22 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

19 czerwca 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
POLECENIE : Korzystając z tekstu w podręczniku oraz map wykonaj zadania 1 – 3 w zeszycie ćw. str. 86 i 1 - 2 str. 87, 88.

 

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę korzystając z dostępnych źródeł zapoznać się z informacjami na temat: „ Obrazy otrzymywane za pomocą soczewek i korygowanie wad wzroku”.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

15 czerwca 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 189 - 196.
Życzę wszystkim uczniom powodzenia na egzaminie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

10 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

9 czerwca 2020 r.

Doradztwo edukacyjno - zawodowe

Plik do pobrania na dole strony

 

Geografia

Temat : Obszary okołobiegunowe.
POLECENIE : Na podstawie podręcznika rozdział V wykonaj zad. 1- 4 w zeszycie ćwiczeń str.80, 81 oraz zad. 1- 8 str. 83, 84.

 

8 czerwca 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z wiadomościami w podręczniku na stronie 172 –181. Źródła światła. Powstawanie cienia. Odbicie światła.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Witam Was w nowym tygodniu.
Przed nami już ostatni temat: Aminokwasy. Poza tym pozostały nam tylko powtórki. Sporządzoną notatkę otrzymujecie w załączniku. Proszę zapoznać się z jej treścią i zamieścić w zeszycie przedmiotowym. 
Pozdrawiam
Iwona Chwierut
 

Język angielski

Podczas lekcji na Teams w poniedziałek i środę o godz 11.25 będziemy mówić o tym, jak tworzymy pytania w mowie zależnej. To zadania na str. 89. Wrócimy też do str. 86 w podręczniku, gdzie pojawi się słownictwo związane z nauką i techniką oraz do ciekawego tekstu na str. 87.

 

3 czerwca 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

2 czerwca 2020 r.

Fizyka

Proszę zapoznać się w podręczniku z wiadomościami na stronie 149 – 150 oraz na stronie 156 – 167.

Moi kochani, kto chce odebrać zeszyt przedmiotowy to można w piątek 5 czerwca 2020 będę czekać w szkole o godz. 10.30 – 12.00

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

1 czerwca 2020 r.

Chemia

Dzień dobry
Moi Drodzy, powoli zbliżamy się do zakończenia realizacji treści programowych. Oprócz tego tematu, został nam jeszcze jeden na przyszły tydzień. Potem już tylko powtórki. Nie będę Was już męczyć kartami pracy, poświęćcie ten czas na ostatnie przygotowania do egzaminów. Proszę zapoznajcie się z zaproponowanym przeze mnie tematem na ten tydzień, notatkę z załącznika przepiszcie do zeszytu. Temat na ten tydzień to Estry. Pamiętajcie, estry to związki zapachowe, które znajdują się w naszych perfumach, płynach, olejkach do kąpieli i nie tylko. Warto zagłębić się w ten temat. 
Powodzenia:)
Iwona Chwierut

 

Język angielski

Zachęcam do udziału w zajęciach w poniedziałek i środę w godz. 11.25 – 11.55 na platformie Microsoft Teams. Będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 8 lekcja Reported Speech str 88-89 w podręczniku. Wprowadzamy mowę zależną. Osoby, które nie mogą uczestniczyć w tych zajęciach proszone są o wykonanie zadań i przesłanie ich do sprawdzenia do końca tygodnia przez Messengera lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
POLECENIE : Korzystając z podręcznika dział V wykonaj zad. sprawdzające w zeszycie ćw.
str. 78 – 79.

 

28 maja 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku „ Przewodnik z prądem jako źródło pola magnetycznego” na stronie 145 – 148.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

27 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Doradztwo edukacyjno - zawodowe

Plik do pobrania na dole strony

 

26 maja 2020 r.

Chemia

Witam Was Moi Drodzy
Temat na ten tydzień: Wyższe kwasy karboksylowe. Proszę umieścić w zeszycie załączoną notatkę i przyswoić najważniejsze informacje. Warto także zajrzeć do książki na stronę 169.
Powodzenia:)
 
 

25 maja 2020 r.

Język angielski

Zapraszam do udziału w lekcji na platformie Microsoft Teams w poniedziałki i środy w godz. 11.25-11.55. W tym tygodniu będziemy realizować zagadnienia z rozdziału 7 lekcja gramatyczna pt The passive . Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w tych zajęciach, proszę o wykonanie ćwiczeń z podręcznika s.78 i str 79. Zadania do sprawdzenia proszę przesłać do piątku 29 maja na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera.
UWAGA! Osoby, które biorą udział w lekcjach na żywo, NIE przysyłają do sprawdzenia zdań, które robiliśmy wspólnie.

 

21 maja 2020 r.

Geografia

UWAGA : Do wszystkich ! Proszę nie przysyłać zaległych zadań z marca i kwietnia, ponieważ nie będą już sprawdzane.

Temat : Ludność i gospodarka Australii .
POLECENIE : Wykonaj zadania 1 – 6 z zeszytu ćw. str.75 – 77, korzystając z podręcznika str.162 – 167. Na wykonanie zadań masz 2 tygodnie czasu.

 

20 maja 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Fizyka

Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku „ Właściwości magnesów trwałych” na stronie 140-144 ( ustnie ).

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Dzień dobry,
Temat lekcji na ten tydzień: Kwas metanowy i etanowy. Proszę przepisać notatkę umieszczoną w załączniku lub wydrukować i wkleić do zeszytu oraz przyswoić sobie najważniejsze wiadomości. 
Pozdrawiam
 

18 maja 2020 r.

Język angielski

Rozpoczynamy pracę na platfiormie Microsoft Teams, gdzie spotykać będziemy w poniedziałki i środy w godzinach 11.25 – 11.55. W nadchodzącym tygodniu powtarzać będziemy zagadnienia z rozdziału 6 lekcja Progress Check oraz z rozdziału 7 lekcja Sporting life. W podręczniku są to strony 71 i 76. Uczniowie, którzy nie będą mieli możliwości uczestniczenia w spotkaniach proszeni są o wykonanie zamieszczonych tu ćwiczeń. W razie trudności zachęcam do konsultacji mailowych – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez Messengera. Prace proszę nadsyłać do końca każdego tygodnia. Dotyczy to osób, które nie będą uczestniczyć w poszczególnych spotkaniach.

 

15 maja 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Poczytaj: https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT

Wykonaj ćwiczenie 3 i 4 w formie projektu graficznego i wyślij do mnie.

 

UWAGA: Zadanie dodatkowe dla osób uczęszczających na kółko z informatyki, a chcących mieć 6 na koniec roku (wiem, kto chodził!):

Wykonaj prezentację (korzystając ze strony https://www.canva.com/). Temat do wyboru:

1.Historia firmy Microsoft i systemu operacyjnego Windows

2. Firma Apple i system operacyjny MacOs

Prezentacja ma zawierać minimum 10 slajdów. Jak stworzyć dobrą prezentację? Kilka podpowiedzi:

https://klosinski.net/prezentacja-jak-zrobic-dobrze/

 

14 maja 2020 r.

Geografia

Temat : Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
POLECENIE : Korzystając z podręcznika str. 152 – 161 wykonaj zadania od 1 – 7 w zeszycie
ćw. str. 71 - 73 . Proszę również przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” zeszyt ćw. str. 74.

 

Fizyka

Bardzo proszę rozwiązać na brudno ze strony 136 zadanie 6, 7 i ze strony 137 zadanie 9, 10, 11.
Zadanie 8 robiliśmy wspólnie ( bardzo ważne ).
Proszę nie odsyłać zadań.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

13 maja 2020 r.

Matematyka

Witam Was, dziś tak jak wspominałam temat: Wzajemne położenie okręgów. Przeczytajcie w waszym podręczniku str. 238. Przeanalizujcie zad. 1 i 3 na str. 239 w podręczniku. Przemyślcie jak wzajemnie są położone okręgi w zależności od długości promieni i odległości między środkami okręgów, tzn kiedy się przecinają, kiedy mają jeden punkt wspólny , a kiedy żadnego. Nie wysyłajcie mi ich. Zapytam o te zadania w czwartek na teamsie. Pozdrawiam

 

Wf

Plik do pobrania na dole strony

 

11 maja 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry wszystkim. Dziś temat: Styczna do okręgu. Przeczytajcie sobie informacje z podręcznika str. 234 i 235. Zapiszcie krótką notatkę na podstawie podręcznika: Kiedy mówimy ,że prosta jest styczna do okręgu?, oraz jak ta styczna leży względem promienia okręgu? - pogrubiona czcionka na str 234. Wykonajcie dwa zadania za str. 60 w zeszycie ćwiczeń. Moi drodzy, spotkajmy się jutro na discordzie o godz. 10.30. Pozdrawiam

 

Chemia

Drodzy Uczniowie
Temat lekcji na ten tydzień: szereg homologiczny kwasów karboksylowych. Cofamy się teraz do tyłu książki, będąc jeszcze w szkole omówiliśmy alkohole, teraz przechodzimy do kwasów karboksylowych. Notatka znajduje się w załączniku, wraz z poleceniami do samodzielnego wykonania. To co zaznaczyłam niebieską czcionką jest moim dodatkowym objaśnieniem, nie musicie tego przepisywać do zeszytu. W razie pytań lub wątpliwości jestem do waszej dyspozycji na Messenger lub email. Niestety połowa klasy jeszcze nie oddała zadań z podsumowania wiadomości, które były formą sprawdzianu. Ocena ta, jest dla mnie szczególnie znacząca. Gdyby ktoś zechciał jeszcze odesłać pracę, czekam do wtorku. 
Pozdrawiam Was serdecznie
Iwona Chwierut
 

Język angielski

Witam, mam nadzieję, że wszyscy otrzymali maila aktywacyjnego z Microsoftu,
bardzo proszę o postępowanie zgdonie z instrukcją, abyśmy mogli rozpocząć nasze
spotkania przy użyciu aplikacji Teams. Proponuję poniedziałki i środy o godz.
12.30. Dla tych, którzy jeszcze nie zdążyli podaję zakres materiału na najbliższy
tydzień.
Równocześnie przypominam, że na grupie umieszczam zadania dodatkowe,
przygotowujące do egzaminu. Osoby zainteresowane mogą je odsyłać do
sprawdzenia.

Lekcja 1
Describing a crime / Showing interest – dialog str 67
Przeczytajcie dialog i zapoznajcie się ze zwrotami zamieszczonymi w ramce Useful
Language na dole strony. Ich tłumaczenie znajdziecie na str. 129. Zapamiętajcie
nowe zwroty!

Lekcja 2
A narrative -relacjonowanie
Na str. 68 znajdziecie wpis na blogu z opisem sytuacji. Zapoznajcie się z treścią
zadania, wykonajcie ćw 2. Spróbujcie ułożyć własną relację opisującą popełnione
przestępstwo z punktu widzenia świadka. Możecie posłużyć się planem z tabeli
Writing plan.
Lekcja 3
Famous Laws and Lawmakers – praca z tekstem
Na str. 69 znajdziecie tekst zatytułowany Magna Carta. Proszę zapoznać się z
treścią, a anstępnie odpowiedzieć na pytania z cw 1. Proponuję również krótki filmik
o tym ważnym dokumencie:
https://youtu.be/7xo4tUMdAMw 
Dla chętnych zadanie 2.
Mam nadzieję, że będziemy już mogli sprawdzać wasze zadania na żywo.
Powodzenia!

 

8 maja 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry, Dziś napiszcie sobie temat: Środek symetrii figury – zadania.
Wykonajcie z podręcznika zad. 10 i 11 ze strony 226. Odpowiadając na pytania, weźcie pod uwagę, że środek symetrii ma ta figura, którą jeśli obrócicie o 180 stopni względem środka symetrii , nałoży się na siebie, czyli
będzie wyglądała tak samo jak przed obrotem. Pozdrawiam.

 

Fizyka

Podsumowanie wiadomości o prądzie elektrycznym.
Drodzy, uczniowie bardzo proszę przeanalizować informacje na stronie 134 i 135 oraz przygotować na brudno ze strony 136 zadanie 1, 2, 3, 4, 5.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

7 maja 2020 r.

Geografia

Temat : Sprawdź, czy potrafisz.
Polecenie
Korzystając z podręcznika dział III wykonaj zadania 1 – 5 w zeszycie ćw. str. 69, 70.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

6 maja 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry, dziś zapiszcie temat: Środek symetrii figury. Przeczytajcie z podręcznika informacje str. 224, 225. Zróbcie zad.1 z podręcznika i zadania z zeszytu ćwiczeń str. 59, oprócz zad.4, które nie jest obowiązkowe. Zapraszam jutro na discorda na godz.10.00 Pozdrawiam

 

4 maja 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry, Dzisiaj temat: Symetria względem punktu. Informacje do tego tematu znajdziecie w podręczniku na str. 221 i 222. W ćwiczeniach wykonajcie proszę zad.1,2,3 ze str.57 i zad.4 ze str. 58. Pozdrawiam Was ciepło.

 

Chemia

Dzień dobry. 
Moi drodzy. Temat na ten tydzień: Podsumowanie wiadomości o substancjach o znaczeniu biologicznym. Nie macie nowej notatki. Za to otrzymujecie dość obszerną kartę pracy - coś w rodzaju sprawdzianu. Zadania będą punktowane a ocena będzie miała szczególne znaczenie. Jeśli w zadaniach znajdziecie coś, czego nie było w przesyłanych przeze mnie notatkach, to macie różne inne źródła z których możecie korzystać: książkę, internet. Proszę podejść do tego zadania odpowiedzialnie i mam nadzieję ze stu procentową frekwencją. Na odpowiedzi od Was czekam do końca tygodnia.
Powodzenia:)
 

Język angielski

Lekcja 1
Modals of deduction and possibility
Dziś będzie o czasownikach modalnych wyrażających przypuszczenia i możliwości:
might, could – mógłby
may – może
must – musi
can`t – nie może
Przykłady użycia tych słów znajdziecie w ramce na str 64.
She might / may / could be an animal smuggler – Ona mogłaby / może być przemytnikiem zwierząt
There must be something alive inside this bag – W tej torbie musi być coś żywego.
It can`t be a person – to nie może być człowiek.

Obejrzyjcie: https://youtu.be/GTIGz9UFEEQ    
albo https://youtu.be/icO5L2vUU9M 

W ramach cwiczeń proszę wykonac 3 wybrane zadania ze str. 64. Przyślijcie je przez Messanegera (w cywilizowanych godzinach) lub mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Lekcja 2
Trzeci okres warunkowy, czyli kolejna odsłona zdań ze słowem if – jeśli.
Tym razem mówic będziemy o przeszłości.
Przykłady:
Gdyby nie zwolnił, wjechałby w tą małą dziewczynkę. ( na szczęście nie wjechał w nią)
If he hadn`t slowed down, he would have hit the little girl.
Gdybyś mnie poprosił, pożyczyłbym ci trochę pieniędzy. (ale nie poprosiłeś)
If you had asked me, I would have lent you some money.
Wzór wg którego będziemy tworzy zdania jest następujący:
If+Past Perfect, would have +III forma czasownika.
Można też zacząc od drugiej części (tej z would have), ale wtedy znika przecinek,
jak w każdym okresie warunkowym.
Poniżej więcej przykładów i wyjaśnień:
https://www.ang.pl/gramatyka/okresy-warunkowe/third-conditional 
https://youtu.be/tCqXYIRaL_8 
Mam nadzieję, że już rozumiecie to trudne zagadnienie. Przy okazji – przypominam o konieczności powtórzenia czasowników nieregularnych. Tutaj też będą potrzebne!
Cwiczenia znajdziecie na str. 65 w podręczniku. Wybierzcie trzy i przyślijcie przed końcem tygodnia do sprawdzenia.

Lekcja 3
Teraz można odpocząc od gramtyki.n Przed nami słownictwo, również z zakresu konfliktów z prawem: crimes and criminals. Na str. 66 znajdziecie nowe słownictwo z tego tematu, wyjaśnienia na str 124. Zapamiętajcie nowe słowa! Uzupełnijcie tymi zwrotami cw 3 i 4 ze str 66.
Na zakonczenie proponuję słuchanie – cw 6 i 7 (CD2.14). Ważne w kontekście nowego terminu egzaminu!
W ramach powtarzania i poszerzania słownictwa możecie również obejrzec tą lekcję: https://youtu.be/AVuC13JIumQ

 

30 kwietnia 2020 r.

Doradztwo edukacyjno - zawodowe

Plik do pobrania na dole strony

 

Fizyka

Drodzy, uczniowie proszę:
1. przeliczyć jednostki pracy prądu elektrycznego i wyniki wpisać w puste miejsca.
3 kWh = J = kJ
7200 kJ = kWh
2.przeliczyć moc urządzeń elektrycznych i wyniki wpisać w puste miejsca.
Żarówka P = 100 W = kW
Kuchenka elektryczna P = 2 kW = W

Rozwiązanie proszę mi odesłać najpóźniej do 4 maja 2020 (poniedziałek).
Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub nr tel. 889714005

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

29 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry moi drodzy. Dziś temat : Dwusieczna kąta. Wpiszcie do zeszytu krotką informację ze strony 218 w podręczniku. Os słów : Półprostą dzielącą kąt na dwa kąty…. Na stronie 219 macie pokazaną jak wygląda konstrukcja dwusiecznej kąta. W ćwiczeniach wykonajcie ćwiczenie 1 na stronie 56. Jutro o 10 zapraszam na discorda. Mamy parę rzeczy do omówienia. Pozdrawiam

 

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

28 kwietnia 2020 r.

Geografia

Temat : Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.
Polecenie 1
Na podst. tekstu z podręcznika str. 140 – 147 wykonaj zad. 1 – 6 w zeszycie ćw. str. 66 – 68.
Polecenie 2
Proszę przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 68.
UWAGA : Na wykonanie tych zadań masz 2 tygodnie !

 

27 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry moi drodzy. Zapiszcie sobie temat: Symetralna odcinka. W podręczniku str. 216. Zapiszcie pod tematem zdanie , które macie na str. 216 na samym początku: Prosta, która jest prostopadła…...Na samym dole tej strony macie omówioną konstrukcję prostej , którą nazywamy symetralną odcinka. Wykonajcie w ćwiczeniach zad.1 i 3 na stronie 54. Pozdrawiam.

 

Fizyka

Moi kochani, bardzo proszę o oddanie zeszytów przedmiotowych do sprawdzenia zadań i notatek, które prosiłam o zapisywanie w zeszytach.
W środę 29 kwietnia 2020 r. od godziny 8.00 do 14.00 będą wystawione skrzynki przed drzwiami wejściowymi do szkoły i do odpowiedniej skrzynki proszę wrzucić zeszyt.

Praca i moc prądu elektrycznego.
W = U x I x t
W – praca
I - natężenie
t – czas
Jednostki pracy prądu elektrycznego to dżul (1J)zwany też watosekundą (Ws) i kilowatogodzina (1kWh).
P = U x I
P – moc
U – napięcie
I – natężenie
Jednostką mocy jest wat (1W).
1W = 1V x 1A
Energia elektryczna w odbiornikach ulega zamianie na inne rodzaje energii: świetlną, wewnętrzną, akustyczną, mechaniczną.
Proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku na stronie 127-132.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Dzień dobry. 
Temat na ten tydzień: Skrobia i celuloza - polisacharydy. Notatka do przepisania do zeszytu przedmiotowego znajduje się w załączniku. Proszę przyswoić sobie informacje w niej zawarte. W tym tygodniu także nie dostajecie karty pracy do oceny. W przyszłym tygodniu będzie powtórzenie wiadomości z całego działu i wówczas otrzymacie kilka zadań do wykonania na ocenę- coś w formie sprawdzianu. Bardzo się cieszę, że większa część z Was pracuje systematycznie i odsyła zrobione zadania. Na pewno skutkuje to dobrymi ocenami i będzie znacząco brane pod uwagę przy ocenie końcowej. Niestety jest grupka osób, które jeszcze w żaden sposób nie postarały się skontaktować ze mną. Rozumiem, że jesteście znudzeni i zmęczeni samodzielną pracą w domu, ale musicie też zrozumieć, że nie mamy możliwości zmienić tej sytuacji, a oceny muszą się pojawiać. Moi drodzy, nie oszukujmy się, pracując w domu macie możliwość otrzymywania lepszych ocen niż w szkole, macie dostęp do wielu źródeł wiedzy i zapewne z nich korzystacie. Postarajcie się pracować systematycznie, bo to prawdopodobnie niepowtarzalna okazja, aby móc zdobyć naprawdę wysokie oceny bez konieczności siedzenia w szkolnej ławce. 
 
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę wytrwałości
Iwona Chwierut

 

Język angielski

Lekcja 1
Zbliżamy się do końca rozdziału poświęconego zagadnieniu pracy. Proszę jako podsumowanie wykonac lekcję powtórzeniową ze strony 61. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłac do wtorku 28 kwietnia przez Mesengera (ewentualnie mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )


Lekcja 2
Tym razem słownictwo związane z życiem społecznym, a właściwie jednym z jego aspektów, czyli konflikty z prawem. Na str. 62 w cw 1 znajdziecie listę słów (tłumaczenie str 124). Zapamiętajcie nowe zwroty! Spróbujcie dopasowac te zwroty do ilustracji, następnie wykonajcie cw 2 i 3 ze str. 62. Jako podsumowanie proponuję krótki listening z cw 4 (CD2.24).
Powodzenia!


Lekcja 3
Animal Smugglers – przemytnicy zwierząt.
To tytuł tekstu, który znajdziecie na str. 63. Tekst jest naprawdę ciekawy, polecam!
Pod nim znajdziecie cw 3 – jest to zadanie tyou prawda – fałsz. Proszę je wykonac, tam gdzie zdecydujecie, że zdanie jest fałszywe, proszę podac prawdziwą wersję.
Same odpowiedzi proszę przesłac do sprawdzenia do czwartku 30 kwietnia.

 

24 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry. Dziś na zakończenie tygodnia podsumowanie symetrii względem
prostej. Macie tu linki do dwóch krótkich filmów. Na końcu każdego jest
odpowiedź , na następujące pytania: 1) Kiedy dwa punkty są symetryczne
względem prostej, 2) Co to są figury symetryczne.
https://www.youtube.com/watch?v=8bD_c0EVWc8&feature=emb_rel_pause 
https://www.youtube.com/watch?time_continue=54&v=vWSsJDeOiJE&feature=emb_logo  Zapiszcie te odpowiedzi w zeszytach. Wasze notatki przyślijcie mi razem z kolejnym, poniedziałkowym zadaniem. Pozdrawiam

 

Doradztwo edukacyjno - zawodowe

Temat: Analiza ofert szkół ponadpodstawowych.
Dzień dobry, moi Drodzy przesyłam Wam prezentację (do pobrania) do ponownego przeanalizowania. na końcu macie test, który zaczęliście wypełniać. Dokończcie go sobie. Sprawdźcie wyniki. Kartę pracy włóżcie tradycyjnie do
teczki. Powodzenia. Pozdrawiam :)

 

22 kwietnia 2020 r.

Fizyka

Temat: Obwody elektryczne i ich schematy – ćwiczenia.

Drodzy, uczniowie bardzo proszę wykonać z podręcznika na stronie 126 zadanie 1 i zadanie 2. Rozwiązanie zapisać w zeszycie.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Matematyka

Dzień dobry, proszę zapiszcie sobie temat : Oś symetrii figury. Temat w podręczniku na str. 212. Wykonajcie w ćwiczeniach zadania ze strony 52 i 53.
Pozdrawiam. Czekam na spóźnialskich. Kto do tej pory nie wysyłał mi zadań, a są tacy , może być nieklasyfikowany niestety. Pozdrawiam

 

WF

Bardzo proszę pobrać załącznik znajdujący się na dole strony

 

Geografia

Temat : Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu w podręczniku str.132 - 139 wykonaj zadania 1,2,3,4,5,6 w zeszycie ćwiczeń str. 63 – 65
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” str.65 z zeszytu ćw.

 

21 kwietnia 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Na podstawie udostępnionych przeze mnie wcześniej materiałów, korzystając ze strony

https://epodreczniki.pl/a/projektowanie-i-tworzenie-stron-www/DSICkpSRI

wykonaj ćw. 17 zamieszczone na powyższej stronie i wyślij je do mnie na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

20 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry, tak jak pisałam , chcę się z Wami spotkać jutro na discordzie. Z panem Jagiełką spotykacie się o 11.30. Może umówmy się w takim razie o 10.30? Chce się dowiedzieć, jak sobie radzicie z nauką i ustalić zasady dalszej współpracy. Pozdrawiam i do usłyszenia.

 

Język niemiecki

https://wakelet.com/wake/AWKBkO_H14z38a-NxQirG (tablica)

https://www.loom.com/share/a0381c7234d4427aa73900f9e6c85626?utm_medium=gif

 

Chemia

Witam Was Moi Drodzy
Temat na najbliższy tydzień: Sacharoza - disacharyd. Proszę do zeszytu przepisać notatkę, którą Wam sporządziłam i znajduje się ona w załączniku. Następnie proszę przyswoić sobie podane informacje oraz uzupełnić je o informacje zawarte w książce str. 208. W kolejnym tygodniu będzie ostatni temat z cukrów i dopiero wtedy dostaniecie kartę pracy, obejmującą cały temat cukrów, która będzie podlegać ocenie.
 
Pozdrawiam:)
Iwona Chwierut
 

Język angielski

Lekcja 1
Dzisiaj poznamy czasowniki związane z pracą. Znajdziecie je w cw 1 na str. 56 w podręczniku (tłumaczenie str. 123). Zapamiętajcie nowe słowa. W cw 2 i 3 możecie sprawdzic, jak zachowują się te wyrażenia w różnych wypowiedziach, uzupełnijcie je.
Trzeba też pocwiczyc słuchanie. Dobrą ku temu okazją jest cw 4 i 5 ze str 56, gdzie będziecie mogli słucha programu radiowego. Nagrania na www.macmillan.pl/strefa-ucznia .

Możecie też obejrzec: https://youtu.be/NXGC1s4WcbQ 

Lekcja 2 
Talking about job
Teraz dialog. Znajdziecie go w podręczniku na str. 57. Będzie to rozmowa o pracy związana z oceną wykonywanego zawodu – czyli plusy i minusy. Przeczytajcie dialog, a w tabelce Useful language znajdą się zwrtory, któe trzeba zapamiętac. Przy ich użyciu postarjacie się opowiedziec o wadach i zaletach pracy w wybranych zawodach. Niech będą to wypowiedzi krótkie, dwu – trzyzdaniowe. Tłumaczenia znajdziecie na str. 129.
Powodzenia!

Lekcja 3
Cwiczymy czytanie ze zrozumieniem. W podręczniku na str. 59 znajduje się tekst o angielskich instytucjach finansowych. Przeczytajcie, a następnie odpowiedzcie na pytania zamieszczone w cw.1.
A oto film o dzielnicy The City of London: https://youtu.be/gqVgxJCDAkU 
The Bank of England i złoto: https://youtu.be/1GPOceI5lCw

 

17 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry wszystkim. Moi drodzy, mamy dalszy ciąg tematu : Symetria względem prostej. Proszę przeczytajcie z podręcznika stronę 208 i 209. Wykonajcie z zeszytu ćwiczeń zadania na stronie 50 i 51. Wyślijcie mi te zadania z wczoraj i dzisiaj na maila. Proszę, zwróćcie uwagę, żeby zadania były sfotografowane pionowo. Pozdrawiam. Przypominam mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Fizyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę zapoznać się z informacjami na temat „Obwody elektryczne i ich schematy” i zrobić notatkę do zeszytu.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

15 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Dzień dobry moi drodzy. Mam nadzieję, że odpoczęliście przez ten tydzień i że dopisuje Wam zdrowie. Wracamy do obowiązków. Pewno już słyszeliście informacje o Waszych egzaminach. Prawdopodobnie odbędą się dopiero w czerwcu, a zawiadomienie o terminie musi się ukazać co najmniej na trzy tygodnie przed egzaminem. Zostawiamy na razie powtórki i przechodzimy do dalszej części materiału, która nie będzie na egzaminie, ale która jest w programie klasy 8. Jak dowiemy się kiedy będzie egzamin, wrócimy jeszcze do zadań powtórkowych. Zapiszcie sobie w zeszycie temat: Symetria względem prostej. Temat stosunkowo prosty i nie nowy dla Was. Myślę, że dacie sobie radę. Na podstawie podręcznika str. 206 i 207 wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 48 i 49. Nie przysyłajcie mi dziś zadań , przyślecie mi jutro razem z kolejnymi zadaniami, będą dotyczyć tego samego tematu.
Pozdrawiam.

 

Chemia

Dzień dobry.
Moi drodzy, w załączniku przesyłam Wam temat na najbliższe dni. Mamy krótki tydzień, zatem nie będzie zadania do informacji zwrotnej. Temat jest prosty, proszę przepisać całą notatkę do zeszytu i przyswoić sobie najważniejsze informacje. 
 

Geografia

Temat : Urbanizacja w Ameryce.
Polecenie 1
Po zapoznaniu się z tekstem w podręczniku str. 126 – 131 wykonaj zadania 1,2,3,4,5 w zeszycie ćwiczeń str. 60, 61, 62.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. Str. 62.

 

Język angielski

Zadania proszę wykonac do 17 kwietnia 2020
Witam serdecznie!
Przed nami kolejne zagadnienie gramatyczne, tym razem gerunds – czyli czasowniki z końcówką -ing oraz infinitives czyli bezokoliczniki. Dziś dowiemy się, kiedy się stosuje. Pomoże w tym tabelka ze str 55 w podręczniku. W części zatytułowanej Gerunds znajdziemy 3 punkty:
1. czasowniki z końcówką -ing występują w zdaniach jako podmioty, np. Living in a small flat is cheap – Życie w małym mieszkaniu jest tanie.
2. Występują również po niektórych czasownikach, najlepiej zapamiętac te, które wyrażają upodobania (I love, I like, I enjoy, I don`t mind, I don`t like,
I hate, I can`t stand), np. I love reading, He hates cooking.
3. Znajdujemy je również po przyimkach (wyrazach typu: in, on, at, with, for i innych, jest ich całe mnóstwo w związkach z czasownikami), np. What about going to the cinema?
Bezokoliczniki też pojawiają się w zdaniach w określonych przypadkach. Należy ich używac po takich czasownikach jak: want, need, decide, arrange, would like, can`t afford. np. I can`t afford to buy a new car. He decided to sell his bike. I want to go.
Zapamiętajcie te słowa!
To krótkie wyjaśnienie powinno pozwolic wam wykonac cwiczenia na str. 55 w podręczniku. Proszę je przysłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Powodzenia!

 

8 kwietnia 2020 r.

WF

Plik do pobrania na dole strony

 

Matematyka

Witam Was moi drodzy. Do tej pory osiem osób nie odpowiedziało mi na maila. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy napisali do mnie. Czekam na resztę. Będę starała się wysłać Wam informację z wynikami z egzaminu przed świętami albo zaraz po. Może coś więcej będzie wiadomo o Waszym egzaminie, to wtedy ustalę z  Wami  zasady spotkań, wykonywania zadań i oceniania. Życzę Wam i Waszym najbliższym spokojnych i zdrowych świąt. Pozdrawiam serdecznie.

 

7 kwietnia 2020 r.

Fizyka

Temat: Rozwiązywanie zadań - opór elektryczny.

Bardzo proszę wykonać z podręcznika na stronie 121 zadanie 5 i 6 odpowiedzi wpisać do zeszytu przedmiotowego.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

6 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Witam Was serdecznie moi drodzy ósmoklasiści. Do tej pory ja do Was pisałam. Dziś oczekuję paru słów od Was. Napiszę w punktach , o co mi chodzi, ale wcześniej parę słów wstępu. Myślę,że nikt z nas nie przypuszczał, jak się potoczy historia z wiadomym wirusem. Nadal nie wiemy, kiedy wrócimy do szkoły i czy Wasz egzamin się odbędzie i kiedy. Mogę Wam tylko obiecać, że jak tylko coś będzie wiadomo, zaraz się o tym dowiecie. Na pewno macie wiele obaw, wątpliwości i pytań, na które obecnie nikt nie zna odpowiedzi. Pamiętajcie proszę, że o Waszej przyszłości myślą wszyscy nauczyciele i inne osoby, które mają wpływ na przepisy i akty prawne. Waszym zadaniem jest dbać o swoje dobro i skupić się na tym, co możecie zrobić, żeby jak najlepiej przygotować się do powrotu do normalności. A że to nastąpi to jest pewne. Wrócicie do szkół , Waszych kolegów i normalnego życia, jakie znaliśmy do tej pory. Nie traktujcie więc tego okresu jak przerwy w życiorysie. Wykorzystajcie ten czas jak najlepiej. I w związku z tym napiszcie mi:

- czy robiliście testy powtórkowe, i ile.
- czy samodzielnie robicie zadania powtórkowe (szczerze),
- z czym ( na podstawie testów) macie największe problemy,
- jak wyglądała Wasza nauka matematyki  od 12.03 ( jeśli nie wyglądała, napiszcie )
Proszę o szczere odpowiedzi . Czas macie do jutra wieczorem. Chcę, na tej podstawie umówić się z Wami , jak pracujemy dalej i czego będę oczekiwać od Was żeby oceniać Wasze postępy w nauce. Myślę o Was ciepło. Mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 

Język niemiecki

 

https://www.loom.com/share/99f933d04d5540c1a639c2e4817cc4ba (webinar)

 

Geografia

Temat : Ludność Ameryki.
Polecenie 1
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 122 – 125 wykonaj zadania w zeszycie ćw. 1 – 6.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 59.
Powodzenia ! Zdrowia ! i wszystkiego dobrego w rodzinnym gronie z okazji Świąt
Zmartwychwstania !

 

Język angielski

Zadania proszę wykona do środky 8 kwietnia
Moi drodzy! Bardzo proszę o powtórzenie pierwszego i drugiego okresu warunkowego, który znajdziecie w podręczniku na stronie 54 i 55. Prosze wykonac zadania 1-5 w podręczniku ołówkiem, zadania nr 6 i 7 (str. 55) proszę wykonac w zeszycie. Zdjęcia z wykonanymi zadaniami proszę przesłac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (lub messanger). To zadania obowiązkowe. Będzie ocena.
W związku z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi chętnym polecam obejrzenie filmu lub jego fragmentu: https://youtu.be/0feZQkHbCkM 
Pozdrawiam! 

 

Chemia

Drodzy Uczniowie,
Na najbliższy tydzień podaję Wam kolejny temat: Sacharydy. W załączniku znajdziecie notatkę, która powinna być przepisana do zeszytu. Na podstawie podanych informacji należy wykonać 4 zadania zamieszczone w karcie pracy. Zadania należy wykonać najlepiej do środy, żeby mieć wolny czas świąteczny, a następnie odesłać do oceny na mojego maila bądź Messengera. 
Życzę powodzenia. 
 

3 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Witam Was moi drodzy, przesyłam odpowiedzi dla tych, którzy sobie chcą sprawdzić zadania zamknięte z egzaminu próbnego.
Zad.1 FP, zad.2 D, zad.3 B, zad.4 FP, zad.5 A, zad.6 D, zad.7 D, zad.8 PP, zad.9
C, zad.10 C, zad.11 PP, zad. 12 BD, zad.13 C, zad.14 PP, zad.15 C.

W poniedziałek prześlę Wam informację jak będzie wyglądała nasza współpraca.
A teraz życzę miłego weekendu.

 

Fizyka

Drodzy, uczniowie bardzo proszę rozwiązać w zeszycie przedmiotowym zadanie 3 i 4 ze strony 120 w podręczniku.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

2 kwietnia 2020 r.

Matematyka

Moi mili , dziękuję za przesłane egzaminy próbne. Dostałam 17 na 20, czyli bardzo dobrze. Odpowiedzi z zadań zamkniętych umieszczę jutro na stronie szkoły, czyli tu. Sprawdzicie sobie od razu. Odpowiedzi do zadań otwartych i punktacja będzie dopiero koło 8.04.20 na stronie oke, więc będę sprawdzać wtedy i podam Wam ilość punktów. Kto będzie chciał dostanie ocenę, ale nie jest to obowiązkowe. Pozdrawiam Was serdecznie.

 

1 kwietnia 2020 r.

WF

Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA: KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


Zadanie- wyzwanie
Zestaw ćwiczeń na każdy dzień- https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4   –zadanie-wyzwanie na najbliższy tydzień: zacznij od wykonania  10 powtórzeń w 3 seriach. Jeśli dasz radę zwiększaj liczbę powtórzeń w kolejnych dniach. Jeśli będziesz mieć problem z ćw.7 i 8, możesz sobie ułatwić używając dwóch piłeczek zamiast trzech. Nie masz piłeczek, użyj zwiniętych w kulki skarpetek. Zapisuj sukcesy w utworzonej przez siebie tabelce/kalendarzu i pochwal się nimi pod koniec tygodnia :-)


Temat Nauka ataku przez zbicie i doskonalenie bloku pojedynczego
Oglądnij filmy i zapamiętaj. https://youtu.be/1ahp6yTepK0  ,
https://youtu.be/rRTjIGkbKZo 


Temat Nauka bloku podwójnego i potrójnego.
Oglądnij filmy i zapamiętaj. https://youtu.be/261oHa9jI7I  ,
https://youtu.be/DMjN6aPy40U 


Temat Rozgrywanie piłki na trzech.
Oglądnij film i zapamiętaj. https://youtu.be/Ti0LAIlRQcc  nazwa filmu


Drodzy uczniowie klasy 8 w tym tygodniu macie próbne egzaminy nie chciałem was obciążać, dlatego z wf macie tylko filmy do oglądnięcia bardzo proszę zapoznać się z nimi uważnie bo jak wrócimy do szkoły to przerobimy sobie te ćwiczenia w praktyce. Powodzenia i pozdrawiam.

 

31 marca 2020 r.

Biologia

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że ze względów organizacyjnych od dnia 6 kwietnia (poniedziałek) lekcje biologii będą zamieszczane na platformie google classroom. Wiem, że z kilku przedmiotów pracujecie już z wykorzystaniem
tej platformy. Proszę aby każdy uczeń zalogował się na google classroom
https://classroom.google.com/u/1/c/NTgxNjg5ODczMjha  następnie
wpiszcie kod ej2ocrb


Jeśli możecie bardzo Was proszę prześlijcie mi już poprzez google classroom zadaną notatkę, oraz karty pracy -ekosystem. Wstawiłam Wam na platformie odpowiednie zadania. Nie ukrywam bardzo ułatwi mi to
pracę :-)

W razie jakichkolwiek pytań, problemów piszcie wy, lub Wasi rodzice – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przez platformę classroom, lub Messenger.
Przypominam termin do poniedziałku 06.04.2020r.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

30 marca 2020 r.

Informatyka

grupa p. Żaby

Na razie zapoznajcie się ze stroną https://epodreczniki.pl/a/projektowanie-i-tworzenie-stron-www/DSICkpSRI

Przeanalizujcie i obejrzyjcie filmiki.

 

Geografia

Temat : W Amazonii.
Polecenie 1
Na podstawie informacji z podręcznika str. 116 – 121, wykonaj w zeszycie ćw. str. 53- 55 zadanie 1- 6.
Polecenie 2
Należy przyswoić wiadomości „Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 56.

 

Język niemiecki

Bardzo serdecznie proszę o zapoznanie się z materiałami do lekcji:
 
 
Pozdrawiam Was ciepło i viel Erfolg (powodzenia)!
 
Edyta Śliwa
 

Matematyka

Witam moi drodzy. Mam dla Was następujące informacje. Jesli nie możecie ściągnąć arkusza o godz. 9.00 nie przejmujcie się. Poczekajcie i zróbcie to później. Może łatwiej będzie ze strony oke.krakow.pl. Ściągacie arkusz z numerem 100. Lub inaczej arkusz standardowy. Postarajcie się pilnować czasu.
Osoby o przedłużonym czasie dodają sobie odpowiednio tyle minut. Życzę powodzenia. Trzymajcie się. E. Fricze

 

Biologia

Na podstawie informacji w podręczniku strona 116-120, wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Czym jest ekosystem?
2. W notatce z lekcji wyjaśnij, podaj definicje
1. Ekosystem /strona 116/
2. Składniki ekosystemu (biocenoza i biotop)- zaznacz, które są ożywione, nieożywione. Wymień 5 przykładów organizmów dla biocenozy (możesz wypisać nazwy królestw organizmów) i 4 przykłady elementów środowiska dla biotopu. /strona 116/
3. Rodzaje ekosystemów /strona 117/ (wyjaśnij jakie wyróżniamy rodzaje ekosystemów, jaki jest wpływ człowieka na te ekosystemy, do każdego rodzaju ekosystemu podaj po 3 przykłady miejsc, które do nich należą). Zwróć uwagę na sposób wykorzystanie ekosystemów.
4. Sukcesja /strona 118-119/ (podaj definicję, wyjaśnij jakie wyróżniamy rodzaje sukcesji, krótko wyjaśnij na czym one polegają

3. Pobierz karty pracy- ekosystem (plik do pobrania na dole strony). Uzupełnij grupę A i odeślij mi na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do 06.04.2020, dołącz zdjęcia notatki.

Uwagi do realizacji:
1.Karty pracy możecie wydrukować, uzupełnić. Zrobić zdjęcie i odesłać, lub
2.Spróbować uzupełnić elektronicznie i przesłać plik, lub
3.Zadania z kart pracy możecie przepisać na kartkę i wysłać mi zdjęcie.

Uwaga: Bardzo proszę wpiszcie w tytule maila biologia klasa 8 i Wasze imię i nazwisko.


4. *Dla chętnych * Jeśli chcesz rozszerzyć swoje wiadomości, zapoznaj się z informacji dostępnych na stronie:
https://epodreczniki.pl/a/ekosystem---wspolzaleznosc-srodowiska-i-organizmow/D17iBmqqS

 

Miłej nauki :-) Powodzenia. Trzymam kciuki.

 

Język angielski

Zadania wykonujemy do 3 kwietnia
Zadanie 1 – egzamin próbny w dn 1 kwietnia. Powodzenia!
Zadanie 2
Fools Day in Poland – dla chętnych. Proszę w kilku (8-10) zdaniach opisac jak wygląda 1 kwietnia w Polsce. Szansa na otrzymanie oceny. Prace proszę przesłac na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla wszystkich:
On the job – str. 52 w podręczniku. Znajdziecie tutaj slownictwo związane z pracą, ale nie są to nazwy konkretnych zawodów. Ci, którzy muszą je powtórzyc, powinni sięgnąc do materiałów z ubiegłych lat. W cw. 1 znajdziecie listę słów i wyrażeń nowych (tłumaczenie s. 123), a w cw. 2 i 3 przykłady użycia tych wyrażeń w zdaniach. Postarajcie się je zapamiętac.

 

Fizyka

Drodzy uczniowie, proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika ze strony 119 i zrobić notatkę w zeszycie przedmiotowym „ opór elektryczny a zdrowie człowieka”.

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

Chemia

Witam Was serdecznie,
 
Moi Drodzy. Cieszę się, że tak wielu z was podeszło do pracy zdalnej odpowiedzialnie i w minionym tygodniu wywiązało się wspaniale z powierzonych zadań. Ci, którzy tego jeszcze nie uczynili, wciąż mają szansę przysłać mi zaległe prace. Każda Wasza praca podlega ocenie, zatem wszelkie braki będą skutkowały negatywnymi stopniami. A zadanie nie było trudne. Warto poświęcić chwilę czasu i powalczyć o lepsze oceny. Na ten tydzień mamy kolejny temat do pracy. Podobnie jak w minionym tygodniu, notatka, która powinna się znaleźć w zeszycie umieszczona jest w załączniku. Po powrocie do szkoły, wasze zeszyty będą podlegały sprawdzeniu i ocenie, zatem warto systematycznie go prowadzić. W notatce macie podane zadania, które należy wykonać w zeszycie ćwiczeń do piątku 3.04.2020.  Na maile ze zdjęciami zadań czekam do końca tygodnia. Każdy otrzyma ode mnie informację zwrotną z ewentualnymi uwagami oraz oceną. 
 
Życzę wytrwałości i powodzenia. 
Iwona Chwierut
 

27 marca 2020 r.

Matematyka

Witam Was moi drodzy. Jak już zapewne wiecie od pana Jagiełki od poniedziałku do środy będzie egzamin próbny. W związku z tym nie podsyłam Wam na razie dodatkowych zadań w poniedziałek. Proszę Was o przesyłanie odpowiedzi na mój mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do wieczora 31.03.2020.
Jeśli będziecie mieć zapytania wysyłajcie też na maila. Pozdrawiam Was ciepło i życzę powodzenia. E. Fricze

 

Fizyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o zapoznanie się z materiałami o oporze elektrycznym przewodnika, korzystając z materiałów z podręcznika ze strony 116 – 118 lub z Internetu i zrobić z tego notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Najważniejsze co należy zapamiętać to:
 Symbol oporu
 Jednostka oporu elektrycznego

Pozdrawiam
Bożena Frania

 

25 marca 2020 r.

WF

Temat. Gry i zabawy ruchowe z elementami piłki siatkowej.


1.Omówienie gier i zabaw

D. Elkonin zabawę definiował jako „szczególny typ działalności dziecka kryjący w sobie jego stosunek do otaczającej go, przede wszystkim społecznej rzeczywistości i mający własną specyficzną treść i budowę - szczególny przedmiot i motywy działalności oraz szczególny system działań”. Z. Gilewicz stwierdził, iż „mianem zabawy należy objąć wszelkie stany aktywności ludzki i zwierząt, w których nie potrafimy dopatrzyć się motywu jakim może być zaspokajanie życiowych potrzeb, konieczności samoobsługi, wytwarzanie i gromadzenie dóbr, potrzeba walki lub obrony, wypełnianie obowiązków, zewnętrzne naciski itp.”. Według Z.Gilewicza „zabawę traktujemy jako przeciwstawienie pracy i jako dobrowolnie podjęty sposób spędzania czasu wolnego od zajęć obowiązkowych, celu zaś zabawowych czynności dopatrujemy się w potrzebie rozrywki i zadość uczynienia hedonicznym skłonnościom człowieka. W. Okoń wskazuje na potrzebę rozpatrywania zabawy w kategoriach fizycznopsychicznej aktywności człowieka, uważając, że „zabawa jest działaniem wykonywanym dla własnej przyjemności, a opartym na udziale wyobraźni, tworzącej nową rzeczywistość. Zabawą rządzą własne reguły, jednak oparte są one o ogólne prawa życia społecznego, a ich dostosowywanie do indywidualnych potrzeb w czasie zabawy ma charakter twórczy i prowadzi do samodzielnego poznawania i przekształcania rzeczywistości”. R. Trześniowski podkreśla, że „zabawa to jedna z tych form działalności człowieka, występująca we wszystkich okresach jego życia, w której - angażując się z całą pasją - pragnie znaleźć okazję do rekreacji i wypoczynku, odprężenia psychicznego i fizycznego, przyjemności i rozrywki, radości, ciepła i uśmiechu oraz zapomnienia o codziennych troskach i kłopotach”.


Pytania do tekstu.
• Opisz w kilku zdaniach jak rozumiemy formę gier i zabaw na podstawie tekstu.
• W tekście są zawarte cztery nazwiska osób które stworzyły teorie gier i zabawowych wymień dwa z nich.

2. Film obrazujący teorie https://www.youtube.com/watch?v=cb0R0fWq2T8 
Pytania do filmu.
• Po oglądnięciu filmu napisz która zabawa najbardziej ci się podobała i dlaczego.


3. Rozwiąż krzyżówkę i wyślij na e-mail,
https://wordwall.net/pl/resource/965932/sportowa-krzy%c5%bc%c3%b3wka 


4. Stałym elementem każdej naszej lekcji jest codzienne wykonywanie gimnastyki porannej od 5 do 8 ćwiczeń. Pomimo tego że jesteście w domach nie zapominamy o RUCHU !!!!!!. UWAGA KAŻDE WASZE DZIAŁANIE MUSI BYĆ BEZPIECZNE DLA WASZEGO ZDROWIA I ŻYCIA ! PAMIĘTAJCIE


Temat. Odbicie piłki sposobem górnym technika.


1. Film ilustrujący technikę https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0 


• Na podstawie filmu i własnej wiedzy opisz pozycje siatkarza do uderzenia piłki sposobem
górnym. Kilka zdań nie więcej jak pięć.


5. Odpowiedzi na pytanie proszę przysłać do mnie e-mailowo mój adres to Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  termin to 31.03.2020 za tą prace na podstawie waszych odpowiedzi zostaniecie ocenieni. Kolejne tematy otrzymacie za
tydzień w środę. Jeśli czegoś nie wiecie lub macie pytania to piszcie do mnie na ten adres

 

WF

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

PIOTREK

7B

Praca organizacyjna

8

5B

6A

MARZENA

7A

Praca organizacyjna

4

5A

6B

 

PIOTR  CISZEWSKI    e-mail kontaktowy  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Harmonogram pracy  nauczycieli wf na okres pracy zdalnej z uczniem. Klasy tylko w wyznaczone dni będą miały wysyłane zadania tak aby każdy miał czas 6 dni na analizę i odesłanie materiałów do wtorku lub wcześniej.  Pozdrawiam

 

Matematyka

Moi drodzy uczniowie.

Będziecie dalej pracować w domu. Do świąt będą to arkusze egzaminacyjne. Dalej pracujecie tak, jak przed wirusem, czyli przygotowujecie się do egzaminu. Mam nadzieję, że zrobiliście testy, o które Was prosiłam. Chciałabym, żebyście do piątku zrobili jeszcze przynajmniej jeden kolejny test, a od poniedziałku będę Wam podsyłać zadania powtórkowe, ułożone działami. Nie wiem moi drodzy, jak wygląda Wasza nauka w całości, czyli ile macie zadawanych zadań i jak czasowo sobie z tym radzicie. Dlatego chcę, żebyście sami zadecydowali, czy dacie radę zrobić więcej. Ważne też, żebyście dobrze organizowali sobie czas i nauczyli się dobrze odpoczywać i mobilizować do pracy, żeby czas Wam nie przepływał przez ręce. To nie jest proste. Po powrocie do szkoły będę przeglądać wasze prace, bo muszę mieć podstawy do wystawienia ocen.

Zadania w przyszłym tygodniu będziecie mi przesyłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  . Ale to omówimy w poniedziałek.
Mam nadzieję, że jesteście zdrowi. Pozdrawiam Was ciepło. E. Fricze

 

Język angielski

Proszę o powtórzenie nazw ubrań oraz zapoznanie się z przymiotnikami określającymi styl ubierania się zamieszczonych na stronie 42 w podręczniku (tłumaczenie znajduje się na stronie 122). Proszę wykonac cw.2 s.42 zaznaczając właściwe słowo. Na wzór tego cwiczenia spróbujcie opisac styl ubierania się bliskiej wam osoby. Prace zgromadzcie w teczkach, sprawdzę po powrocie do szkoły.
Nadal korzystamy z nagrań do podręcznika. Nie zapomninajcie o cwiczeniu prawidłowej wymowy: https://www.youtube.com/watch?v=T91p6pTPpSY

 

24 marca 2020 r.

Chemia

Drodzy Uczniowie,

Czekają nas teraz niecodzienne lekcje. Mimo trudnej sytuacji musimy iść dalej. Tym razem zaczniemy od końca. Będziemy realizować dział bardziej teoretyczny, który nie będzie wymagał od Was zapisywania wzorów, reakcji itp. Będzie to ostatni dział: Substancje o znaczeniu biologicznym. W tym tygodniu: Tłuszcze. Bardzo proszę o zapisanie w zeszycie tematu lekcji oraz sporządzonej przeze mnie notatki (w załączniku na dole strony) Na podstawie informacji zawartych w książce oraz innych dowolnych źródeł  proszę wykonać zadanie, (którego treść i temat również znajduje się w załączniku) a następnie odesłać je na mój adres mailowy. Nadesłane prace będą  podlegały ocenie. 

Jest do praca dla Was na najbliższy tydzień tj. do 27.03.2020. 

Mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.      
 
Powodzenia:)
 

Biologia

Przypominam, że w piątek kończy się czas wysyłania prezentacji z zeszłego tygodnia.
Zadanie na ten tydzień:
Na podstawie informacji w podręczniku strona 111- 115,oraz z materiałów zamieszczonych w Internecie: https://epodreczniki.pl/a/wspolpraca-miedzy-gatunkami/DoyBZxjoO 

Wykonaj następujące polecenia:
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Poznajemy nieantagonistyczne zależności między gatunkami.


2. W notatce z lekcji wyjaśnij, podaj definicje
 Zależności antagonistyczne (oprócz definicji wyraźnie zaznacz
które zależności zaliczamy do antagonistycznych)
 Mutualizm
 Symbioza (mutualizm obligatoryjny)
 Protokooperacja (mutualizm fakultatywny)
 Komensalizm

3. Do każdej z zależności (symbioza, protokooperacja, komensalizm) podaj po 3 przykłady np. dla symbiozy pierwszym przykładem jest zależność grzyba i glonu tworzącego wspólnie porost, więc do symbiozy musisz podać
jeszcze dwa inne przykłady ;)

Uwaga: wysyłacie mi na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcie wykonanej notatki z lekcji wraz z wypisanymi 3 przykładami. Bardzo proszę w temacie maila wpiszcie biologia klasa 8 i wasze imię i nazwisko
Powodzenia! Miłej nauki :-)

 

Geografia

Temat : Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.


Polecenie 1.
Na podstawie tekstu z podręcznika str. 110 – 125 wykonaj zadania 1- 5 w zeszycie ćwiczeń str.50, 51.


Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 52.

 

23 marca 2020 r.

Konkurs

Konkurs „Mądra klasa- Zdrowa klasa”

 

                                  Drodzy uczniowie,

       w związku z zaistniałą sytuacja przesyłam Wam dla przypomnienia regulamin konkursu i zadania do wykonania. Dla ułatwienia pierwsze zadanie możecie zrobić w formie prezentacji Power Point zamiast folderu w formie papierowej. Będziecie mogli przekazywać sobie materiały drogą elektroniczną do stworzenia całości. Czas do wykonania tego zadania przedłużam Wam do końca marca. Prezentację przesyłajcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   Plik z regulaminem do pobrania na końcu strony.

Życzę Wam dobrych pomysłów i dobrego samopoczucia. Starajcie się zdrowo odżywiać i znaleźć czas na aktywność fizyczną, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny. Pozdrawiam :-)

Marzena Kapusta

 

Informatyka

grupa p. Jagiełki

1.Zapoznaj się z treścią stron od 189 do 193 z podręcznika do informatyki dla klasy 8.
2. Wykonaj polecenia ćwiczeń zawartych na wskazanych stronach.
3.Prześlij do mnie ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) kod Html stworzonej przez Ciebie strony.
W razie problemów z wykonaniem zadań proszę pisać do mnie 
na maila lub na Facebooka.

Historia/ EDB/WOS

Dzień dobry
Pragnę poinformować, że od dnia 25 marca (środa) lekcje historii będą zamieszczane na platformie
google classroom
Proszę by każdy uczeń założył sobie nowe konto na poczcie gmail o adresie: imięTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tym kontem zalogujcie się na google classroom

( https://classroom.google.com/c/NTUzODgzODA0ODFa ), następnie wpiszcie kod zajęć

z historii : ill4m6o
z wiedzy o społeczeństwie: xxpszp4
z edukacji dla bezpieczeństwa : qg63jtp


Będę tam zamieszczać materiały do lekcji, zadania oraz oceniać Wasze prace.
Pozdrawiam i powodzenia :)

 

20 marca 2020 r.

Język angielski

2 tydzień

Proszę, aby uczniowie kontynuowali słuchanie nagrań do podręcznika przez ok. 10 min. dziennie. Ponadto proszę o odwiedzenie strony www.cke.gov.pl 

gdzie w zakładce egzamin ósmoklasisty należy przejrzeć arkusz egzaminacyjny z języka angielskiego, w materiałach dodatkowych znajdziecie krótki filmik przypominający ogólne zasady egzaminu. Proszę również obejrzeć zamieszczony w tej zakładce informator str.15-17 zawierający materiał gramatyczny do egzaminu oraz str 20-59, gdzie zawarty został arkusz przykładowy wraz z odpowiedziami. Zachęcam do odwiedzenia strony www.bbc.learningenglish

gdzie w zakładce lower intermediate znajdziecie materiały video for children. Można oglądać jeden filmik dziennie, są krótkie, więc zachęcam do dwu- lub trzykrotnego obejrzenia tego samego materiału. W zeszycie ćwiczeń należy wykonać ćwiczenia ze strony 28 i 29. Ćwiczeniówki zostaną zebrane do sprawdzenia po powrocie do szkoły.

 

19 marca 2020 r.

Fizyka

Drodzy uczniowie bardzo Was proszę o utrwalenie wiadomości z fizyki z działu „Prąd elektryczny” wykonując zadania z podręcznika:
 ze strony 110: zadanie nr 1
 ze strony 115: zadanie nr 3, zadanie nr 4

Zadania bardzo proszę wykonać do 24.03.2020 r.

 

Język niemiecki

przesyłam padleta z wszystkimi zadaniami zebranymi w jednym miejscu:
 
jak i link do webinaru, gdzie robimy z uczniami wszystkie zadania po kolei:

 

Uczniowie klasy 8 na stronach OKE Kraków mogą znaleźć Szybka powtórka przed egzaminem

Uprzejmie informujemy, że od poniedziałku, 16 marca, do środy, 25 marca, codziennie będziemy publikować zadania powtórkowe dla uczniów klasy VIII.

Każdy taki zestaw zadań będzie się składał z:
 zadań z języka polskiego zorganizowanych wg lektur obowiązkowych w klasie VII-VIII
 zadań z matematyki zorganizowanych wg kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej
 zadań z języka angielskiego – zorganizowanych wg umiejętności.


Przez pierwsze dwa dni w zeszycie zadań oprócz samych zadań będą wskazówki, jak zadania rozwiązywać („Pomagamy rozwiązać…”), a w zeszycie z odpowiedziami – wyjaśnienia odpowiedzi w zadaniach zamkniętych, przykładowe zadania otwarte. Zadania będziemy publikować w niniejszym artykule codziennie około godziny 9:00, natomiast rozwiązania – około godziny 15:00

 

18 marca 2020 r.

Historia

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat: Daleki Wschód po II wojnie światowej.

 Zapoznaj się z tekstem w podręczniku Daleki Wschód po II wojnie światowej  str. 121-125

następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym następujące zadania :

  1. Przedstaw podział polityczny Chin na początku XXw.
  2. Podaj datę i okoliczności proklamowania ChRL.
  3. Opisz na czym polegał Wielki Skok i Rewolucja kulturalna w Chinach.
  4. Poniższy link wklej w swoją przeglądarkę i otwórz stronę. Następnie zapoznaj się z tekstem Sytuacja na Półwyspie Koreańskim oraz Agresja Korei Północnej i wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia online.

https://epodreczniki.pl/a/swiat-na-granicy-goracej-wojny/DZOLt6eom

 

Biologia

Bardzo proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej (możesz skorzystać z PowerPointa jeśli go nie masz to zwykłego edytora tekstu). Prezentacje proszę przesłać na mój adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 28.03.2020. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów piszcie na podany adres. Prezentacja ma dotyczyć jednej wybranej przez Ciebie zależności między organizmami (omówiliśmy już Konkurencję, Roślinożerność, Drapieżnictwo i Pasożytnictwo).
Zamieść najważniejsze informacje masz je w notatce z lekcji (jeśli masz same punkty, musisz je teraz rozszerzyć!). Informacji szukaj w podręczniku na stronach 93-110.
Uwaga możesz rozbudować prezentacje o dodatkowe informacje, zdjęcia itp. Pamiętaj aby podać ich źródło np. adres strony internetowej, nazwę atlasu, podręcznika.

 

WF

Zadania, które będą wam przesyłanie prosimy wykonywać dokładnie i zgodnie z podanymi tematami. Podane tematy realizujemy w formie krótkich notatek, notatki te mają być własnym opisem tematu i schowane do teczki lub koszulki. Kiedy wrócimy do szkoły będziemy zbierać te zadania i oceniać od wszystkich uczniów.

Proszę o wykonywanie zadań z projektu Mądra klasa zdrowa klasa.

• taniec WALC WIEDEŃSKI historia powstania podstawowe kroki przesłuchać i oglądnąć na YouTube
• edukacja zdrowotna stres i jego wpływ na zdrowie

 

Geografia

Polecenie 1.
Zeszyt ćwiczeń, str. 46 i 47 zadanie 1 , 2 , 3 , 4 .

Polecenie 2.
Należy przyswoić wiadomości „ Zapamiętaj” z zeszytu ćw. str. 49

 

Chemia

Pobierz załącznik i wykonaj zadania

 

Język angielski

Proszę o pobranie ze strony www.macmillan.pl – strefa – ucznia nagrań do podręcznika All Clear klasa 8 i odsłuchiwanie ich ok. 10 minut dziennie w odniesieniu do rozdziałów omówionych. Proszę o zapoznanie się z treścią lekcji o św.Patryku i powtórzenie słownictwa z tematu The Weather zmieszczonych na stronie gov.pl/zdalne lekcje dla szkoły podstawowej klasa 8. Proszę powtórzyć czasy teraźniejsze Present Simple i Present Continuous układając po pięć dowolnych zdań twierdzących, przeczących i pytających w każdym czasie (łącznie 30 zdań).Zadania pisemne należy gromadzić w teczkach, które zostaną zebrane do sprawdzenia po powrocie do szkoły.