W bieżącym roku szkolnym realizowana jest innowacja logopedyczna  pt. „Bajkoterapia w pracy logopedy szkolnego”. Głównym jej celem jest wprowadzenie poprzez zastosowanie bajek dwutorowego działania logopedycznego polegającego na usprawnianiu narządów mowy oraz wspieraniu dziecka w trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych. Innowacją zostały objęte przedszkolaki oraz uczniowie oddziału zerowego.

            W czasie zajęć dzieci w skupieniu wysłuchują opowieści, chętnie i aktywnie odwzorowują zaproponowane im ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych, a także odpowiadają na przygotowane pytania do treści – mające za zadanie pobudzić do myślenia, zrozumieć sens bajki oraz wpłynąć na zmianę sposobu myślenia o sytuacji lękotwórczej. Na zakończenie zajęć dzieci wykonują również tematyczne prace plastyczne – kolorowanki, co dodatkowo stymuluje uch motorykę małą, a także pozwala na dłuższą refleksję nad bajką.

            Zapraszam na fotorelację z przeprowadzonych do tej pory zajęć z bajką logopedyczno – terapeutyczną.

 

I.

 

II.