,,ZABAWA  DZIĘKI  TRAKTOWANIU RZECZYWISTOŚĆI  NA  NIBY   JEST  NAJLEPSZYM   PRZYGOTOWANIEM  DO SYTUACJI   RZECZYWISTYCH” 

ANTONI  KĘPIŃSKI

 

 ,,ZABAWA  JEST  NAUKĄ, NAUKA  ZABAWĄ. IM  WIĘCEJ  ZABAWY, TYM   WIĘCEJ NAUKI”. 

GLENN  DOMAN

 

 

 

 Zapewniamy:

  • kompetentną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną preferującą twórcze metody pracy z dzieckiem oraz efektywną i atrakcyjną realizację podstawy programowej
  • miłą, rodzinną atmosferę skierowaną na szybką adaptację dziecka w warunkach szkolnych
  • dużą słoneczną salę z wydzieloną częścią edukacyjną oraz rekreacyjną
  • salę gimnastyczną i plac zabaw do prowadzenia zajęć ruchowych
  • zabawy z komputerem w sali informatycznej lub multimedialnej
  • właściwą opiekę nad dziećmi (świetlica, autobus szkolny wraz z opiekunem)
  • wspieranie rozwoju indywidualnego dziecka-wczesne odkrywanie talentów, korygo-wanie ewentualnych deficytów i dysfunkcji
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień poprzez udział w organizowanych konkursach
  • opiekę specjalistyczną (logopeda, psycholog, pedagog, pielęgniarka szkolna)
  • pomoc ze strony Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słomnikach
  • wspieranie dziecka oraz jego rodziny w nowej sytuacji
  • odpłatne obiady w stołówce szkolnej (możliwość dofinansowania  dla dzieci z ubogich rodzin)

 

Rozwijamy:

*twórcze myślenie                                                                                                    

*kreatywność

*zdolność do obrazowego myślenia

 

 Oferujemy:

 Ciekawe atrakcje dla dzieci w postaci:

 

  • teatrzyków szkolnych oraz wyjazdowych do teatru ,,Groteska”
  • wycieczek krajoznawczych i edukacyjnych(skansen, ZOO, muzea…)
  • imprez okolicznościowych integrujących szkołę ze środowiskiem: w tym spotkanie opłatkowe, Dzień Seniora, Dzień Matki, Dzień Dziecka, Festyny rodzinne.
  • warsztatów ceramicznych

 

 Zajęcia dodatkowe:

 nieodpłatne:

  • język angielski
  • religia

 

odpłatne:

  • taniec towarzyski

 

Programy: 

Praca wychowawczo- dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o:

 

  • nową podstawę programową,
  • program wychowania w przedszkolu wybrany przez Radę Pedagogiczną  - Elżbieta Tokarska, Jolanta Kopała, "Trampolina -zanim zostaniesz uczniem"-Wydawnictwo PWN
  • miesięczne plany pracy wychowawczo-dydaktycznej
  • roczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
  • miesięczne plany pracy

    Co   jest dla nas ważne? 

  • dbamy o odpowiednie warunki dla harmonijnego rozwoju uczuć, myślenia, umiejętności społecznych, fantazji i wyobraźni dziecięcej
  • rozwijamy dbałość o własne zdrowie i higienę osobistą
  • dbamy o bezpieczeństwo dzieci wpajając im zasady i przestrzegając ich w każdej sytuacji
  • wyrabiamy zwinność i sprawność ruchową
  • rozwijamy umiejętność zgodnego współżycia i współdziałania w grupie
  • kształtujemy podstawowe wartości  moralne
  • dostarczamy doświadczeń do nabywania umiejętności rozumienia, słuchania i mówienia
  • kształtujemy umiejętności logicznego myślenia i zdobywania orientacji w zakresie     podstawowych pojęć matematycznych i polonistycznych
  • kształtujemy wrażliwość muzyczną i plastyczną
  • ukazujemy piękno przyrody i uczymy dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych
  • tworzymy warunki do osiągnięcia pełnej gotowości szkolnej poprzez systematyczną obserwację dziecka oraz diagnozowanie w/g najnowszych metod i technik edukacyjnych