6 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Ludność Ameryki.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 122 – 125 wykonaj zadania w zeszycie ćw. 1 – 6.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 59.
Powodzenia ! Zdrowia ! i wszystkiego dobrego w rodzinnym gronie z okazji Świąt
Zmartwychwstania !

 

Język angielski

Zadania proszę wykona do środky 8 kwietnia
Moi drodzy! Bardzo proszę o powtórzenie pierwszego i drugiego okresu warunkowego, który znajdziecie w podręczniku na stronie 54 i 55. Prosze wykonac zadania 1-5 w podręczniku ołówkiem, zadania nr 6 i 7 (str. 55) proszę wykonac w zeszycie. Zdjęcia z wykonanymi zadaniami proszę przesłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (lub messanger). To zadania obowiązkowe. Będzie ocena.
W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi chętnym polecam obejrzenie filmu lub jego fragmentu: https://youtu.be/0feZQkHbCkM 
Pozdrawiam! 

 

Chemia

Drodzy Uczniowie,
Na najbliższy tydzień podaję Wam kolejny temat: Sacharydy. W załączniku znajdziecie notatkę, która powinna być przepisana do zeszytu. Na podstawie podanych informacji należy wykonać 4 zadania zamieszczone w karcie pracy. Zadania należy wykonać najlepiej do środy, żeby mieć wolny czas świąteczny, a następnie odesłać do oceny na mojego maila bądź Messengera. 
Życzę powodzenia. 
 

3 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Witam Was moi drodzy, przesyłam odpowiedzi dla tych, którzy sobie chcą sprawdzić zadania zamknięte z egzaminu próbnego.
Zad.1 FP, zad.2 D, zad.3 B, zad.4 FP, zad.5 A, zad.6 D, zad.7 D, zad.8 PP, zad.9
C, zad.10 C, zad.11 PP, zad. 12 BD, zad.13 C, zad.14 PP, zad.15 C.

W poniedziałek prześlę Wam informację jak będzie wyglądała nasza współpraca.
A teraz życzę miłego weekendu.

 

Fizyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę rozwiązać w zeszycie przedmiotowym zadanie 3 i 4 ze strony 120 w podręczniku.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

2 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Moi mili , dziękuję za przesłane egzaminy próbne. Dostałam 17 na 20, czyli bardzo dobrze. Odpowiedzi z zadań zamkniętych umieszczę jutro na stronie szkoły, czyli tu. Sprawdzicie sobie od razu. Odpowiedzi do zadań otwartych i punktacja będzie dopiero koło 8.04.20 na stronie oke, więc będę sprawdzać wtedy i podam Wam ilość punktów. Kto będzie chciał dostanie ocenę, ale nie jest to obowiązkowe. Pozdrawiam Was serdecznie.

 

1 kwietnia 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


Zadanie- wyzwanie
Zestaw ćwiczeń na każdy dzień- https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4   –zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania  10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


Temat Nauka ataku przez zbicie i doskonalenie bloku pojedynczego
Oglądnij filmy i zapamiętaj. https://youtu.be/1ahp6yTepK0  ,
https://youtu.be/rRTjIGkbKZo 


Temat Nauka bloku podwójnego i potrójnego.
Oglądnij filmy i zapamiętaj. https://youtu.be/261oHa9jI7I  ,
https://youtu.be/DMjN6aPy40U 


Temat Rozgrywanie piłki na trzech.
Oglądnij film i zapamiętaj. https://youtu.be/Ti0LAIlRQcc  nazwa filmu


Drodzy uczniowie klasy 8 w tym tygodniu macie próbne egzaminy nie chciałem was obciążać, dlatego z wf macie tylko filmy do oglądnięcia bardzo proszę zapoznać się z nimi uważnie bo jak wrócimy do szkoły to przerobimy sobie te ćwiczenia w praktyce. Powodzenia i pozdrawiam.

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom
https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNjg5ODczMjha  następnie
wpiszcie kod ej2ocrb


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadaną notatkę, oraz karty pracy -ekosystem. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadania. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to
pracę :-)

W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

30 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Na razie zapoznajcie się ze stroną https://epodreczniki.pl/a/projektowanie-i-tworzenie-stron-www/DSICkpSRI

Przeanalizujcie i obejrzyjcie filmiki.

 

Geografia

Temat : W Amazonii.
Polecenie 1
Na podstawie informacji z podręcznika str. 116 – 121, wykonaj w zeszycie ćw. str. 53- 55 zadanie 1- 6.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 56.

 

Język niemiecki

Bardzo serdecznie proszę o zapoznanie się z materiałami do lekcji:
 
 
Pozdrawiam Was ciepło i viel Erfolg (powodzenia)!
 
Edyta Śliwa
 

Matematyka

Witam moi drodzy. Mam dla Was następujące informacje. Jesli nie możecie ściągnąć arkusza o godz. 9.00 nie przejmujcie się. Poczekajcie i zróbcie to później. Może łatwiej będzie ze strony oke.krakow.pl. Ściągacie arkusz z numerem 100. Lub inaczej arkusz standardowy. Postarajcie się pilnować czasu.
Osoby o przedłużonym czasie dodają sobie odpowiednio tyle minut. Życzę powodzenia. Trzymajcie się. E. Fricze

 

Biologia

Na podstawie informacji w podręczniku strona 116-120, wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Czym jest ekosystem?
2. W notatce z lekcji wyjaśnij, podaj definicje
1. Ekosystem /strona 116/
2. Składniki ekosystemu (biocenoza i biotop)- zaznacz, które są ożywione, nieożywione. Wymień 5 przykładów organizmów dla biocenozy (możesz wypisać nazwy królestw organizmów) i 4 przykłady elementów środowiska dla biotopu. /strona 116/
3. Rodzaje ekosystemów /strona 117/ (wyjaśnij jakie wyróżniamy rodzaje ekosystemów, jaki jest wpływ człowieka na te ekosystemy, do każdego rodzaju ekosystemu podaj po 3 przykłady miejsc, które do nich należą). Zwróć uwagę na sposób wykorzystanie ekosystemów.
4. Sukcesja /strona 118-119/ (podaj definicję, wyjaśnij jakie wyróżniamy rodzaje sukcesji, krótko wyjaśnij na czym one polegają

3. Pobierz karty pracy- ekosystem (plik do pobrania na dole strony). Uzupełnij grupę A i odeślij mi na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do 06.04.2020, dołącz zdjęcia notatki.

Uwagi do realizacji:
1.Karty pracy możecie wydrukować, uzupełnić. Zrobić zdjęcie i odesłać, lub
2.Spróbować uzupełnić elektronicznie i przesłać plik, lub
3.Zadania z kart pracy możecie przepisać na kartkę i wysłać mi zdjęcie.

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 8 i Wasze imię i nazwisko.


4. *Dla chętnych * Jeśli chcesz rozszerzyć swoje wiadomości, zapoznaj się z informacji dostępnych na stronie:
https://epodreczniki.pl/a/ekosystem---wspolzaleznosc-srodowiska-i-organizmow/D17iBmqqS

 

Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

Język angielski

Zadania wykonujemy do 3 kwietnia
Zadanie 1 – egzamin próbny w dn 1 kwietnia. Powodzenia!
Zadanie 2
Fools Day in Poland – dla chętnych. Proszę w kilku (8-10) zdaniach opisac jak wygląda 1 kwietnia w Polsce. Szansa na otrzymanie oceny. Prace proszę przesłac na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla wszystkich:
On the job – str. 52 w podręczniku. Znajdziecie tutaj slownictwo związane z pracą, ale nie są to nazwy konkretnych zawodów. Ci, którzy muszą je powtórzyc, powinni sięgnąc do materiałów z ubiegłych lat. W cw. 1 znajdziecie listę słów i wyrażeń nowych (tłumaczenie s. 123), a w cw. 2 i 3 przykłady użycia tych wyrażeń w zdaniach. Postarajcie się je zapamiętac.

 

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika ze strony 119 i zrobić notatkę w zeszycie przedmiotowym „ opór elektryczny a zdrowie człowieka”.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Witam Was serdecznie,
 
Moi Drodzy. Cieszę się, że tak wielu z was podeszło do pracy zdalnej odpowiedzialnie i w minionym tygodniu wywiązało się wspaniale z powierzonych zadań. Ci, którzy tego jeszcze nie uczynili, wciąż mają szansę przysłać mi zaległe prace. Każda Wasza praca podlega ocenie, zatem wszelkie braki będą skutkowały negatywnymi stopniami. A zadanie nie było trudne. Warto poświęcić chwilę czasu i powalczyć o lepsze oceny. Na ten tydzień mamy kolejny temat do pracy. Podobnie jak w minionym tygodniu, notatka, która powinna się znaleźć w zeszycie umieszczona jest w załączniku. Po powrocie do szkoły, wasze zeszyty będą podlegały sprawdzeniu i ocenie, zatem warto systematycznie go prowadzić. W notatce macie podane zadania, które należy wykonać w zeszycie ćwiczeń do piątku 3.04.2020.  Na maile ze zdjęciami zadań czekam do końca tygodnia. Każdy otrzyma ode mnie informację zwrotną z ewentualnymi uwagami oraz oceną. 
 
Życzę wytrwałości i powodzenia. 
Iwona Chwierut
 

27 marca 2020 r.

Matematyka

Witam Was moi drodzy. Jak już zapewne wiecie od pana Jagiełki od poniedziałku do środy będzie egzamin próbny. W związku z tym nie podsyłam Wam na razie dodatkowych zadań w poniedziałek. Proszę Was o przesyłanie odpowiedzi na mój mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do wieczora 31.03.2020.
Jeśli będziecie mieć zapytania wysyłajcie też na maila. Pozdrawiam Was ciepło i życzę powodzenia. E. Fricze

 

Fizyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o zapoznanie się z materiałami o oporze elektrycznym przewodnika, korzystając z materiałów z podręcznika ze strony 116 – 118 lub z Internetu i zrobić z tego notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Najważniejsze co należy zapamiętać to:
 Symbol oporu
 Jednostka oporu elektrycznego

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

25 marca 2020 r.

WF

Temat. Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki siatkowej.


1.Omówienie gier i zabaw

D. Elkonin zabawę definiował jako „szczególny typ działalności dziecka kryjący w sobie jego stosunek do otaczającej go, przede wszystkim społecznej rzeczywistości i mający własną specyficzną treść i budowę - szczególny przedmiot i motywy działalności oraz szczególny system działań”. Z. Gilewicz stwierdził, iż „mianem zabawy należy objąć wszelkie stany aktywności ludzki i zwierząt, w których nie potrafimy dopatrzyć się motywu jakim może być zaspokajanie życiowych potrzeb, konieczności samoobsługi, wytwarzanie i gromadzenie dóbr, potrzeba walki lub obrony, wypełnianie obowiązków, zewnętrzne naciski itp.”. Według Z.Gilewicza „zabawę traktujemy jako przeciwstawienie pracy i jako dobrowolnie podjęty sposób spędzania czasu wolnego od zajęć obowiązkowych, celu zaś zabawowych czynności dopatrujemy się w potrzebie rozrywki i zadość uczynienia hedonicznym skłonnościom człowieka. W. Okoń wskazuje na potrzebę rozpatrywania zabawy w kategoriach fizycznopsychicznej aktywności człowieka, uważając, że „zabawa jest działaniem wykonywanym dla własnej przyjemności, a opartym na udziale wyobraźni, tworzącej nową rzeczywistość. Zabawą rządzą własne reguły, jednak oparte są one o ogólne prawa życia społecznego, a ich dostosowywanie do indywidualnych potrzeb w czasie zabawy ma charakter twórczy i prowadzi do samodzielnego poznawania i przekształcania rzeczywistości”. R. Trześniowski podkreśla, że „zabawa to jedna z tych form działalności człowieka, występująca we wszystkich okresach jego życia, w której - angażując się z całą pasją - pragnie znaleźć okazję do rekreacji i wypoczynku, odprężenia psychicznego i fizycznego, przyjemności i rozrywki, radości, ciepła i uśmiechu oraz zapomnienia o codziennych troskach i kłopotach”.


Pytania do tekstu.
• Opisz w kilku zdaniach jak rozumiemy formę gier i zabaw na podstawie tekstu.
• W tekście są zawarte cztery nazwiska osób które stworzyły teorie gier i zabawowych wymień dwa z nich.

2. Film obrazujący teorie https://www.youtube.com/watch?v=cb0R0fWq2T8 
Pytania do filmu.
• Po oglądnięciu filmu napisz która zabawa najbardziej ci się podobała i dlaczego.


3. Rozwiąż krzyżówkę i wyślij na e-mail,
https://wordwall.net/pl/resource/965932/sportowa-krzy%c5%bc%c3%b3wka 


4. Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


Temat. Odbicie piłki sposobem górnym technika.


1. Film ilustrujący technikę https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0 


• Na podstawie filmu i własnej wiedzy opisz pozycje siatkarza do uderzenia piłki sposobem
górnym. Kilka zdań nie więcej jak pięć.


5. Odpowiedzi na pytanie proszę przysłać do mnie e-mailowo mój adres to Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  termin to 31.03.2020 za tą prace na podstawie waszych odpowiedzi zostaniecie ocenieni. Kolejne tematy otrzymacie za
tydzień w środę. Jeśli czegoś nie wiecie lub macie pytania to piszcie do mnie na ten adres

 

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Matematyka

Moi drodzy uczniowie.

Będziecie dalej pracować w domu. Do świąt będą to arkusze egzaminacyjne. Dalej pracujecie tak, jak przed wirusem, czyli przygotowujecie się do egzaminu. Mam nadzieję, że zrobiliście testy, o które Was prosiłam. Chciałabym, żebyście do piątku zrobili jeszcze przynajmniej jeden kolejny test, a od poniedziałku będę Wam podsyłać zadania powtórkowe, ułożone działami. Nie wiem moi drodzy, jak wygląda Wasza nauka w całości, czyli ile macie zadawanych zadań i jak czasowo sobie z tym radzicie. Dlatego chcę, żebyście sami zadecydowali, czy dacie radę zrobić więcej. Ważne też, żebyście dobrze organizowali sobie czas i nauczyli się dobrze odpoczywać i mobilizować do pracy, żeby czas Wam nie przepływał przez ręce. To nie jest proste. Po powrocie do szkoły będę przeglądać wasze prace, bo muszę mieć podstawy do wystawienia ocen.

Zadania w przyszłym tygodniu będziecie mi przesyłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  . Ale to omówimy w poniedziałek.
Mam nadzieję, że jesteście zdrowi. Pozdrawiam Was ciepło. E. Fricze

 

Język angielski

Proszę o powtórzenie nazw ubrań oraz zapoznanie się z przymiotnikami określającymi styl ubierania się zamieszczonych na stronie 42 w podręczniku (tłumaczenie znajduje się na stronie 122). Proszę wykonac cw.2 s.42 zaznaczając właściwe słowo. Na wzór tego cwiczenia spróbujcie opisac styl ubierania się bliskiej wam osoby. Prace zgromadzcie w teczkach, sprawdzę po powrocie do szkoły.
Nadal korzystamy z nagrań do podręcznika. Nie zapomninajcie o cwiczeniu prawidłowej wymowy: https://www.youtube.com/watch?v=T91p6pTPpSY

 

24 marca 2020 r.

Chemia

Drodzy Uczniowie,

Czekają nas teraz niecodzienne lekcje. Mimo trudnej sytuacji musimy iść dalej. Tym razem zaczniemy od końca. Będziemy realizować dział bardziej teoretyczny, który nie będzie wymagał od Was zapisywania wzorów, reakcji itp. Będzie to ostatni dział: Substancje o znaczeniu biologicznym. W tym tygodniu: Tłuszcze. Bardzo proszę o zapisanie w zeszycie tematu lekcji oraz sporządzonej przeze mnie notatki (w załączniku na dole strony) Na podstawie informacji zawartych w książce oraz innych dowolnych źródeł  proszę wykonać zadanie, (którego treść i temat również znajduje się w załączniku) a następnie odesłać je na mój adres mailowy. Nadesłane prace będą  podlegały ocenie. 

Jest do praca dla Was na najbliższy tydzień tj. do 27.03.2020. 

Mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.      
 
Powodzenia:)
 

Biologia

Przypominam, że w piątek kończy się czas wysyłania prezentacji z zeszłego tygodnia.
Zadanie na ten tydzień:
Na podstawie informacji w podręczniku strona 111- 115,oraz z materiałów zamieszczonych w Internecie: https://epodreczniki.pl/a/wspolpraca-miedzy-gatunkami/DoyBZxjoO 

Wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Poznajemy nieantagonistyczne zależności między gatunkami.


2. W notatce z lekcji wyjaśnij, podaj definicje
 Zależności antagonistyczne (oprócz definicji wyraźnie zaznacz
które zależności zaliczamy do antagonistycznych)
 Mutualizm
 Symbioza (mutualizm obligatoryjny)
 Protokooperacja (mutualizm fakultatywny)
 Komensalizm

3. Do każdej z zależności (symbioza, protokooperacja, komensalizm) podaj po 3 przykłady np. dla symbiozy pierwszym przykładem jest zależność grzyba i glonu tworzącego wspólnie porost, więc do symbiozy musisz podać
jeszcze dwa inne przykłady ;)

Uwaga: wysyłacie mi na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcie wykonanej notatki z lekcji wraz z wypisanymi 3 przykładami. Bardzo proszę w temacie maila wpiszcie biologia klasa 8 i wasze imię i nazwisko
Powodzenia! Miłej nauki :-)

 

Geografia

Temat : Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.


Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 110 – 125 wykonaj zadania 1- 5 w zeszycie ćwiczeń str.50, 51.


Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 52.

 

23 marca 2020 r.

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Informatyka

grupa p. Jagiełki

1.Zapoznaj się z treścią stron od 189 do 193 z podręcznika do informatyki dla klasy 8.
2. Wykonaj polecenia ćwiczeń zawartych na wskazanych stronach.
3.Prześlij do mnie ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) kod Html stworzonej przez Ciebie strony.
W razie problemów z wykonaniem zadań proszę pisać do mnie 
na maila lub na Facebooka.

Historia/ EDB/WOS

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tym kontem zalogujcie się na google classroom

( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODA0ODFa ), następnie wpiszcie kod zajęć

z historii : ill4m6o
z wiedzy o społeczeństwie: xxpszp4
z edukacji dla bezpieczeństwa : qg63jtp


Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

20 marca 2020 r.

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. Ponadto proszę o odwiedzenie strony www.cke.gov.pl 

gdzie w zakładce egzamin ósmoklasisty należy przejrzeć arkusz egzaminacyjny z języka angielskiego, w materiałach dodatkowych znajdziecie krótki filmik przypominający ogólne zasady egzaminu. Proszę również obejrzeć zamieszczony w tej zakładce informator str.15-17 zawierający materiał gramatyczny do egzaminu oraz str 20-59, gdzie zawarty został arkusz przykładowy wraz z odpowiedziami. Zachęcam do odwiedzenia strony www.bbc.learningenglish

gdzie w zakładce lower intermediate znajdziecie materiały video for children. Można oglądać jeden filmik dziennie, są krótkie, więc zachęcam do dwu- lub trzykrotnego obejrzenia tego samego materiału. W zeszycie ćwiczeń należy wykonać ćwiczenia ze strony 28 i 29. Ćwiczeniówki zostaną zebrane do sprawdzenia po powrocie do szkoły.

 

19 marca 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z fizyki z działu „Prąd elektryczny” wykonując zadania z podręcznika:
 ze strony 110: zadanie nr 1
 ze strony 115: zadanie nr 3, zadanie nr 4

Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

Język niemiecki

przesyłam padleta z wszystkimi zadaniami zebranymi w jednym miejscu:
 
jak i link do webinaru, gdzie robimy z uczniami wszystkie zadania po kolei:

 

Uczniowie klasy 8 na stronach OKE Kraków mogą znaleźć Szybka powtórka przed egzaminem

Uprzejmie informujemy, że od poniedziałku, 16 marca, do środy, 25 marca, codziennie będziemy publikować zadania powtórkowe dla uczniów klasy VIII.

Każdy taki zestaw zadań będzie się składał z:
 zadań z języka polskiego zorganizowanych wg lektur obowiązkowych w klasie VII-VIII
 zadań z matematyki zorganizowanych wg kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej
 zadań z języka angielskiego – zorganizowanych wg umiejętności.


Przez pierwsze dwa dni w zeszycie zadań oprócz samych zadań będą wskazówki, jak zadania rozwiązywać („Pomagamy rozwiązać…”), a w zeszycie z odpowiedziami – wyjaśnienia odpowiedzi w zadaniach zamkniętych, przykładowe zadania otwarte. Zadania będziemy publikować w niniejszym artykule codziennie około godziny 9:00, natomiast rozwiązania – około godziny 15:00

 

18 marca 2020 r.

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Daleki Wschód po II wojnie światowej.

 Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Daleki Wschód po II wojnie światowej  str. 121-125

następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

  1. Przedstaw podział polityczny Chin na początku XXw.
  2. Podaj datę i okoliczności proklamowania ChRL.
  3. Opisz na czym polegał Wielki Skok i Rewolucja kulturalna w Chinach.
  4. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie zapoznaj się z tekstem Sytuacja na Półwyspie Koreańskim oraz Agresja Korei Północnej i wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia online.

https://epodreczniki.pl/a/swiat-na-granicy-goracej-wojny/DZOLt6eom

 

Biologia

Bardzo proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej (możesz skorzystać z PowerPointa jeśli go nie masz to zwykłego edytora tekstu). Prezentacje proszę przesłać na mój adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 28.03.2020. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów piszcie na podany adres. Prezentacja ma dotyczyć jednej wybranej przez Ciebie zależności między organizmami (omówiliśmy już Konkurencję, Roślinożerność, Drapieżnictwo i Pasożytnictwo).
Zamieść najważniejsze informacje masz je w notatce z lekcji (jeśli masz same punkty, musisz je teraz rozszerzyć!). Informacji szukaj w podręczniku na stronach 93-110.
Uwaga możesz rozbudować prezentacje o dodatkowe informacje, zdjęcia itp. Pamiętaj aby podać ich źródło np. adres strony internetowej, nazwę atlasu, podręcznika.

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec WALC WIEDEŃSKI historia powstania podstawowe kroki przesłuchać i oglądnąć na YouTube
• edukacja zdrowotna stres i jego wpływ na zdrowie

 

Geografia

Polecenie 1.
Zeszyt ćwiczeń, str. 46 i 47 zadanie 1 , 2 , 3 , 4 .

Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 49

 

Chemia

Pobierz załącznik i wykonaj zadania

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika All Clear klasa 8 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Proszę o zapoznanie się z treścią lekcji o św.Patryku i powtórzenie słownictwa z tematu The Weather zmieszczonych na stronie gov.pl/zdalne lekcje dla szkoły podstawowej klasa 8. Proszę powtórzyć czasy teraźniejsze Present Simple i Present Continuous układając po pięć dowolnych zdań twierdzących, przeczących i pytających w każdym czasie (łącznie 30 zdań).Zadania pisemne należy gromadzić w teczkach, które zostaną zebrane do sprawdzenia po powrocie do szkoły.