,,ZABAWA DZIĘKI TRAKTOWANIU RZECZYWISTOŚĆI NA NIBY JEST NAJLEPSZYM PRZYGOTOWANIEM DO SYTUACJI RZECZYWISTYCH”
ANTONI KĘPIŃSKI
,,ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIĘCEJ NAUKI”.
GLENN DOMAN
Zapewniamy:
- kompetentną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną preferującą twórcze metody pracy z dzieckiem oraz efektywną i atrakcyjną realizację podstawy programowej
- miłą, rodzinną atmosferę skierowaną na szybką adaptację dziecka w warunkach szkolnych
- dużą słoneczną salę z wydzieloną częścią edukacyjną oraz rekreacyjną
- salę gimnastyczną i plac zabaw do prowadzenia zajęć ruchowych
- zabawy z komputerem w sali informatycznej lub multimedialnej
- właściwą opiekę nad dziećmi (świetlica, autobus szkolny wraz z opiekunem)
- wspieranie rozwoju indywidualnego dziecka-wczesne odkrywanie talentów, korygo-wanie ewentualnych deficytów i dysfunkcji
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień poprzez udział w organizowanych konkursach
- opiekę specjalistyczną (logopeda, psycholog, pedagog, pielęgniarka szkolna)
- pomoc ze strony Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słomnikach
- wspieranie dziecka oraz jego rodziny w nowej sytuacji
- odpłatne obiady w stołówce szkolnej (możliwość dofinansowania dla dzieci z ubogich rodzin)
Rozwijamy:
*twórcze myślenie
*kreatywność
*zdolność do obrazowego myślenia
Oferujemy:
Ciekawe atrakcje dla dzieci w postaci:
- teatrzyków szkolnych oraz wyjazdowych do teatru ,,Groteska”
- wycieczek krajoznawczych i edukacyjnych(skansen, ZOO, muzea…)
- imprez okolicznościowych integrujących szkołę ze środowiskiem: w tym spotkanie opłatkowe, Dzień Seniora, Dzień Matki, Dzień Dziecka, Festyny rodzinne.
- warsztatów ceramicznych
Zajęcia dodatkowe:
nieodpłatne:
- język angielski
- religia
odpłatne:
- taniec towarzyski
Programy:
Praca wychowawczo- dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o:
- nową podstawę programową,
- program wychowania w przedszkolu wybrany przez Radę Pedagogiczną - Elżbieta Tokarska, Jolanta Kopała, "Trampolina -zanim zostaniesz uczniem"-Wydawnictwo PWN
- miesięczne plany pracy wychowawczo-dydaktycznej
- roczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej
- miesięczne plany pracy
Co jest dla nas ważne?
- dbamy o odpowiednie warunki dla harmonijnego rozwoju uczuć, myślenia, umiejętności społecznych, fantazji i wyobraźni dziecięcej
- rozwijamy dbałość o własne zdrowie i higienę osobistą
- dbamy o bezpieczeństwo dzieci wpajając im zasady i przestrzegając ich w każdej sytuacji
- wyrabiamy zwinność i sprawność ruchową
- rozwijamy umiejętność zgodnego współżycia i współdziałania w grupie
- kształtujemy podstawowe wartości moralne
- dostarczamy doświadczeń do nabywania umiejętności rozumienia, słuchania i mówienia
- kształtujemy umiejętności logicznego myślenia i zdobywania orientacji w zakresie podstawowych pojęć matematycznych i polonistycznych
- kształtujemy wrażliwość muzyczną i plastyczną
- ukazujemy piękno przyrody i uczymy dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych
- tworzymy warunki do osiągnięcia pełnej gotowości szkolnej poprzez systematyczną obserwację dziecka oraz diagnozowanie w/g najnowszych metod i technik edukacyjnych