy i porównania czasów gramatycznych Present Perfect i Past Simple. Pomogą Wam w tym cwiczenia z podręcznika na str. 64-65.
Proszę je wykonac do końca tygodnia.
Nie zapomninacie o cwiczeniu prawidłowej wymowy: https://www.youtube.com/watch?v=T91p6pTPpSY

 

Matematyka

Moi drodzy uczniowie.
Zaczynamy przygodę z samodzielnym uczeniem się. Nauczyciele będą Wam pomagali, ale tak naprawdę musicie sami uczyć się i nie mówię tu o konkretnych przedmiotach, ale na przykład o planowaniu sobie czasu, mobilizacji itp. Będę wysyłać Wam tematy trzy razy w tygodniu: poniedziałek, środa, piątek. Tak będzie do świąt. Co dalej, życie a raczej wirus pokaże.


Będziecie przesyłać mi zadania na maila. Nie stresujcie się, jeśli niektórzy z Was będą mieć problemy z rozwiązaniem zadań, staracie się , jak potraficie. Pytania i problemy wysyłajcie z zadaniami lub na grupę na messengera. Potraktujcie całą tą sytuację jak wyzwanie. Nie stresujcie się jeśli coś będzie dla Was niejasne, dla nauczycieli też jest to nowość. Jeśli Wy lub Wasi rodzice mają uwagi czy pytania do mnie, czy innych nauczycieli, piszcie. My też się uczymy jak radzić sobie w nowej sytuacji. Nikt nie miał jeszcze takiego doświadczenia. A teraz konkrety.

Zaplanowałam na dziś temat: Rozwiązywanie równań. Przeczytajcie z podręcznika przynajmniej dwa! razy tekst ze str. 192 i 193.

Możecie skorzystać z linku https://pistacja.tv/film/mat00383-rozwiazywanie-rownan-wprowadzenie?playlist=281

i https://pistacja.tv/film/mat00384-rozwiazywanie-rownan-rozwiazanie-w-dwoch-krokach?playlist=281

 

Rozwiążcie zad.1/193 przykład a i b, i zad.2/193 przykład a i c. z podręcznika.
Zapiszcie temat w zeszycie i zróbcie zadania w zeszycie. Prześlijcie mi zdjęcie na maila. Do piątku. To na dziś wszystko. Trzymajcie się ciepło. E. Fricze.

 

24 marca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź czy potrafisz. Usługi w Polsce. Powtórzenie wiadomości i umiejętności z działu V.


Polecenie :
W zeszycie ćw. str. 100, 101 wykonaj zadania od 1- 7.

 

Plastyka

Korzystając z różnych źródeł informacji m in. albumy, encyklopedie, podręcznik do plastyki, internet wybierz i opisz  pracę twórczą artysty reprezentującego sztukę współczesną, np.performance, pop-art, optical-art, happening itp. Pracę można wykonać na kartce i przesłać na mojego maila, bądź w formie multimedialnej jako np. prezentację slajdów. 
 Pracę należy przesłać do 10 kwietnia. Podaję maila -Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Muzyka

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje muzyki będą zamieszczane na platformie google classroom.
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie:
imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (bez nick, prawdziwe imię i nazwisko)
Tym kontem zalogujcie się na google classroom

https://classroom.google.com/c/NTU1NTc0NDYzNDRa ), następnie wpiszcie kod zajęć z muzyki:

c3zptma

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

 

Muzyka

Balet to widowisko muzyczne, w którym treści przedstawione są za pomocą tańca. Łączy teatr, taniec i muzykę. Wyłonił się we Francji i Włoszech  w VXII wieku. Występuje w dwóch odmianach - klasyczny i współczesny.
Oglądnij dwa zaproponowane przeze mnie filmy i wskaż różnice pomiędzy tymi formami tańca. Odpowiedź zapisz za pomocą krótkiej notatki.
Na stronie Nowej Ery znajdziesz e-podręczniki. Temat znajduje się na stronie 123. Możesz uzupełnić swoją wiedzę o zamieszczony tam materiał. Poszukaj kilku tytułów baletów Piotra Czajkowskiego i zapisz.

Dla osób chętnych proponuję dodatkowe zadanie. Oglądnij poniższy film i napisz w kilku zdaniach jakie emocje przekazano za pomocą tańca i o jakich ludzkich zniewoleniach opowiada ten fragment. Może uda Ci się nawet stworzyć fragment historii ludzkiej jako ciągu zdarzeń. W razie potrzeby służę pomocą.

https://www.youtube.com/watch?v=tIyww18wA-w
 

23 marca 2020 r.

Chemia

Moi Drodzy,

Czekają nas niecodzienne lekcje. Mimo trudnej sytuacji musimy iść dalej. Bardzo proszę o zapisanie w zeszycie tematu lekcji oraz sporządzonej przeze mnie notatki (w załączniku), proszę również obejrzeć krótki filmik na you tube (woda jako rozpuszczalnik, nauka ciekawsza niż książki) do którego podaję adres w załączonej notatce, wystarczy skopiować go do przeglądarki i wyszukać. Zachęcam do obejrzenia. Na podstawie podanej wiedzy proszę wykonać ćwiczenia zamieszczone również w załączniku, a następnie odesłać je na mój adres mailowy. Zadania odesłane w formie pisemnej będą podlegały ocenie.

Jest do praca dla Was na najbliższy tydzień tj. do 27.03.2020. 

Mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
 
Powodzenia:)
 

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Informatyka

grupa p. Jagiełki

Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2 

Zapoznaj się z tematem dotyczącym wstawiania grafiki w edytorze tekstu, poćwicz.

Na ocenę wykonaj ćwiczenia 1 i 3.  


Rozwiązania wyślij do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w załączniku do maila). 
W razie problemów pytaj mnie przez Facebooka. Termin: 3 kwietnia 2020 r.


Historia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tym kontem zalogujcie się na google classroom
( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODA0NjJa ), następnie wpiszcie kod zajęć z historii :

bmuei4o

Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

Język polski

Drodzy Uczniowie,
proszę Was o zapisanie kolejnego tematu lekcji, wykonanie podanych poniżej poleceń oraz przesłanie rozwiązań na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.do 24.03.

Temat: Opuścić ojczyznę – John Ronald Reuel Tolkien „ Drużyna Pierścienia”


1. Przeczytajcie fragment utworu – strona 180 – 182.
2. Wykonajcie ćwiczenia „Po przeczytaniu” (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7).
3. Zapoznajcie się z Kontekstem – strona 183
4. Czym jest fantastyka?

Jednocześnie polecam Wam obejrzenie spektaklu Teatru Telewizji pt. „Zemsta” w reżyserii Redbada Klynstra-Komarnickiego w poniedziałek, 23 marca o godz. 21:00 w TVP1. Spektakl będzie można obejrzeć też na vod.tvp.pl

Na dedykowanej Teatrowi Telewizji stronie teatrtv.vod.tvp.pl znajdują się materiały, zdjęcia i opisy komedii Aleksandra Fredry.

 

20 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2

Zapoznaj się z tematem dotyczącym wstawiania grafiki w edytorze tekstu, poćwicz :-)

Na ocenę wykonaj ćwiczenie 4:

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj swoją wizytówkę. Wykorzystaj pole tekstowe.

Pracę wyślij do mnie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin: 3 kwietnia 2020 r.

 

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. Proszę o wykonanie ćwiczeń z zeszytu ćwiczeń na stronie 22 i 23 dotyczących powtórzenia czasów teraźniejszych i przeszłych. Ćwiczeniówki zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły. Zachęcam do odwiedzenia strony www.bbc.learningenglish

gdzie w zakładce lower intermediate znajdziecie materiały video for children.
Można oglądać jeden filmik dziennie, są krótkie, więc zachęcam do dwu- lub trzykrotnego obejrzenia tego samego materiału.

 

Język niemiecki

przesyłam padleta z wszystkimi zadaniami zebranymi w jednym miejscu:
 
jak i link do webinaru, gdzie robimy z uczniami wszystkie zadania po kolei:
 
 

19 marca 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z fizyki z działu „Cząsteczkowa budowa ciał” wykonując zadania z podręcznika:
 ze strony 88: zadanie nr 4, zadanie nr 5
 ze strony 90: zadanie nr 1

Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

18 marca 2020 r.

Matematyka

Witam moi drodzy. Proszę Was o przeczytanie z książki rozdziału pt. Do czego służą równania?

oraz zrobienie zadań: nr 1 str 187 i nr 3 str 187.
Następnie przeczytajcie rozdział pt. Liczby spełniające równanie , oraz zróbcie zadanie nr 1, 6 i 7 str 190.

Jest to materiał, który dotyczy ostatniej lekcji. Na razie tyle na ten tydzień. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi . Musimy w nowej sytuacji znaleźć nowe sposoby radzenia sobie z wyzwaniami, które się pojawiły. Mam przekonanie, że dacie radę. Pozdrawiam Was serdecznie i Waszych rodziców również. Elżbieta Fricze.

 

Język polski

Temat: Opis przeżyć wewnętrznych

1. Napisz opis przeżyć wewnętrznych Skawińskiego (głównego bohatera „Latarnika” Henryka Sienkiewicza) podczas czytania „Pana Tadeusza”.
Pamiętaj o papierze A4 w szeroką linię, marginesie oraz akapitach.


Przed przystąpieniem do pisania:
- przeczytaj jeszcze raz dokładnie fragment lektury od momentu otrzymania przez Skawińskiego „Pana Tadeusza”. Jeżeli oddałeś lekturę do biblioteki, pobierz tekst książki dostępny pod adresem:
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/latarnik.pdf

lub skorzystaj z innego dostępnego Ci źródła.
- przypomnij sobie omówione przez nas zasady redagowania opisu przeżyć wewnętrznych - podręcznik str. 84. Zwróć szczególną uwagę na to, co ma się znajdować w poszczególnych akapitach oraz przydatne Ci słownictwo.
Pisz samodzielnie, gotową pracę zamieść w teczce prac, będzie ona sprawdzona po powrocie do szkoły.

 

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku.

 Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku   str. 141-145 następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

 

  1. ćwiczenia do pobrania (link na dole strony)
  2. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie obejrzyj zamieszczony tam film "Królestwo Polskie walczy "i odpowiedz na zamieszczone pod nim pytanie (pisemnie w zeszycie)

 

Polecenie 2

Wysłuchaj powyższych wykładów. Zanotuj w punktach odpowiedzi na podane pytania.

  • Czym był strajk szkolny w czasie rewolucji w latach 1905–1907?
  • Jaka była reakcja społeczeństwa polskiego na strajk?
  • W jaki sposób strajk wpłynął na życie młodzieży?
  • Jaką rolę odegrały w strajku szkolnym dziewczęta? Jakie były konsekwencje ich udziału w strajku?

 

https://epodreczniki.pl/a/proba-sil-rewolucja-1905-1907-w-rosji-i-na-ziemiach-polskich/DbBery6GH

 

Biologia

Proszę o powtarzanie i utrwalanie materiału z działu VI Układ oddechowy.
Wykonaj w zeszycie zadania od 1 do 7 strona 150 w podręczniku.

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec POLKA historia powstania podstawowe kroki, przesłuchać i oglądnąć na YouTube
• edukacja zdrowotna substancje psychoaktywne zagrożenia płynące dla organizmu

 

Geografia

Zaplanuj w formie pisemnej jednodniową wycieczkę do wybranego obiektu przyrodniczego, miasta lub innego ciekawego miejsca uwzględniając :
1. Czas wyjazdu i powrotu
2. Szacunkowy koszt wycieczki
3. Trasę
4. Ciekawe obiekty które proponujesz do zwiedzania
Wycieczka może być autokarowa , rowerowa lub piesza

 

Chemia

Pobierz załącznik i wykonaj zadania

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika Evolution Plus 3 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Ponadto proszę o napisanie ok. 10 zdań relacji z ostatniego weekendu( gdzie i z kim go spędziłeś, co robiłeś, jak się czułeś). Prace pisemne należy gromadzić w teczkach, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.